- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 січня 2022 р. № 59
Київ
Деякі питання запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити Міжвідомчу робочу групу з координації запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна у складі згідно з додатком.
2. Затвердити такі, що додаються:
Положення про Міжвідомчу робочу групу з координації запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна;
Порядок збирання і узагальнення інформації та здійснення оцінювання загроз організованої злочинності та тяжких злочинів відповідно до системи оцінки SOCTA Україна.
3. Міністерству внутрішніх справ у тримісячний строк розробити та затвердити зразок меморандуму щодо участі центральних органів виконавчої влади у здійсненні оцінювання загроз організованої злочинності та тяжких злочинів і форми облікових карток щодо організованої групи та/або злочинної організації, злочинної спільноти та щодо сфер злочинної діяльності.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 | |
Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 26 січня 2022 р. № 59
СКЛАД
Міжвідомчої робочої групи з координації запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна
Заступник Міністра внутрішніх справ, голова Міжвідомчої робочої групи
Представники МВС
Представники Національної поліції
Представники Держприкордонслужби
Представники СБУ (за згодою)
Представники Офісу Генерального прокурора (за згодою)
Представники Державного бюро розслідувань (за згодою)
Представники Апарату Ради національної безпеки і оборони України (за згодою)
Представники заінтересованих центральних органів виконавчої влади
Представники заінтересованих органів державної влади (за згодою)
Представники Консультативної місії Європейського Союзу в Україні (за згодою)
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 січня 2022 р. № 59
ПОЛОЖЕННЯ
про Міжвідомчу робочу групу з координації запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна
1. Міжвідомча робоча група з координації запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна (далі - Міжвідомча робоча група) є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України.
2. У своїй діяльності Міжвідомча робоча група керується
Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.
3. Основними завданнями Міжвідомчої робочої групи є:
1) сприяння забезпеченню координації дій центральних органів виконавчої влади щодо запровадження в їх діяльність системи оцінки SOCTA Україна;
2) визначення шляхів, механізму і способів вирішення проблемних питань, що виникають у процесі запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна;
3) удосконалення нормативно-правової бази у зв’язку із запровадженням системи оцінки SOCTA Україна.
4. Міжвідомча робоча група відповідно до покладених на неї завдань:
1) проводить аналіз ефективності заходів і причин виникнення проблем у процесі запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна;
2) вивчає результати діяльності центральних органів виконавчої влади щодо запровадження в їх діяльність системи оцінки SOCTA Україна;
3) проводить моніторинг стану виконання центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, пов’язаних із запровадженням в їх діяльність системи оцінки SOCTA Україна;
4) бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна;
5) подає Кабінетові Міністрів України розроблені за результатами своєї роботи рекомендації та пропозиції.
5. Міжвідомча робоча група має право:
1) отримувати в установленому порядку від центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
2) залучати до участі у своїй роботі представників центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також представників міжнародних організацій та незалежних експертів (за згодою);
3) утворювати у разі потреби для виконання покладених на неї завдань постійні або тимчасові робочі групи;
4) організовувати проведення конференцій, семінарів, нарад та інших заходів.
6. Міжвідомча робоча група у процесі виконання покладених на неї завдань взаємодіє в установленому порядку з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
7. Склад Міжвідомчої робочої групи затверджує Кабінет Міністрів України.
8. Міжвідомчу робочу групу очолює голова, який затверджує її персональний склад та вносить у разі потреби до нього зміни. Головою Міжвідомчої робочої групи є заступник Міністра внутрішніх справ.
Заступник голови та секретар Міжвідомчої робочої групи обираються на її засіданні.
9. Формою роботи Міжвідомчої робочої групи є засідання, що проводяться за рішенням її голови.
Засідання Міжвідомчої робочої групи веде голова, а за його відсутності - заступник.
Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях Міжвідомчої робочої групи забезпечує її секретар.
Засідання Міжвідомчої робочої групи вважається правоможним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
Дата і спосіб проведення засідання та порядок денний повідомляються членам Міжвідомчої робочої групи не пізніше ніж за три робочих дні до засідання.
Голова Міжвідомчої робочої групи може прийняти рішення про проведення засідання у режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена Міжвідомчої робочої групи в такому режимі у засіданні.
10. На своїх засіданнях Міжвідомча робоча група розробляє пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.
Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосували більш як половина присутніх на засіданні членів Міжвідомчої робочої групи.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції та рекомендації фіксуються у протоколі засідання, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається всім членам Міжвідомчої робочої групи та Кабінетові Міністрів України.
Член Міжвідомчої робочої групи, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
11. Пропозиції та рекомендації Міжвідомчої робочої групи можуть бути реалізовані шляхом прийняття Кабінетом Міністрів України рішення, проект якого вносить орган виконавчої влади відповідно до своїх повноважень.
12. Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Міжвідомчої робочої групи здійснює МВС.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 січня 2022 р. № 59
ПОРЯДОК
збирання і узагальнення інформації та здійснення оцінювання загроз організованої злочинності та тяжких злочинів відповідно до системи оцінки SOCTA Україна
1. Цей Порядок визначає процедуру збирання і узагальнення наданої уповноваженими органами інформації та здійснення оцінювання загроз організованої злочинності та тяжких злочинів відповідно до системи оцінки SOCTA Україна.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) система оцінки SOCTA Україна - сукупність розроблених за методологією Європейського поліцейського офісу механізмів збирання, узагальнення та аналізу інформації про загрози організованої злочинності та тяжких злочинів і визначення пріоритетів у протидії їм;
2) аналіз даних - процес обробки інформації, який базується на логічному та креативному мисленні, спрямований на одержання якісно нової інформації у вигляді гіпотез, припущень, ситуативних картин тощо;
3) виконавець - визначений керівництвом відповідного підрозділу працівник/співробітник структурного підрозділу Національної поліції, іншого центрального органу виконавчої влади, Державного бюро розслідувань, Держприкордонслужби, СБУ, що беруть участь у здійсненні оцінювання загроз організованої злочинності та тяжких злочинів, на якого відповідно до актів організаційно-розпорядчого характеру зазначених органів покладено завдання щодо внесення відомостей до облікових карток та/або надсилання заповнених облікових карток до МВС;
4) вплив - ймовірні (прогнозовані) наслідки реалізації загрози або фактичного виникнення інших явищ і чинників, які не становлять загрози, але можуть мати негативні наслідки;
5) дані - інформація (відомості), яка подана у формі, придатній для її обробки засобами обчислювальної техніки;
6) загроза - наявні та потенційно можливі явища і чинники, що негативно впливають на охоронювані законом цінності або суспільні відносини;
7) оцінювання загроз організованої злочинності та тяжких злочинів відповідно до системи оцінки SOCTA Україна (далі - оцінювання загроз) - виявлення, опис та вимір загроз з точки зору величини та ймовірності загального впливу та можливості їх настання;
8) уповноважені органи - Національна поліція, інші центральні органи виконавчої влади, Державне бюро розслідувань, Держприкордонслужба, СБУ, Офіс Генерального прокурора, що беруть участь у здійсненні оцінювання загроз організованої злочинності та тяжких злочинів на підставі укладеного з МВС меморандуму, зразок якого затверджується МВС.
3. Метою збирання і узагальнення наданої уповноваженими органами інформації та подальшого здійснення оцінювання загроз є підвищення ефективності та результативності діяльності органів влади з протидії злочинності, насамперед її організованим формам.
4. Збирання даних від Національної поліції, Державного бюро розслідувань, інших центральних органів виконавчої влади, Держприкордонслужби, СБУ щодо організованої злочинності та тяжких злочинів здійснюється визначеним структурним підрозділом МВС.
5. Інформація щодо організованої групи та/або злочинної організації, злочинної спільноти та сфер злочинної діяльності вноситься до облікової картки щодо організованої групи та/або злочинної організації, злочинної спільноти та облікової картки щодо сфер злочинної діяльності згідно з формами, що затверджуються МВС.
Формування облікової картки щодо організованої групи та/або злочинної організації, злочинної спільноти та облікової картки щодо сфер злочинної діяльності здійснюється відповідно до методичних рекомендацій, які схвалюються Міжвідомчою робочою групою з координації запровадження в діяльність центральних органів виконавчої влади системи оцінки SOCTA Україна.
6. Відомості щодо організованої групи та/або злочинної організації, злочинної спільноти та сфер злочинної діяльності вносяться програмно-технічними засобами з використанням каналів зв’язку єдиної цифрової відомчої телекомунікаційної мережі до єдиної інформаційної системи МВС у встановленому законодавством порядку.
7. Облікова картка щодо організованої групи та/або злочинної організації, злочинної спільноти та облікова картка щодо сфер злочинної діяльності заповнюються та надсилаються виконавцями в електронному вигляді до територіальних/регіональних/міжрегіональних органів та/або підрозділів уповноважених органів з подальшим узагальненням внесеної інформації, отриманої безпосередньо від зазначених підрозділів, органів, апаратів чи центральних органів управління уповноважених органів, та до визначеного структурного підрозділу МВС для внесення до зведених аналітичних таблиць.
8. Інформація, яка вноситься до облікової картки щодо організованої групи та/або злочинної організації, злочинної спільноти та облікової картки щодо сфер злочинної діяльності, повинна ґрунтуватися на здобутій оперативній інформації та матеріалах, отриманих під час проведення досудового розслідування, та матеріалах закритих кримінальних проваджень (матеріали за результатами досудового розслідування, відомості, які містяться в закритих за нереабілітуючими підставами кримінальних провадженнях), які було розпочато 1 січня року, що є першим у визначеному періоді оцінювання, або пізніше (з дотриманням вимог статті 222 Кримінального процесуального кодексу України щодо недопустимості розголошення відомостей досудового розслідування).
................Перейти до повного тексту