- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Урядом України та Урядом Королівства Норвегія про взаємодопомогу в митних справах
( Угоду затверджено Постановою КМ
N 209 від 14.02.2007 )
Дата підписання: 15.06.2004
Дата затвердження: 14.02.2007
Дата набуття чинності: 01.05.2007
Уряд України та Уряд Королівства Норвегія, далі - Договірні Сторони,
визнаючи, що порушення митного законодавства завдають шкоди економічним, фінансовим, соціальним та комерційним інтересам їхніх країн;
враховуючи важливість забезпечення правильного нарахування мита, податків та інших зборів, що стягуються під час імпорту чи експорту товарів, а також належного застосування положень щодо заборони, обмеження і контролю;
будучи переконаними в тому, що боротьба проти порушень митного законодавства може виявитися більш ефективною завдяки співробітництву їхніх митних органів;
беручи до уваги існуючі дружні відносини між Україною та Норвегією;
бажаючи посилити й доповнити теперішню взаємодопомогу між Договірними Сторонами;
посилаючись на міжнародні механізми, що сприяють двосторонній взаємодопомозі, зокрема на Рекомендації Ради Митного Співробітництва щодо взаємної адміністративної допомоги від 5 грудня 1953 року;
домовилися про таке:
ВИЗНАЧЕННЯ
Стаття 1
Для цілей цієї Угоди:
a) "митне законодавство" означає будь-які встановлені законами або правилами положення, що регулюють імпорт, експорт і транзит товарів та застосування до них митних процедур, будь-які положення, що стосуються нарахування мита чи будь-яких інших податків чи зборів або засобів заборони, обмеження чи контролю;
b) "митний орган" означає центральні митні органи в Україні та Норвегії;
c) "порушення" означає будь-яке порушення митного законодавства, а також будь-яку спробу порушення такого законодавства;
d) "мито" означає всі мита, акцизні збори, податки або інші збори, які нараховуються і стягуються відповідно до митного законодавства держав Договірних Сторін;
e) "запитуючий орган" означає компетентний митний орган Договірної Сторони, який звертається із запитом про надання допомоги в митних питаннях;
i) "запитуваний орган" означає компетентний митний орган Договірної Сторони, який отримує запит про надання допомоги в митних питаннях;
g) "персональні дані" означають усю інформацію, що стосується ідентифікованих або таких, що ідентифікуються, фізичних чи юридичних осіб.
СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
Стаття 2
1. Договірні Сторони за участю їхніх митних органів та відповідно до національного законодавства і положень цієї Угоди надають одна одній допомогу:
a) з метою забезпечення належного застосування митного законодавства, особливо в частині запобігання, розслідування та припинення порушень;
b) з метою обміну інформацією щодо нарахування мита і застосування та додержання митного законодавства держав Договірних Сторін.
2. Допомога за цією Угодою надається відповідно до національного законодавства держави запитуваного органу, а також у межах його компетенції та наявних ресурсів. У разі потреби запитуваний орган може вжити заходів для надання допомоги з боку іншого компетентного органу відповідно до національного законодавства.
ВЗАЄМНА ДОПОМОГА
Стаття 3
1. Допомога надається шляхом прямого зв'язку між митними органами.
2. Митні органи з власної ініціативи або на запит надаватимуть один одному всю інформацію стосовно дій, які можуть спричинити порушення на території держави іншої Договірної Сторони.
Стаття 4
На запит митні органи надають один одному всю інформацію, яка може сприяти:
a) обчисленню митних зборів і акцизів, а також точному визначенню митної вартості й тарифної класифікації товарів;
b) застосуванню заборон та обмежень щодо імпорту й експорту;
с) з'ясуванню шляхів переміщення і місць розвантаження товару із зазначенням його вартості, місця відправлення й призначення.
Стаття 5
Митні органи з власної ініціативи чи на запит надають запитуючому органу всю інформацію щодо дій, які є або можуть вважатися порушеннями, зокрема інформацію про:
a) фізичних чи юридичних осіб, про яких відомо, що вони вчинили, або які підозрюються у вчиненні порушення;
b) нові засоби й способи, що застосовуються під час таких дій;
c) товари або рух товарів, про які відомо, що вони є предметом порушень;
d) транспортні засоби, щодо яких є підстави вважати, що вони використовувалися, використовуються або можуть бути використані під час дій, що вважаються порушеннями.
Стаття 6
На запит митні органи інформують один одного про те, що:
a) товари, ввезені на митну територію держави однієї Договірної Сторони, були вивезені з митної території держави іншої Договірної Сторони відповідно до митного законодавства;
b) товари, вивезені з митної території держави однієї Договірної Сторони, були ввезені на митну територію держави іншої Договірної Сторони відповідно до митного законодавства, зазначаючи в разі потреби митні процедури, що до цих товарів застосовувалися.
Стаття 7
1. Митні органи за власною ініціативою або на запит повідомляють один одному усю наявну інформацію щодо результатів розслідувань.
2. Якщо запитуваний орган не володіє інформацією, що запитується, то він діє відповідно до національного законодавства з метою одержання такої інформації.
Стаття 8
На запит запитуючого органу запитуваний орган відповідно до законодавства своєї держави вживає всіх необхідних заходів для передачі всіх документів і повідомлень про всі рішення, що підпадають під сферу застосування цієї Угоди, заінтересованим фізичним та юридичним особам, які проживають або засновані на території держави останнього.
НАГЛЯД
Стаття 9
Митні органи Договірних Сторін з власної ініціативи чи на запит здійснюють нагляд за:
a) пересуванням фізичних осіб, зокрема за їхнім в'їздом на митну територію їхньої держави або виїздом з неї, відносно яких є підстави вважати, що вони є чи були причетними до порушень;
b) юридичними особами, щодо яких є підстави вважати, що вони були, є або можуть бути використані у зв'язку з порушеннями;
c) будь-якими транспортними засобами, щодо яких є підстави вважати, що вони були, є або можуть бути використані у зв'язку з порушеннями;
d) переміщенням між митними територіями їхніх держав товарів, щодо яких є інформація про можливе порушення.
РОЗСЛІДУВАННЯ
Стаття 10
1. На запит запитуючого органу запитуваний орган відповідно до законодавства своєї держави розпочинає офіційне розслідування дій, які є або можуть вважатися порушеннями. Про результати такого розслідування повідомляється запитуючому органу.
2. Запитуваний орган може на особливий запит дати згоду на те, щоб посадові особи запитуючого органу були присутніми під час слідчих дій.
3. Посадові особи митного органу однієї Договірної Сторони під час перебування на території держави іншої Договірної Сторони за обставин, передбачених цією Угодою, в будь-який час повинні бути спроможними надати докази своїх офіційних повноважень. Вони не можуть носити формений одяг чи мати зброю.
................Перейти до повного тексту