1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 червня 2019 р. № 616
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 615 від 26.05.2021 )
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 р. № 877
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 р. № 877 "Про затвердження Порядку та умов надання у 2018 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа" (Офіційний вісник України, 2017 р., № 95, ст. 2899; 2018 р., № 36, ст. 1268, № 49, ст. 1707, № 74, ст. 2478), зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 червня 2019 р. № 616
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 р. № 877
1. У назві та пункті 1 постанови :
цифри "2018" замінити цифрами "2019";
після слів "дітей-сиріт" доповнити словами ", дітей, позбавлених батьківського піклування".
2. Порядок та умови надання у 2018 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа, затверджені зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 листопада 2017 р. № 877
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 26 червня 2019 р. № 616)
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання у 2019 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання у 2019 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції та відповідальним за виконання бюджетної програми є Мінсоцполітики.
3. Розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами є:
1) в частині виконання проектних, будівельно-ремонтних робіт, нового будівництва, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних:
структурні підрозділи з питань капітального будівництва, реставрації, реконструкції та ремонту об’єктів обласних, Київської міської держадміністрацій;
структурні підрозділи з питань капітального будівництва, реставрації, реконструкції та ремонту об’єктів районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчі органи міських, районних у місті (у разі утворення) рад, сільських, селищних рад об’єднаних територіальних громад;
2) в частині придбання соціального житла, житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, зокрема дітей з інвалідністю, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов (далі - діти):
структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської держадміністрацій;
структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (крім м. Києва) рад (далі - органи соціального захисту населення).
4. Субвенція спрямовується на:
нове будівництво приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу, капітальний ремонт/реконструкцію житла для дитячих будинків сімейного типу, яке перебуває в комунальній власності;
придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, соціального житла, житла для дітей;
виплату грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення для дітей з метою придбання житла для зазначеної категорії осіб (далі - грошова компенсація);
рецензування звітів про оцінку житла, яке придбавається на вторинному ринку;
розроблення проектної документації на нове будівництво/капітальний ремонт/реконструкцію житла для дитячих будинків сімейного типу, нове будівництво приміщень для розміщення малих групових будинків.
5. Умовами надання субвенції є:
спроможність районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад, сільських, селищних рад об’єднаних територіальних громад, для фінансування об’єктів яких залучаються кошти субвенції, а саме для фінансування нового будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків, придбання/капітального ремонту/реконструкції житла для дитячих будинків сімейного типу, забезпечення подальшого власного фінансування або їх утримання за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством;
відведення органами місцевого самоврядування земельних ділянок під забудову приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу;
відповідність проектної документації щодо нового будівництва приміщення для розміщення малого групового будинку, житла для дитячого будинку сімейного типу рекомендаціям, визначеним Мінрегіоном та погодженим Мінсоцполітики;
обов’язкове врахування потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення під час розроблення проектної документації на нове будівництво/капітальний ремонт/реконструкцію;
відповідність об’єктів нового будівництва/капітального ремонту/реконструкції житла, що придбавається для дітей, державним будівельним нормам та санітарному законодавству;
наявність у житлі, що придбавається для дітей, необхідних приміщень, зокрема санітарно-гігієнічного призначення, та у разі необхідності капітального ремонту/реконструкції згідно з державними будівельними нормами та санітарним законодавством;
взяття органами місцевого самоврядування на баланс збудованих/придбаних об’єктів нерухомості для проживання в них дітей (крім житлових приміщень, придбаних у власність дітей);
перебування дітей на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов (далі - квартирний облік), на соціальному квартирному обліку;
максимальне влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема дітей з інвалідністю, до дитячих будинків сімейного типу, малих групових будинків відповідно до Положення про дитячий будинок сімейного типу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2002 р. № 564 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 18, ст. 925), Примірного положення про малий груповий будинок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 926 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 90, ст. 2969);
прийняття районними, районними у м. Києві держадміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі утворення) рад, сільських, селищних рад об’єднаних територіальних громад рішень про створення малих групових будинків;
наявність проектної документації на нове будівництво приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу, виготовленої у 2018 році за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа.
6. У разі коли загальна площа приміщень для розміщення малих групових будинків, збудованих за рахунок субвенції, перевищує 300 кв. метрів, а житла для дитячих будинків сімейного типу, придбаного або збудованого за рахунок субвенції, - 262 кв. метри (без урахування додаткових 10 кв. метрів на кожну дитину з інвалідністю), витрати за перевищення зазначених норм площ здійснюються за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством.
У разі коли вартість придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, соціального житла та житла для дітей перевищує граничну вартість, обраховану відповідно до пунктів 17 і 22 цих Порядку та умов, витрати на перевищення зазначених норм здійснюються за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством.
Жила площа приміщень для розміщення малих групових будинків, збудованих за рахунок субвенції, житла для дитячих будинків сімейного типу, придбаного або збудованого за рахунок субвенції, не може бути меншою за рівень середньої забезпеченості громадян жилою площею у відповідному населеному пункті.
Видатки, пов’язані з фінансуванням оформлення права власності на житло, земельну ділянку, на якій розташоване житло, сплатою передбачених законодавством податків, зборів, платежів, здійснюються за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством.
Строк проведення будівельно-ремонтних робіт не повинен перевищувати двох років.
7. Для формування пропозицій стосовно потреби щодо спрямування субвенції за напрямами, передбаченими пунктом 4 цих Порядку та умов, і визначення дітей, яким буде придбано житло або призначено грошову компенсацію, за розпорядженням голови районної, районної в м. Києві держадміністрації або за рішенням виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади утворюється відповідна комісія, яка є консультативно-дорадчим органом (далі - місцева комісія), затверджується положення про комісію та її склад.
Головою місцевої комісії є заступник голови районної, районної у м. Києві держадміністрації, міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади, заступником голови комісії - начальник служби у справах дітей районної, районної у м. Києві держадміністрації, міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади.
До складу місцевої комісії входять представники структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, фінансів, освіти, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури, регіонального розвитку та будівництва, капітального будівництва, юридичної служби, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, уповноваженого представника громадськості та інших установ (за їх згодою).
8. До повноважень місцевої комісії належить:
формування потреби щодо спрямування субвенції за напрямами, передбаченими пунктом 4 цих Порядку та умов, і підготовка відповідних пропозицій;
уточнення пропозицій стосовно напрямів та об’єктів, на які буде спрямовано субвенцію;
перевірка наявності у дитини статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, особи з їх числа;
перевірка наявності документів про перебування дитини на квартирному обліку;
перевірка наявності у дитини майнових прав на нерухоме майно або відчуження такого майна протягом останніх п’яти років;
з’ясування можливості/неможливості вселення дитини у приміщення, що зберігалося за нею;
перевірка наявності рецензованого звіту про оцінку майна (акта оцінки майна), складеного відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні";
визначення дитини, якій буде придбано житло або призначено грошову компенсацію.
Рішення місцевої комісії оформляється протоколом, який підписується всіма членами місцевої комісії, та подається районній, районній у м. Києві держадміністрації, виконавчому комітету міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади для затвердження в установленому законодавством порядку не пізніше ніж через 10 календарних днів з дня його прийняття.
Копія рішення районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого комітету міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади надсилається розпоряднику субвенції за місцевими бюджетами вищого рівня, визначеному пунктом 3 цих Порядку та умов.
9. Для прийняття рішень щодо розподілу коштів субвенції обласними, Київською міською держадміністраціями за розпорядженням голови обласної, Київської міської держадміністрації утворюється відповідна комісія, яка є консультативно-дорадчим органом (далі - обласна комісія), затверджується положення про комісію та її склад.
Головою обласної комісії є заступник голови обласної, Київської міської держадміністрації, заступником голови комісії - начальник служби у справах дітей обласної, Київської міської держадміністрації.
До складу обласної комісії входять представники структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, фінансів, освіти, житлово-комунального господарства, управлінь (департаментів) містобудування та архітектури, регіонального розвитку та будівництва, капітального будівництва, юридичної служби, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, а також уповноважені представники громадськості та інших установ (за згодою).
10. До повноважень обласної комісії належить:
розгляд пропозицій районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади щодо спрямування субвенції за напрямами, передбаченими пунктом 4 цих Порядку та умов;
схвалення розподілу субвенції відповідно до напрямів спрямування, передбачених пунктом 4 цих Порядку та умов;
прийняття рішення щодо розподілу коштів субвенції між бюджетами міст обласного значення, районними бюджетами та бюджетами об’єднаних територіальних громад за напрямами, передбаченими пунктом 4 цих Порядку та умов, відповідно до поданих місцевими комісіями пропозицій пропорційно до потреби (але не менш як для придбання одного житлового приміщення для дітей або виплати грошової компенсації).
Рішення обласної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма її членами, та подається обласній, Київській міській держадміністрації для затвердження в установленому законодавством порядку не пізніше ніж через 10 календарних днів з дня його прийняття.
11. Рішення щодо визначення відповідних об’єктів та заходів приймаються та оформлюються відповідно до пунктів 8 і 10 цих Порядку та умов:
місцевою комісією - до 15 серпня бюджетного року;
обласною комісією - до 1 вересня бюджетного року.
12. Під час формування місцевою комісією потреби в новому будівництві/придбанні житла для дитячих будинків сімейного типу, придбанні соціального житла, новому будівництві приміщень для розміщення малих групових будинків враховується кількість дітей, які перебувають на первинному обліку в службі у справах дітей відповідної територіальної громади та виховуються в закладах інституційного догляду та виховання дітей.
При цьому для нового будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків насамперед враховується кількість дітей з інвалідністю, які перебувають на первинному обліку в службі у справах дітей відповідної територіальної громади та виховуються в закладах інституційного догляду та виховання дітей, перебувають у притулках для дітей, центрах соціально-психологічної реабілітації дітей, центрах підтримки дітей та сімей.
13. До пропозицій щодо потреби в новому будівництві/капітальному ремонті/реконструкції житла для дитячих будинків сімейного типу, новому будівництві приміщень для розміщення малих групових будинків, придбанні житла для дитячих будинків сімейного типу, соціального житла, розробленні проектної документації для нового будівництва/капітального ремонту/реконструкції житла для дитячих будинків сімейного типу, нового будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків подаються такі документи:
1) для придбання житла для дитячого будинку сімейного типу, соціального житла:
акт обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), складений комісією, утвореною рішенням місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, за формою згідно з додатком 1;
звіт про оцінку майна (акт оцінки майна);
фотографії житлового приміщення (будинку, квартири);
копія правовстановлюючих документів на житлове приміщення (будинок, квартиру);
копія правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташоване житлове приміщення (у разі наявності);
копія технічної документації на житлове приміщення (будинок, квартиру), прийняте в експлуатацію в установленому законодавством порядку;
копії документів, які підтверджують відсутність заборон, арештів, іпотек щодо житлового приміщення (будинку, квартири) відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень";
довідки про реєстрацію місця проживання осіб у житловому приміщенні (будинку, квартирі), який придбавається;
2) для нового будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу:
проектна документація на нове будівництво;
копії правовстановлюючих документів на земельну ділянку та документів, які підтверджують відсутність заборон, арештів, іпотек щодо неї відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень";
3) для капітального ремонту/реконструкції житла для дитячих будинків сімейного типу, які перебувають у комунальній власності:
проектні пропозиції та інформація про кошторисну вартість реконструкції, капітального ремонту житлового об’єкта;
акт обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), яке зруйноване, стало непридатним для проживання або потребує капітального ремонту/реконструкції, складений комісією, утвореною рішенням місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, за формою згідно з додатком 2;
копії правовстановлюючих документів на житлове приміщення (будинок, квартиру);
копія технічної документації на житлове приміщення (будинок, квартиру), прийняте в експлуатацію в установленому законодавством порядку;
копії документів, які підтверджують відсутність заборон, арештів, іпотек щодо житлового приміщення (будинку, квартири) відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень";
фотографії житлового приміщення (будинку, квартири);
4) для розроблення проектної документації:
копії правовстановлюючих документів на житлове приміщення (тільки у разі капітального ремонту/реконструкції);
копії правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій буде розміщено житлове приміщення.
Крім документів, зазначених у підпунктах 1-4 цього пункту, обласним, Київській міській держадміністраціям подається інформація про:
віддаленість житлового приміщення від об’єктів інфраструктури соціального спрямування, зокрема освітніх і медичних закладів;
кількість дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема дітей з інвалідністю, які перебувають на первинному обліку в службі у справах дітей та виховуються в закладах інституційного догляду та виховання дітей, перебувають в притулках для дітей, центрах соціально-психологічної реабілітації дітей, центрах соціальної підтримки дітей та сімей і можуть бути влаштовані до дитячих будинків сімейного типу, переведені до малих групових будинків;
кількість кандидатів у батьки-вихователі;
кількість прийомних сімей, які виявили бажання створити дитячий будинок сімейного типу та можуть взяти на виховання та спільне проживання не менше п’яти дітей;
спроможність районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад, сільських, селищних рад об’єднаних територіальних громад, для фінансування об’єктів яких залучаються кошти субвенції, відшкодувати витрати за перевищення граничної вартості об’єкта за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством.
14. Обласна комісія протягом п’яти робочих днів з дати надходження пропозицій розглядає подані документи та приймає рішення, яке оформлюється відповідно до пункту 10 цих Порядку та умов.
15. Кошти субвенції, спрямовані на нове будівництво приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу, передбачаються насамперед районним, районним у м. Києві держадміністраціям, виконавчим органам міських, районних у містах (у разі утворення) рад, сільських, селищних рад об’єднаних територіальних громад, які мають проектну документацію на таке будівництво, виготовлену у 2018 році за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа.
16. Для придбання житла для дітей та дитячих будинків сімейного типу районні, районні у м. Києві держадміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад, сільських, селищних рад об’єднаних територіальних громад розміщують інформацію про пошук відповідних об’єктів на офіційних веб-сайтах місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, у засобах масової інформації, здійснюють моніторинг інтернет-ресурсів тощо.
17. Гранична вартість житла для дитячих будинків сімейного типу визначається з розрахунку на десять дітей (зокрема рідних) і двох батьків-вихователів з урахуванням таких нормативів:
21 кв. метр загальної площі на кожну рідну дитину, дитину-вихованця та кожного з батьків-вихователів;
10 кв. метрів загальної площі на сім’ю;
додатково 10 кв. метрів жилої площі на кожну дитину з інвалідністю.
Вартість 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті, де буде придбано житло для дитячого будинку сімейного типу, обчислюється відповідно до нормативно-правових актів Мінрегіону.
Для мм. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова гранична вартість житла для дитячих будинків сімейного типу не може перевищувати вартості спорудження житла, збільшеної в 1,75 раза, для міст - обласних центрів, а також міст обласного значення з населенням понад 300 тис. осіб - в 1,5 раза, для міст обласного значення з населенням від 100 тис. до 300 тис. осіб - у 1,25 раза.
Гранична вартість придбання житла (ГВЖ) для дитячих будинків сімейного типу визначається за такою формулою:
ГВЖ = (21 х 12 + 10 + (10 х Nі)) х Вг х Км,
де 12 - кількість дітей разом із батьками-вихователями;
Nі - кількість дітей з інвалідністю;
Вг - вартість (гривень) 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті, в якому буде придбано житло для дитячого будинку сімейного типу;
Км - коефіцієнт збільшення граничної вартості 1 кв. метра загальної площі житла для міст, визначених в абзаці шостому цього пункту.
18. Гранична вартість придбання соціального житла для дітей визначається за формулою, передбаченою пунктом 22 цих Порядку та умов.
19. Право на отримання житла за рахунок субвенції або грошової компенсації відповідно до цих Порядку та умов за власним вибором мають діти в порядку черговості взяття на квартирний облік.
Не допускається одночасне перебування дитини на квартирному обліку за місцем її походження та за місцем її проживання.
20. Для формування місцевою комісією потреби у придбанні житла або призначенні грошової компенсації дітям враховується фактична кількість таких дітей, які перебувають на квартирному обліку.
До пропозицій щодо потреби у придбанні житла додаються такі документи:
акт обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), складений комісією, утвореною рішенням місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, за формою згідно з додатком 1;
звіт про оцінку майна (акт оцінки майна);
фотографії житлового приміщення (будинку, квартири);
правовстановлюючі документи на житлове приміщення (будинок, квартиру);
правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій розміщено житлове приміщення (у разі наявності);
технічна документація на житлове приміщення (будинок, квартиру), прийняте в експлуатацію в установленому законодавством порядку;

................
Перейти до повного тексту