- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 24 липня 2013 р. № 598 Київ |
Про затвердження державного плану взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади на випадок вчинення диверсій щодо ядерних установок, ядерних матеріалів, інших джерел іонізуючого випромінювання у процесі їх використання, зберігання або перевезення, а також щодо радіоактивних відходів у процесі поводження з ними
Затвердити державний план взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади на випадок вчинення диверсій щодо ядерних установок, ядерних матеріалів, інших джерел іонізуючого випромінювання у процесі їх використання, зберігання або перевезення, а також щодо радіоактивних відходів у процесі поводження з ними, що додається.
Прем'єр-міністр України |
М.АЗАРОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 липня 2013 р. № 598
ДЕРЖАВНИЙ ПЛАН
взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади на випадок вчинення диверсій щодо ядерних установок, ядерних матеріалів, інших джерел іонізуючого випромінювання у процесі їх використання, зберігання або перевезення, а також щодо радіоактивних відходів у процесі поводження з ними
( У тексті Державного плану слово "Міненерговугілля" замінено словом "Міненерго" згідно з Постановою КМ
№ 718 від 22.07.2020 )
Загальні вимоги
Державний план взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади на випадок вчинення диверсій щодо ядерних установок, ядерних матеріалів, інших джерел іонізуючого випромінювання у процесі їх використання, зберігання або перевезення, а також щодо радіоактивних відходів у процесі поводження з ними (далі - план взаємодії) визначає основні правові та організаційні засади взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади за участю Національної академії наук та органів СБУ у межах функцій та повноважень, визначених
Законом України "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання" та іншими актами законодавства, в рамках функціонування державної системи фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання.
План взаємодії спрямований на:
забезпечення на державному рівні успішної протидії будь-яким спробам правопорушників, характеристики яких визначені у проектній загрозі, що передбачена статтею
5-1 Закону України "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання", вчинити диверсії щодо ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами (далі - диверсія);
забезпечення готовності центральних та місцевих органів виконавчої влади за участю Національної академії наук та органів СБУ, підпорядкованих їм сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання і реагування у разі вчинення диверсій.
Учасники плану взаємодії
Учасниками плану взаємодії є визначені статтею
5-2 Закону України "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання" суб’єкти державної системи фізичного захисту, що здійснюють заходи фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, інших джерел іонізуючого випромінювання у процесі їх використання, зберігання або перевезення, а також щодо радіоактивних відходів у процесі поводження з ними, відповідно до повноважень, покладених на них законодавством, а саме:
Держатомрегулювання;
відповідні підрозділи Центрального управління та регіональних органів СБУ;
військові частини (підрозділи) Національної гвардії з охорони важливих державних об’єктів, що здійснюють охорону ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання державної власності;
орган охорони державного кордону Адміністрації Держприкордонслужби, в зоні відповідальності якого перебуває транспортний засіб з радіоактивними матеріалами під час їх перевезення;
Міноборони:
- чергові сили з протиповітряної оборони Збройних Сил;
- визначені сили і засоби Збройних Сил, які залучаються до ліквідації надзвичайних ситуацій згідно із законодавством;
центральні органи виконавчої влади, які здійснюють державне управління у сфері фізичного захисту, та Національна академія наук:
- відповідні підрозділи центрального апарату Міненерго, а також підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства;
- структурні підрозділи ДАЗВ, а також підприємства, установи та організації, що належать до сфери його управління, відповідальні за організацію створення і функціонування систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
- структурні підрозділи Національної академії наук, відповідальні за організацію створення і функціонування систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
органи управління та підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС, які перебувають у постійній готовності до виконання завдань за призначенням і оснащені необхідною аварійно-рятувальною технікою та обладнанням;
місцеві органи виконавчої влади;
підрозділи фізичного захисту та інший персонал ліцензіата.
Сили та засоби учасників плану взаємодії
До складу сил і засобів учасників плану взаємодії входять:
персонал визначених структурних підрозділів учасників плану взаємодії, військові, спеціальні та спеціалізовані підрозділи з їх озброєнням, спеціальними засобами, оснащенням, транспортними засобами і засобами зв’язку;
інформаційні бази центральних та місцевих органів виконавчої влади, Національної академії наук та органів СБУ, що використовуються в рамках функціонування державної системи фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання.
Сили і засоби МВС, органів охорони державного кордону і СБУ залучаються до ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків в межах повноважень, що визначені законодавством.
Порядок взаємодії учасників плану взаємодії
Учасники плану взаємодії підтримують між собою зв’язок і здійснюють обмін інформацією про наявні та потенційні загрози вчинення диверсій в обсягах, що дають їм можливість приймати рішення про вжиття відповідних заходів для успішної протидії таким загрозам.
Обмін усною і письмовою інформацією здійснюється із задіянням можливостей чергових та оперативно-диспетчерських служб у цілодобовому режимі за визначеними каналами зв’язку, у тому числі захищеними.
У разі загрози вчинення диверсії щодо конкретної ядерної установки, ядерних матеріалів, інших джерел іонізуючого випромінювання або об’єкта з поводження з радіоактивними відходами в установленому порядку здійснюється обов’язкове оповіщення керівників таких учасників плану взаємодії:
МВС;
СБУ;
Міноборони;
ДСНС;
Держатомрегулювання;
Міненерго, ДАЗВ або Національної академії наук (у разі, коли об’єкт диверсійних спрямувань належить до сфери управління зазначених Міністерства чи Агентства або перебуває у віданні Академії);
Адміністрації Держприкордонслужби (у разі загрози вчинення диверсії щодо транспортного засобу з радіоактивними матеріалами під час їх перевезення, який перебуває у зоні відповідальності органу охорони державного кордону);
місцевого органу виконавчої влади адміністративно-територіальної одиниці, у межах якої перебуває об’єкт диверсійних спрямувань;
ліцензіата, який провадить діяльність на ядерній установці, з ядерними матеріалами, радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання, що є об’єктами диверсійних спрямувань.
Отримавши інформацію про загрозу вчинення диверсії:
керівник центрального органу виконавчої влади або Національної академії наук та СБУ дає розпорядження активізувати відповідні плани реагування, розроблені у разі виникнення зазначеної загрози;
керівник місцевого органу виконавчої влади дає розпорядження активізувати територіальний (регіональний) план взаємодії всіх утворених відповідно до законів України озброєних формувань, що перебувають на його території, які можуть бути використані у разі вчинення диверсії;
керівник ліцензіата дає розпорядження активізувати об’єктовий план взаємодії у разі вчинення диверсії.
Усі учасники плану взаємодії з метою виконання планів реагування і об’єктових планів взаємодії:
вживають необхідних заходів для отримання та проведення аналізу додаткової достовірної інформації про ситуацію, яка склалася на об’єкті та в його оточенні, прогнозування можливого розвитку ситуації;
здійснюють постійний обмін інформацією про розвиток ситуації та прийняті рішення;
вживають заходів до посилення режиму, рівня охорони і захисту об’єкта диверсійних спрямувань;
забезпечують створення умов для здійснення правоохоронними органами спеціальної операції на об’єкті щодо припинення акту диверсії, ліквідації та мінімізації його наслідків;
надають відповідним підрозділам під час здійснення такої операції іншу інформацію, матеріально-технічні, фінансові та транспортні засоби, забезпечують зв’язком і медичним обслуговуванням, що необхідні для виконання завдань з припинення акту диверсії.
З метою організації взаємодії та координації дій щодо ефективного використання сил і засобів учасників плану взаємодії у центральному органі виконавчої влади, що здійснює державне управління, до сфери управління якого належить об’єкт диверсійних спрямувань, або Національної академії наук, у віданні якої перебуває зазначений об’єкт, утворюється міжвідомчий оперативний штаб.
До складу міжвідомчого оперативного штабу входять керівники учасників плану взаємодії або уповноважені ними особи.
Функціонування міжвідомчого оперативного штабу забезпечується центральним органом виконавчої влади, що здійснює державне управління, до сфери управління якого належить об’єкт диверсійних спрямувань, або Національної академії наук, у віданні якої перебуває зазначений об’єкт.
................Перейти до повного тексту