- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 травня 2024 р. № 619 Київ |
Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо реєстрації вчинених нотаріусами нотаріальних дій в Електронному реєстрі нотаріальних дій
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства юстиції стосовно реалізації експериментального проекту щодо реєстрації вчинених нотаріусами нотаріальних дій в Електронному реєстрі нотаріальних дій (далі - експериментальний проект) протягом двох років з дня, наступного за днем опублікування Міністерством юстиції в Офіційному віснику України рішення про початок функціонування Електронного реєстру нотаріальних дій.
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо процедури ведення Електронного реєстру нотаріальних дій, що додається.
3. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 11 липня 2023 р.
№ 700 "Про затвердження Порядку доступу нотаріусів до Єдиного державного демографічного реєстру" (Офіційний вісник України, 2023 р., № 68, ст. 3932) і від 29 грудня 2023 р.
№ 1406 "Деякі питання функціонування Єдиної державної електронної системи е-нотаріату" (Офіційний вісник України, 2024 р., № 11, ст. 699) зміни, що додаються.
4. Установити, що:
координатором експериментального проекту є Міністерство юстиції;
учасниками експериментального проекту є Міністерство юстиції, державне підприємство, яке визначено адміністратором Електронного реєстру нотаріальних дій, державні нотаріальні контори, державні нотаріальні архіви та приватні нотаріуси;
під час реалізації експериментального проекту реєстрація в Електронному реєстрі нотаріальних дій здійснюється нотаріусами у день вчинення нотаріальної дії після внесення записів про таку дію до реєстру для реєстрації нотаріальних дій, що ведеться у паперовій формі відповідно до законодавства.
5. Міністерству юстиції:
забезпечити розроблення та впровадження програмного забезпечення, необхідного для ведення Електронного реєстру нотаріальних дій як складової Єдиної державної електронної системи е-нотаріату;
подати не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту Кабінету Міністрів України звіт про його результати та пропозиції щодо внесення змін до законодавчих актів.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 травня 2024 р. № 619
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо процедури ведення Електронного реєстру нотаріальних дій
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру ведення Електронного реєстру нотаріальних дій (далі - Реєстр) у межах реалізації експериментального проекту щодо реєстрації вчинених нотаріусами нотаріальних дій в Реєстрі.
2. Метою експериментального проекту є встановлення єдиного підходу до ведення Реєстру для забезпечення функціонування уніфікованої системи відомостей про вчинені нотаріальні дії.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) відомості Реєстру - інформація про вчинені нотаріальні дії, внесена нотаріусом та сформована програмними засобами Реєстру;
2) довідка про вчинені нотаріальні дії (далі - довідка) - документ, сформований програмними засобами Реєстру, що містить відомості Реєстру або інформацію про відсутність таких відомостей;
3) електронна справа - сукупність файлів електронних документів, отриманих нотаріусом для вчинення нотаріальної дії шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами (реєстрами, кадастрами, базами даних тощо), та електронних копій оригіналів паперових нотаріальних документів, виданих нотаріусом за результатами вчинення нотаріальних дій, створених шляхом сканування таких паперових нотаріальних документів, відповідність оригіналам та правовий статус яких засвідчено накладеним кваліфікованим електронним підписом нотаріуса, що зберігаються у Реєстрі;
4) Реєстр - інформаційно-комунікаційна система, що є складовою Єдиної державної електронної системи е-нотаріату (далі - Система е-нотаріату) та забезпечує реєстрацію, облік, збереження, захист, пошук та надання відомостей про вчинені нотаріальні дії;
5) паперова копія Реєстру - візуальне відображення на папері відомостей Реєстру за певний період, що формується програмними засобами Реєстру відповідно до цього Порядку.
4. Ведення Реєстру передбачає:
1) внесення та реєстрацію відомостей про нотаріальні дії, вчинені державними нотаріусами державних нотаріальних контор (далі - контори), державних нотаріальних архівів (далі - архіви) та приватними нотаріусами;
2) пошук відомостей про вчинені нотаріальні дії;
3) електронну інформаційну взаємодію Реєстру із складовими частинами Системи е-нотаріату;
4) формування електронних справ;
5) надання інформації з Реєстру у випадках, установлених законом.
5. Відомості Реєстру становлять нотаріальну таємницю та не підлягають оприлюдненню.
Відомості Реєстру надаються виключно у випадках та порядку, встановлених законом.
6. Ведення Реєстру здійснюється державною мовою, крім випадків, коли відповідно до закону дозволяється використання інших мов.
7. Власником Реєстру є держава в особі держателя Реєстру - Мін’юсту.
Адміністратором Реєстру є державне підприємство, що належить до сфери управління Мін’юсту, яке забезпечує:
технічне, технологічне створення та супроводження програмного забезпечення Реєстру;
надання та припинення доступу до Реєстру відповідно до законодавства, захист і збереження інформації в Реєстрі;
захист інформації, що міститься в Реєстрі, відповідно до
Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах" та цього Порядку;
інші заходи (дії), передбачені законодавством.
8. Публічними реєстраторами та створювачами Реєстру є нотаріуси, які мають доступ до Реєстру відповідно до цього Порядку.
9. Користувачами Реєстру є:
помічник приватного нотаріуса, консультант контори, архіву, яким за письмовою заявою приватного нотаріуса, контори, архіву надано доступ до Системи е-нотаріату для виконання функції нотаріуса без права накладення кваліфікованого електронного підпису на відомості, внесені до Реєстру;
особа, яка перебуває в трудових відносинах з приватним нотаріусом, працівник контори або архіву (далі - особа, що працює за трудовим договором), яким за письмовою заявою приватного нотаріуса, контори, архіву надано доступ до Системи е-нотаріату для виконання функції нотаріуса без права накладення кваліфікованого електронного підпису на відомості, внесені до Реєстру;
посадова особа Мін’юсту, його територіального органу, до функціональних обов’язків якої належить контроль за організацією нотаріату і нотаріальної діяльності в Україні.
10. Державні нотаріуси багатоскладових контор, архівів мають доступ до Реєстру з правом внесення відомостей, їх пошуку, перегляду, внесення змін, виправлень до них, а також вчинення інших дій, передбачених цим Порядком, щодо всіх відомостей про вчинені нотаріальні дії, які внесені до Реєстру державними нотаріусами таких контор, архівів.
Державний нотаріус односкладових контор, архівів, приватний нотаріус має доступ до Реєстру з правом внесення відомостей, їх пошуку, перегляду, внесення змін, виправлень до них, а також вчинення інших дій, передбачених цим Порядком, щодо відомостей про вчинені нотаріальні дії, які внесені до Реєстру таким нотаріусом.
У разі покладення обов’язків з обслуговування населення на державного нотаріуса іншої контори, архіву або заміщення приватного нотаріуса нотаріус, на якого покладено відповідні обов’язки або який здійснює заміщення, має доступ до відомостей Реєстру про вчинені нотаріальні дії, внесених нотаріусом, обов’язки якого виконують або якого заміщують, з правом їх пошуку, перегляду, внесення змін до них, внесення відомостей до Реєстру (виключно нотаріусом, на якого покладено відповідні обов’язки), а також вчинення інших дій, передбачених цим Порядком.
У разі ліквідації контори, в якій працював державний нотаріус, припинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса, доступ до відомостей Реєстру про вчинені нотаріальні дії, внесених такими нотаріусами, має відповідний державний нотаріус архіву, якому передано на зберігання документи нотаріального діловодства та архіву контори, приватного нотаріуса, з правом їх пошуку, перегляду, внесення змін, виправлень до них, а також вчинення інших дій, передбачених цим Порядком.
Помічник приватного нотаріуса має доступ до відомостей Реєстру в обсязі, передбаченому для приватного нотаріуса, в якого він працює.
Консультант контори, архіву має доступ до відомостей Реєстру в обсязі, передбаченому для державних нотаріусів контори, архіву, де він працює.
Особа, що працює за трудовим договором, має доступ до відомостей Реєстру в обсязі, передбаченому для державних нотаріусів контори, архіву, де вона працює, або приватного нотаріуса, в якого вона працює.
Доступ до Реєстру державному нотаріусу, приватному нотаріусу в разі покладення обов’язків з обслуговування населення на державного нотаріуса іншої контори, заміщення приватного нотаріуса, ліквідації контори, в якій працював державний нотаріус, припинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса, а також помічнику приватного нотаріуса, консультанту контори, архіву, особі, що працює за трудовим договором, надається в порядку, затвердженому Мін’юстом.
Посадова особа Мін’юсту, його територіального органу за наявності підстав, передбачених законодавством для проведення перевірки організації роботи контор, архівів, організації нотаріальної діяльності приватних нотаріусів, дотримання нотаріусами порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства, має доступ до Реєстру з правом пошуку та перегляду усіх відомостей Реєстру, внесених до Реєстру відповідними нотаріусами.
11. Створення та забезпечення функціонування Реєстру, в тому числі його програмно-технічних засобів, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, коштів міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законом.
12. Реєстр функціонує у цілодобовому режимі сім днів на тиждень, крім випадків модернізації або планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням технічних та/або методологічних недоліків чи технічного збою в роботі, про тривалість проведення яких адміністратор Реєстру невідкладно повідомляє держателю Реєстру.
Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб’єкти електронної взаємодії через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до
Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 "Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721).
У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" електронна інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням у них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
Внесення та реєстрація відомостей про нотаріальні дії, вчинені нотаріусами
14. Відомості про нотаріальну дію реєструються в Реєстрі в день її вчинення після того, як нотаріус зробить посвідчувальний напис на документі або підпише документ, що ним видається, та зробить запис у реєстрі для реєстрації нотаріальних дій у паперовій формі.
Якщо реєстрація відомостей про нотаріальну дію в Реєстрі в день її вчинення неможлива у зв’язку з неналежним функціонуванням Реєстру, що підтверджується адміністратором Реєстру, або іншою надзвичайною або невідворотною за відповідних умов подією (обставинами непереборної сили), зокрема відсутністю електропостачання на робочому місці нотаріуса, що підтверджується відповідними доказами, така реєстрація здійснюється невідкладно після відновлення її можливості.
15. Відомості Реєстру є достовірними, якщо інше не встановлено рішенням суду, що набрало законної сили.
16. Відомості про вчинені нотаріальні дії, що вносяться до Реєстру, повинні бути повними та відповідати записам у реєстрах для реєстрації нотаріальних дій у паперовій формі.
Відомості в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій у паперовій формі мають пріоритет у разі виявлення їх розбіжностей з відомостями Реєстру.
17. Реєстрація нотаріальної дії у Реєстрі здійснюється шляхом внесення нотаріусом відомостей, передбачених пунктом 18 цього Порядку, та накладення кваліфікованого електронного підпису нотаріуса.
18. До Реєстру вносяться відомості про:
1) номер нотаріальної дії, за яким нотаріальна дія зареєстрована у реєстрі для реєстрації нотаріальних дій у паперовій формі та який був проставлений на нотаріальному документі.
У разі одночасного вчинення кількох пов’язаних нотаріальних дій, що включає, зокрема, засвідчення справжності підпису перекладача, засвідчення вірності письмового перекладу документа нотаріусом, засвідчення справжності підпису особи, яка розписалася замість учасника правочину, який не може самостійно підписати документ, щодо кожної з таких нотаріальних дій вноситься окремий номер нотаріальної дії, а програмними засобами Реєстру забезпечується їх пов’язаність між собою;
2) дату вчинення нотаріальної дії, якою є дата, зазначена у посвідчувальному написі нотаріального документа або підписаному нотаріусом документі, що збігається з датою, зазначеною у реєстрі для реєстрації нотаріальних дій у паперовій формі;
3) особу, яка звернулася за вчиненням нотаріальної дії:
для фізичних осіб:
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
- громадянство України, іншої держави або його відсутність;
- дата народження;
- задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності).
................Перейти до повного тексту