1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 11 травня 2006 р. N 623
Київ
Про затвердження Державної програми подолання дитячої безпритульності і бездоглядності на 2006-2010 роки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1134 від 19.09.2007 )
З метою соціально-правового захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, та застосування ефективних форм їх соціальної підтримки Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму подолання дитячої безпритульності і бездоглядності на 2006-2010 роки, що додається.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям розробити в місячний строк регіональні програми подолання дитячої безпритульності і бездоглядності на 2006-2010 роки.
3. Центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям надсилати щороку до 31 січня Міністерству у справах сім'ї, молоді та спорту інформацію про хід виконання Програми, затвердженої пунктом 1 цієї постанови, для її узагальнення та подання до 20 лютого Кабінетові Міністрів України.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 травня 2006 р. N 623
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
подолання дитячої безпритульності і бездоглядності на 2006-2010 роки
( У тексті Державної програми слово "неповнолітніх" замінено словом "дітей" згідно з Постановою КМ N 1134 від 19.09.2007 )
Загальна частина
Умови, що на сьогодні склалися, призвели до такого соціального явища, як безпритульність і бездоглядність дітей. Діти, що покинуті батьками або самі покинули сім'ю, в якій не створено нормальних умов для життя та повноцінного розвитку, займаються бродяжництвом, жебракуванням, крадіжками, систематично вживають алкогольні напої, токсичні і наркотичні речовини та часто стають жертвами сексуальних злочинів, залучаються дорослими до протиправної діяльності. Життя і здоров'я таких дітей постійно перебуває під загрозою, а збільшення їх чисельності також становить певну загрозу для суспільства.
До основних причин, що зумовлюють дитячу безпритульність і бездоглядність, слід віднести такі:
невідповідність організації роботи центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань сім'ї та дитинства реальним потребам суспільства;
неспроможність батьків утримувати дітей, що зумовлює збільшення звернень до притулків;
жорстокі форми виховання дітей в сім'ях;
психологічна криза стосунків батьків та дітей;
неспроможність або небажання сім'ї виконувати виховні функції;
перебування дітей під опікою матеріально неспроможних родичів (бабусь, дідусів);
експлуатація батьками праці дітей, що призводить до послаблення будь-якої мотивації до продовження навчання;
нездатність державної інтернатної системи забезпечити соціалізацію вихованців з урахуванням їх потреб та умов розвитку суспільства;
низька результативність роботи органів опіки та піклування, недосконала система виявлення неблагополучних сімей.
Одним з напрямів подолання сирітства є створення та поширення форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Мета і завдання Програми
Мета цієї Програми полягає у подоланні дитячої безпритульності і бездоглядності, запобіганні сирітству, створенні умов для всебічного розвитку та виховання дітей.
Основними завданнями Програми є:
розроблення та запровадження ефективних форм роботи з профілактики дитячої безпритульності і бездоглядності, виявлення на ранній стадії сімей, які неспроможні або не бажають виконувати виховні функції, та забезпечення захисту прав дітей, які виховуються в таких сім'ях;
застосування ефективних форм соціальної підтримки дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
створення єдиного електронного банку даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з наступним впровадженням системи їх обліку;
запровадження ефективних форм і методів роботи з дітьми, які перебувають в закладах соціального захисту;
завершення роботи з формування мережі закладів соціального захисту дітей та удосконалення їх діяльності;
забезпечення підготовки та перепідготовки фахівців закладів соціального захисту дітей.
Фінансове забезпечення
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється в межах видатків, передбачених центральним і місцевим органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим у державному і місцевих бюджетах на відповідну мету, та за рахунок інших джерел.
Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу:
розробити і запровадити ефективні форми роботи з дітьми та їх біологічними батьками з метою усунення причин безпритульності і бездоглядності;
реалізувати право дітей на сімейне виховання, насамперед біологічними батьками або в прийомній сім'ї, дитячому будинку сімейного типу;
спрямувати роботу органів опіки і піклування з урахуванням пріоритетності впровадження сімейних форм влаштування дітей;
поліпшити фінансове та матеріально-технічне забезпечення закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, притулків, центрів соціально-психологічної реабілітації дітей;
забезпечити кваліфікованими кадрами заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дитячі будинки сімейного типу, притулки, центри соціально-психологічної реабілітації дітей;
створити єдину інформаційну систему ведення обліку кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
реорганізувати притулки в центри соціально-психологічної реабілітації дітей.
У результаті виконання Програми передбачається забезпечити:
зменшення на 50 відсотків кількості безпритульних і бездоглядних дітей;
проведення реабілітаційної роботи з біологічними батьками дітей;
надання комплексної допомоги сім'ям з дітьми, зокрема сприяння працевлаштуванню батьків, отриманню державної допомоги.
Для виконання Програми необхідно здійснити такі заходи:
Удосконалення нормативно-правової бази
1. Внесення до Кабінету Міністрів України пропозицій щодо правового врегулювання питань соціального захисту дітей та запобігання бездоглядності, зокрема у частині посилення відповідальності батьків або осіб, що їх замінюють, за неналежне виховання дітей, порушення їх прав, жорстоке поводження, залучення до жебракування.
Мінсім'ямолодьспорт, МОН, МВС,
МОЗ, Мінфін, Мінекономіки,
Мінпраці, Мін'юст.
Постійно.
2. Проведення аналізу законодавства з питань дитинства з метою усунення розбіжностей та подання Кабінетові Міністрів України відповідних пропозицій.
Мінсім'ямолодьспорт, МОН, МВС,
МОЗ, Мін'юст.
2006-2008 роки.
3. Розроблення:
критеріїв проведення моніторингу і оцінки діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо соціального захисту дітей, поліпшення їх становища в суспільстві.
Мінсім'ямолодьспорт, МОН, МВС,
МОЗ, Мінпраці.
2006-2007 роки;
соціальних стандартів організації та функціонування прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, державної системи підготовки прийомних батьків, батьків-вихователів.
Мінсім'ямолодьспорт, МОН.
2006-2007 роки;
нормативно-правових актів з питань функціонування соціально-реабілітаційних центрів - дитячих містечок.
Мінсім'ямолодьспорт, МОН,
Мінекономіки, Мінпраці, Мінфін,
МОЗ, Мін'юст.
2006-2007 роки.
Поширення сімейної форми влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
4. Забезпечення своєчасного виявлення, обліку, проведення соціального інспектування та супроводження сімей, які неспроможні або не бажають виконувати виховні функції стосовно дітей, надання комплексної допомоги сім'ям з дітьми, зокрема сприяння працевлаштуванню батьків, отриманню державної допомоги.
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, міські
держадміністрації,
Мінсім'ямолодьспорт, МВС, МОН.
Постійно.
5. Розроблення і запровадження:
соціальних технологій роботи з біологічними батьками, які не виконують виховних функцій, з метою усунення факторів, наявність яких унеможливлює утримання дітей в сім'ї.
Мінсім'ямолодьспорт, МОН.
Постійно;
порядку влаштування дітей у прийомні сім'ї.
Мінсім'ямолодьспорт, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
6. Забезпечення інформування пологовими будинками служб у справах дітей про випадки відмови матерів від дітей.
Мінсім'ямолодьспорт, МОЗ, МВС,
Мін'юст.
2006-2007 роки.
7. Створення і ведення електронних баз даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, і громадян України, які бажають взяти їх на виховання.
Мінсім'ямолодьспорт, МОН, МОЗ,
МВС, Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
8. Забезпечення першочергового влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім'ї, під опіку або піклування, дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї.
Мінсім'ямолодьспорт, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
9. Систематичне проведення в літній період виїзних занять (літня школа) для прийомних сімей, батьків - вихователів дитячих будинків сімейного типу та осіб, які бажають взяти на виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

................
Перейти до повного тексту