1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 2 червня 2021 р. № 614
Київ
Деякі питання державного оборонного замовлення на 2021 рік
Відповідно до пункту 3 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про оборонні закупівлі" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Тимчасовий порядок розміщення, коригування державного оборонного замовлення, а також здійснення контролю за його виконанням;
Типовий державний контракт на поставку (закупівлю) продукції за державним оборонним замовленням;
Типовий державний контракт на виконання робіт (надання послуг) за державним оборонним замовленням;
Типовий державний контракт на виконання дослідно-конструкторської (науково-дослідної, технологічної) роботи за державним оборонним замовленням.
2. Установити, що пункт 1 цієї постанови діє до 31 грудня 2021 р., крім пунктів 22-27 Тимчасового порядку розміщення, коригування державного оборонного замовлення, а також здійснення контролю за його виконанням, затвердженого цією постановою, які діють до 31 березня 2022 року.
3. Визначити на період до 31 березня 2022 р.:
Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості уповноваженим центральним органом виконавчої влади щодо координації діяльності з реалізації державного оборонного замовлення;
Міністерство оборони, Міністерство внутрішніх справ, Міністерство економіки, Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості, Міністерство юстиції, Державну службу з надзвичайних ситуацій, Службу безпеки, Службу зовнішньої розвідки, Державне космічне агентство, Адміністрацію Державної прикордонної служби, Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, Головне управління розвідки Міністерства оборони, Управління державної охорони, Національне антикорупційне бюро, Національну гвардію, Національну поліцію, Державну спеціальну службу транспорту, Державне бюро розслідувань, Державну судову адміністрацію державними замовниками з державного оборонного замовлення.
4. Відновити на період до 31 грудня 2021 р. дію:
постанови Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 р. № 120 "Про затвердження Порядку розроблення, освоєння та випуску нових видів продукції оборонного призначення, а також припинення випуску існуючих видів такої продукції" (Офіційний вісник України, 2013 р., № 16, ст. 559);
постанови Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2016 р. № 517 "Про затвердження Порядку формування ціни на продукцію, роботи, послуги оборонного призначення у разі, коли відбір виконавців з постачання (закупівлі) такої продукції, робіт, послуг здійснюється без застосування конкурентних процедур" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 65, ст. 2207);
постанови Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 942 "Про внесення змін до Порядку формування ціни на продукцію, роботи, послуги оборонного призначення у разі, коли відбір виконавців з постачання (закупівлі) такої продукції, робіт, послуг здійснюється без застосування конкурентних процедур" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 100, ст. 3257);
постанови Кабінету Міністрів України від 29 серпня 2018 р. № 691 "Про внесення змін до Порядку формування ціни на продукцію, роботи, послуги оборонного призначення у разі, коли відбір виконавців з постачання (закупівлі) такої продукції, робіт, послуг здійснюється без застосування конкурентних процедур" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 70, ст. 2379);
постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2019 р. № 93 "Про внесення змін до Порядку формування ціни на продукцію, роботи, послуги оборонного призначення у разі, коли відбір виконавців з постачання (закупівлі) такої продукції, робіт, послуг здійснюється без застосування конкурентних процедур" (Офіційний вісник України, 2019 р., № 17, ст. 583);
пункту 114 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 листопада 2019 р. № 916 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 90, ст. 3000).
5. У пункті 6 Порядку розроблення, освоєння та випуску нових видів продукції оборонного призначення, а також припинення випуску існуючих видів такої продукції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 р. № 120 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 16, ст. 559; 2019 р., № 90, ст. 3000), слово "Мінекономіки" замінити словом "Мінстратегпрому".
Прем'єр-міністр України Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 червня 2021 р. № 614
ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК
розміщення, коригування державного оборонного замовлення, а також здійснення контролю за його виконанням
Маркетингові дослідження ринку продукції (робіт, послуг) оборонного призначення
1. Маркетингові дослідження ринку продукції (робіт, послуг) оборонного призначення проводяться державними замовниками з державного оборонного замовлення (далі - державні замовники) постійно з метою створення та періодичного оновлення бази даних про:
суб’єктів господарювання, які можуть залучатися до виконання державного оборонного замовлення (далі - оборонне замовлення);
номенклатуру продукції (робіт, послуг) оборонного призначення, що може виготовлятися (виконуватися, надаватися) такими суб’єктами господарювання;
ціни на продукцію (роботи, послуги) оборонного призначення.
Розміщення оборонного замовлення
2. Оборонне замовлення розміщується державними замовниками шляхом укладення з виконавцями державних контрактів, договорів (контрактів).
3. Державні замовники проводять з урахуванням затверджених основних показників оборонного замовлення на відповідний бюджетний період відбір виконавців у порядку, встановленому Законами України "Про публічні закупівлі" та "Про державне оборонне замовлення".
4. Ціни на продукцію оборонного призначення визначаються за результатами процедур закупівлі, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі".
У разі визначення виконавця без застосування конкурентних процедур (закупівля у суб’єкта господарювання, який є єдиним в Україні виробником або зареєстрований як виробник продукції, робіт і послуг оборонного призначення, закупівлі яких становлять державну таємницю) ціна на продукцію оборонного призначення встановлюється суб’єктом господарювання і державним замовником під час проведення переговорів щодо укладення державного контракту, договору (контракту) з урахуванням Порядку формування ціни на продукцію, роботи, послуги оборонного призначення у разі, коли відбір виконавців з постачання (закупівлі) такої продукції, робіт, послуг здійснюється без застосування конкурентних процедур, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2016 р. № 517 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 65, ст. 2207).
Договірна (орієнтовна) ціна на постачання (закупівлю) продукції, яка вже закуповувалася державним замовником у такого виконавця в минулі роки без застосування конкурентних процедур, визначається у державному контракті на рівні розміру ціни, встановленої попереднім аналогічним контрактом, з коригуванням на індекс споживчих цін за розрахунками Держстату у відповідні минулі роки і без складення розрахунково-калькуляційних матеріалів за умови здійснення остаточного розрахунку ціни за фактичними витратами виконавця.
5. Державні замовники повідомляють суб’єктам господарювання, які визначені виконавцями без застосування конкурентних процедур, про намір укласти з ними державний контракт, договір (контракт) та провести переговори щодо визначення його істотних умов. У повідомленні зазначається інформація про предмет державного контракту, договору (контракту), зміст та обсяг оборонного замовлення (кількість і місце поставки продукції та/або виду робіт (послуг) і місця їх виконання (надання), що планується розмістити на відповідному суб’єкті господарювання, а також запланований державним замовником обсяг фінансування такого замовлення.
6. Суб’єкт господарювання, що отримав від державного замовника пропозицію щодо укладення державного контракту, договору (контракту), інформує державного замовника про свою згоду чи відмову у двадцятиденний строк. У разі згоди на укладення державного контракту, договору (контракту) такий суб’єкт господарювання здійснює розрахунок ціни за одиницю продукції оборонного призначення та/або складає кошторис на виконання робіт (надання послуг) за оборонним замовленням з урахуванням економічно обґрунтованих витрат на виробництво (виконання робіт, надання послуг) та особливостей виробництва (виконання, надання) окремих видів такої продукції (робіт, послуг).
7. Під час розрахунку ціни прибуток визначається суб’єктом господарювання на основі розрахованої величини прибутку, що забезпечує умови ефективної діяльності суб’єкта господарювання, з урахуванням витрат на сплату податків та зборів, а також відсотків за кредитами.
При цьому прибуток у складі ціни не може перевищувати 5 відсотків витрат суб’єкта господарювання на придбання комплектувальних виробів (напівфабрикатів), робіт (послуг) у інших суб’єктів господарювання та 30 відсотків решти витрат у складі виробничої собівартості продукції (робіт, послуг), крім випадку, передбаченого абзацом третім цього пункту.
У разі коли суб’єктом господарювання залучено кредити під державні гарантії для фінансування програм, пов’язаних з підвищенням обороноздатності і безпеки держави, прибуток становить 25 відсотків суми виробничої собівартості (кошторисної вартості), а у разі надання суб’єктом господарювання державному замовнику документів, що підтверджують необхідність використання частини прибутку, одержаного від виконання державного контракту, на розвиток виробництва для ефективного виконання у подальшому оборонного замовлення, у тому числі для зменшення трудомісткості, матеріаломісткості та енергоємності виробництва і загальновиробничих витрат, - 30 відсотків.
У разі здійснення закупівлі продукції (робіт, послуг) оборонного призначення за імпортом через вітчизняних суб’єктів господарювання, яким в установленому порядку надані повноваження на право здійснення імпорту відповідних видів продукції (робіт, послуг) оборонного призначення, у тому числі із залученням кредитів під державні гарантії для фінансування програм, пов’язаних з підвищенням обороноздатності і безпеки держави, прибуток (постачальницька винагорода) становить 3 відсотки вартості продукції (робіт, послуг) за зовнішньоекономічним договором (контрактом).
8. У разі коли технологічний цикл виробництва продукції оборонного призначення або строк виконання робіт (надання послуг) за оборонним замовленням перевищує один рік, суб’єкт господарювання розраховує ціну на весь період виробництва (виконання робіт, надання послуг) з обґрунтуванням витрат для кожного бюджетного періоду окремо.
9. За результатами розрахунків ціни суб’єкт господарювання готує та подає на розгляд державному замовнику:
пояснювальну записку, в якій зазначається застосована ним методологія розрахунку ціни і перелік нормативних та інших документів, якими він при цьому керувався;
проект протоколу погодження договірної (орієнтовної) ціни на поставку (закупівлю) продукції, виконання робіт, надання послуг за державним оборонним замовленням за формою згідно з додатком 1;
калькуляцію (визначення ціни) продукції відповідно до Порядку формування ціни на продукцію, роботи, послуги оборонного призначення у разі, коли відбір виконавців з постачання (закупівлі) такої продукції, робіт, послуг здійснюється без застосування конкурентних процедур, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2016 р. № 517, - у разі постачання (закупівлі) продукції;
кошторис на виконання робіт (надання послуг) за державним оборонним замовленням за формою згідно з додатком 2 до Типового державного контракту на виконання робіт (надання послуг) за державним оборонним замовленням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2021 р. № 614, - у разі виконання робіт (надання послуг);
розшифрування витрат, що увійшли до статей калькуляції відповідно до пунктів 20, 29 і 37 Порядку формування ціни на продукцію, роботи, послуги оборонного призначення у разі, коли відбір виконавців з постачання (закупівлі) такої продукції, робіт, послуг здійснюється без застосування конкурентних процедур, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2016 р. № 517, за погодженою з державним замовником формою;
розрахунок та обґрунтування прибутку в довільній формі.
Документи, визначені в абзацах третьому - шостому цього пункту, подаються суб’єктом господарювання службі замовника разом з договором (контрактом).
10. Державний замовник протягом строку, що не перевищує 15 робочих днів з моменту отримання документів, зазначених у пункті 9 цього Порядку, розглядає їх, аналізує та перевіряє достовірність викладеної в них інформації. У разі необхідності державний замовник може залучати для розгляду поданих суб’єктом господарювання документів свої представництва з оборонного замовлення на підприємствах, в установах і організаціях або відповідні представництва інших державних замовників.
Спори, що виникають між державним замовником і суб’єктом господарювання під час розгляду документів, вирішуються ними шляхом проведення переговорів, консультацій, а у разі недосягнення згоди або взаємоприйнятного рішення - у судовому порядку.
11. Досягнута державним замовником і суб’єктом господарювання домовленість щодо ціни фіксується у протоколі погодження договірної (орієнтовної) ціни на поставку (закупівлю) продукції, виконання робіт, надання послуг за державним оборонним замовленням за формою згідно з додатком 1.
12. Зміна ціни, визначеної державним контрактом, договором (контрактом), не допускається у разі, коли:
продукцію (роботи, послуги) оборонного призначення, які є предметом державного контракту, договору (контракту), виготовлено (виконано, надано) та прийнято представництвом державного замовника з оборонного замовлення на підприємствах, в установах і організаціях і службою замовника, що підтверджується посвідченням (актом), передбаченим підпунктом 6 пункту 9 Положення про представництва державних замовників у сфері оборони на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2009 р. № 1107 (Офіційний вісник України, 2009 р., № 81, ст. 2737; 2021 р., № 21, ст. 942), повністю оплачено;
сторонами повністю виконано свої зобов’язання за державним контрактом, договором (контрактом).
13. Створення нових та нарощення існуючих виробничих потужностей згідно з оборонним замовленням здійснюється шляхом проведення таких заходів:
виконання дослідно-конструкторської роботи з розроблення спеціальних засобів технологічного оснащення та технологій;
виготовлення та впровадження спеціальних засобів технологічного оснащення;
технічне переоснащення та реконструкція діючих виробництв.
Фінансування та проведення заходів, зазначених в абзацах третьому і четвертому цього пункту, здійснюється згідно з планом використання бюджетних коштів, який готується відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. № 228 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 9, ст. 414), та на підставі договорів (контрактів).

................
Перейти до повного тексту