1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Румунії про співробітництво в галузі залізничного транспорту
( Угоду затверджено Постановою КМ N 629 від 12.05.2004 )
Кабінет Міністрів України і Уряд Румунії, надалі - Договірні Сторони,
- ґрунтуючись на принципах рівноправного партнерства і взаємної поваги,
- керуючись взаємним бажанням розвивати спільне співробітництво в галузі залізничного транспорту на взаємовигідних умовах,
- визнаючи виняткову важливість залізничних перевезень пасажирів і вантажів, як у двосторонньому сполученні, так і транзитом до третіх держав,
- бажаючи розвивати пряме залізничне сполучення між обома державами,
домовились про таке:
Стаття 1 Загальні положення
1. Договірні Сторони здійснюють співробітництво, надають одна одній необхідну допомогу з метою подальшого розвитку залізничного сполучення між обома державами і вживають необхідних заходів з вдосконалювання міжнародних залізничних перевезень пасажирів і вантажів.
2. Кожна з Договірних Сторін забезпечує, на основі діючого законодавства в державі кожної з них відповідно до міжнародних регламентацій, необхідні умови для безперешкодного залізничного перевезення пасажирів, вантажів, багажу, вантажобагажу і пошти, для проїзду рухомого складу як між обома державами, так і транзитом по територіях цих держав до третіх держав.
3. Договірні Сторони погодилися дотримуватись діючого на залізничному транспорті порядку здійснення залізничних перевезень пасажирів і вантажів відповідно до міжнародних угод і конвенцій в галузі залізничного транспорту, учасницями яких є обидві держави.
Стаття 2 Визначення термінів
Терміни, які використовуються в цій Угоді, мають наступне значення:
1. "Компетентні органи держав Договірних Сторін":
з української сторони: Міністерство транспорту України;
з румунської сторони: Міністерство Транспорту, Будівництва і Туризму Румунії.
2. "Відповідні органи держав Договірних Сторін" - органи, що відповідно до законодавства своєї держави здійснюють установлені види контролю в пунктах пропуску через державний кордон для залізничного сполучення.
3. "Залізниці держав Договірних Сторін":
з української сторони: Українські залізниці (УЗ), які представляються Державною адміністрацією залізничного транспорту України;
з румунської сторони: Румунські залізниці (ЧФР), які представляються Національною Компанією Залізниць "ЧФР" А.Т.
4. "Службовий персонал" - персонал Залізниць держав Договірних Сторін, що безпосередньо виконує завдання, які випливають з цієї Угоди.
5. "Прикордонна станція" - найближча до державного кордону залізнична станція на території держави кожної з Договірних Сторін, на якій виконується хоча б одна з наступних операцій: здача і прийом вагонів, вантажів, багажу і вантажобагажу Залізницями держав Договірних Сторін, допускається посадка і висадка пасажирів, завантаження і вивантаження багажу.
6. "Прикордонний перегін" - залізнична лінія між прикордонними станціями.
Стаття 3 Прикордонні перегони і прикордонні станції
1. Залізничне сполучення між Україною і Румунією здійснюється через прикордонні станції і прикордонні перегони.
2. Перетинання державного кордону здійснюється через наступні прикордонні перегони:
- Вадул-Сірет - Вікшань
- Берлебаш - Валя Вишеулуй
- Тересва - Кимпулунг ла Тиса
- Дякове - Халмеу.
3. По відношенню до перерахованих у пункті 2 цієї статті перегонів прикордонними станціями є:
з української сторони - Вадул-Сірет, Берлебаш, Тересва, Дякове;
з румунської сторони - Вікшань (Дорнешти), Валя Вишеулуй, Кимпулунг ла Тиса, Халмеу.
4. Залізниці держав Договірних Сторін визначають види перевезень: пасажирів, багажу, вантажобагажу, вантажів (у тому числі комбіновані перевезення), які здійснюються в пунктах пропуску через державний кордон, відкритих для залізничного сполучення.
Стаття 4 Пропуск поїздів через державний кордон
1. Залізниці держав Договірних Сторін забезпечують безперешкодний пропуск поїздів по прикордонному перегону до прикордонної станції, яка знаходиться на території держави іншої Договірної Сторони.
2. Як правило, поїзди не можуть зупинятися між прикордонними станціями за винятком випадків непередбачених технічних ситуацій. При цьому повинна бути виключена можливість посадки і висадки людей в/із вагонів.
3. Час стоянки на прикордонних станціях поїздів, які проходять через державний кордон, визначається необхідністю проведення технічних і комерційних операцій, а також прикордонного, митного й інших, установлених законодавством держави кожної з Договірних Сторін, видів контролю.
4. Рух українських транзитних поїздів по ділянці залізниць Румунії (державний кордон - Валя Вишеулуй - Сигетул Мармациєй - Кимпулунг ла Тиса - державний кордон) визначається Угодою між Залізницями держав Договірних Сторін.
5. Договірні Сторони вживають всіх необхідних заходів для скорочення простою поїздів на прикордонних станціях.
Стаття 5 Перевантаження вантажів і перестановка вагонів
1. Перевантаження вантажів і перестановка вагонів з колії шириною 1520 мм на колію шириною 1435 мм і навпаки здійснюється на територіях держав обох Договірних Сторін відповідно до діючих міжнародних норм і правил.
2. Місця здійснення перевантаження вантажів та перестановки вантажних і пасажирських вагонів визначаються Залізницями держав Договірних Сторін.
Стаття 6 Заходи з усунення перешкод для здійснення залізничного сполучення
1. Залізниці держав Договірних Сторін забезпечують невідкладне інформування одна одної про виникнення перешкод для здійснення залізничного сполучення між державами Договірних Сторін, а також про усунення цих перешкод.
2. Перешкоди в здійсненні залізничного сполучення, що виникли на прикордонній станції або прикордонному перегоні, усуваються залізницею тієї держави, на території якої вони виникли.
3. Залізниці держав Договірних Сторін за взаємною згодою надають одна одній допомогу в усуненні надзвичайних і непередбачених перешкод шляхом надання в їхнє розпорядження спеціальних транспортних засобів, устаткування, матеріалів та службового персоналу.
4. Службові засоби транспорту, спеціальний рухомий склад, устаткування та необхідні інструменти, запасні частини і матеріали, призначені для ремонтно-експлуатаційних потреб або усунення перешкод на прикордонному перегоні для прикордонного залізничного сполучення підлягають контролю, встановленому законодавством держави кожної з Договірних Сторін. Ці засоби пропускаються через державний кордон без дозволу на ввіз або вивіз, а також без стягнення мита та інших зборів за умови зворотного вивозу (ввозу) службового транспортного засобу, рухомого складу, устаткування і необхідних інструментів, а також матеріалів і запасних частин, не використаних за призначенням.
Стаття 7 Регулювання технічних і експлуатаційних питань, платежів і розрахунків
1. Технічні, експлуатаційні та інші питання, що випливають із застосування цієї Угоди, регулюються угодами між Залізницями держав Договірних Сторін.
2. Платежі та розрахунки за виконані перевезення і надані послуги, компенсація за заподіяну матеріальну шкоду здійснюються відповідно до угод, укладених між Залізницями держав Договірних Сторін.
Стаття 8 Виконання службових завдань на території іншої держави
1. Залізниці держав Договірних Сторін за взаємним погодженням направляють на територію держави кожної з Договірних Сторін службовий персонал для виконання завдань, що випливають з цієї Угоди і несуть відповідальність за роботу свого службового персоналу під час його перебування на території держави іншої Договірної Сторони, здійснюють контроль за його діяльністю.
2. Службовий персонал Залізниць держави кожної з Договірних Сторін:

................
Перейти до повного тексту