- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 травня 2025 р. № 615 Київ |
Про внесення змін до Статуту акціонерного товариства "Українська залізниця"
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести зміни до
Статуту акціонерного товариства "Українська залізниця", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 735 "Питання акціонерного товариства "Українська залізниця" (Офіційний вісник України, 2015 р., № 78, ст. 2596; 2018 р., № 90, ст. 2972; 2021 р., № 88, ст. 5647; 2024 р., № 9, ст. 484), виклавши його в редакції, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 21 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 вересня 2015 р. № 735
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 27 травня 2025 р. № 615)
СТАТУТ
акціонерного товариства "Українська залізниця"
Загальні положення
1. Акціонерне товариство "Українська залізниця" (далі - товариство) є юридичною особою, що утворена відповідно до
Закону України "Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування", постанови Кабінету Міністрів України від 25 червня 2014 р.
№ 200 "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 53, ст. 1402).
2. Товариство утворене як акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовано шляхом злиття, згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 25 червня 2014 р.
№ 200 "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - підприємства залізничного транспорту).
Товариство є правонаступником усіх прав і обов’язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту.
3. Найменування товариства:
українською мовою:
повне - акціонерне товариство "Українська залізниця",
скорочене - АТ "Укрзалізниця";
англійською мовою:
повне - joint stock company "Ukrainian railways",
скорочене - JSC "Ukrainian railways".
4. Тип товариства - приватне акціонерне товариство.
5. Місцезнаходження товариства: 03150, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, 5.
Мета та предмет діяльності товариства
6. Метою діяльності товариства є задоволення потреб держави, юридичних і фізичних осіб у безпечних та якісних залізничних перевезеннях у внутрішньому та міжнародному сполученні, роботах і послугах, що виконує та надає товариство, забезпечення ефективного функціонування та розвитку залізничного транспорту, створення умов для підвищення конкурентоспроможності транспортної галузі, а також отримання прибутку від провадження підприємницької діяльності.
7. Предметом діяльності товариства є:
1) надання послуг з перевезення пасажирів, вантажів, зокрема небезпечних вантажів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні;
2) надання послуг з доступу до інфраструктури залізничного транспорту та інших послуг, пов’язаних із використанням об’єктів інфраструктури;
3) проектування, будівництво, утримання, експлуатація, реконструкція, ремонт, модернізація, технічне переоснащення та інші види покращення об’єктів інфраструктури залізничного транспорту;
4) будівництво, зокрема організація спорудження будівель; спорудження житлових і нежитлових будівель; будівництво комунікацій; будівництво споруд; спеціалізовані будівельні роботи;
5) будівництво залізниць і метрополітену;
6) допоміжне обслуговування наземного транспорту;
7) надання послуг локомотивної тяги;
8) транспортування вантажів (переміщення вантажів без укладення договору перевезення) залізничними коліями загального та незагального користування;
9) надання послуг із навантаження, перевантаження, розвантаження, зважування, приймання, видачі та кріплення вантажів, перевірка правильності їх навантаження та кріплення;
10) надання послуг із навантаження та вивантаження багажу, вантажобагажу і пошти на залізничних коліях загального та незагального користування;
11) надання послуг з охорони вантажів, прийнятих до перевезення, а також охорона штучних споруд, об’єктів інфраструктури залізничного транспорту, провадження іншої охоронної діяльності;
12) діяльність із зберігання та складування всіх видів вантажів, зокрема тих, що перебувають під митним контролем, а також вантажобагажу, багажу та ручної поклажі пасажирів;
13) надання транспортно-експедиторських послуг, організація перевезень залізничним транспортом, організація групових або індивідуальних відправлень вантажів;
14) митна брокерська діяльність;
15) виробництво, експлуатація, модернізація, деповський, капітальний, поточний та інші види ремонту, технічне обслуговування з відчепленням і надання послуг з технічного обслуговування залізничного рухомого складу, контейнерів і технічних засобів, що експлуатуються на залізничному транспорті;
16) надання послуг з ремонту вантажних вагонів і контейнерів, ремонту колісних пар, проведення промивально-пропарювальних робіт, а також дезінфекція вантажних вагонів;
17) продаж проїзних документів, виконання робіт та надання послуг з обслуговування пасажирів на станціях, вокзалах і в пасажирських поїздах;
18) ремонт електромашин, виготовлення електрощитів, електроосвітлювальної апаратури та металоконструкцій;
19) виготовлення, монтаж, ремонт, експертне обстеження, неруйнівний контроль, технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, безпечна експлуатація та ремонт об’єктів котлонагляду, вантажопідіймальних механізмів та інших технічних засобів;
20) транспортне оброблення вантажів, інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, організація та забезпечення функціонування логістичних центрів із комплексного обслуговування у сфері залізничних вантажних перевезень;
21) централізоване управління парками вантажних вагонів різної форми власності відповідно до стратегічної політики держави, виконання робіт з утримання та експлуатації вокзальних комплексів, надання послуг з використання вокзалів;
22) випробування, обстеження та визначення технічного стану штучних споруд, земляного полотна з його спорудами та інших об’єктів інфраструктури;
23) проведення аналізу та актуалізація екологічної політики, оцінювання процесів системи екологічного управління;
24) розроблення нормативної, технічної, конструкторської та технологічної документації;
25) виконання науково-дослідних, дослідно-конструкторських, випробувальних, проектно-вишукувальних робіт;
26) виконання робіт із стандартизації у галузі залізничного транспорту;
27) виготовлення та постачання технологічного обладнання для залізничного транспорту і його сервісне обслуговування;
28) діяльність у сфері електронних комунікацій, надання послуг оператора електронних комунікацій, технічне обслуговування мереж теле-, радіомовлення в межах промислової експлуатації;
29) комп’ютерне програмування, консультування та пов’язана з ними діяльність;
30) надання інформаційних послуг і консультування з питань інформатизації;
31) надання комерційних послуг, послуг фотокопіювання, діяльність телефонних центрів, оброблення даних і розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язана з ними діяльність;
32) розроблення, впровадження, супроводження та експлуатація автоматизованих систем керування, автоматизованих робочих місць та інформаційно-комунікаційних систем, систем, призначених для проведення наукових досліджень, проектування та управління;
33) встановлення, технічне обслуговування та ремонт обчислювальної техніки і мережевого устаткування;
34) створення, впровадження, експлуатація, супроводження комплексних систем захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах, надання послуг у галузі технічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства;
35) надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації, електронних довірчих послуг, торгівля криптосистемами та засобами криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства;
36) виробництво теплової енергії, транспортування її магістральними і місцевими (розподільними) тепловими мережами та постачання теплової енергії;
37) діяльність у сфері електроенергетики та використання ядерної енергії, розподіл електричної енергії;
38) будівництво споруд електропостачання та комунікацій;
39) електромонтажні роботи;
40) надання послуг із постачання теплової енергії (теплопостачання), централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
41) постачання газу, пари, кондиційованого повітря та розподіл електроенергії;
42) забір, видобування, очищення та постачання води;
43) надання послуг із здійснення виробничого контролю за устаткуванням, виготовленням, монтажем, ремонтом і безпечною експлуатацією машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
44) метрологічна діяльність на залізничному транспорті;
45) виготовлення та ремонт засобів вимірювальної техніки, випробувального обладнання;
46) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій, дорожньо-транспортних пригод та інших небезпечних подій;
47) надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення;
48) здійснення контролю за виконанням вимог пожежної безпеки на залізничному транспорті загального та незагального користування;
49) діяльність з виробничого екологічного контролю, моніторингу навколишнього природного середовища, проведення робіт із лісорозведення, утворення, утримання та відновлення захисних лісонасаджень;
50) збирання, оброблення та видалення відходів та небезпечних відходів, відновлення матеріалів;
51) проведення землевпорядних і землеоціночних робіт, проектування, будівництво нових і реконструкція наявних меліоративних систем та окремих об’єктів інженерної інфраструктури;
52) виробництво харчових продуктів, торгівля продуктами харчування, напоями, тютюновими виробами та товарами господарського призначення і алкогольними напоями;
53) провадження торговельної діяльності, зокрема комісійної, торговельно-посередницької та торговельно-закупівельної;
54) оптова та роздрібна торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами;
55) провадження поліграфічної, видавничої, рекламної діяльності та надання пов’язаних з ними послуг;
56) розповсюдження кіно- та відеофільмів, телевізійних та комп’ютерних програм, демонстрація кінофільмів, видання звукозаписів;
57) перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами відповідно до
Закону України "Про автомобільний транспорт";
58) технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів;
59) забезпечення функціонування дитячих залізниць;
60) медична практика, інша діяльність у сфері охорони здоров’я;
61) виробництво та реалізація фармацевтичних препаратів і матеріалів;
62) заготівля та переробка донорської крові та її компонентів;
63) організація роботи лікарсько-експертних комісій з метою організації та проведення попередніх (під час приймання на роботу) та періодичних профілактичних медичних оглядів;
64) здійснення медичного обслуговування на засадах добровільного медичного страхування;
65) придбання, зберігання, перевезення, реалізація (відпуск), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
66) провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання;
67) провадження діяльності у сфері освіти, професійна підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації, надання послуг з підготовки фахівців робочих професій;
68) провадження діяльності з організації подорожей, перевезення та тимчасового розміщення туристів, інші види діяльності, пов’язані із туристичними послугами, зокрема бронювання, організація відпочинку та санаторно-курортного лікування;
69) організація та проведення виставок, конгресів, семінарів, конференцій, виставок-продажів, презентацій тощо;
70) фізкультурно-оздоровча та спортивна діяльність, організація відпочинку та розваг;
71) провадження діяльності у сфері сільського господарства, мисливства, лісництва та лісозаготівель і надання пов’язаних із такою діяльністю послуг;
72) оброблення деревини та виготовлення виробів із деревини та корка, крім меблів, виготовлення виробів із соломи та рослинних матеріалів для плетіння;
73) металургійне виробництво;
74) виробництво бетону і виробів з бетону та залізобетону;
75) виробництво меблів;
76) виробництво гумових і пластмасових виробів;
77) виробництво іншої неметалевої мінеральної продукції;
78) виробництво готових металевих виробів і металоконструкцій, крім машин і устаткування;
79) ремонт і монтаж машин та устаткування;
80) збирання, первинна обробка відходів і брухту дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння;
81) заготівля та переробка металобрухту, кольорових і чорних металів;
82) виробництво особливо небезпечних хімічних речовин, виконання робіт, пов’язаних із небезпечними хімічними речовинами;
83) розвідувальне буріння та свердління, відбирання зразків порід для будівельних, геофізичних, геологічних цілей, добування корисних копалин та розроблення кар’єрів, підготовчі роботи на будівельному майданчику;
84) провадження діяльності у сферах архітектури та інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в зазначених сферах, картографічна діяльність і діяльність з надання даних щодо просторових параметрів; технічні випробування та дослідження;
85) виконання маркшейдерських робіт;
86) діяльність із розроблення документів, що обґрунтовують обсяги викидів забруднювальних речовин для підприємств, установ, організацій і фізичних осіб - підприємців, контроль якості стічних вод;
87) виконання робіт та надання послуг із технічного та енергетичного аудиту, інспекторського та приймального контролю;
88) зберігання та перевезення вибухових матеріалів промислового призначення, проведення вибухових робіт;
89) обслуговування будинків і територій;
90) надання житлово-комунальних послуг, утримання, експлуатація та ремонт об’єктів житлового фонду, гуртожитків, об’єктів соціально-побутового призначення, комунального господарства;
91) складське господарство та допоміжна діяльність у сфері транспорту;
92) добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю;
93) добування піску, гравію, глин і каоліну;
94) лісопильне та стругальне виробництво;
95) монтаж водопровідних мереж, систем опалення, вентиляції та кондиціювання;
96) діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами;
97) діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами;
98) роздрібна торгівля у неспеціалізованих магазинах;
99) надання послуг із фінансового лізингу, оренди, прокату;
100) емісія цінних паперів, зокрема боргових;
101) науково-технічна, бібліотечно-бібліографічна, довідково-інформаційна діяльність;
102) провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею; організація та забезпечення безпеки спеціальних видів зв’язку;
103) виготовлення, розповсюдження та надання вантажовідправникам запірно-пломбувальних пристроїв;
104) реконструкція, технічне переоснащення, капітальний ремонт та утримання контактної мережі та інших технологічних мереж;
105) діагностика, експертне обстеження та випробування контактної мережі та високовольтного обладнання;
106) планування та здійснення заходів з мобілізаційної підготовки, мобілізації та цивільного захисту;
107) створення електронних майданчиків для аукціонів;
108) експлуатація морських і річкових суден;
109) комерційне, фінансове та технічне управління флотом;
110) фрахтування суден;
111) участь у змішаних міжнародних перевезеннях, а також у прямому змішаному сполученні;
112) утримання у справному технічному стані флоту, здійснення заходів із ремонту, модернізації, технічного обслуговування та переоформлення класу суден;
113) вантажний морський транспорт;
114) ремонт і технічне обслуговування суден і човнів;
115) вантажні перевезення морем і прибережними водами, рейсові та нерейсові;
116) надання в оренду морських суден для здійснення вантажних перевезень морем або прибережними водами;
117) навантаження та розвантаження вантажів або багажу пасажирів незалежно від виду транспорту, що використовують перевезення;
118) навантаження, зокрема закріплення, вантажу та розвантаження суден (стивідорські роботи);
119) пасажирські рейсові та нерейсові перевезення морським транспортом та інші види діяльності, пов’язані із здійсненням перевезень морським транспортом;
120) реконструкція, технічне переоснащення, капітальний ремонт та утримання розподільчих електричних мереж;
121) надання послуг із аварійно-рятувального обслуговування;
122) благодійна діяльність;
123) будівництво та введення в експлуатацію генеруючих потужностей, зокрема газопоршневих, газотурбінних та когенераційних установок;
124) надання постачальникам електронних комунікаційних мереж та/або послуг доступу до інфраструктури залізничного транспорту, сприяння розгортанню електронних комунікаційних мереж загального користування, сприяння забезпечення пасажирів послугами мобільного широкосмугового доступу.
8. Відповідно до мети, визначеної цим Статутом, товариство може провадити, крім передбачених у пункті 7 цього Статуту, також інші види діяльності, не заборонені законодавством.
9. Окремі види господарської діяльності, які відповідно до закону підлягають ліцензуванню або отриманню документів дозвільного характеру, провадяться товариством за наявності відповідної ліцензії чи дозволу.
10. Товариство провадить зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства, мети та предмета діяльності, передбачених цим Статутом.
11. Товариство провадить діяльність із залучення інвесторів, зокрема іноземних, розробляє інвестиційні проекти та контролює стан їх реалізації, бере участь у залученні коштів із міжнародних фінансових ринків у порядку, визначеному законодавством, а також має право залучати кредитні ресурси на внутрішньому та міжнародному ринку.
12. Товариство здійснює захист державної таємниці відповідно до вимог
Закону України "Про державну таємницю" та інших актів законодавства. Роботи, що потребують спеціальних знань і допуску до державної таємниці, виконуються уповноваженими правлінням особами, підготовленими у визначеному для таких робіт порядку, за наявності в них відповідних документів.
Правовий статус товариства
13. Товариство набуває прав юридичної особи з дати його державної реєстрації в установленому законом порядку.
14. Товариство має цивільні права та обов’язки, у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом і внутрішніми документами товариства, прийнятими відповідно до цього Статуту.
15. Товариство є юридичною особою, має право від свого імені вчиняти будь-які правочини та укладати будь-які договори, набувати майнові та немайнові права, нести обов’язки, виступати позивачем і відповідачем у суді, крім випадків, передбачених законодавством та цим Статутом.
16. Товариство має самостійний баланс, печатку із своїм найменуванням, ідентифікаційним кодом, штампи і бланки із своїм найменуванням, власний знак для товарів і послуг та інші реквізити, необхідні для його діяльності.
17. Товариство має право відкривати поточні (зокрема єдиний поточний рахунок із спеціальним режимом використання), валютні, депозитні та інші рахунки в банках як на території України, так і за її межами в порядку, визначеному законодавством.
18. Товариство в установленому порядку має право бути засновником та учасником інших юридичних осіб.
Товариство утворює філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без статусу юридичної особи як на території України, так і за її межами, які діють на підставі положень.
Утворення, реорганізація та ліквідація юридичних осіб, засновником або учасником яких є товариство, здійснюються відповідно до законодавства та цього Статуту.
Товариство не відповідає за зобов’язаннями юридичних осіб, засновником або учасником яких воно є, а такі юридичні особи не відповідають за зобов’язаннями товариства, крім випадків, передбачених законодавством або договором.
19. Товариство може бути учасником (членом) спілок, асоціацій, об’єднань і разом з іншими суб’єктами господарювання утворювати спілки, асоціації та об’єднання.
20. Товариство діє на принципах повної господарської самостійності і самоокупності, несе відповідальність за наслідки своєї господарської діяльності та виконання зобов’язань.
Фінансово-господарська діяльність товариства провадиться відповідно до фінансового плану, який складається товариством згідно із законодавством.
Товариство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис, формує облікову політику.
Товариство забезпечує розроблення та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання та протидії корупції в діяльності товариства.
У товаристві за рішенням наглядової ради утворюється система внутрішнього контролю, що включає управління ризиками, комплаєнс та запобігання корупції.
Організація функціонування системи внутрішнього контролю в товаристві, а також системи повідомлень про порушення належить до компетенції правління. Контроль за функціонуванням системи внутрішнього контролю товариства здійснює наглядова рада.
21. Майно, акції господарських товариств, внесені до статутного капіталу товариства, та майно, набуте товариством у процесі господарської діяльності, є власністю товариства, крім випадків, визначених законом.
22. За товариством закріплено на праві господарського відання державне майно, що передане йому відповідно до законодавства. Товариство здійснює користування та розпорядження таким майном відповідно до мети своєї діяльності з урахуванням обмежень, визначених законом, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
23. Товариство не несе відповідальності за зобов’язаннями акціонерів.
Акціонери не відповідають за зобов’язаннями товариства і несуть ризик збитків, пов’язаних із діяльністю товариства, тільки в межах номінальної вартості належних їм акцій.
Акціонери, які не повністю оплатили акції, відповідають за зобов’язаннями товариства у межах номінальної вартості неоплаченої частини вартості належних їм акцій.
24. Для досягнення мети та провадження господарської діяльності товариство приймає внутрішні документи, обов’язкові до виконання всіма працівниками, органами та відокремленими підрозділами товариства.
25. Товариство може в установленому порядку подавати державним органам пропозиції щодо вдосконалення функціонування залізничного транспорту, відкриття та закриття залізничних ліній (дільниць), залізничних станцій для виконання всіх або деяких операцій, пов’язаних із прийманням та відправленням поїздів, прийманням, видачею, навантаженням, розвантаженням, сортуванням, зберіганням вантажів (зокрема в контейнерах), багажу і вантажобагажу.
Засновник та акціонер товариства
26. Товариство є державним акціонерним товариством, засновником якого є держава в особі Кабінету Міністрів України.
Управління корпоративними правами держави стосовно товариства здійснює Кабінет Міністрів України.
Управління корпоративними правами держави, переданими до статутного капіталу товариства, здійснює товариство.
27. Єдиним акціонером товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України.
28. Акціонер товариства має право на:
1) участь в управлінні товариством;
2) отримання дивідендів;
3) отримання в разі ліквідації товариства частини його майна чи вартості частини майна товариства;
4) отримання інформації про господарську діяльність товариства.
29. Обов’язки акціонера встановлюються законом.
30. На вимогу акціонера товариство забезпечує доступ до інформації та документів у порядку, визначеному законодавством, зокрема до:
1) річної та проміжної фінансової звітності, фінансового плану товариства і фінансових планів юридичних осіб, засновником або учасником яких є товариство, та звітів про їх виконання;
2) протоколів засідань наглядової ради, правління;
3) переліку осіб, які мають довіреність на представництво інтересів товариства;
4) інших відомостей на вимогу акціонера.
Майно товариства
31. Майно товариства становлять основні засоби та оборотні кошти, майнові права (зокрема право господарського відання майном, переданим товариству на праві господарського відання або іншому речовому праві, та право постійного користування земельними ділянками, наданими для розміщення підприємств залізничного транспорту), акції (частки) у статутному (складеному) капіталі господарських товариств, цінні папери, а також інші активи, вартість яких відображається у самостійному балансі товариства.
32. Майно товариства формується за рахунок:
1) майна, внесеного засновником до статутного капіталу товариства;
2) доходів, отриманих у результаті провадження господарської діяльності;
3) коштів, що надходять від розміщення цінних паперів, майнових і немайнових прав, зокрема від інтелектуальної власності, іншого майна;
4) доходів, отриманих від операцій із цінними паперами, зокрема з облігаціями;
5) надходжень за результатами провадження господарської діяльності юридичними особами, засновником, акціонером або учасником яких є товариство, а також господарськими товариствами, акції (частки) яких внесені до статутного капіталу товариства;
6) дивідендів за акціями (частками), які належать товариству, крім дивідендів, які підлягають сплаті до державного бюджету в порядку, встановленому законодавством;
7) майнових прав, зокрема права постійного користування земельними ділянками, наданими для розміщення підприємств залізничного транспорту;
8) майна, закріпленого за товариством на праві господарського відання;
9) іншого майна та майнових прав, набутих товариством на законних підставах;
10) кредитів та позик;
11) капітальних вкладень і дотацій з бюджетів;
12) інших надходжень, не заборонених законом.
33. Товариство володіє, користується та розпоряджається належним йому на праві власності майном відповідно до законодавства, цього Статуту та мети своєї діяльності.
34. Товариство не має права безоплатно передавати майно, внесене до його статутного капіталу, іншим юридичним чи фізичним особам, крім випадків, передбачених законом.
Розпорядження майном товариства, зокрема шляхом списання, відчуження, передачі в користування, оренду, концесію відповідного майна, розпорядження майном, внесеним до статутного капіталу товариства, та майном, набутим товариством під час його господарської діяльності, здійснюється в порядку, встановленому законодавством, з урахуванням обмежень, визначених законом та цим Статутом.
Кошти, отримані від операцій із майном, спрямовуються виключно на провадження статутної діяльності товариства.
35. Товариство використовує, утримує державне майно, закріплене за ним на праві господарського відання, та розпоряджається ним з урахуванням обмежень, установлених законодавством. Майно, що є державною власністю та закріплене за товариством на праві господарського відання чи іншому речовому праві, включається до його активів.
Товариство не може вчиняти правочини, наслідком яких може бути відчуження такого майна.
Товариство несе ризик випадкового знищення або пошкодження майна, що є його власністю, а також майна, закріпленого за ним на праві господарського відання.
Списання майна, що закріплене за товариством на праві господарського відання, здійснюється товариством у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
36. Товариство володіє та використовує земельні ділянки, надані йому на праві постійного користування, за їх цільовим призначенням відповідно до законодавства.
Статутний капітал товариства
37. Статутний капітал товариства становить 229879115000 (двісті двадцять дев’ять мільярдів вісімсот сімдесят дев’ять мільйонів сто п’ятнадцять тисяч) гривень.
Статутний капітал товариства поділяється на 229879115 простих іменних акцій номінальною вартістю 1000 гривень кожна.
Акціонеру товариства належить 229879115 простих іменних акцій, що становить 100 відсотків статутного капіталу товариства.
38. Товариство має право змінювати (збільшувати або зменшувати) розмір статутного капіталу в порядку, встановленому законодавством. Рішення про збільшення або зменшення розміру статутного капіталу товариства приймається загальними зборами, крім випадків, передбачених законом.
39. Товариство має право збільшувати розмір статутного капіталу після реєстрації звітів про результати емісії всіх попередніх випусків акцій.
Збільшення розміру статутного капіталу товариства без залучення додаткових внесків здійснюється шляхом підвищення номінальної вартості акцій.
Збільшення розміру статутного капіталу товариства в разі наявності на дату прийняття такого рішення акцій, викуплених товариством або іншим чином набутих, не допускається.
Обов’язковою умовою збільшення розміру статутного капіталу товариства є відповідність розміру статутного капіталу після його збільшення вимогам щодо мінімального розміру статутного капіталу акціонерного товариства, передбаченим законом, на дату реєстрації змін, що вносяться до цього Статуту.
40. Після прийняття рішення про зменшення розміру статутного капіталу товариства правління протягом 30 днів повинно письмово повідомити кожному кредитору, вимоги якого до товариства не забезпечені заставою, гарантією чи порукою, про таке рішення. Повідомлення надсилається адресату листом із описом вкладення та повідомленням про вручення.
41. Товариство в порядку, встановленому НКЦПФР, має право анулювати викуплені ним акції та зменшити статутний капітал або підвищити номінальну вартість решти акцій, не змінюючи при цьому розмір статутного капіталу.
42. Товариство має право здійснити дроблення або консолідацію всіх розміщених ним акцій в порядку, передбаченому законодавством.
Цінні папери товариства
43. Товариство здійснює емісію простих акцій на розмір його статутного капіталу та проводить реєстрацію їх випуску в установленому законодавством порядку. Товариство проводить розміщення акцій серед своїх засновників.
44. Обслуговування випуску акцій товариства, облік і підтвердження права власності на такі акції здійснюються відповідно до законодавства про депозитарну систему.
45. Акціонер, який володіє 100 відсотками акцій товариства, не може відчужувати належні йому акції, передавати в управління, заставу, використовувати для формування статутного (складеного) капіталу суб’єктів господарювання та вчиняти щодо них інші правочини, наслідком яких може бути їх відчуження з державної власності.
46. Вартість майна та майнових прав, внесених в оплату акцій під час утворення товариства, визначено на підставі зведеного акта оцінки майна з урахуванням особливостей, установлених законом.
47. Товариство може здійснювати емісію облігацій та інших цінних паперів (крім акцій) відповідно до законодавства та цього Статуту.
Порядок розподілу прибутку та покриття збитків товариства
48. Узагальненим показником діяльності товариства є чистий прибуток, який формується за рахунок надходжень від провадження господарської діяльності після покриття всіх витрат, пов’язаних із діяльністю товариства, сплати відсотків за кредитами банків, облігаціями та іншими запозиченнями (зобов’язаннями), а також передбачених законом податків і зборів.
Чистий прибуток є джерелом зміцнення матеріально-технічної бази активів товариства, а також здійснення нових інвестицій, соціального забезпечення його трудового колективу, матеріального стимулювання працівників і сплати дивідендів.
Чистий прибуток, одержаний після зазначених розрахунків, залишається в повному розпорядженні товариства і використовується відповідно до рішень загальних зборів.
Чистий прибуток товариства, з якого розраховується та сплачується частина чистого прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів до державного бюджету, зменшується на суму нарахованої амортизації на передане товариству на праві господарського відання майно, яка спрямовується на фінансування капітальних вкладень для будівництва та модернізації таких об’єктів.
Товариство зобов’язане спрямовувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів у порядку, визначеному законодавством.
49. За рахунок чистого прибутку, що залишається після проведення розрахунків із бюджетом, товариство може створювати такі фонди: фонд розвитку виробництва, фонд накопичення та матеріального заохочення, інноваційний фонд, фонд підтримки медичних закладів, фонд соціального розвитку тощо.
Нарахування (створення) і використання фондів здійснюється товариством відповідно до затвердженого згідно із законодавством та цим Статутом консолідованого фінансового плану.
50. Розподіл прибутку, спосіб виплати частки прибутку (дивідендів), а також порядок покриття збитків товариства визначаються рішенням загальних зборів відповідно до законодавства та цього Статуту. Пропозиції щодо порядку і способів розподілу прибутку або шляхів покриття збитків готуються правлінням на підставі результатів аналізу діяльності товариства у звітному році та перспектив його подальшої діяльності.
Рішення про виплату дивідендів, їх розмір, строк (у випадках, передбачених законом) та спосіб виплати за простими акціями товариства приймається загальними зборами з урахуванням вимог законодавства.
У разі прийняття загальними зборами рішення про виплату дивідендів у менший строк, ніж передбачено законодавством, виплата дивідендів здійснюється у строк, визначений загальними зборами.
Товариство виплачує дивіденди виключно грошовими коштами.
Дивіденди виплачуються за акціями, звіт про результати емісії яких зареєстровано в порядку, визначеному законодавством.
Органи товариства та їх посадові особи
51. Товариство має дворівневу структуру управління.
52. Органами товариства є:
1) загальні збори;
2) наглядова рада;
3) правління.
53. Посадовими особами товариства є голова та члени наглядової ради і правління, керівник підрозділу внутрішнього аудиту (внутрішній аудитор), керівник відділу бюджету або керівник підрозділу, до компетенції якого належить питання бюджетування товариства, корпоративний секретар, особа, відповідальна за виконання антикорупційної програми товариства.
Вимоги до посадових осіб товариства та їх відповідальність визначені законом.
Обов’язки посадових осіб товариства визначені законом, цим Статутом та внутрішніми документами.
54. Відповідальність голови правління, членів правління, членів наглядової ради за збитки, завдані товариству їх діями (бездіяльністю) під час виконання своїх повноважень, може бути застрахована за рахунок товариства як сторони, для захисту інтересів якої здійснюється відповідне страхування.
Суми страхових премій (платежів), що сплачуються товариством за договором страхування відповідальності голови правління, членів правління, членів наглядової ради, не входять до складу винагороди голови правління, членів правління, членів наглядової ради, не є формою оплати праці або компенсаційними виплатами на їх користь.
Загальні збори
55. Вищим органом товариства є загальні збори.
56. Функції загальних зборів, які передбачені законодавством, цим Статутом, а також внутрішніми документами товариства, виконуються Кабінетом Міністрів України одноосібно.
57. До виключної компетенції загальних зборів належать:
1) визначення основних напрямів діяльності товариства;
2) проведення оцінки досягнення товариством поставлених цілей діяльності, визначених у листі очікувань власника;
3) прийняття рішення про внесення змін до цього Статуту, крім випадків, передбачених законом;
4) прийняття рішення про зміну типу товариства;
5) прийняття рішення про зміну структури управління;
6) прийняття рішення про емісію акцій товариства, крім випадків, передбачених законом;
7) прийняття рішення про анулювання викуплених або в інший спосіб набутих акцій;
8) прийняття рішення про емісію цінних паперів, які можуть бути конвертовані в акції, а також про емісію цінних паперів на суму, що перевищує 25 відсотків вартості активів товариства;
9) прийняття рішення про збільшення розміру статутного капіталу товариства, крім випадків, передбачених законом;
10) прийняття рішення про зменшення розміру статутного капіталу товариства;
11) прийняття рішення про дроблення або консолідацію акцій товариства;
12) прийняття рішення про викуп товариством розміщених ним акцій, крім випадків обов’язкового викупу акцій, визначених законом;
13) затвердження положення про наглядову раду товариства;
14) затвердження положення про винагороду членів наглядової ради та правління товариства, вимоги до якого встановлюються НКЦПФР, з урахуванням особливостей, встановлених законодавством;
15) затвердження звіту про винагороду членів наглядової ради та правління, вимоги до якого встановлюються НКЦПФР, з урахуванням особливостей, встановлених законодавством;
16) затвердження чисельності та персонального складу наглядової ради;
17) обрання членів наглядової ради;
18) затвердження умов цивільно-правових договорів, що укладаються з членами наглядової ради, встановлення розміру їх винагороди, обрання особи, уповноваженої на підписання договорів із членами наглядової ради;
19) розгляд звіту наглядової ради, прийняття рішення за результатами його розгляду;
20) затвердження результатів оцінювання діяльності наглядової ради;
21) прийняття рішення про припинення повноважень членів наглядової ради, крім випадків, визначених законом;
22) затвердження чисельності та персонального складу правління (на підставі пропозицій (подання) наглядової ради);
23) призначення на посаду та звільнення з посади голови правління (на підставі пропозицій (подання) наглядової ради);
24) затвердження листа очікувань власника, що включає коротко- та середньострокові фінансові, операційні і нефінансові цілі діяльності товариства, що визначаються з урахуванням стратегічного плану розвитку товариства;
25) призначення суб’єкта аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності товариства відповідно до закону;
26) розгляд висновків аудиторського звіту суб’єкта аудиторської діяльності та затвердження заходів за результатами розгляду такого звіту;
27) затвердження результатів фінансово-господарської діяльності за відповідний рік і розподіл прибутку товариства або затвердження порядку покриття збитків товариства;
28) затвердження річного звіту товариства;
29) затвердження розміру частини чистого прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності товариства у відповідному році, відповідно до Державної дивідендної політики, затвердженої Кабінетом Міністрів України;
30) прийняття рішення про виплату дивідендів за простими акціями товариства, затвердження розміру річних дивідендів з урахуванням вимог, передбачених законодавством, та способу їх виплати;
31) погодження облікової політики товариства;
32) прийняття рішення про відчуження корпоративних прав юридичних осіб, засновником, акціонером, учасником яких є товариство;
33) прийняття рішення про вчинення значного правочину або попереднє надання згоди на вчинення значного правочину, якщо ринкова вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 25 відсотків вартості активів за даними останньої річної фінансової звітності товариства, та про вчинення правочину із заінтересованістю у випадках, передбачених законом та цим Статутом;
34) прийняття рішення про застосування Кодексу корпоративного управління, затвердженого НКЦПФР, або іншого кодексу корпоративного управління;
35) прийняття рішення про виділ і припинення товариства, крім випадків, передбачених законом, ліквідацію товариства, обрання ліквідаційної комісії, затвердження порядку та строків ліквідації, порядку розподілу між акціонерами майна, що залишається після задоволення вимог кредиторів, затвердження ліквідаційного балансу;
36) обрання членів комісії з припинення товариства;
37) прийняття у виняткових випадках обґрунтованих рішень, обов’язкових до виконання наглядовою радою товариства;
38) вирішення інших питань щодо діяльності товариства відповідно до законодавства.
Повноваження з питань, віднесених до виключної компетенції загальних зборів, не можуть бути передані іншим органам товариства.
Загальні збори можуть вирішувати будь-які питання щодо діяльності товариства, крім питань, вирішення яких згідно із законом та/або цим Статутом належить до компетенції наглядової ради.
58. Повноваження загальних зборів, передбачені пунктом 57 цього Статуту, здійснюються акціонером одноосібно. Рішення акціонера з питань, що належать до компетенції загальних зборів, оформляються акціонером письмово. Рішення єдиного акціонера - держави в особі Кабінету Міністрів України оформляються відповідним актом Кабінету Міністрів України, проект якого розробляється та подається в установленому порядку Мінрозвитку, крім рішень з питань, зазначених у підпункті 31 пункту 57 цього Статуту, які оформляються протокольним рішенням Кабінету Міністрів України. Таке рішення акціонера має статус протоколу загальних зборів.
Наглядова рада
59. Наглядова рада є колегіальним органом, що в межах компетенції, визначеної законодавством та цим Статутом, здійснює управління товариством, а також контролює та регулює діяльність правління.
Порядок роботи наглядової ради, права та обов’язки її членів, порядок виплати їм винагороди визначаються законодавством, цим Статутом, положенням про наглядову раду, а також цивільно-правовим договором, що укладається із кожним членом наглядової ради.
60. Наглядова рада складається із семи членів, які обираються (призначаються) та повноваження яких припиняються в порядку, визначеному законодавством та цим Статутом, із числа фізичних осіб, які мають повну цивільну дієздатність і відповідають вимогам, передбаченим законодавством та цим Статутом.
61. До складу наглядової ради включаються незалежні члени наглядової ради (незалежні директори), кількість яких має становити більшість членів наглядової ради, а також члени наглядової ради - представники держави.
62. Кандидатури осіб, які пропонуються до обрання членами наглядової ради товариства, добираються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Добір кандидатів на посаду члена наглядової ради здійснюється з дотриманням принципів колективної придатності, різноманітності складу, рівності вимог, професійності, відкритості і прозорості та розпочинається не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку повноважень відповідного члена наглядової ради (якщо у зазначений строк не прийнято рішення про продовження строку його повноважень) або не пізніше ніж за 10 днів з дня дострокового припинення повноважень.
Незалежний член наглядової ради має рівні права та обов’язки з іншими її членами.
63. Члени наглядової ради обираються із числа фізичних осіб, які мають повну цивільну дієздатність.
Строк повноважень члена наглядової ради становить три роки.
Особи, обрані членами наглядової ради, можуть переобиратися необмежену кількість разів. Зміна складу наглядової ради здійснюється відповідно до законодавства.
64. Член наглядової ради не може бути одночасно членом правління або корпоративним секретарем товариства. Членом наглядової ради не можуть бути обрані особи, які не відповідають вимогам законодавства.
65. У період виконання членами наглядової ради своїх функцій товариство виплачує їм фіксовану винагороду з урахуванням обмежень, передбачених законодавством, і здійснює компенсацію витрат, пов’язаних із виконанням членами наглядової ради своїх функцій.
Порядок виплати членам наглядової ради винагороди визначається законодавством, цим Статутом, положенням про наглядову раду, а також цивільно-правовим договором, що укладається із кожним членом наглядової ради.
Такий договір від імені товариства підписує уповноважена загальними зборами особа на умовах, затверджених рішенням загальних зборів. Із припиненням повноважень члена наглядової ради одночасно припиняється дія договору, укладеного з ним.
Витрати членів наглядової ради, що безпосередньо пов’язані з їх діяльністю (на відрядження, телефонні, поштові, канцелярські, транспортні витрати тощо), здійснюються за рахунок товариства.
66. Загальні збори можуть прийняти рішення про дострокове припинення повноважень членів наглядової ради та одночасне обрання нових членів.
67. Повноваження члена наглядової ради достроково припиняються у випадках, встановлених законом.
68. За рішенням загальних зборів повноваження члена наглядової ради можуть бути припинені достроково виключно з таких підстав:
1) невиконання товариством цілей діяльності, визначених у листі очікувань власника з урахуванням, зокрема, результатів оцінювання діяльності наглядової ради товариства, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
2) виявлення фактів, що свідчать про невідповідність члена наглядової ради кваліфікаційним вимогам, незалежного члена наглядової ради - вимогам щодо незалежності;
3) неналежне виконання членом наглядової ради обов’язків, визначених укладеним з ним цивільно-правовим договором та/або цим Статутом, невідповідність члена наглядової ради вимогам щодо професійної придатності та ділової репутації.
69. Без рішення загальних зборів повноваження членів наглядової ради припиняються достроково у разі:
1) подання членом наглядової ради особистої письмової заяви про припинення повноважень за власним бажанням, за умови, що така заява подається не пізніше ніж за два тижні до припинення повноважень;
2) подання членом наглядової ради особистої письмової заяви про припинення повноважень у зв’язку з неможливістю виконувати свої повноваження за станом здоров’я або з інших підстав;
3) набрання законної сили вироком або рішенням суду, яким члена наглядової ради засуджено до покарання, що виключає можливість виконання обов’язків члена наглядової ради;
4) набрання законної сили судовим рішенням, яким члена наглядової ради притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією;
5) смерті члена наглядової ради, визнання його недієздатним, обмежено дієздатним, безвісно відсутнім або оголошення померлим;
6) набрання законної сили рішенням суду, яким члена наглядової ради визнано винним у порушенні частини третьої
статті 92 Цивільного кодексу України;
7) отримання товариством письмового повідомлення про заміну члена наглядової ради, який є представником акціонера;
8) порушення членом наглядової ради обмежень, передбачених пунктом 88 цього Статуту;
9) відчуження акціонером, представником якого є член наглядової ради, всіх належних йому акцій товариства.
У разі коли незалежний член наглядової ради протягом строку своїх повноважень перестає відповідати вимогам щодо незалежності, визначеним законом та цим Статутом, він повинен скласти свої повноваження достроково шляхом надання товариству відповідного письмового повідомлення.
У разі дострокового припинення повноважень члена наглядової ради загальні збори в установленому законодавством порядку обирають нового члена наглядової ради.
70. За рішенням загальних зборів на наглядову раду може бути покладено вирішення окремих питань, що належать до компетенції загальних зборів, крім тих, що належать до виключної компетенції загальних зборів.
71. До виключної компетенції наглядової ради належить:
1) розгляд звіту правління та прийняття рішення за результатами розгляду такого звіту;
2) прийняття рішення про збільшення розміру статутного капіталу у випадках, передбачених законом;
3) прийняття рішення про використання фондів товариства;
4) прийняття рішення про вчинення значного правочину, якщо ринкова вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, становить від 10 до 25 відсотків вартості активів за даними останньої річної фінансової звітності товариства, та правочину із заінтересованістю у випадках, передбачених законом та цим Статутом;
5) прийняття рішення про надання згоди на вчинення товариством іншого (інших), ніж передбачено цим підпунктом, правочину, правочинів або серії правочинів, пов’язаних одним предметом, із одним і тим самим контрагентом та/або його афілійованими особами одноразово або сукупно протягом одного календарного року на суму, що перевищує 2 млрд. гривень без урахування податку на додану вартість, або еквівалент цієї суми в іншій валюті, визначений за офіційним курсом Національного банку на 31 грудня року, що передує року вчинення правочину (правочинів), за винятком правочину (правочинів), предметом якого (яких) є перевезення вантажів (пасажирів), правочину (правочинів) за державними регульованими цінами (тарифами) відповідно до законодавства, правочину (правочинів) із господарським (господарськими) товариством (товариствами), єдиним акціонером (засновником, учасником) яких прямо або опосередковано є товариство, правочину (правочинів), що укладаються з органами державної влади, а також правочину (правочинів), прийняття рішення про вчинення або про попереднє надання згоди на вчинення якого (яких) віднесено до виключної компетенції загальних зборів;
6) прийняття рішення про відсторонення голови або члена правління від здійснення повноважень, обрання особи, яка тимчасово здійснюватиме повноваження голови з урахуванням пунктів 98, 100 цього Статуту та/або члена правління з урахуванням пунктів 99, 101 цього Статуту;
7) прийняття рішення про утворення постійних або тимчасових комітетів наглядової ради для вивчення та підготовки питань, що належать до її компетенції;
8) прийняття рішення про обрання оцінювача майна товариства та затвердження умов договору, що укладатиметься з ним, встановлення розміру оплати його послуг;
9) прийняття рішення про обрання (заміну) депозитарної установи, яка надає товариству додаткові послуги, затвердження умов договору, що укладатиметься з нею, встановлення розміру оплати її послуг;
10) прийняття рішення про затвердження ринкової вартості майна товариства у випадках, передбачених законом;
11) прийняття рішення про розміщення товариством інших, ніж акції, цінних паперів;
12) прийняття рішення про викуп розміщених товариством інших, ніж акції, цінних паперів;
13) прийняття рішення про укладення товариством договорів про спільну діяльність, договорів про управління майном;
14) прийняття рішення про затвердження інвестиційних проектів на суму, що перевищує 2 млрд. гривень без урахування податку на додану вартість, або еквівалент зазначеної суми в іншій валюті, який розрахований за курсом Національного банку станом на 31 грудня року, що передує даті затвердження;
15) вирішення питань щодо участі товариства у промислово-фінансових групах та інших об’єднаннях;
16) вирішення питань щодо створення та/або участі товариства в будь-яких юридичних особах, у тому числі благодійних або інших неприбуткових організаціях, їх реорганізації та ліквідації;
17) вирішення питань щодо створення, реорганізації та/або ліквідації структурних та/або відокремлених підрозділів товариства, крім випадків, коли за рішенням наглядової ради вирішення зазначених питань делеговано правлінню товариства;
18) узгодження умов договору про надання аудиторських послуг та обрання особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) на підписання такого договору із суб’єктом аудиторської діяльності;
19) обрання кандидатури та внесення загальним зборам пропозицій (подання) щодо призначення на посаду та звільнення з посади голови правління;
20) обрання та припинення повноважень членів правління, зокрема за пропозиціями (поданням) голови правління;
21) встановлення розміру винагороди голови правління на основі принципів, визначених Політикою винагороди керівників державних унітарних підприємств та голів виконавчих органів господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, затвердженою Кабінетом Міністрів України, затвердження умов контракту та його укладення з головою правління товариства, визначення особи (осіб), яка (які) підписуватиме (підписуватимуть) контракти від імені товариства з головою правління;
22) встановлення розміру винагороди членів правління, затвердження умов контрактів та їх укладення з членами правління товариства, визначення особи (осіб), яка (які) підписуватиме (підписуватимуть) контракти від імені товариства з членами правління;
23) визначення форм контролю за діяльністю правління;
24) затвердження внутрішніх положень, якими регулюється діяльність товариства, крім тих, які віднесені до виключної компетенції загальних зборів, і тих, що рішенням наглядової ради передані для затвердження правлінню;
25) затвердження стратегічного плану розвитку та показників результативності товариства, річного фінансового плану та звіту про його виконання, річного інвестиційного плану, інвестиційного плану на середньострокову перспективу (три - п’ять років), розроблених правлінням товариства;
26) подання пропозицій загальним зборам щодо коротко- та середньострокових фінансових, операційних і нефінансових цілей діяльності, які включаються до листа очікувань власника;
27) подання пропозицій загальним зборам щодо визначення розміру частини чистого прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності товариства у відповідному році;
28) здійснення контролю за своєчасністю надання (опублікування) товариством достовірної інформації про його діяльність відповідно до законодавства, опублікування товариством інформації про кодекс корпоративного управління товариства, що використовується товариством;
29) призначення на посаду та звільнення з посади керівника підрозділу внутрішнього аудиту (внутрішнього аудитора), затвердження положення про підрозділ внутрішнього аудиту, схваленого правлінням;
30) затвердження звіту та висновків підрозділу внутрішнього аудиту (внутрішнього аудитора);
31) затвердження декларації схильності до ризиків товариства;
32) затвердження умов трудових договорів, що укладаються із працівниками підрозділу внутрішнього аудиту (із внутрішнім аудитором), встановлення розміру їх винагороди, зокрема заохочувальних і компенсаційних виплат;
33) затвердження положення про правління товариства;
34) попереднє схвалення річного звіту товариства;
35) подання в установленому порядку загальним зборам пропозицій щодо положення про наглядову раду;
36) прийняття рішення про внесення змін до цього Статуту у випадках, передбачених законом;
37) скасування рішень правління;
38) надання правлінню обов’язкових до виконання рішень;
39) затвердження показників ефективності роботи голови та членів правління;
40) попереднє погодження рішень правління стосовно діяльності господарських товариств, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, єдиним акціонером (засновником, учасником) яких є товариство, щодо реорганізації та ліквідації;
................Перейти до повного тексту