1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 28 червня 1997 р. N 614
Київ
( Позначку "Не для друку" знято Розпорядженням КМ N 490-р від 19.03.2008 )
Про стан виконання доручень Президента України, постанови Кабінету Міністрів України від 3 липня 1995 р. N 480, результати господарської діяльності Державної судноплавної компанії "Чорноморське морське пароплавство" та невідкладні заходи стабілізації її роботи
Відзначити, що великі суми зовнішньої та внутрішньої заборгованості Державної судноплавної компанії "Чорноморське морське пароплавство" призвели до того, що нині вона перебуває у важкому економічному та фінансовому становищі. Заходи, що вживаються Міністерством транспорту, Державним департаментом морського і річкового транспорту та Компанією, не дали позитивних результатів.
Дуже значним залишається зовнішній борг Компанії. На сьогодні, за даними Міністерства транспорту, він становить майже 200 млн. доларів США. Суми зовнішніх боргів перед основними кредиторами Компанія до цього часу остаточно ще не звірила в установленому порядку.
У 1996 році Компанія під заставу 43 суден отримала від іноземних банків кредитів на суму 107 млн. доларів США. За період з листопада 1995 р. по березень 1997 р. продано 59 суден на загальну суму понад 55 млн. доларів США, в тому числі в I кварталі 1997 р. без відповідних дозволів Фонду державного майна Компанія (Стогнієнко О.М.) продала 12 суден.
Через непогашення боргів іноземним кредиторам арештовано до 30 суден. Щомісячні збитки, пов'язані з утриманням арештованих суден, становлять понад 1 млн. доларів США.
Заборгованість перед бюджетом та цільовими державними фондами (з урахуванням пені та штрафів) становить 78,1 млн. гривень.
На порушення валютного законодавства України Компанією (Стогнієнко О.М.) практично не організовано руху валютних коштів через закордонний розрахунковий центр, який діє під контролем Національного банку України.
Після передачі частини флоту іншим підприємствам Міністерства транспорту загальна чисельність суден Компанії становить 141 одиницю, з них 53 виведено в офшорні компанії, які на 100 відсотків належать Україні.
Продовжується інтенсивне зношення флоту. Погіршується технічний стан суден. 42 судна експлуатуються із 100-відсотковим зносом. Середній вік суден досягає 20 років.
Недостатньо чітким є механізм оцінки вартості ремонту суден на іноземних підприємствах, що призводить до надмірного витрачання валютних коштів. Крім того, слабо використовуються потужності вітчизняних судноремонтних підприємств.
Незадовільний технічний стан флоту не тільки реально загрожує безпеці судноплавства, а й призводить до того, що страхові компанії відмовляють у страхуванні суден і перевезень, а це різко знижує конкурентоспроможність флоту в умовах загострення ситуації на фрахтовому ринку.
Скрутне фінансове становище Компанії не дає їй змоги звільнити судна з-під арешту в іноземних портах. За розрахунками Компанії, для звільнення всіх суден потрібно 110,1 млн. доларів США, а з урахуванням необхідності проведення усіх видів запланованого ремонту суден - 125,4 млн. доларів США.
З питань стабілізації економічного та фінансового становища Компанії Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 3 липня 1995 р. N 480, стан виконання якої неодноразово розглядався на його нарадах. Незважаючи на те, що більшість завдань постанови виконано, окремі важливі проблеми Міністерством транспорту, Міністерством економіки, Міністерством фінансів та Міністерством зовнішніх економічних зв'язків досі не розв'язано.
Державний департамент морського і річкового транспорту (Безрученко В.Т.) не зумів забезпечити дієвий вплив на поліпшення стану справ у ДСК "Чорноморське морське пароплавство", а також надійний контроль за діяльністю цієї Компанії.
Керівництво Компанії (Стогнієнко О.М.) не вжило належних заходів для стабілізації її господарської діяльності, не забезпечило ефективної експлуатації флоту, допустило порушення чинного законодавства.
За дорученням Кабінету Міністрів України 10 червня 1997 р. у м. Одесі було проведено засідання колегії Міністерства транспорту, на якому розглянуто стан справ у ДСК "Чорноморське морське пароплавство", затверджено першочергові заходи щодо стабілізації роботи Компанії, прийнято рішення про істотні кадрові зміни в керівництві Компанії та Державного департаменту морського і річкового транспорту.
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Роботу колегії Міністерства транспорту з виконання доручень Президента України та постанови Кабінету Міністрів України від 3 липня 1995 р. N 480 "Про невідкладні заходи стабілізації економічного і фінансового стану Державної судноплавної компанії "Чорноморське морське пароплавство" визнати незадовільною.
Взяти до відома, що у травні ц.р. звільнено з посади Міністра транспорту Данькевича І.П., а також заступника Міністра транспорту Золотоверха О.М., безпосередньо відповідального за діяльність морського транспорту, у зв'язку із серйозними недоліками в роботі.
2. Роботу Державної судноплавної компанії "Чорноморське морське пароплавство" (Стогнієнко О.М.) та Державного департаменту морського і річкового транспорту (Безрученко В.Т.) щодо стабілізації господарської діяльності Компанії та виконання постанови Кабінету Міністрів України від 3 липня 1995 р. N 480 визнати незадовільною.
Порушити перед Президентом України клопотання про недоцільність подальшого перебування на посаді голови Державного департаменту морського і річкового транспорту Безрученка В.Т. у зв'язку з допущенням ним серйозних недоліків в організації роботи Департаменту.
Увільнити Нікуліна С.Г. з посади першого заступника голови Державного департаменту морського і річкового транспорту за серйозні недоліки в роботі.
3. Міністрові транспорту Круглову М.П.:
увільнити в установленому порядку (після одужання) Стогнієнка О.М. з посади президента ДСК "Чорноморське морське пароплавство" за серйозні недоліки в її роботі;

................
Перейти до повного тексту