- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 12 червня 2019 р. № 628 Київ |
Про затвердження основних засад здійснення державної власності щодо акціонерного товариства "Українська залізниця"
Затвердити основні засади здійснення державної власності щодо акціонерного товариства "Українська залізниця", що додаються.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 червня 2019 р. № 628
ОСНОВНІ ЗАСАДИ
здійснення державної власності щодо акціонерного товариства "Українська залізниця"
1. Ці основні засади визначають:
1) основні цілі та пріоритети, згідно з якими держава здійснює повноваження з управління корпоративними правами щодо акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - товариство);
2) очікувані результати діяльності товариства у 2019-2023 роках;
3) основні принципи та механізми корпоративного управління товариством.
Робота загальних зборів, наглядової ради та правління товариства повинна проводитися з урахуванням цих основних засад.
2. Держава як засновник та єдиний акціонер товариства в особі Кабінету Міністрів України встановлює, що основними цілями та пріоритетами, згідно з якими здійснюються повноваження з управління корпоративними правами щодо товариства, зокрема, є:
1) задоволення товариством потреб споживачів у послугах з перевезення пасажирів і вантажів залізничним транспортом (у внутрішньому та міжнародному сполученні) з урахуванням принципів сталого розвитку.
З цією метою товариство повинно:
опрацювати питання щодо запровадження проведення автоматичної індексації тарифів на послуги з перевезення залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги на рівні індексу цін виробників промислової продукції під час реалізації Кабінетом Міністрів України державної цінової політики;
враховувати під час операційного планування надання послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом інтереси вантажовідправників та одержувачів вантажів;
врахувати під час надання послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом розташування в Україні виробничих потужностей, елеваторів, природних ресурсів;
розпочати розроблення нових прямих змішаних і міжнародних залізничних сполучень та логістичних послуг з метою участі у перевезенні вантажів залізничним транспортом, зокрема в рамках розвитку таких транспортних маршрутів, як країни ЄС - Китай ("Новий Шовковий шлях"), країни ЄС - Іран, Індія, країни ЄС - Туреччина тощо;
забезпечити використання прямих змішаних і міжнародних залізничних сполучень та логістичної інфраструктури морських і річкових портів;
вжити вичерпних заходів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів по всій країні;
визначити обсяг і рівень послуг з перевезення пасажирів і вантажів залізничним транспортом залежно від доходів, витрат і операційної ефективності;
провадити діяльність відповідно до основних економічних цілей, пріоритетів і міжнародних стратегічних напрямів України;
задовольнити потреби населення в перевезеннях у внутрішньому сполученні та забезпечити визначений законодавством рівень сервісу при обґрунтованому рівні тарифів, у тому числі шляхом отримання компенсації у випадках, визначених законодавством;
вживати заходів для залучення додаткових транзитних перевезень;
створити систему управління якістю продукції та послуг з перевезення пасажирів і вантажів;
2) модернізація та оптимізація інфраструктури залізничного транспорту загального користування, залізничного рухомого складу та здійснення необхідних заходів щодо провадження інвестиційної діяльності та капітального ремонту з метою сприяння розвитку національної економіки та підвищення рівня надання послуг населенню.
З цією метою товариство повинно:
інвестувати в капітальний ремонт та модернізацію (включаючи сучасну систему сигналізації, централізації, блокування і зв’язку) магістральних залізничних ліній та розміщених на них технологічних споруд, передавальних пристроїв, що безпосередньо використовуються для забезпечення процесу перевезення;
придбати новий залізничний рухомий склад;
відновити існуючий залізничний рухомий склад;
удосконалити обладнання для технічного обслуговування та ремонту магістральних залізничних ліній та розміщених на них технологічних споруд, передавальних пристроїв, що безпосередньо використовуються для забезпечення процесу перевезення;
оптимізувати інфраструктуру залізничного транспорту загального користування;
знизити рівень зовнішньої залежності України від імпорту продукції залізничного призначення та витратних матеріалів під час провадження інвестиційної діяльності;
3) збереження та покращення фінансового становища товариства.
З цією метою товариство повинно підвищити рівень дохідністі та збільшити обсяг коштів для:
фінансування своєї поточної діяльності, капітальних та операційних витрат;
досягнення стійкого фінансового стану, визначеного у фінансовому плані;
здійснення ефективного управління витратами і досягнення рівня операційної ефективності;
визначення структури доходів для підтримки необхідних програм щодо капітальних видатків і покращення якості послуг;
реалізації раціональної, передбачуваної дивідендної політики;
4) створення прозорого конкурентного середовища для впровадження в єдину транспортну систему України конкурентного ринку залізничних перевезень.
З цією метою товариство повинно:
брати активну участь у створенні умов для запровадження функціонування приватних перевізників на залізничному транспорті;
створити недискримінаційні умови для використання вагонів операторами приватного сектору;
враховувати ринкове середовище та потреби споживачів послуг у залізничних перевезеннях;
оптимізувати структуру своїх витрат;
вживати заходів до усунення перехресного субсидування товариством перевезень пасажирів за рахунок перевезень вантажів;
провести структурну реформу товариства, зокрема щодо фінансового та організаційного розділення діяльності із перевезень та управління інфраструктурою залізничного транспорту;
5) підвищення цінності активів, якими управляє товариство, зокрема шляхом підвищення інвестиційної привабливості з дотриманням таких вимог:
підвищення прибутковості товариства для акціонера-держави;
................Перейти до повного тексту