1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 22 липня 2020 р. № 629
Київ
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 р. № 199
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 р. № 199 "Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 8, ст. 362; 2013 р., № 2, ст. 47) зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності одночасно із Законом України від 20 вересня 2019 р. № 128-IX "Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг", але не раніше дня її опублікування.
Прем'єр-міністр України Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 липня 2020 р. № 629
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 р. № 199
1. У постанові:
1) назву постанови після слів "реєстраторами розрахункових операцій" доповнити словами "та вимог щодо забезпечення виконання фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій";
2) пункт 1 постанови викласти в такій редакції:
"1. Затвердити такі, що додаються:
вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування;
вимоги щодо забезпечення виконання фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування.";
3) доповнити постанову вимогами такого змісту:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 лютого 2002 р. № 199
ВИМОГИ
щодо забезпечення виконання фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування
Загальні положення
1. Ці вимоги розроблені відповідно до частини першої статті 13 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон).
2. Дія цих вимог поширюється на програмні реєстратори розрахункових операцій (далі - програмні реєстратори), що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у готівковій та/або безготівковій формі, крім тих програмних реєстраторів, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, а також операцій з приймання готівки для подальшого її переказу.
3. У цих вимогах терміни вживаються у значенні, наведеному в Податковому кодексі України (далі - Кодекс), Законі, постановах Кабінету Міністрів України, прийнятих відповідно до Закону.
Загальні вимоги до програмного реєстратора
4. Програмний реєстратор повинен забезпечувати:
можливість передачі до фіскального сервера контролюючого органу (далі - фіскальний сервер) відповідної інформації, встановленої Законом, для довгострокового зберігання;
неможливість виконання команд, які не передбачені переліком команд, під управлінням яких працює програмний реєстратор, або команд, параметри яких відрізняються від тих, що передбачені зазначеним переліком;
ідентичність інформації про обсяги операцій в електронній та паперовій формах розрахункового документа. Формування розрахункового документа повинне здійснюватися в єдиному циклі та не перериватися іншими операціями, що виконуються програмним реєстратором;
точність обчислення та округлення сум за результатами операцій до восьми знаків після коми.
5. Усі розрахункові документи та звіти, що створюються програмним реєстратором в електронній та/або паперовій формі у фіскальному режимі роботи, повинні мати усі обов’язкові реквізити, визначені відповідними нормативно-правовими актами.
Програмний реєстратор повинен створювати та/або забезпечувати можливість друкувати розрахунковий документ виключно в установленій законодавством формі.
Фіскальний режим роботи програмного реєстратора
6. Фіскальна функція програмного реєстратора реалізується через фіскальний сервер за умови переведення програмного реєстратора у фіскальний режим роботи.
7. Переведенню у фіскальний режим роботи підлягає лише програмний реєстратор, включений до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій із присвоєним йому фіскальним сервером унікальним фіскальним номером під час реєстрації такого програмного реєстратора.
Програмний реєстратор вважається переведеним у фіскальний режим роботи після присвоєння фіскальним сервером номера зміні, протягом якої здійснюється реєстрація розрахункових операцій таким програмним реєстратором.
Програмний реєстратор перебуває у фіскальному режимі роботи протягом зміни до моменту передачі фіскального звітного чека за підсумками проведених операцій протягом такої зміни до фіскального сервера та реєстрації такого фіскального звітного чека фіскальним сервером.
8. У фіскальному режимі роботи програмний реєстратор забезпечує:
створення електронних розрахункових документів та електронних фіскальних звітних чеків;
створення розрахункових документів та фіскальних звітних чеків у паперовій формі;
відтворення на дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор, QR-коду, який дає змогу особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, та/або надсилання електронного розрахункового документа на абонентський номер або адресу електронної пошти покупця;
створення денних звітів;
застосування електронних підписів та/або печаток у процесі створення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, оброблення, використання електронних документів та обміну інформацією про проведені розрахункові операції із фіскальним сервером.
9. Документи, що надходять до фіскального сервера від програмного реєстратора, що не переведений у фіскальний режим роботи, не реєструються фіскальним сервером та не є електронними розрахунковими документами та фіскальними звітними чеками.
10. Розрахункові документи, створені програмним реєстратором в паперовій та/або електронній формі, повинні відповідати формі та змісту, визначеним відповідним нормативно-правовим актом про форму та зміст розрахункових документів, що затверджується відповідно до статті 8 Закону .
Блокування роботи програмного реєстратора
11. Робота програмного реєстратора повинна блокуватися в разі:
настання граничних строків застосування режиму офлайн (36 годин підряд або 168 годин протягом календарного місяця);
скасування/блокування сертифіката відкритого ключа удосконаленого електронного підпису та/або печатки особи, що здійснює розрахункову операцію, в тому числі закінчення строку дії такого сертифіката;
використання у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором та фіскальним сервером усіх отриманих фіскальних номерів та неотримання нової порції фіскальних номерів, що видаються ДПС із діапазону фіскальних номерів, сформованого фіскальним сервером (далі - діапазон), згідно з відповідним нормативно-правовим актом про визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи програмного реєстратора в режимі офлайн, що затверджується відповідно до статті 5 Закону;
порушення послідовності виконання операцій, передбачених програмним забезпеченням програмного реєстратора;
передача в неповному обсязі пакета даних, сформованих програмним реєстратором в режимі офлайн, до фіскального сервера.
12. Блокування роботи програмного реєстратора знімається після усунення причин його виникнення. Програмний реєстратор повинен забезпечувати можливість повторення або завершення розпочатої до блокування та незавершеної операції.
Блокування роботи програмного реєстратора повинне супроводжуватися світловою та/або звуковою індикацією та/або відповідним повідомленням.
Основні функціональні режими роботи програмного реєстратора
13. Програмний реєстратор повинен забезпечувати можливість роботи в таких основних функціональних режимах:
режим попереднього програмування;
режим реєстрації;
режим звітування.
14. У режимі попереднього програмування програмний реєстратор забезпечує програмування:
найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД та цифрового значення штрихового коду товару);
цін товарів (послуг);
кількості товарів (послуг);
ставки податку на додану вартість, акцизного податку;
алгоритму розрахунку податків;
знижок, націнок тощо.
15. У режимі реєстрації програмний реєстратор забезпечує:
направлення засобами телекомунікацій із дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів до фіскального сервера створеного та належним чином підписаного електронного розрахункового документа, електронного фіскального звітного чека для реєстрації та довгострокового зберігання;
присвоєння електронному розрахунковому документу та фіскальному звітному чеку фіскального номера з діапазону в разі проведення розрахункової операції через програмний реєстратор в період відсутності зв’язку між програмним реєстратором та фіскальним сервером і зазначення у такому розрахунковому документі інформації про проведення розрахункової операції в режимі офлайн;
формування за допомогою одностороннього алгоритму гешування контрольної суми (значення), що зазначається в електронних розрахункових документах, створених програмним реєстратором в режимі офлайн;

................
Перейти до повного тексту