1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 878/2008 від 29.09.2008 )
Про зупинення дії окремих положень розпоряджень Кабінету Міністрів України від 16 січня 2008 року N 81-р та від 22 лютого 2008 року N 367-р
( Додатково див. Конституційне подання Президента від 21.07.2008 )
Кабінетом Міністрів України видано розпорядження від 16 січня 2008 року N 81-р "Про затвердження переліків господарських товариств, державні пакети акцій (частки) яких підлягають першочерговому продажу, державних підприємств і відкритих акціонерних товариств, що підлягають першочерговій підготовці до продажу в 2008 році" та від 22 лютого 2008 року N 367-р "Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, які підлягають підготовці до продажу в 2008 році".
Зазначеними розпорядженнями Кабінет Міністрів України затвердив відповідно, зокрема, перелік господарських товариств, державні пакети акцій (частки) яких підлягають першочерговому продажу в 2008 році, та перелік господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу в 2008 році. Зокрема, передбачено здійснити у 2008 році продаж відкритих акціонерних товариств "Турбоатом", "Феодосійська суднобудівна компанія "Море", "Науково-дослідний інститут електромеханічних приладів", "Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут атомного та енергетичного насособудування", а також Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд та Херсонського державного заводу "Палада".
Названі розпорядження Кабінету Міністрів України в зазначеній частині не відповідають Конституції України, виходячи з такого.
За Конституцією України Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади (частина перша статті 113) , підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах, передбачених Конституцією України (частина друга статті 113), здійснення управління об'єктами державної власності відповідно до закону (пункт 5 статті 116) .
Відповідно до пункту 7 частини першої статті 92 Конституції України правовий режим власності визначається виключно законами України.
Верховна Рада України реалізувала зазначене конституційне повноваження, визначивши у Законі України "Про приватизацію державного майна" правові засади відчуження державного майна та об'єкти загальнодержавного значення, які не підлягають приватизації (частина друга статті 5) . До таких об'єктів віднесено, зокрема, об'єкти, які забезпечують виконання державою своїх функцій, обороноздатність держави, майнові комплекси підприємств по виготовленню та ремонту всіх видів зброї, яка є на озброєнні Збройних Сил України, Служби безпеки України (пункт "а", абзац другий пункту "в" частини другої статті 5) .
Відкриті акціонерні товариства "Науково-дослідний інститут електромеханічних приладів", "Феодосійська суднобудівна компанія "Море" та Херсонський державний завод "Палада" забезпечують обороноздатність держави, виготовлення і ремонт зброї та військової техніки, а отже є підприємствами, що за Законом України "Про приватизацію державного майна" не підлягають приватизації.
За таких обставин включення названих відкритих акціонерних товариств до переліку господарських товариств, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу у 2008 році, здійснено Кабінетом Міністрів України з порушенням вимог частини другої статті 19, частини третьої статті 113 Конституції України, які є нормами прямої дії і зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватися Конституцією та законами України.
Відкрите акціонерне товариство "Турбоатом" є розробником та виробником передових зразків турбін для атомних, теплових і гідравлічних електростанцій, відкрите акціонерне товариство "Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут атомного та енергетичного насособудування" забезпечує випуск науково-технічної продукції в галузі насособудування для атомної і теплової енергетики, хімічної і нафтохімічної промисловості, гірничо-металургійного комплексу, водопостачання, комунального господарства. Продаж названих об'єктів ускладнить реалізацію Енергетичної стратегії України на період до 2030 року, призведе до втрати Україною статусу провідної держави у сфері енергетичного машинобудування, загрожує економічній безпеці держави.

................
Перейти до повного тексту