- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 жовтня 2014 р. № 570 Київ |
Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу
1. Затвердити Порядок організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, що додається.
2. Міністерству енергетики подавати Державній податковій службі щодо кожного спеціалізованого аукціону з продажу скрапленого газу для потреб населення в розрізі суб’єктів господарювання:
1) інформацію про укладені за результатами спеціалізованого аукціону договори купівлі-продажу скрапленого газу - протягом п’яти днів з дня проведення аукціону;
2) узагальнену інформацію про операції з реалізації скрапленого газу, придбаного на спеціалізованому аукціоні;
3) узагальнену інформацію про обсяг та напрями реалізації скрапленого газу, придбаного на спеціалізованих аукціонах, в розрізі покупців та споживачів такого газу.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям подавати щороку до 20 січня Міністерству енергетики зведену інформацію за встановленою Міністерством формою із зазначенням і обґрунтуванням кількості суб’єктів господарювання, що реалізують скраплений газ для потреб населення, зареєстрованих газобалонних установок, що перебувають на обслуговуванні у таких суб’єктів господарювання у відповідному регіоні, а також обсягу середньорічного споживання скрапленого газу однією газобалонною установкою за попередні два роки.
4. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям подавати Міністерству енергетики до 15 числа місяця, в якому проводиться спеціалізований аукціон з продажу скрапленого газу для потреб населення, інформацію про обсяг скрапленого газу за формою, встановленою зазначеним Міністерством.
5. Міністерству енергетики:
затвердити персональний склад аукціонного комітету з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу;
привести у місячний строк власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.
6. Міністерству енергетики повідомляти Державній митній службі про дату реєстрації аукціонним комітетом з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку та скрапленого газу заявок на проведення біржового аукціону невідкладно у день реєстрації таких заявок.
Державній митній службі наступного робочого дня після реєстрації заявок на проведення біржового аукціону з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу подавати Міністерству енергетики відповідно інформацію (у доларах США та гривні):
за 15 днів, що передують даті реєстрації таких заявок, - про обсяги та митну вартість імпортованої за митними деклараціями, за якими завершено митне оформлення, нафти, зокрема:
- нафти сорту "Юралс" (Російська Федерація), у тому числі такої, що надійшла трубопровідним транспортом;
- нафти сорту "Айзері" (Азербайджан) або інших сортів легких нафт Каспійського регіону;
за 10 днів, що передують даті реєстрації таких заявок, - про митну вартість імпортованого за митними деклараціями, за якими завершено митне оформлення, скрапленого газу.
7. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 жовтня 2014 р. № 570
ПОРЯДОК
організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу
( У тексті Порядку слово "Мінекономрозвитку" замінено словом "Мінекономіки" згідно з Постановою КМ
№ 916 від 06.11.2019 )
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу на внутрішньому ринку, в тому числі спеціалізованих аукціонів з продажу скрапленого газу для потреб населення.
Дія цього Порядку поширюється на підприємства, частка держави у статутному капіталі яких становить 50 відсотків і більше, господарські товариства, 50 відсотків і більше акцій (часток, паїв) яких належать до статутного капіталу інших господарських товариств, акціонером яких є держава і володіє в них контрольним пакетом акцій, а також дочірні підприємства, представництва та філії таких підприємств і товариств, учасники договорів про спільну діяльність, відповідно до яких вартість вкладу зазначених підприємств, товариств, дочірніх підприємств, представництв та філій становить 50 відсотків і більше загальної вартості вкладів учасників договорів, та/або особи, уповноважені договорами про спільну діяльність, укладеними за участю таких підприємств.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) аукціонна сесія - кількість днів, протягом яких проводиться біржовий аукціон, але не більше робочого тижня;
2) аукціонна документація - комплект документів, які покупець зобов’язаний подати на біржу для участі в біржовому аукціоні;
2-1) товарна біржа (далі - біржа) - організація, що відповідає вимогам Закону України
"Про товарну біржу" та забезпечує проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу та/або спеціалізованих аукціонів з продажу скрапленого газу для потреб населення;
3) біржовий аукціон (далі - аукціон) - спосіб проведення торгів (торгів "з голосу" або в електронній торговій системі), що передбачає продаж кожного із заявлених лотів покупцеві, який запропонував за нього найвищу ціну, зафіксовану під час проведення торгів;
3-1) електронний аукціон - аукціон, який проводиться в електронній торговій системі;
3-2) електронна торгова система (далі - система) - сукупність організаційних, технологічних та технічних засобів, що використовуються біржею для забезпечення організації та проведення електронних аукціонів;
3-3) торги "з голосу" - форма аукціону, яка передбачає проведення аукціону ліцитатором за фактичної присутності учасників аукціону;
3-4) торги в системі - форма аукціону, яка передбачає проведення аукціону в системі;
4) газовий конденсат власного видобутку (далі - газовий конденсат) - газовий конденсат, що видобувається з родовищ суб’єктом господарювання, який отримав спеціальний дозвіл, і підлягає попередній переробці;
5) заявка на участь в аукціоні - документ установленої в регламенті організації та проведення аукціону або спеціалізованого аукціону з продажу скрапленого газу для потреб населення форми щодо участі в аукціоні, який надсилається біржі покупцем в паперовій або електронній формі залежно від обраної форми проведення аукціону;
6) заявка на проведення аукціону - документ установленої аукціонним комітетом з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу форми щодо проведення аукціону, в якому зазначаються обсяги нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу, їх паспортні характеристики за встановленою класифікацією, дата та форма проведення аукціону, назва біржі, на якій планується проведення аукціону, який надається продавцем аукціонному комітету в паперовій або електронній формі залежно від обраної форми проведення аукціону;
7) крок аукціону - величина, на яку змінюється вартість лота під час проведення аукціону;
8) лот - мінімальна за кількістю та вартістю партія нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу, що пропонується для продажу на аукціоні;
9) нафта сира - нафта, що видобувається з родовищ суб’єктом господарювання, який отримав спеціальний дозвіл;
10) переможець аукціону - покупець, який під час проведення аукціону запропонував за лот найвищу ціну;
11) покупці - суб’єкти господарювання всіх форм власності, які мають намір придбати нафту сиру, газовий конденсат власного видобутку і скраплений газ відповідно до умов аукціону від свого імені та за власний рахунок, а також подали біржі в повному обсязі аукціонну документацію;
12) продавці - суб’єкти господарювання, зазначені в пункті 1 цього Порядку, які видобувають нафту сиру та газовий конденсат на території України; виробники скрапленого газу, зазначені в пункті 1 цього Порядку, та інші юридичні особи, які отримують нафту сиру, газовий конденсат та скраплений газ згідно з договорами про спільну діяльність із суб’єктами господарювання, зазначеними в пункті 1 цього Порядку, а також суб’єкти господарювання, зазначені в пункті 1 цього Порядку, що реалізують скраплений газ, отриманий з виробленої (переробленої), придбаної нафти, газового конденсату, природного газу, конфіскованих, визнаних відповідно до законодавства безхазяйним майном;
13) середньозважена ціна - ціна (з урахуванням податку на додану вартість), яка визначається за результатами аукціону відповідно до умов постачання нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу;
14) скраплений газ - газ вуглеводневий, отриманий у результаті нафтогазопереробки;
15) спеціалізований аукціон з продажу скрапленого газу для потреб населення (далі - спеціалізований аукціон) - аукціон, покупцями скрапленого газу на якому є спеціалізовані суб’єкти господарювання, що отримали дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки і реалізують такий скраплений газ виключно населенню через власні або орендовані майнові об’єкти (крім автомобільних газозаправних станцій) та відповідають вимогам безпечної експлуатації газонаповнювальних станцій, газонаповнювальних пунктів, проміжних складів балонів, спеціалізованих магазинів із продажу зрідженого вуглеводневого газу та пунктів обміну балонів;
16) стартова ціна - ціна, з якої розпочинається продаж лота на аукціоні;
17) учасники аукціону - аукціонний комітет з продажу нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу, продавці та покупці нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу.
Для цілей цього Порядку термін
"електронний підпис" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про електронні довірчі послуги".
3. Обсяги нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу, які передбачається продавати на аукціоні, повинні відповідати паспортним характеристикам за встановленою класифікацією та бути підтверджені сертифікатами відповідності.
4. Продаж нафти сирої, газового конденсату, скрапленого газу здійснюється продавцями на аукціонах щомісяця.
Для організації та проведення аукціонів продавці укладають з біржами договір про організацію та проведення аукціонів.
Організація та проведення аукціону
5. Для організації та проведення аукціону утворюється аукціонний комітет з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу (далі - аукціонний комітет), який здійснює загальне керівництво та контроль за дотриманням умов проведення аукціонів.
До складу аукціонного комітету включається п’ять представників Міністерства енергетики. Персональний склад аукціонного комітету затверджується наказом Міністерства енергетики.
6. Аукціонний комітет:
1) затверджує форму заявки на проведення аукціону;
2) затверджує регламент організації та проведення аукціону або спеціалізованого аукціону з продажу скрапленого газу для потреб населення (далі - регламент організації та проведення аукціону);
3) розробляє та затверджує щорічний графік проведення аукціонів;
4) розглядає та схвалює або відхиляє заявки на участь в аукціоні та подані заявки на проведення аукціону;
5) затверджує стартову ціну;
6) приймає рішення про проведення аукціону, погоджує форму проведення аукціону (торги "з голосу" або в системі), дату та час проведення аукціону з урахуванням поданих заявок на проведення аукціону і графіка проведення аукціонів;
7) реєструє надані продавцями заявки на проведення аукціону;
8) затверджує секретаря на кожний вид аукціону;
9) затверджує аукціонні свідоцтва;
10) затверджує форму довідки про обсяг та напрями реалізації скрапленого газу, придбаного на попередньому спеціалізованому аукціоні.
7. Аукціонний комітет відхиляє заявку на проведення аукціону у разі, коли:
заявка на проведення аукціону не відповідає затвердженій аукціонним комітетом формі;
заявка на проведення аукціону подана з порушенням вимог, визначених пунктами 15 і 16 цього Порядку;
для продажу на спеціалізованому аукціоні продавцем заявлено не весь обсяг скрапленого газу, необхідний для задоволення потреб населення, який визначається відповідно до пункту 53 цього Порядку;
заявлені обсяги нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу не відповідають паспортним характеристикам за встановленою класифікацією та не підтверджені сертифікатами відповідності.
За відсутності підстав для відхилення заявки на проведення аукціону аукціонний комітет приймає рішення про її схвалення.
У разі виявлення аукціонним комітетом факту неузгодження заявки на проведення аукціону із сертифікатом відповідності на нафту сиру і газовий конденсат та вимогами цього Порядку продавець зобов’язаний в одноденний строк привести її у відповідність з такими сертифікатом та вимогами.
Якщо факт неузгодження заявки на проведення аукціону із сертифікатом відповідності виявлено аукціонним комітетом під час проведення аукціону, результати аукціону анулюються.
8. Секретар аукціонного комітету повідомляє його членам про дату проведення засідання комітету та перелік питань, що виносяться на розгляд, за день до дня його проведення.
9. Засідання аукціонного комітету проводиться у разі, коли на ньому присутні не менш як п’ять членів комітету.
У разі відсутності кворуму секретар аукціонного комітету готує проект протокольного рішення комітету та погоджує його з усіма членами комітету шляхом письмового опитування.
10. Рішення аукціонного комітету приймається шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні комітету.
11. Рішення аукціонного комітету оформляється протоколом, який підписують усі члени комітету, присутні на засіданні. Рішення комітету є обов’язковими для виконання всіма учасниками аукціону, а також біржею, на якій проводиться аукціон.
12. Засідання аукціонного комітету проводиться без оголошення часу протягом усього дня, визначеного як день проведення аукціону. Якщо за результатами аукціону не будуть оформлені всі аукціонні свідоцтва, засідання комітету продовжується наступного дня до закінчення оформлення документів за результатами аукціону.
13. Біржа, на якій проводиться аукціон:
1) розробляє регламент організації та проведення аукціону і подає його на затвердження аукціонному комітетові;
2) приймає та реєструє заявки на участь в аукціоні і подає їх перелік аукціонному комітетові;
3) складає та оприлюднює в засобах масової інформації, а також розміщує на власному веб-сайті до кожної аукціонної сесії аукціонний бюлетень, який містить інформацію про подані продавцями заявки на проведення аукціону;
4) готує та розміщує на власному веб-сайті повідомлення про місце, дату та час проведення аукціону, а також відомості про обсяги запропонованих до продажу нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу;
5) реєструє продавців та покупців у день проведення аукціону і видає покупцям аукціонні картки з номером. У разі проведення електронного аукціону біржа реєструє продавців і покупців та присвоює кожному з них номер учасника в системі;
6) оформляє документи за результатами аукціонів та аукціонні свідоцтва для подання їх на затвердження аукціонному комітетові;
7) реєструє укладені на аукціоні договори.
14. Підготовка до проведення аукціону включає:
1) формування лотів та підготовку заявок на проведення аукціону;
2) розгляд заявок на проведення аукціону;
3) затвердження стартової ціни;
4) розміщення оголошення про проведення аукціону;
5) приймання від покупців заявок на участь в аукціоні та перерахування ними гарантійних внесків;
6) розгляд заявок на участь в аукціоні.
15. Продавці відповідно до графіків проведення аукціонів подають не пізніше ніж за п’ять робочих днів (у разі проведення додаткового аукціону - чотири робочих дні) до дня проведення аукціону аукціонному комітетові заявки на проведення аукціону, які ним схвалюються або відхиляються.
16. До заявки на проведення аукціону додаються:
1) документи, що засвідчують наявність заявлених обсягів нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу, або розрахунки, які підтверджують наявність технологічних та інших можливостей продавця для забезпечення постачання заявлених товарів на відповідну дату;
2) проект договору купівлі-продажу;
3) відомості про умови транспортування нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу з використанням трубопровідного транспорту, залізничного та автомобільного транспорту відповідно до визначеного базису поставки, який повинен передбачати наявність гарантованої можливості для подальшого транспортування нафти до всіх вітчизняних нафтопереробних заводів, що функціонують на час подання пропозиції, та рівних умов доступу для всіх покупців до ресурсу нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу. Спосіб відвантаження та напрямок транспортування визначаються покупцем у відповідних договорах купівлі-продажу;
4) документи, що підтверджують якісні характеристики товару, в тому числі сертифікат відповідності на кожну партію нафти сирої і газового конденсату.
17. Продавці скрапленого газу крім документів, зазначених у пункті 16 цього Порядку, подають документи, що підтверджують весь обсяг продукції, який передбачалося виробити, реалізувати після закінчення попереднього спеціалізованого аукціону, в якому вони брали участь.
Планування обсягів скрапленого газу, що необхідні для задоволення потреб населення у повному обсязі, здійснюється шляхом подання Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями разом з покупцями скрапленого газу для потреб населення інформації про обсяг такого газу за формою, встановленою Мінекономіки за погодженням з Міненерговугіллям.
Граничний обсяг скрапленого газу, який реалізується на спеціалізованих аукціонах, не може перевищувати 4000 тонн на місяць.
18. Нафта сира, газовий конденсат і скраплений газ виставляються на аукціоні у вигляді лотів, формування яких здійснюється продавцем з урахуванням їх загального обсягу та паспортних характеристик, визначених у заявці на проведення аукціону.
19. Рівень стартової ціни (без урахування податку на додану вартість та витрат на транспортування, постачання і зберігання) на аукціонах для нафти сирої і газового конденсату визначається аукціонним комітетом на підставі митної вартості нафти сорту "Юралс" за даними Держмитслужби за 15 днів, що передують даті реєстрації заявок на проведення аукціону. Для розрахунку стартової ціни на аукціонах для нафти сирої і газового конденсату враховуються обсяги нафти, що надійшли на митну територію України у кількості не менш як 50000 тонн.
У разі ненадходження у зазначений період на митну територію України нафти сорту "Юралс" трубопровідним транспортом та надходження нафти сорту "Айзері" або інших сортів легких нафт Каспійського регіону стартова ціна на аукціонах для нафти сирої визначається на підставі даних Держмитслужби.
У разі ненадходження у зазначений період на митну територію України нафти сортів "Юралс", "Айзері" або інших сортів легких нафт Каспійського регіону стартова ціна на аукціонах для нафти сирої визначається за даними видання "Crude Oil Marketwire" агентства "Platts" щодо середнього значення ціни фактичних угод з продажу нафти сорту "Юралс" (котирування UralsMediterranean та UralsRotterdam) за 15 днів, що передують даті реєстрації заявок на проведення аукціону. Висновок щодо середнього значення ціни фактичних угод з продажу нафти сорту "Юралс" Міненерговугілля подає аукціонному комітетові згідно з даними видання "Crude Oil Marketwire" агентства "Platts".
Продаж нафти сирої та газового конденсату на аукціонах за ціною, нижчою стартової ціни, не допускається.
Аукціонний комітет затверджує стартову ціну на аукціонах з продажу нафти сирої та газового конденсату на основі даних, отриманих відповідно до абзаців першого - третього цього пункту, додає податок на додану вартість та передає біржі, на якій буде проводитися аукціон, схвалені заявки на проведення аукціону та інформацію про розмір затвердженої стартової ціни на аукціоні (з урахуванням податку на додану вартість).
Рівень стартової ціни (без урахування податку на додану вартість, транспортних витрат, діючих ставок акцизного та екологічного податків, установлених
Податковим кодексом України, інших обов’язкових платежів) на аукціонах з продажу скрапленого газу, крім ціни на скраплений газ, що реалізується на спеціалізованих аукціонах, визначається на підставі митної вартості імпортованого скрапленого газу за даними Держмитслужби за 10 днів, що передують даті реєстрації заявок на проведення аукціону.
................Перейти до повного тексту