- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 11 липня 2018 р. № 613
Київ
Про затвердження Положення про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Відповідно до частини третьої
статті 3 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, що додається.
Прем'єр-міністр України | В.ГРОЙСМАН |
Інд. 29 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 липня 2018 р. № 613
ПОЛОЖЕННЯ
про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
( У тексті Положення слово "витребування" замінено словами "стягнення в дохід держави" згідно з Постановою КМ
№ 569 від 08.07.2020 )
1. Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (Агентство з розшуку та менеджменту активів, АРМА), є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.
АРМА у межах, визначених
Законом України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" (далі - Закон) та іншими законами, є підзвітним Верховній Раді України, підконтрольним та відповідальним перед Кабінетом Міністрів України.
2. АРМА у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями АРМА є:
1) забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері:
виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави;
( Абзац другий підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 569 від 08.07.2020 )
управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими;
управління активами, на які накладено арешт або які підлягають стягненню в дохід держави в позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави;
2) здійснення міжнародного співробітництва у сфері виявлення, розшуку та управління активами;
3) участь у забезпеченні представництва прав та інтересів України у закордонних юрисдикційних органах у справах, пов’язаних з поверненням в Україну активів, одержаних від корупційних та інших кримінальних правопорушень.
4. АРМА відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Кабінетові Міністрів України;
2) проводить аналіз статистичних даних, результатів досліджень та іншої інформації про виявлення, розшук та управління активами;
3) забезпечує виконання звернень слідчого, детектива, прокурора, слідчого судді з питань виявлення, розшуку активів, а також органів досудового розслідування, прокуратури, суду щодо виявлення, розшуку активів, взаємодіє із зазначеними органами з метою накладення арешту на такі активи та їх конфіскації;
4) здійснює заходи з виявлення, розшуку активів за зверненнями слідчого, детектива, прокурора, суду, слідчого судді;
5) взаємодіє з органами досудового розслідування, органами прокуратури та судом з питань, що стосуються передачі в управління АРМА активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, а також сприяє зазначеним суб’єктам у розшуку належних приміщень, майданчиків для зберігання активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави і щодо яких управління АРМА не здійснюється;
5-1) повідомляє Кабінету Міністрів України про необхідність застосування передбачених
статтею 21-1 Закону особливостей передачі в управління активів, погоджує проект рішення Кабінету Міністрів України про передачу в управління активів у виняткових випадках;
6) формує та веде Єдиний державний реєстр активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, затверджує положення про зазначений Реєстр, порядок його формування та ведення;
7) укладає з окремими державними органами та/або органами місцевого самоврядування угоди (меморандуми) про співпрацю та обмін інформацією;
8) надає роз’яснення, методичну та консультаційну допомогу слідчим, детективам, прокурорам та суддям з питань, пов’язаних з виявленням, розшуком, проведенням оцінки та управлінням активами;
8-1) надає слідчому, прокурору, слідчому судді, суду письмові роз’яснення щодо можливості забезпечення АРМА ефективного управління активом та збереження (за можливості - збільшення) його економічної вартості;
9) організовує здійснення заходів, пов’язаних з проведенням оцінки, веденням обліку активів та управління активами, в тому числі їх зберіганням (збереженням), переміщенням, охороною, страхуванням для цілей їх подальшої передачі в управління або для реалізації;
10) здійснює відбір юридичних осіб, які здійснюють реалізацію арештованих активів, управителів активів, державних банків та інших осіб, які можуть надавати АРМА послуги, виконувати роботи, необхідні для виконання його завдань, у порядку, встановленому законодавством про публічні закупівлі;
10-1) здійснює відбір суб’єктів оціночної діяльності за результатами конкурсу у порядку, встановленому АРМА;
11) укладає з юридичними та фізичними особами цивільно-правові угоди з питань, пов’язаних з проведенням оцінки та управлінням активами, у тому числі щодо їх зберігання (збереження), переміщення, охорони, страхування;
12) здійснює управління коштами у готівковій та безготівковій формі у будь-якій валюті, а також банківськими металами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, відкриває депозитні та поточні (для цілей функціонування депозитних рахунків) рахунки у відповідній валюті або банківському металі у державних банках, розміщує кошти, у тому числі ті, що одержані від реалізації активів, або банківські метали на таких рахунках;
13) перераховує у разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора, а також надходження від суду прийнятого ним судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт розміщених на рахунках АРМА коштів або банківських металів, відповідні кошти та нараховані за ними відсотки або здійснює переказ банківських металів та нарахованих за ними відсотків на рахунок їх законного власника;
14) здійснює заходи, пов’язані з фактичним прийняттям активів в управління за зверненням прокурора або слідчого за вказівкою прокурора, приймає від прокурора активи згідно з актами приймання-передачі, передає за договором управління активи управителеві в управління згідно з актами приймання-передачі;
17) здійснює управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, у порядку, встановленому законодавством;
18) здійснює управління активами у вигляді частки у статутному (складеному) капіталі чи акцій, паїв банку, страховика, кредитної спілки, управителя фонду операцій з нерухомістю, лізингової компанії, факторингової компанії, ломбарду в порядку, встановленому законодавством;
19) здійснює контроль за ефективністю управління активами, переданими АРМА в управління, у тому числі щодо страхування активів та належного зберігання/утримання;
20) повертає в разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора або надходження від суду, слідчого судді, сторони кримінального провадження, представника юридичної або фізичної особи, стосовно якої здійснюється провадження, третьої особи, щодо майна якої вирішується питання про арешт судового рішення, що набрало законної сили, за умови наявності такого судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень, якими скасовано арешт прийнятих в управління активів та/або скасовано передачу активів в управління АРМА (рухомого та нерухомого майна, цінних паперів, майнових та інших прав), зазначені активи законному власнику, а в разі їх реалізації - повертає одержані від такої реалізації кошти, а також проценти, нараховані як плата за користування банком такими коштами у безготівковій формі особі, яка була законним власником таких активів на момент їх реалізації, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення про скасування арешту та/або скасування передачі активів в управління АРМА та реквізитів рахунка такої особи;
20-1) забезпечує перерахування на рахунки, відкриті для зарахування надходжень державного бюджету, контроль за справлянням яких покладено на Держмитслужбу, коштів (у сумі митних платежів, які підлягали б сплаті у разі випуску активів у вільний обіг на митній території України), одержаних від реалізації активів, зазначених в абзаці сьомому частини четвертої
статті 21 Закону, протягом п’яти робочих днів з дня зарахування таких коштів на поточні рахунки. Майно, що перебуває під митним контролем, може бути видано власнику або уповноваженій ним особі лише після митного оформлення зазначеного майна відповідно до заявленої мети та сплати відповідних митних платежів (у разі, коли законом передбачено сплату таких митних платежів);
21) здійснює моніторинг та веде облік судових рішень про конфіскацію, спеціальну конфіскацію, задоволення позовів на користь держави у кримінальних провадженнях, у яких АРМА здійснювало управління активами;
22) самостійно забезпечує за погодженням з міжвідомчою комісією з питань реалізації активів виконання судового рішення про конфіскацію, спеціальну конфіскацію активів, стягнення в дохід держави активів, що перебувають в його управлінні або перебували, але були реалізовані, вартість яких перевищує 20 тисяч розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року;
23) взаємодіє з Мін’юстом під час виконання судових рішень про конфіскацію, спеціальну конфіскацію, стягнення активів у дохід держави в кримінальному провадженні, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави;
24) здійснює міжнародне співробітництво з органами іноземних держав, до компетенції яких належать питання виявлення, розшуку та управління активами, іншими компетентними органами іноземних держав, відповідними міжнародними організаціями, міжурядовими організаціями, ініціативами, мережами, діяльність яких спрямована на забезпечення міжнародного співробітництва у сфері виявлення, розшуку та управління активами, у тому числі з Камденською міжвідомчою мережею з питань повернення активів (CARIN), Ініціативою з повернення викрадених активів (StAR), Глобальною ініціативою контактних пунктів Інтерполу (Interpol Global Focal Point Initiative) та представляє Україну в зазначених організаціях, ініціативах, мережах;
25) укладає міжвідомчі міжнародні угоди про співробітництво з органами іноземних держав, до компетенції яких належать питання виявлення, розшуку та управління активами, бере участь у підготовці проектів міжнародних угод щодо розподілу та повернення активів в Україну;
26) забезпечує виконання запитів відповідних органів іноземної держави або компетентних органів, визначених законодавством, щодо міжнародного співробітництва у сфері виявлення та розшуку активів відповідно до міжнародних договорів України або за принципом взаємності;
27) бере участь у забезпеченні представництва прав та інтересів України у закордонних юрисдикційних органах у справах, пов’язаних з поверненням в Україну активів, які або джерело виникнення яких походять з юрисдикції України і мають ознаки протиправного характеру, в тому числі забезпечує підготовку та подання до закордонного юрисдикційного органу необхідних процесуальних документів, укладає за погодженням з Мін’юстом з юридичними та фізичними особами цивільно-правові угоди щодо представництва інтересів України у закордонних юрисдикційних органах з питань, що належать до компетенції АРМА;
28) здійснює організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності міжвідомчої комісії з питань реалізації активів;
................Перейти до повного тексту