1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 6 червня 2023 р. № 573
Київ
Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію проекту "Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні"
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію проекту "Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні", що додається.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 6 червня 2023 р. № 573
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію проекту "Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні"
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2201620 "Створення Центрів професійної досконалості" (далі - бюджетні кошти), джерелом надходження яких є кредитні кошти, отримані відповідно до Фінансової угоди "Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні" між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України "Про ратифікацію Фінансової угоди "Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні" між Україною та Європейським інвестиційним банком" (далі - Фінансова угода).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є МОН. Головний розпорядник бюджетних коштів визначає розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня - заклади професійної (професійно-технічної) освіти, які є кінцевими бенефіціарами.
3. Бюджетні кошти спрямовуються на закупівлю товарів, робіт та послуг для закладів професійної (професійно-технічної) освіти, в яких реалізуються субпроекти, що фінансуються за бюджетні кошти в рамках реалізації проекту "Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні" (далі - проект), за визначеним Фінансовою угодою переліком згідно з додатком 1.
Витрати на розроблення проектної документації щодо будівництва та/або реконструкції об’єктів можуть здійснюватися за рахунок кредитних коштів, коштів залученої міжнародної технічної допомоги або інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Реалізація проекту передбачає здійснення будівництва та/або реконструкції закладів професійної (професійно-технічної) освіти і належного їх обладнання з подальшим набуттям закладами статусу центрів професійної досконалості.
Умовою надання бюджетних коштів є використання об’єктів, зокрема створених, покращених, відремонтованих, модернізованих за результатами реалізації субпроектів, за цільовим призначенням протягом не менше 20 років з дати завершення реалізації субпроектів і відсутність щодо них рішень, наслідком яких може бути припинення діяльності закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
5. Кредитні кошти відповідно до умов Фінансової угоди не можуть бути використані для сплати податків, зборів та митних платежів. Витрати на сплату податку на додану вартість, що включається до вартості товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється в рамках реалізації субпроектів, інших зборів та платежів, здійснюються на умовах співфінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів та/або інших джерел (у разі наявності), не заборонених законодавством.
6. Використання бюджетних коштів здійснюється з дотриманням умов Фінансової угоди, а також згідно з угодами про передачу коштів позики, укладеними відповідно до Фінансової угоди. Бюджетні кошти спрямовуються на розроблення проектної документації, будівництво/капітальний ремонт (реконструкцію) навчальних корпусів та освітньої інфраструктури (гуртожитків, навчально-виробничих будівель, їдалень, стадіонів, спортивних майданчиків, інженерних мереж), на благоустрій територій тощо, закупівлю, а також монтаж меблів та обладнання для кінцевих бенефіціарів з подальшим набуттям ними статусу центрів професійної досконалості.
7. Кредитні кошти, отримані відповідно до Фінансової угоди, які є джерелом надання бюджетних коштів із спеціального фонду державного бюджету, перераховуються Європейським інвестиційним банком за заявками на їх вибірку, оформленими відповідно до положень Фінансової угоди, а також угод про передачу коштів позики, укладених відповідно до Фінансової угоди, на рахунки Мінфіну в АТ "Державний експортно-імпортний банк України", відкриті для виконання Фінансової угоди (далі - рахунки вибірки). З моменту зарахування кредитних коштів на рахунки вибірки бюджетні кошти вважаються наданими головному розпорядникові бюджетних коштів. Мінфін відкриває в АТ "Державний експортно-імпортний банк України" для кожного кінцевого бенефіціара рахунки для реалізації субпроектів (далі - проектні рахунки), на які перераховуються кошти для реалізації відповідних субпроектів з рахунка вибірки. У разі необхідності здійснення кінцевими бенефіціарами видатків у національній валюті Мінфін разом з головним розпорядником бюджетних коштів здійснює продаж необхідної суми коштів у іноземній валюті. Бюджетні кошти використовуються кінцевими бенефіціарами шляхом перерахування коштів у національній або іноземній валюті у порядку, передбаченому угодами про передачу коштів позики, з проектного рахунка постачальникам товарів (виконавцям робіт або надавачам послуг) для оплати поставлених товарів, виконаних робіт, наданих послуг за договорами, укладеними кінцевими бенефіціарами для реалізації їх субпроектів, з подальшим відображенням таких операцій у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності.
8. Кредитні кошти, перераховані на проектний рахунок, вважаються коштами, що надані з державного бюджету головним розпорядником бюджетних коштів розпорядникам бюджетних коштів у день перерахування коштів у відповідній валюті та сумі.
9. Заявки на перерахування коштів підписуються:
з рахунка вибірки - уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника бюджетних коштів;
з проектного рахунка - уповноваженими особами Мінфіну, головного розпорядника бюджетних коштів та відповідного кінцевого бенефіціара.
10. Головний розпорядник бюджетних коштів та кінцеві бенефіціари до першого подання платіжних документів подають Мінфіну необхідні підтвердження повноважень та зразки підписів осіб, які мають право підписувати такі документи.
11. Відображення головним розпорядником бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності операцій у частині здійснення надходжень та видатків державного бюджету проводиться на підставі інформації про фактичний стан надходжень кредитних коштів на рахунки вибірки та використання кредитних коштів з рахунків вибірки, проектних рахунків.
Відображення розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня у бухгалтерському обліку, фінансовій і бюджетній звітності операцій у частині здійснення надходжень та видатків державного бюджету проводиться на підставі інформації про фактичний стан використання коштів Європейського інвестиційного банку, залучених Україною відповідно до Фінансової угоди, згідно з додатком 2, яку головний розпорядник подає розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня.

................
Перейти до повного тексту