1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 4 серпня 1995 р. N 609
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 1558 від 02.10.2003 )
Про затвердження Положення про режимно-секретні органи в міністерствах, відомствах, Уряді Автономної Республіки Крим, місцевих органах державної виконавчої влади, виконкомах Рад, на підприємствах, в установах і організаціях
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1919 від 18.10.99 N 1402 від 04.09.2003 )
Відповідно до Закону України "Про державну таємницю" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про режимно-секретні органи в міністерствах, відомствах, Уряді Автономної Республіки Крим, місцевих органах державної виконавчої влади, виконкомах Рад, на підприємствах, в установах і організаціях (додається).
2. Міністерствам, відомствам, Уряду Автономної Республіки Крим, місцевим органам державної виконавчої влади, виконкомам Рад, підприємствам, установам і організаціям незалежно від форм власності, діяльність яких пов'язана з державною таємницею, забезпечити організацію роботи режимно-секретних органів згідно з цим Положенням.
3. Установити, що Міністерство оборони, Головне управління командуючого Національною гвардією, Центральне управління Служби безпеки, Адміністрація Державної прикордонної служби, Міністерство внутрішніх справ, Штаб Цивільної оборони, Управління державної охорони за погодженням з Державним комітетом з питань державних секретів відповідно до вимог законодавства про державну таємницю та цього Положення, з урахуванням особливостей діяльності, можуть розробляти і затверджувати Положення про свої режимно-секретні органи.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1402 від 04.09.2003 )
Прем'єр-міністр України
Перший заступник
Міністра Кабінету Міністрів України М.СЕЛІВОН
Є.МАРЧУК

Інд.29
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 серпня 1995 р. N 609
ПОЛОЖЕННЯ
про режимно-секретні органи в міністерствах, відомствах, Уряді Автономної Республіки Крим, місцевих органах державної виконавчої влади, виконкомах Рад, на підприємствах, в установах і організаціях
1. У міністерствах, відомствах, Уряді Автономної Республіки Крим, місцевих органах державної виконавчої влади, виконкомах Рад, на підприємствах, в установах і організаціях (далі - установи, підприємства) незалежно від форм власності, діяльність яких пов'язана з державною таємницею, створюються режимно-секретні органи (далі - РСО). До складу РСО входять підрозділи режиму, секретного діловодства та інші підрозділи, що безпосередньо забезпечують охорону державних таємниць залежно від специфіки діяльності установи, підприємства.
РСО є окремим структурним підрозділом, підпорядкованим безпосередньо керівникові установи, підприємства, який організовує і контролює його діяльність.
РСО за своїм статусом і умовами оплати праці прирівнюється до основних підрозділів установи, підприємства.
В окремих підрозділах установ, підприємств з великим обсягом робіт, пов'язаних з державною таємницею, можуть створюватися РСО або призначатися уповноважені РСО, на яких поширюються обов'язки і права працівників РСО.
Передача функцій РСО будь-яким іншим підрозділам, прийняття до РСО тимчасових працівників не допускається.
Чисельність працівників РСО в установах, підприємствах визначається залежно від обсягу робіт, пов'язаних з державною таємницею.
В установах, підприємствах із значним обсягом робіт, пов'язаних з державною таємницею, вводяться посади заступника керівника з питань режиму, на якого покладаються обов'язки і права керівника РСО.
В установах, підприємствах з незначним обсягом робіт, пов'язаних з державною таємницею, де штатним розписом не передбачено створення РСО, облік і зберігання секретних документів, а також заходи щодо забезпечення режиму секретності здійснюються особисто керівником установи, підприємства або спеціально призначеним за його наказом працівником після створення необхідних умов, що забезпечують режим секретності. На них поширюються обов'язки і права працівників РСО.
У своїй роботі РСО взаємодіють з Держкомсекретів та його уповноваженими в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - уповноваженими в регіонах), органами Служби безпеки, іншими державними органами, які виконують окремі функції у сфері захисту державної таємниці відповідно до їх повноважень.
РСО провадять свою діяльність на основі Закону України "Про державну таємницю", цього Положення, інших нормативних актів з питань державної таємниці.
2. Доступ іноземців та осіб без громадянства до державної таємниці надається у виняткових випадках на підставі міжнародних договорів або письмового розпорядження Президента України.
3. Керівники установ, підприємств здійснюють керівництво роботою у справі охорони державної таємниці в підпорядкованих їм установах, підприємствах, діяльність яких пов'язана з державною таємницею, та контроль за її станом, а також контролюють стан охорони державних таємниць, які були передані підрядчикам, у зв'язку з виконанням замовлення, через відповідні РСО.
4. РСО установ, підприємств розміщуються в ізольованих службових приміщеннях, як правило, на середніх поверхах, їх обладнання має відповідати встановленим нормам, виключати можливість безконтрольного проникнення сторонніх осіб та гарантувати збереження матеріальних носіїв державної таємниці, що в них знаходяться.
5. Установа, підприємство зобов'язані погоджувати з Держкомсекретів або з його уповноваженими в регіонах створення, реорганізацію чи ліквідацію РСО.
РСО комплектуються спеціалістами, яким надано допуск до державної таємниці із ступенем секретності "цілком таємно", якщо характер виконуваних робіт не вимагає допуску до державної таємниці із ступенем секретності "особливої важливості", і які володіють відповідними діловими якостями, мають необхідні знання та досвід і здатні виконувати обов'язки, покладені на них згідно з цим Положенням.
Призначення осіб на посади заступників керівників установ, підприємств з режиму, начальників РСО і їх заступників здійснюється за погодженням з Держкомсекретів або його уповноваженими в регіонах та РСО вищестоящих установ, підприємств.
6. Основними завданнями РСО є:
недопущення необгрунтованого допуску та доступу осіб до відомостей, що становлять державну таємницю;
своєчасне розроблення і реалізація разом з іншими структурними підрозділами установи, підприємства заходів, що забезпечують охорону державної таємниці;
запобігання розголошенню відомостей, що становлять державну таємницю, випадкам втрат матеріальних носіїв державної таємниці, заволодінню державною таємницею іноземними державами, іноземними юридичними та фізичними особами, особами без громадянства та громадянами України, яким не надано допуску та доступу до цієї таємниці;
виявлення та закриття каналів витоку державної таємниці в процесі виробничої та іншої діяльності установ, підприємств;
забезпечення запровадження заходів особливого режиму діяльності установ, підприємств під час виконання всіх видів робіт, пов'язаних з державною таємницею, та під час здійснення зовнішніх відносин;
організація секретного діловодства;
здійснення контролю за станом режиму секретності в установах, підприємствах та на підпорядкованих їм об'єктах.
7. РСО відповідно до покладених на них завдань:
а) розробляють і здійснюють заходи щодо:
забезпечення охорони державної таємниці під час проведення всіх видів секретних робіт, користування документами та виробами, що містять державну таємницю, контролю за виконанням Закону України "Про державну таємницю", інших нормативних актів з питань охорони державної таємниці та цього Положення;
дотримання режиму охорони з метою попередження втрат, розкрадання матеріальних носіїв інформації, віднесеної до державної таємниці, ознайомлення з їх змістом особами, яким не надано допуску і доступу до державної таємниці, а також з метою організації пропускного і внутрішньооб'єктового режиму, охорони установ, підприємств, їх режимних споруд, приміщень, територій, сховищ документів і виробів, що містять державну таємницю, контролю за станом їх охорони;
запобігання розголошенню та витоку відомостей, що становлять державну таємницю, під час підготовки і проведення нарад, конференцій, виставок, захисту секретних дисертацій, дипломних робіт, а також під час відвідування режимних об'єктів іноземними делегаціями, представниками іноземних фірм тощо;
забезпечення захисту інформації, що становить державну таємницю, у процесі її формування, пересилання, приймання, перетворення, відображення в автоматизованих системах, засобах обчислювальної техніки, а також у процесі використання технічних засобів передачі інформації;
б) вивчають стан виробничо-технічної, науково-дослідницької, дослідно-конструкторської та іншої діяльності установ, підприємств, разом з іншими підрозділами розробляють і здійснюють заходи з метою виявлення і закриття можливих каналів витоку державної таємниці, проводять аналітичну роботу з цих питань;
в) беруть участь у здійсненні експертними комісіями заходів щодо забезпечення виконання державними експертами з питань таємниць своїх повноважень, у тому числі в узагальненні і аналізі пропозицій про віднесення відомостей до державної таємниці;

................
Перейти до повного тексту