1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 19 січня 2024 р. № 58
Київ
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2002 р. № 1983 і від 25 квітня 2018 р. № 321
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2002 р. № 1983 "Про затвердження Порядку формування квоти імміграції, Порядку провадження за заявами про надання дозволу на імміграцію і поданнями про його скасування та виконання прийнятих рішень" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 52, ст. 2400; 2010 р., № 51, ст. 1696; 2012 р., № 3, ст. 91, № 24, ст. 912; 2013 р., № 19, ст. 652; 2017 р., № 33, ст. 1047; 2020 р., № 23, ст. 891, № 55, ст. 1725; 2021 р., № 7, ст. 324, № 31, ст. 1778; 2022 р., № 34, ст. 1851; 2023 р., № 84, ст. 4864) і від 25 квітня 2018 р. № 321 "Про затвердження зразка, технічного опису бланка та Порядку оформлення, видачі, обміну, скасування, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсною та знищення посвідки на постійне проживання" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 37, ст. 1305; 2021 р., № 31, ст. 1778; 2023 р., № 88, ст. 5144) зміни, що додаються.

Прем’єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 29


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 січня 2024 р. № 58
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2002 р. № 1983 і від 25 квітня 2018 р. № 321
( Див. текст ) ( Див. текст )
1. У постанові Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2002 р. № 1983:
1) у постанові :
назву постанови викласти в такій редакції:
"Деякі питання у сфері імміграції ";
постановляючу частину доповнити абзацом такого змісту:
"Порядок проведення процедури перевірки обставин, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію.";
2) у Порядку формування квоти імміграції, затвердженому зазначеною постановою:
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Квота імміграції формується за категоріями іммігрантів з метою державного регулювання процесу імміграції.";
у пункті 2:
в абзаці першому слово "встановлення" замінити словом "формування", а слова "на наступний календарний рік" виключити;
абзац четвертий після слів "економіки України" доповнити словами і цифрами ", подружжя таких осіб, їх дітей, які не досягли 18 років, - у разі їх спільного в’їзду та перебування на території України";
в абзаці дев’ятому слова "протягом календарного року" виключити;
в абзаці десятому слова "Інші центральні органи виконавчої влади" замінити словами "Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади";
пункти 3 і 4 викласти в такій редакції:
"3. Пропозиції стосовно осіб, зазначених у пунктах 4-6 та 11 частини другої статті 4 Закону України "Про імміграцію", готуються безпосередньо ДМС.
4. Протягом 30 днів з моменту встановлення факту масового прибуття іммігрантів в Україну МВС подає Кабінетові Міністрів України розроблений ДМС проект акта про встановлення квоти імміграції, сформованої з урахуванням пропозицій міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та місцевих держадміністрацій.";
пункт 5 виключити;
3) у Порядку провадження за заявами про надання дозволу на імміграцію і поданнями про його скасування та виконання прийнятих рішень, затвердженому зазначеною постановою:
у пункті 1 слова "центральних органів виконавчої влади" замінити словами "міністерств, інших центральних органів виконавчої влади";
у пункті 2:
абзац третій підпункту 1 після слів "економіки України" доповнити словами і цифрами ", подружжям таких осіб, їх дітьми, які не досягли 18 років, - у разі їх спільного в’їзду та перебування на території України";
у підпункті 2:
абзац перший викласти в такій редакції:
"2) територіальні органи ДМС - стосовно іммігрантів, дозвіл на імміграцію яким надається в межах квот на імміграцію або поза квотою імміграції (крім іммігрантів, стосовно яких рішення приймає ДМС), а саме:";
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
"чоловіка (дружини) іммігранта, якщо вони перебувають у шлюбі понад два роки, його дітей, які не досягли 18 років, та його непрацездатних батьків, які вважаються членами сім’ї іммігранта відповідно до права іноземної держави - країни походження;";
доповнити підпункт після абзацу дев’ятого новим абзацом такого змісту:
"осіб, зазначених у частинах четвертій - дванадцятій статті 4 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства", за умови безперервного проживання на території України на підставі посвідки на тимчасове проживання протягом останніх п’яти років.".
У зв’язку з цим абзац десятий вважати абзацом одинадцятим;
абзац одинадцятий викласти в такій редакції:
"У разі потреби територіальні органи ДМС можуть приймати рішення стосовно іммігрантів, дозвіл на імміграцію яким надається поза квотою імміграції (крім іммігрантів, стосовно яких рішення приймає ДМС);";
у підпункті 3:
абзац перший викласти в такій редакції:
"3) територіальні підрозділи ДМС - стосовно іммігрантів, які на законних підставах перебувають на території України і дозвіл на імміграцію яким надається поза квотою імміграції (крім іммігрантів, стосовно яких рішення приймає ДМС або територіальний орган ДМС), а саме:";
абзац четвертий після слова "походженням" доповнити словами "(крім осіб, які раніше перебували у громадянстві України)";
абзац шостий викласти в такій редакції:
"У разі коли заяви іммігрантів, дозвіл на імміграцію яким надається поза квотою імміграції, надійшли від дипломатичних представництв і консульських установ України, їх розгляд та прийняття відповідних рішень здійснюються територіальними органами ДМС.";
пункт 4 викласти в такій редакції:
"4. Мінекономіки перевіряє в місячний строк в осіб, які порушили клопотання про надання дозволу на імміграцію, документи, що підтверджують відповідність рівня їх кваліфікації вимогам, які пред’являються до висококваліфікованих спеціалістів і робітників, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України, і в разі позитивного висновку видає їм документ про підтримку такого клопотання. У разі потреби Мінекономіки для вирішення питання відповідності рівня кваліфікації осіб вимогам, які пред’являються до висококваліфікованих спеціалістів та робітників, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України, має право залучати міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, до повноважень яких належить забезпечення формування та/або реалізація державної політики у відповідній сфері.";
у пункті 9:
в абзаці першому слова "її територіальних органів та територіальних підрозділів" замінити словами "територіальних органів ДМС та територіальних підрозділів ДМС";
абзац четвертий викласти в такій редакції:
"Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до своєї компетенції у разі порушення клопотання про надання дозволу на імміграцію особам, імміграція яких становить державний інтерес, розглядають його у місячний строк і у разі позитивного висновку надсилають в електронній формі через систему електронного документообігу з накладенням кваліфікованого електронного підпису подання міністерства або іншого центрального органу виконавчої влади на ім’я Голови ДМС про те, що імміграція особи становить державний інтерес для України.";
у пункті 10:
абзац перший після слова "подаються" доповнити словами "особисто або через законного представника";
доповнити пункт абзацами такого змісту:
"У разі коли заява про надання дозволу на імміграцію подається до територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, керівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС визначає працівників, які приймають документи, формують заяви та справи про надання дозволу на імміграцію, і працівників, які розглядають заяви відповідно до пунктів 12 та 14 цього Порядку.
Працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС під час прийняття документів від іноземця або особи без громадянства, або від законного представника перевіряє повноту поданих документів, зазначених у статті 9 Закону України "Про імміграцію" та пункті 11 цього Порядку, відповідність їх оформлення вимогам законодавства, своєчасність їх подання, наявність підстав для надання дозволу на імміграцію в Україну, наявність відмітки про перетинання державного кордону чи продовження строку перебування або наявність документа, що підтверджує законність перебування/проживання іноземця або особи без громадянства на території України, звіряє відомості про іноземця або особу без громадянства, зазначені в паспортному документі іноземця або документі, що посвідчує особу без громадянства, з даними, що містяться в заяві про надання дозволу на імміграцію.
У разі виявлення факту подання документів не в повному обсязі або подання документів, оформлення яких не відповідає вимогам законодавства, у тому числі у разі відсутності письмової згоди кожного з подружжя на проходження співбесіди та письмових тестів для перевірки обставин, визначених статтею 4-1 Закону України "Про імміграцію", територіальний орган ДМС або територіальний підрозділ ДМС інформує іноземця або особу без громадянства, або законного представника про відмову в прийнятті документів із зазначенням підстав такої відмови. За бажанням іноземця або особи без громадянства, або законного представника відмова надається в письмовій формі.
Іноземець або особа без громадянства, або законний представник мають право повторно звернутися до територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС після зміни або усунення обставин, у зв’язку з якими їм відмовлено в прийнятті документів, за умови перебування в Україні на законних підставах.
У разі відповідності поданих документів вимогам статті 9 Закону України "Про імміграцію" та пункту 11 цього Порядку працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС з використанням електронних підписів, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритого ключа, та із застосуванням засобів відомчої інформаційної системи ДМС формує заяву про надання дозволу на імміграцію (в тому числі здійснює отримання біометричних даних осіб, які досягли 12 років). Реєстрація заяви про надання дозволу на імміграцію здійснюється із застосуванням засобів відомчої інформаційної системи ДМС під час її формування.
Після формування заяви про надання дозволу на імміграцію працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС друкує її та надає іноземцеві або особі без громадянства, або законному представнику для перевірки правильності внесених до заяви-анкети відомостей.
У разі виявлення помилок у заяві про надання дозволу на імміграцію працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС вносить до неї відповідні виправлення.
Після перевірки заяви про надання дозволу на імміграцію іноземець або особа без громадянства, або законний представник власним підписом підтверджують правильність внесених до неї відомостей про себе (про особу - у разі підписання заяви законним представником). Якщо іноземець або особа без громадянства через стійкі фізичні, психічні, інтелектуальні або сенсорні порушення не можуть підтвердити власним підписом правильність таких відомостей, працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС робить відмітку про неможливість такого підтвердження та засвідчує правильність внесених до заяви про надання дозволу на імміграцію відомостей про особу власним підписом.
У разі необхідності прийняття документів від особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, за зверненням такої особи або законного представника, оформленим у письмовій формі, здійснюється виїзд працівника територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС за місцем проживання особи або проходження лікування.
Працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС під час особистого відвідування особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, перевіряє та підтверджує тотожність зазначеної особи та особи, зображеної на фотокартці, про що складає акт. Акт складається у присутності особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, або законного представника, у разі перебування особи в закладі охорони здоров’я - також лікуючого лікаря. В акті зазначається інформація про місце, дату та час відвідування, відомості про працівника територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС і присутніх осіб, підстави для відвідування та підтвердження/непідтвердження стану здоров’я, тотожності особи. Акт підписується працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, особою/законним представником, а в разі перебування особи в закладі охорони здоров’я - також лікуючим лікарем. Також працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС шляхом опитування особи отримує інформацію, необхідну для внесення до заяви, та документи, передбачені статтею 9 Закону України "Про імміграцію" та пунктом 11 цього Порядку.
У разі відсутності стійких фізичних, психічних, інтелектуальних або сенсорних порушень особа, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, власноруч проставляє підпис на окремому аркуші для подальшого сканування із застосуванням засобів відомчої інформаційної системи ДМС.
Після перевірки іноземцем або особою без громадянства, або законним представником правильності внесених до заяви про надання дозволу на імміграцію відомостей про себе (про особу - у разі перевірки правильності внесених законним представником відомостей до заяви) заява про надання дозволу на імміграцію перевіряється та підписується (із зазначенням дати, прізвища та ініціалів) працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, який прийняв документи та сформував заяву про надання дозволу на імміграцію.
Працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС сканує із застосуванням засобів відомчої інформаційної системи ДМС документи до заяви про надання дозволу на імміграцію, які подаються іноземцем або особою без громадянства, або законним представником.
Керівник/заступник керівника територіального органу ДМС або керівник/заступник керівника територіального підрозділу ДМС, або особа, яка виконує його обов’язки, щодня здійснюють розподіл прийнятих заяв про надання дозволу на імміграцію між працівниками, які виконують функції з розгляду заяви відповідно до вимог пунктів 12 та 14 цього Порядку.
У разі коли заява про надання дозволу на імміграцію подається іноземцем або особою без громадянства, або законним представником до дипломатичних представництв і консульських установ України за місцем їх постійного проживання, така заява разом із документами, визначеними статтею 9 Закону України "Про імміграцію" та пунктом 11 цього Порядку, приймається в паперовій формі. Заяви розглядаються в порядку, передбаченому пунктами 7 та 13 цього Порядку.";
у пункті 11:
в абзаці другому слова "або рішення про визнання особою без громадянства в Україні" замінити словами "або копія рішення про визнання особою без громадянства в Україні";
в абзаці третьому слова ", у тому числі рішення про визнання особою без громадянства в Україні" виключити;
абзац восьмий після слів "крім осіб, зазначених у" доповнити словами і цифрою "пункті 2 частини другої та";
абзац дев’ятий викласти в такій редакції:
"документ, що підтверджує сплату адміністративного або консульського збору, або документ про звільнення від його сплати.";
абзац одинадцятий викласти в такій редакції:
"У разі подання заяви про надання дозволу на імміграцію протягом 30 днів з дня прийняття рішення про припинення громадянства України чи скасування рішення про оформлення набуття громадянства України за іншою підставою, ніж це визначено пунктом 5 частини другої статті 4 Закону України "Про імміграцію", іноземцем та особою без громадянства подається оригінал (після пред’явлення повертається) та копія такого рішення.";
пункт 12 після абзацу четвертого доповнити новим абзацом такого змісту:
"проводять перевірку даних іммігранта щодо відсутності в нього майнових зобов’язань перед державою, фізичними або юридичними особами, включаючи ті, що пов’язані з попереднім видворенням за межі України, у тому числі після закінчення строку заборони подальшого в’їзду в Україну, з використанням Єдиного реєстру боржників та відомчої інформаційної системи ДМС;".
У зв’язку з цим абзаци п’ятий - восьмий вважати відповідно абзацами шостим - дев’ятим;
у пункті 13:
в абзаці першому слова "Закордонні дипломатичні установи України" замінити словами "Дипломатичні представництва чи консульські установи України";
в абзаці четвертому слова "надсилаються ним територіальним органам" замінити словами "надсилаються територіальним органам ДМС";
абзаци другий і третій пункту 14 замінити абзацами такого змісту:
"МВС, Держприкордонслужба, органи Національної поліції, регіональні органи СБУ, функціональні підрозділи Центрального управління СБУ, органи військової контррозвідки СБУ проводять відповідно до компетенції перевірку з метою виявлення осіб, яким дозвіл на імміграцію не надається.
За результатами перевірки в місячний строк після надходження таких запитів надається відповідь про наявність або відсутність підстав для відмови в наданні дозволу на імміграцію. У разі наявності підстав для відмови в наданні дозволу на імміграцію у відповіді зазначається інформація про ці підстави з посиланням на відповідний підпункт частини першої статті 10 Закону України "Про імміграцію" та до неї долучаються матеріали, що підтверджують такі підстави (за відсутності визначених законом заборон для їх передачі або розголошення).
У разі коли у визначений строк відповідь щодо результатів перевірки, зазначеної в абзаці другому цього пункту, не отримана, рішення про надання дозволу на імміграцію чи про відмову в наданні такого дозволу приймається відповідно до пункту 16 цього Порядку та в межах строків, визначених частиною дванадцятою статті 9 Закону України "Про імміграцію".";
пункт 16 викласти в такій редакції:
"16. У разі коли прийняття рішення щодо надання дозволу на імміграцію належить до компетенції територіальних органів ДМС і територіальних підрозділів ДМС, вони у разі отримання від зазначених в абзаці другому пункту 14 цього Порядку органів відповідей аналізують їх у місячний строк та на підставі матеріалів справи приймають рішення про надання дозволу на імміграцію чи про відмову у наданні такого дозволу з урахуванням інформації, отриманої у ході проведення перевірок, передбачених пунктом 12 цього Порядку, а також результатів проведення процедури перевірки обставин, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію.";
абзаци другий і третій пункту 17 замінити абзацами такого змісту:
"МВС, Держприкордонслужба, Національна поліція та СБУ проводять відповідно до компетенції перевірку з метою виявлення осіб, яким дозвіл на імміграцію не надається.
За результатами перевірки в місячний строк після надходження таких запитів надається відповідь про наявність або відсутність підстав для відмови в наданні дозволу на імміграцію. У разі наявності підстав для відмови в наданні дозволу на імміграцію у відповіді зазначається інформація про ці підстави з посиланням на відповідний підпункт частини першої статті 10 Закону України "Про імміграцію" та до неї долучаються матеріали, що підтверджують такі підстави (за відсутності визначених законом заборон для їх передачі або розголошення).
У разі коли у визначений строк відповідь щодо результатів перевірки, зазначеної в абзаці другому цього пункту, не отримана, рішення про надання дозволу на імміграцію чи про відмову в наданні такого дозволу приймається відповідно до пункту 18 цього Порядку та в межах строків, визначених частиною дванадцятою статті 9 Закону України "Про імміграцію". ".
У зв’язку з цим абзаци четвертий і п’ятий вважати відповідно абзацами п’ятим і шостим;
пункт 18 викласти в такій редакції:
"18. У разі отримання від зазначених в абзаці другому пункту 14 та в абзаці другому пункту 17 цього Порядку органів відповідей ДМС аналізує їх у місячний строк та на підставі матеріалів справи приймає рішення про надання дозволу на імміграцію чи про відмову у наданні такого дозволу з урахуванням інформації, отриманої у ході проведення перевірок, передбачених пунктом 12 цього Порядку, а також результатів проведення процедури перевірки обставин, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію.";

................
Перейти до повного тексту