- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
( Тимчасовий регламент втратив чинність на підставі Постанови ВР
N 130/94-ВР від 27.07.94, ВВР, 1994, N 35, ст.339 )
Про Тимчасовий регламент засідань Верховної Ради України дванадцятого скликання
( Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1990, N 25, ст.391 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами ВР
N 484-XII від 20.11.90, ВВР, 1990, N 49, ст.638
N 532-XII від 07.12.90, ВВР, 1990, N 52, ст.652
N 1928-XII від 05.12.91, ВВР, 1992, N 8, ст. 87
N 2736-XII від 27.10.92, ВВР, 1992, N 46, ст.628 )
( У назві та в тексті слова "Української РСР" замінено
словом "України" згідно з Постановою ВР
N 2736-XII від 27.10.92 )
( Продовжено чинність Тимчасового регламенту Верховної Ради
України дванадцятого скликання до прийняття Регламенту
Верховної Ради України згідно з Постановою ВР N 2/94-ВР
від 11.05.94 )
Верховна Рада України
постановляє:
Затвердити Тимчасовий регламент засідань Верховної Ради України дванадцятого скликання.
Голова Верховної Ради України | В.ІВАШКО |
м. Київ, 22 травня 1990 року N 6-XII |
ТИМЧАСОВИЙ РЕГЛАМЕНТ
засідань Верховної Ради України дванадцятого скликання
Найвищим органом державної влади України є Верховна Рада України.
Верховна Рада України правомочна розглядати і вирішувати будь-яке питання, що належить до відання України.
У Сесійному залі Верховної Ради України на час пленарних засідань встановлюється Державний прапор України. (Остаточно це питання має бути вирішено при прийнятті постійного Регламенту).
1. Верховна Рада України проводить свою роботу сесійно.
Верховна Рада України правомочна приймати рішення, якщо на засіданні присутні не менш як 2/3 від фактичної кількості народних депутатів України, повноваження яких визнані і не припинені достроково у встановленому законом порядку, але більш як половина її конституційного складу.
Для визначення її правомочності при прийнятті рішення беруться дані реєстрації народних депутатів, яка проводиться на початку ранкового і вечірнього засідань. В разі відсутності кворуму для прийняття рішення головуючий може перенести голосування на інший час, про що депутатам повідомляється додатково.
У разі офіційної відмови частини народних депутатів України від участі в засіданнях Верховної Ради України її засідання правомочні, якщо в них бере участь менш як 2/3, але більше половини конституційного складу Верховної Ради.
Рішення про зміни і доповнення
Конституції України приймається кваліфікованою більшістю - не менш як 2/3 від загальної кількості народних депутатів України.
Закони України та постанови Верховної Ради України приймаються більшістю від фактичної кількості народних депутатів України, повноваження яких визнані і не припинені достроково у встановленому законом порядку.
Рішення про включення питань до порядку денного засідання Верховної Ради України приймається більшістю - 1/3 голосів від фактичної кількості народних депутатів, повноваження яких визнані і не припинені достроково в установленому законом порядку.
Рішення з процедурних питань приймається простою більшістю голосів народних депутатів, присутніх на засіданні. При цьому голоси "утримався" і "не голосував" не враховуються.
Головуючий перед голосуванням зобов'язаний повідомити, якою більшістю приймається рішення з питання, що ставиться на голосування.
Народний депутат голосує особисто. Депутат, який допускає порушення цього положення, може бути позбавлений Верховною Радою права брати участь у голосуванні на 1-3 засіданнях Верховної Ради України.
( Стаття 1 в редакції Постанови ВР
N 484-XII від
20.11.90; із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР
N 532-XII від 07.12.90; в редакції Постанови ВР
N 2736-XII від 27.10.92 )
2. Сесії Верховної Ради України складаються з пленарних засідань Верховної Ради України, а також засідань постійних та інших комісій Верховної Ради України, що проводяться у період між ними.
Ранкові засідання Верховної Ради України проводяться з 10 до 14 години з перервою на 30 хвилин, вечірні - з 16 до 18 години. Верховна Рада України може встановити інший порядок роботи. Перед кожним засіданням проводиться поіменна реєстрація народних депутатів, які прибули на засідання.
Реєстрація є підставою для виплати народним депутатам України заробітної плати або добових за цей час.
( Стаття 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР
N 484-XII від 20.11.90 )
3. На сесії Верховної Ради України розглядаються і вирішуються всі питання, віднесені статтею
97 Конституції України до виключного відання Верховної Ради України.
До визнання повноважень народних депутатів України Верховна Рада України може прийняти рішення лише про склад Президії сесії, Мандатної комісії Верховної Ради України, Секретаріату, Лічильної комісії.
Пропозиції з цих питань вносяться від наради представників груп народних депутатів областей та міст республіканського підпорядкування, груп народних депутатів чи окремих народних депутатів і обговорюються Верховною Радою. Вибори проводяться відкритим голосуванням за списком або персонально у порядку, визначеному Верховною Радою України.
Верховна Рада приймає також рішення з питань порядку денного сесії. Якщо група народних депутатів вимагає включення до порядку денного питання, слово для обгрунтування цієї пропозиції надається двом депутатам. Питання про включення вирішується в порядку, визначеному цим Регламентом.
Порядок розгляду питань визначається Верховною Радою.
4. Перше після виборів засідання Верховної Ради України відкриває Голова Центральної виборчої комісії по виборах народних депутатів України і веде його до обрання Президії сесії.
5. Верховна Рада України обирає Президію сесії в складі 5 народних депутатів України.
Президія визначає головуючого на кожне засідання і керує роботою Верховної Ради України до обрання Голови Верховної Ради та його заступників. Далі засідання веде Голова Верховної Ради України або його заступники.
6. Головуючий на засіданні Верховної Ради України відкриває і закриває засідання, надає слово для доповідей і виступів, виносить на голосування проекти законів України, постанов та інших актів Верховної Ради України, оголошує за поданням Секретаріату сесії списки осіб, які записалися на виступ, та інші матеріали, що надійшли на адресу сесії.
Запис на виступ проводиться після оголошення головуючим питання, внесеного на обговорення. Головуючий за погодженням з Верховною Радою може визначити черговість виступаючих.
Під час засідань головуючий забезпечує порядок в залі засідань, створює рівні можливості народним депутатам в обговоренні питань. Він не має права коментувати виступи депутатів.
Головуючий має право брати участь в обговоренні питань на загальних засадах. На час свого виступу він доручає виконання обов'язків головуючого одному з членів Президії або заступнику Голови Верховної Ради.
Головуючий може позбавити виступаючого слова у випадках, коли той виступає не з обговорюваного питання або порушує норми депутатської етики.
7. Верховна Рада України обирає за пропозицією груп народних депутатів областей та міст республіканського підпорядкування із числа народних депутатів України Мандатну комісію в кількості 27 чоловік - по одному від кожної такої групи.
За поданням Мандатної комісії Верховна Рада України приймає рішення про визнання повноважень народних депутатів України, а в разі порушення законодавства про вибори - про визнання виборів окремих народних депутатів недійсними.
8. На час проведення першої сесії Верховна Рада України може утворити з числа народних депутатів Секретаріат сесії в кількості 26 осіб від областей республіки та міста Києва.
Секретаріат сесії Верховної Ради України організує веденення стенограм засідань, відає записом бажаючих виступити, реєструє звернення депутатів, їх запити, заяви і пропозиції, забезпечує опрацювання звернень громадян, що надходять на адресу Верховної Ради під час сесії.
9. Голова Верховної Ради України обирається Верховною Радою з будь-якої кількості запропонованих кандидатур із числа народних депутатів УРСР таємним голосуванням. Порядок проведення таємного голосування визначається цим Регламентом. Кандидатури для обрання на посаду Голови Верховної Ради України висуваються на сесії Верховної Ради. Висунення кандидатур може здійснюватись як відкрито, так і таємно.
( Встановити, що Голова Верховної Ради України обирається таємним
голосуванням згідно з Постановою ВР
N 1928-XII від
05.12.91 )
Правом висунення кандидатур на пост Голови Верховної Ради України користуються народні депутати України, збори представників груп народних депутатів областей та міст республіканського підпорядкування, депутатські групи, утворені відповідно до статті 21 цього Регламенту.
Народний депутат України може висунути для обрання і свою кандидатуру.
При таємному висуненні народному депутату, що бере в ньому участь, видається бюлетень, в який він може вписати лише одне прізвище. Бюлетені, в яких буде записана більша кількість кандидатур, визнаються недійсними. Організує таємне висунення Лічильна комісія і передає список кандидатур головуючому на засіданні для повідомлення його Верховній Раді.
Рішення про процедуру висунення кандидатур на пост Голови Верховної Ради приймається Верховною Радою простою більшістю голосів присутніх на засіданні народних депутатів України.
По всіх висунутих кандидатурах, що дали згоду балотуватись, проводиться обговорення. Самовідвід приймається Верховною Радою без голосування.
Кожному з кандидатів надається можливість виступити на засіданні до голосування з своєю програмою.
Народні депутати України мають право задавати питання кандидату, висловлювати свою точку зору по виголошеній ним програмі, агітувати "за" чи "проти" висунутої кандидатури.
На обговорення кожної кандидатури відводиться дві години сесійного часу, для виступу кандидата - до 30 хвилин. При необхідності за рішенням сесії час обговорення може бути продовжено.
10. Кандидат вважається обраним, якщо він в результаті таємного голосування одержав більше половини голосів від фактичної кількості народних депутатів України, повноваження яких визнані і не припинені достроково у встановленому законом порядку.
( Частина перша статті 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР
N 2736-XII від 27.10.92 )
Якщо на посаду Голови Верховної Ради України було висунуто більше двох кандидатур і жодна з них не одержала необхідної для обрання кількості голосів, відбувається повторне голосування по двох кандидатурах, які одержали найбільшу кількість голосів.
Якщо при повторному голосуванні жоден з двох кандидатів не одержав більше половини голосів від фактичної кількості народних депутатів України, повноваження яких визнані і не припинені достроково у встановленому законом порядку, відбуваються повторні вибори з новим висуненням кандидатур.
( Частина третя статті 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР
N 2736-XII від 27.10.92 )
Про обрання Голови Верховної Ради України на сесії Верховної Ради приймається постанова.
11. Голова Верховної Ради України може бути шляхом таємного голосування відкликаний Верховною Радою України.
Питання про відкликання Голови Верховної Ради України включається до порядку денного сесії, якщо за прийняття цієї пропозиції було подано більше половини голосів від фактичної кількості народних депутатів України, повноваження яких визнані і не припинені достроково у встановленому законом порядку.
( Частина друга статті 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР
N 2736-XII від 27.10.92 )
При цьому повинно бути проведено обговорення, Голові Верховної Ради України має бути надано слово для виступу.
Рішення про відкликання Голови Верховної Ради України вважається прийнятим, якщо за нього подано більше половини голосів від фактичної кількості народних депутатів України, повноваження яких визнані і не припинені достроково у встановленому законом порядку.
( Частина четверта статті 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР
N 2736-XII від 27.10.92 )
Дострокове припинення повноважень Голови Верховної Ради України може бути проведено Верховною Радою України на прохання самого Голови в разі його хвороби або у зв'язку з іншими обставинами, що роблять неможливим подальше виконання покладених на нього обов'язків.
Про дострокове припинення повноважень Голови Верховної Ради України сесія Верховної Ради України приймає постанову.
12. Верховна Рада України обирає Першого заступника і заступника Голови Верховної Ради України. Кандидатури Першого заступника і заступника Голови Верховної Ради України, а також пропозиції про персональний склад Комітету конституційного нагляду України представляє Голова Верховної Ради України (ст.
97 п.8, ст.
108 п.3
Конституції України) .
13. Обрання Першого заступника Голови, заступника Голови Верховної Ради України, складу Комітету конституційного нагляду України проводиться за рішенням Верховної Ради України відкритим або таємним голосуванням. Обраною вважається особа, яка одержала більше половини голосів від фактичної кількості народних депутатів України, повноваження яких визнані і не припинені достроково у встановленому законом порядку.
................Перейти до повного тексту