1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 7 серпня 2013 р. № 587-р
Київ
Про схвалення Концепції створення та функціонування автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронної звітності"
1. Схвалити Концепцію створення та функціонування автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронної звітності", що додається.
2. Міністерству доходів і зборів, Державному агентству з питань науки, інновацій та інформатизації разом з Міністерством фінансів, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством юстиції, Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, державними колегіальними органами та іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади у двомісячний строк розробити і подати в установленому порядку Кабінетові Міністрів України план заходів щодо реалізації Концепції , схваленої цим розпорядженням.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 49
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 7 серпня 2013 р. № 587-р
КОНЦЕПЦІЯ
створення та функціонування автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронної звітності"
Проблема, на розв’язання якої спрямована Концепція
На сьогодні в Україні відсутні єдині уніфіковані стандарти та механізми електронної взаємодії центральних органів виконавчої влади та суб’єктів подання звітності, обов’язковість подання якої встановлено законодавством. Разом з тим суб’єкти подання звітності, що здійснюють наповнення інформаційних ресурсів центральних органів виконавчої влади для забезпечення супроводження функціональних процесів з подання електронної звітності, є основним джерелом формування державного бюджету.
Недостатній рівень технологічного розвитку та уніфікованості діючих систем подання звітності, зокрема в електронній формі, не задовольняє повною мірою потреб суб’єктів подання звітності та центральних органів виконавчої влади, яким подається звітність. Процес подання більшості звітів не є автоматизованим. На державному рівні відсутній єдиний механізм методологічного керівництва та координації процесу подання електронної звітності, що зумовлює такі проблеми:
відсутність єдиного підходу до подання електронної звітності та неуніфікованість правил її подання до центральних органів виконавчої влади;
паралельне подання значної частини ідентичних звітних даних одним суб’єктом подання звітності до різних центральних органів виконавчої влади, що призводить до дублювання інформації у державних інформаційних системах;
відсутність можливості подання за єдиною адресою необхідних звітів, які повинні подаватись до різних центральних органів виконавчої влади одним суб’єктом подання звітності.
Недостатнє використання сучасних інформаційних технологій у процесі звітування зумовлює наявність значного обсягу звітності, яка подається у паперовій формі, що призводить до:
надмірних операційних витрат та витрат часу на підготовку, подання, приймання і оброблення звітності;
невиправданих матеріальних витрат на придбання бланків;
впливу людського фактору - наявності помилок у звітності, суб’єктивізму, корупційних проявів тощо.
Процес формування, подання, приймання, оброблення, зберігання і використання звітності на сьогодні характеризується:
відсутністю ефективного зворотного зв’язку між суб’єктами подання звітності та центральними органами виконавчої влади, неможливістю оперативного реагування на проблемні ситуації (виправлення помилок, чітке тлумачення змін у звітності тощо);
відсутністю ефективного механізму взаємодії між інформаційними системами центральних органів виконавчої влади та організації доступу кожного з таких органів до звітних даних, необхідних для виконання покладених на них функцій, у тому числі неможливістю звіряння ідентичних даних, що містяться в інформаційних системах різних центральних органів виконавчої влади.
Отже, існує нагальна потреба в узагальненні та упорядкуванні процесів, пов’язаних з формуванням, поданням, обробленням, зберіганням та використанням звітності, обов’язковість якої встановлена законодавством, забезпеченні подальшого удосконалення зазначених процесів на базі сучасних інформаційних технологій з використанням автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронної звітності" (далі - автоматизована система) як одного з інструментів розвитку інформаційного суспільства, важливої складової електронного урядування, впровадження якої сприятиме створенню умов для відкритого і прозорого державного управління, покращення бізнес-середовища та інвестиційного клімату в країні.
Мета створення автоматизованої системи та її завдання
Метою створення автоматизованої системи є впорядкування механізму електронної взаємодії центральних органів виконавчої влади та суб’єктів подання звітності через впровадження уніфікованих стандартів подання, оброблення, використання та зберігання звітності, належне нормативно-правове, методологічне, організаційне та технологічне забезпечення учасників процесу подання електронної звітності.
Основними завданнями автоматизованої системи є забезпечення:
уніфікації електронної звітності, яка подається до центральних органів виконавчої влади, що передбачає впровадження єдиних стандартів та механізмів електронної взаємодії центральних органів виконавчої влади із суб’єктами подання звітності, у тому числі єдиних правил подання електронної звітності до центральних органів виконавчої влади, використання єдиної методології, форматів складення і подання електронної звітності, єдиних програмних засобів, що забезпечують електронне звітування;
спрощення процедури подання електронної звітності, що передбачає можливість її дистанційного подання до центральних органів виконавчої влади через одну точку доступу, налагодження оперативного зворотного зв’язку із центральними органами виконавчої влади та запровадження уніфікованої форми звітності, що сприятиме зменшенню часу та обсягу витрат на її підготовку і подання;
максимального залучення суб’єктів подання звітності до використання автоматизованої системи з дотриманням принципу добровільності її використання, зменшення часу, спрощення і підвищення рівня прозорості відповідних процедур, а також зменшення кількості помилок;
загальнодоступності інформації про процедури формування, приймання, оброблення і використання електронної звітності;
збалансованого розподілу повноважень між центральними органами виконавчої влади, а також їх відповідальності у процесі приймання та оброблення електронної звітності;
відкритості діяльності центральних органів виконавчої влади у процесі приймання та оброблення електронної звітності;
оптимізації обсягу адміністративних витрат, пов’язаних з формуванням, прийманням, обробленням, зберіганням і використанням електронної звітності;
комплексного захисту інформації, пов’язаної з формуванням, поданням, прийманням, обробленням, зберіганням і використанням електронної звітності.
Основні організаційно-технологічні засади, принципи побудови та структура автоматизованої системи
Користувачами автоматизованої системи є державні органи та суб’єкти подання звітності, обов’язковість подання якої встановлено законодавством.

................
Перейти до повного тексту