1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 24 червня 2009 р. N 634
Київ
Про реалізацію у м. Українка Проекту "Місто - модель місцевого самоврядування"
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 60 від 27.01.2010 N 311 від 14.04.2010 )
З метою забезпечення розвитку місцевого самоврядування відповідно до Конституції України, Європейської Хартії місцевого самоврядування, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та статті 41 Закону України "Про Кабінет Міністрів України", виконання завдань і заходів, передбачених Загальнодержавною програмою розвитку малих міст, затвердженою Законом України від 4 березня 2004 р. N 1580, вимог інших актів законодавства щодо надання державної підтримки у вирішенні питань соціально-економічного розвитку монофункціональних міст Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Підтримати пропозицію Асоціації міст України та громад і Української міської ради щодо реалізації у м. Українка Обухівського району Київської області Проекту "Місто - модель місцевого самоврядування" (далі - Проект) згідно з додатком.
2. Взяти до відома, що Українською міською радою на черговій сесії буде розглянуто та затверджено план заходів з реалізації Проекту.
3. Міністерству регіонального розвитку та будівництва, Міністерству економіки, Міністерству з питань житлово-комунального господарства, Міністерству культури і туризму, Міністерству фінансів, Київській обласній державній адміністрації разом з іншими заінтересованими органами виконавчої влади і Асоціацією міст України та громад забезпечити відповідно до компетенції надання Українській міській раді та її виконавчому комітету організаційної та методичної допомоги у реалізації Проекту, здійсненні інших заходів щодо вдосконалення системи управління об'єктами комунальної власності, ефективного використання наявних фінансових і матеріальних ресурсів, активізації підприємницької та інвестиційної діяльності, а також у вирішенні в установленому порядку інших питань, які забезпечують сталий соціально-економічний розвиток м. Українка.
4. Міністерству регіонального розвитку та будівництва, Міністерству житлово-комунального господарства, Київській обласній державній адміністрації разом з виконавчим комітетом Української міської ради забезпечити у тримісячний строк в установленому порядку підготовку та затвердження відповідних змін до Генерального плану розвитку міста Українка, затвердження схеми планування території зазначеної адміністративно-територіальної одиниці, вирішення інших питань, пов'язаних з її плануванням та забудовою.
5. Державному комітету земельних ресурсів, Державному комітету лісового господарства, Київській обласній державній адміністрації разом з виконавчим комітетом Української міської ради вжити до 1 жовтня 2009 р. заходів для проведення необхідної роботи з розмежування земель державної і комунальної власності на території діяльності Української міської ради, встановлення на місцевості меж м. Українка та здійснення інших заходів із землеустрою на зазначеній території.
Державному комітету із земельних ресурсів забезпечити застосування технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Українка та с. Плюти Обухівського району Київської області, затвердженої рішенням Української міської ради від 14 травня 2009 р., під час визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони землі.
( пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 60 від 27.01.2010 )
6. Міністерству економіки, Міністерству регіонального розвитку та будівництва, Міністерству житлово-комунального господарства, Національному агентству з іноземних інвестицій разом з виконавчим комітетом Української міської ради відповідно до компетенції здійснити заходи, спрямовані на стимулювання інноваційного розвитку економіки і соціальної сфери м. Українка, виконання інвестиційних програм і реалізацію проектів із залученням іноземних інвестицій.
7. Київській обласній державній адміністрації:
забезпечити відведення в установленому порядку земель під житлову і громадську забудову та задоволення інших містобудівних потреб відповідно до Генерального плану розвитку міста Українка.
( Абзац третій пункту 7 виключено на підставі Постанови КМ N 311 від 14.04.2010 )
8. Звернутися до Київської обласної ради з проханням невідкладно розглянути результати місцевого референдуму, який відбувся 7 вересня 2008 р. у м. Українка, і подати Верховній Раді України пропозиції щодо надання місту статусу обласного значення, передбачивши закріплення меж цього міста відповідно до визначеної території діяльності Української міської ради.
9. Міністерству юстиції, Міністерству регіонального розвитку та будівництва разом з Асоціацією міст України та громад розглянути та подати до 1 жовтня 2009 р. законопроект про особливості здійснення місцевого самоврядування на території Української міської ради.
10. Міністерству регіонального розвитку та будівництва разом з виконавчим комітетом Української міської ради узагальнити та подати Кабінетові Міністрів України до 1 січня 2010 р. інформацію про проведену роботу з виконання цієї постанови та пропозиції щодо поширення набутого під час реалізації Проекту досвіду з впровадження сучасних інноваційних технологій муніципального управління.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 39
Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 24 червня 2009 р. N 634
ПРОЕКТ
"Місто - модель місцевого самоврядування"
Загальні положення
Проект "Місто - модель місцевого самоврядування" (далі - Проект) ініційований Асоціацією міст України та громад з метою проведення дослідження і визначення додаткових механізмів управління малим містом, впровадження та поширення сучасних інноваційних технологій муніципального управління як одного з елементів інституційного розвитку місцевого самоврядування в Україні.
Українська міськрада висловила готовність до реалізації у м. Українка Обухівського району Київської області Проекту як такого, що спрямований на задоволення потреб та інтересів членів відповідної територіальної громади та забезпечення сталого соціально-економічного розвитку як монофункціонального міста.
Проблема, на розв'язання якої спрямований Проект
Розвиток громадянського суспільства значною мірою забезпечується становленням місцевого самоврядування. В Україні цей процес відбувається досить складно і суперечливо внаслідок негативного впливу економічних умов, а іноді - політичних факторів, відсутності досконалої законодавчої бази, недостатності практичного досвіду. Однак, незважаючи на зазначені проблеми, становлення і розвиток місцевого самоврядування має забезпечити не лише побудову в Україні відкритого громадянського суспільства і правової держави, а і надання можливості кожній територіальній громаді побудувати оптимальну для неї систему самоуправління з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку відповідної території, традицій та завдань, що стоять перед такими громадами.
В умовах фінансової та економічної кризи органи місцевого самоврядування постійно шукають додаткові шляхи для розв'язання проблем життєзабезпечення та подальшого розвитку відповідних територіальних громад.
Основна мета Проекту
Основною метою Проекту є дослідження і визначення додаткових механізмів управління малим містом, створення і впровадження на його базі поряд з традиційними формами діяльності територіальної громади та утворених нею органів місцевого самоврядування ефективних механізмів муніципального управління із застосуванням сучасних інноваційних технологій, спрямованих на забезпечення ефективного використання наявних правових, організаційних, інтелектуальних, кадрових, природних і матеріальних (у тому числі земельних) та інших ресурсів в інтересах місцевого розвитку, вивчення та поширення позитивних результатів такої роботи, а також іншого позитивного досвіду, що існує в Україні, з розв'язання різних проблем життєдіяльності територіальних громад.
Проект також спрямований на стимулювання, узгодження та сприяння координації на державному, регіональному та місцевому рівні заходів і дій, планів та ініціатив громадських, ділових, наукових, освітніх організацій та державних органів у справі забезпечення органів місцевого самоврядування сучасними інноваційними технологіями управління малим містом.
На підставі вивчення і дослідження результатів проведеної роботи з реалізації Проекту передбачається:
розробити основні засади впровадження системи випробувань сучасних інноваційних технологій муніципального управління;
активізувати діяльність органів місцевого самоврядування, пов'язану з використанням природних, інтелектуальних, інформаційних та комунікаційних ресурсів для місцевого розвитку;
сприяти подальшому соціально-економічному, культурному і духовному розвитку територіальних громад, забезпечити їх реальну дієздатність;
забезпечити розвиток місцевих ініціатив;
підвищити професійний рівень працівників органів місцевого самоврядування та забезпечити підготовку кваліфікованих спеціалістів для роботи у цих органах;
створити додаткові стимули для органів і посадових осіб місцевого самоврядування у прагненні до підвищення якості послуг, що надаються населенню;
підготувати проекти відповідних нормативно-правових актів.
( Абзац одинадцятий розділу виключено на підставі Постанови КМ N 311 від 14.04.2010 )
Для забезпечення реалізації Проекту у разі потреби можуть утворюватисяцільові комісії з вирішення проблемних питань, науково-аналітичні, експертні робочі групи, в тому числі з метою забезпечення узгодженості заходів, що здійснюватимуться в рамках реалізації Проекту, з іншими загальнодержавними і регіональними програмами.
Під час реалізації Проекту місто - модель місцевого самоврядування виконуватиме такі функції:
теоретичну - обрання або розроблення кращої інноваційної технології муніципального управління;
випробувальну - практичне застосування інноваційних технологій муніципального управління;
креативну - розроблення порядку та системи правового, матеріального та фінансового забезпечення Проекту;
мультиплікаційну - поширення досвіду застосування інноваційних технологій муніципального управління шляхом організації і проведення конференцій, засідань за круглим столом, семінарів, випуску друкованих інформаційних матеріалів та електронних видань;
концептуально-аналітичну - дослідження і визначення тенденцій місцевого розвитку;
розроблення і впровадження інноваційних проектів і програм місцевого розвитку, що базуються на засадах стратегічного планування розвитку територій та відповідних територіальних громад, партнерства місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, міжсекторного співробітництва та ресурсного забезпечення.
Під час вибору міста для реалізації Проекту насамперед бралося до уваги його розташування, зручність транспортного сполучення, наявність умов для організації та здійснення заходів з ефективного поширення набутого досвіду, рівень підготовки посадових осіб органів місцевого самоврядування.

................
Перейти до повного тексту