1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 січня 2013 р. № 61
Київ
Питання проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проектів нормативно-правових актів
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1066 від 04.12.2019 № 322 від 21.03.2025 )
Відповідно до частини третьої статті 8 та частини другої статті 13 Закону України "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проектів нормативно-правових актів, що додається.
( Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 322 від 21.03.2025 ) ( Пункт 2 виключено на підставі Постанови КМ № 322 від 21.03.2025 )
3. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

Прем'єр-міністр України

М.АЗАРОВ

Інд. 70


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 січня 2013 р. № 61
ПОРЯДОК
проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проектів нормативно-правових актів
( Назва Порядку в редакції Постанови КМ № 322 від 21.03.2025 )
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проектів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, інших проектів нормативно-правових актів (далі - проекти актів), що розробляються органами виконавчої влади.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 322 від 21.03.2025 )
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні".
3. Антидискримінаційна експертиза проводиться:
органом виконавчої влади під час підготовки проектів актів;
Мін’юстом під час проведення правової експертизи проектів актів, які вносяться на розгляд Кабінету Міністрів України органами виконавчої влади.
Результати проведення антидискримінаційної експертизи проектів актів, головним розробником яких є Мін’юст, відображаються у пояснювальній записці.
( Пункт 3 в редакції Постанов КМ № 1066 від 04.12.2019, № 322 від 21.03.2025 )
3-1. Громадська антидискримінаційна експертиза проектів актів проводиться громадськими об’єднаннями, фізичними та юридичними особами, громадськими радами, утвореними відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 р. № 996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" (Офіційний вісник України, 2010 р., № 84, ст. 2945) (далі - ініціатор проведення громадської антидискримінаційної експертизи), у період проведення органами виконавчої влади консультацій з громадськістю щодо проектів актів згідно з Порядком проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 р. № 996.
( Порядок доповнено пунктом 3-1 згідно з Постановою КМ № 322 від 21.03.2025 )
4. Антидискримінаційна експертиза та громадська антидискримінаційна експертиза проектів актів проводиться з метою виявлення у них положень, які містять ознаки дискримінації та/або можуть призвести до дискримінації в разі їх прийняття, та подання пропозицій щодо їх усунення.
( Пункт 4 в редакції Постанови КМ № 322 від 21.03.2025 )
4-1. За результатами проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проекту акта передбачається встановити, чи забезпечено під час його підготовки:
відсутність положень, які створюють ситуацію, за якої особа та/або група осіб за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними та іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними, зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій Законом України "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні", крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними;
відсутність положень щодо дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб;
дотримання принципу недискримінації у сфері громадсько-політичної діяльності, державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, правосуддя, трудових відносин, у тому числі шляхом застосування роботодавцем принципу розумного пристосування, охорони здоров’я, освіти, соціального захисту, житлових відносин, доступу до товарів і послуг, та в інших сферах суспільних відносин, а саме забезпечено: рівність прав і свобод осіб та/або груп осіб; рівність перед законом осіб та/або груп осіб; повагу до гідності кожної людини; рівні можливості осіб та/або груп осіб.
( Порядок доповнено пунктом 4-1 згідно з Постановою КМ № 322 від 21.03.2025 )
4-2. Антидискримінаційна експертиза та громадська антидискримінаційна експертиза проектів актів проводиться шляхом експертного дослідження положень проекту акта щодо відповідності вимогам Законів України "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні", "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків" та наслідків, до яких може призвести його прийняття.
Під час експертизи проекту акта повинні бути враховані положення національного законодавства, зокрема Конституції України, норми міжнародного права, правові акти Європейського Союзу, практика Європейського суду з прав людини.

................
Перейти до повного тексту