1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 травня 2023 р. № 565
Київ
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 381
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 381 "Про затвердження Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги "єВідновлення" (Офіційний вісник України, 2023 р., № 47, ст. 2546, № 51, ст. 2849) зміни, що додаються.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 21


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 травня 2023 р. № 565
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 381
( Див. текст )
1. Доповнити постанову абзацом такого змісту:
"Рекомендувати виконавчим органам сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, військовим адміністраціям населеного пункту або військово-цивільним адміністраціям населеного пункту вжити заходів до організації управління відходами з урахуванням положень додатка 3 до Порядку, затвердженого цією постановою, та Порядку поводження з відходами, що утворились у зв’язку з пошкодженням (руйнуванням) будівель та споруд внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій або проведенням робіт з ліквідації їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2022 р. № 1073 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 80, ст. 4841).".
2. У Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги "єВідновлення", затвердженому зазначеною постановою:
1) у пункті 2:
доповнити пункт після абзацу першого новими абзацами такого змісту:
"верифікація - сукупність заходів, спрямованих на встановлення факту цільового використання компенсації на відновлення окремих категорій пошкоджених об’єктів нерухомого майна (далі - компенсація) для придбання будівельної продукції з метою виконання ремонту самостійно отримувачем компенсації або шляхом замовлення виконання відповідних послуг та робіт;
Група підтримки єВідновлення - консультативно-дорадчий орган, що створюється та функціонує при Мінінфраструктури, головними завданнями якого є проведення моніторингу відповідно до пункту 29 цього Порядку, надання рекомендацій з питань компенсації та виконання інших функцій, передбачених положенням про Групу підтримки єВідновлення, що затверджується Мінінфраструктури;".
У зв’язку з цим абзаци другий - п’ятий вважати відповідно абзацами четвертим - сьомим;
абзац четвертий викласти в такій редакції:
"електронна публічна послуга "єВідновлення" - послуга щодо надання компенсації, яка надається на підставі заяви, поданої до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів проти України, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Реєстр пошкодженого та знищеного майна), засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), або в інший спосіб, передбачений цим Порядком;";
2) пункт 3 викласти в такій редакції:
"3. Отримувачем компенсації є фізична особа - громадянин України, яка досягла 18-річного віку та подала засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) або в інший спосіб, передбачений цим Порядком, заяву та є власником (співвласником) пошкодженого об’єкта, право власності якого підтверджено.";
3) у пункті 6:
абзаци п’ятий і шостий викласти в такій редакції:
"компенсація повинна бути використана лише на ремонтні роботи, які не були проведені на дату складення чек-листа, крім випадків проведення протиаварійних робіт чи невідкладних консерваційних робіт.
Отримувач компенсації протягом дванадцяти місяців з дня отримання компенсації повинен її використати на заходи, передбачені абзацом першим цього пункту, відповідно до чек-листа. Товари будівельної продукції, придбані за рахунок компенсації, повинні бути використані виключно для проведення ремонтних робіт на пошкодженому об’єкті та не можуть бути продані, подаровані або іншим чином відчужені.";
доповнити пункт абзацом такого змісту:
"Показники усередненої вартості одиниці обсягу, наведені у додатку 2, підлягають щорічному перегляду із внесенням відповідних змін до цього Порядку.";
4) пункти 7-10 викласти в такій редакції:
"7. Для розгляду питання надання компенсації виконавчими органами сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, військовими адміністраціями населеного пункту або військово-цивільними адміністраціями населеного пункту (далі - уповноважений орган) утворюється комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - комісія).
Комісія є консультативно-дорадчим органом, підзвітним та підконтрольним уповноваженому органу. Уповноважений орган забезпечує дотримання комісією вимог цього Порядку.
Положення про комісію, її персональний склад затверджуються уповноваженим органом.
До складу комісії входять представники від уповноваженого органу та громадськості. Кількість представників від громадськості не може бути меншою однієї третини загального складу комісії.
До складу комісії повинен входити фахівець, який здобув вищу освіту у галузі знань "Будівництво та архітектура", крім спеціальності "Геодезія та землеустрій", або особа, що має досвід роботи у сфері будівництва.
Висунення кандидатур до складу комісії здійснюється протягом п’яти робочих днів з дня прийняття рішення уповноваженим органом про утворення комісії, яке розміщується на офіційному веб-сайті уповноваженого органу (за наявності) або оприлюднюється в інший спосіб.
Кандидатури від громадськості можуть висуватися міжнародними та громадськими організаціями, в тому числі антикорупційними, а в селах та селищах - також фізичними особами.
Заява про висунення кандидатури від громадськості подається до уповноваженого органу у довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, та містить прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) кандидатури представника, а також такі відомості про заявника:
для міжнародної чи громадської організації:
- найменування;
- напрями діяльності;
- код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ (за наявності);
- місцезнаходження;
- контактні дані (номер телефону, адреса електронної пошти);
для фізичної особи:
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) (за наявності);
- фактична адреса реєстрації/проживання;
- контактні дані (номер телефону, адреса електронної пошти).
Дані, зазначені у заяві, засвідчуються підписом фізичної особи/представника міжнародної чи громадської організації, що її подала.
У разі коли кількість заяв перевищує граничну чисельність представників від громадськості, висунуті кандидатури включаються до складу комісії у міру черговості надходження заяв, при цьому особи, які мають більше одного року досвіду роботи у сфері будівництва, протидії корупції, внутрішнього аудиту чи моніторингу закупівель, мають переважне право на включення до складу комісії.
Перелік кандидатур від уповноваженого органу формується керівником такого уповноваженого органу.
Кількість членів комісії повинна бути не менш як п’ять осіб. Максимальна кількість членів комісії, а також кількість представників від громадськості затверджується уповноваженим органом. Голова, заступник голови, секретар обираються з представників уповноваженого органу на першому засіданні комісії простою більшістю голосів членів комісії шляхом голосування.
Функції комісії можуть бути покладені на комісію, утворену відповідно до Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 р. № 473 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 37, ст. 1981) (далі - Порядок виконання невідкладних робіт), за умови приведення положення про комісію та її складу у відповідність з вимогами цього Порядку.
8. Комісія відповідно до цього Порядку:
надає отримувачам компенсації вичерпну інформацію та консультації з питань отримання компенсації, повідомляє про можливість звернутися на урядову гарячу лінію відповідно до пункту 26 цього Порядку;
розглядає заяви;
встановлює наявність/відсутність права та підстав для надання компенсації та пріоритетного права на отримання компенсації відповідно до пункту 5 цього Порядку;
проводить перевірку отримувача компенсації на відсутність (наявність) судимості за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених розділом I "Злочини проти основ національної безпеки України" Особливої частини Кримінального кодексу України;
перевіряє наявність в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна відомостей щодо акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт. У разі відсутності даних акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна комісія вживає заходів для проведення обстеження відповідно до законодавства шляхом звернення до уповноваженого органу або самостійно, якщо вона виконує функції комісії відповідно до Порядку виконання невідкладних робіт;
ознайомлює отримувача компенсації з даними, зафіксованими для заповнення чек-листа, форма якого наведена в додатку 2 (далі - чек-лист);
приймає рішення про зупинення/поновлення розгляду заяви, надання/відмову у наданні компенсації відповідно до цього Порядку;
виконує інші повноваження, що випливають з покладених на неї завдань.
9. Інформація про місцезнаходження комісії, її персональний склад, порядок роботи та інформація за результатами засідань комісії (кількість розглянутих заяв, прийнятих комісією рішень тощо) розміщується на офіційному веб-сайті уповноваженого органу (за наявності).
Основною формою роботи комісії є засідання, необхідність проведення яких і перелік питань до розгляду на яких визначає голова комісії.
Матеріально-технічне забезпечення діяльності комісії здійснює уповноважений орган. Члени комісії з числа представників від громадськості беруть участь у роботі комісії на громадських засадах.
Комісія може проводити свої засідання в режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів електронних комунікацій, зокрема через Інтернет.
Засідання комісії вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її складу.
Член комісії, який має конфлікт інтересів, не має права брати участь у засіданнях комісії з питань, за якими існує такий конфлікт інтересів. Про наявність конфлікту інтересів член комісії або інша особа, яка має відповідні відомості, повинні повідомити голові комісії до початку засідання для прийняття рішення про можливість участі відповідного члена комісії у засіданні з відповідних питань.
Рішення комісії приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. У разі рівного розподілу голосів остаточне рішення приймає головуючий на засіданні.
Рішення комісії, в тому числі ті, що прийняті за результатами засідання, проведеного дистанційно в режимі реального часу (он-лайн), підписується головою, секретарем та присутніми на засіданні членами комісії (члени комісії, які беруть участь у засіданні комісії дистанційно в режимі реального часу (он-лайн) та можуть підписувати в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису).
Комісія відповідно до покладених на неї завдань провадить свою діяльність із дотриманням законодавства про охорону праці, виконанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту. Під час попереджувального сигналу "Увага всім" члени комісії зобов’язані дотримуватися планів реагування на надзвичайні ситуації, затверджених в установленому законодавством порядку.
10. Розрахунок компенсації за пошкоджений об’єкт комісія здійснює в такій послідовності:
визначає обсяг пошкоджень об’єкта нерухомого майна за даними акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт з урахуванням результатів огляду;
проводить огляд пошкодженого об’єкта з метою встановлення фактів проведення ремонтних робіт та відповідності даним акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження;
здійснює фотофіксацію пошкоджень об’єкта нерухомого майна, що свідчать про характер та обсяг руйнувань, визначених у чек-листі, у разі недодання результатів фотофіксації до акта комісійного обстеження;
заповнює чек-лист.
Чек-лист заповнюється в електронній формі за допомогою Реєстру пошкодженого та знищеного майна.
Розмір компенсації за один пошкоджений об’єкт не може бути більший, ніж 200 тис. гривень.";
5) пункт 11 після абзацу сьомого доповнити новими абзацами такого змісту:
"Комісія проводить перевірку інформації, наданої в заяві та доданих до неї документах, зокрема з урахуванням рекомендацій Мінфіну, наданих за результатами верифікації такої інформації щодо її відповідності вимогам законодавства, що впливає на визначення права на отримання та розмір компенсації заявника, відповідно до Закону України "Про верифікацію та моніторинг державних виплат".
З метою здійснення верифікації інформації, наданої в заяві та доданих до неї документах, між Мінінфраструктури та Мінфіном укладається договір про інформаційну взаємодію, яким регулюються питання щодо механізму та каналів інформаційного обміну, обсягу та змісту інформації, що передається.".
У зв’язку з цим абзаци восьмий і дев’ятий вважати відповідно абзацами десятим і одинадцятим;
6) пункт 12 викласти в такій редакції:
"12. За результатами розгляду заяви комісія приймає рішення про надання/відмову у наданні компенсації. У рішенні про відмову у наданні компенсації обов’язково зазначаються підстави для такої відмови.
Протягом п’яти днів від завершення строку для подання заперечень на рішення комісії (з урахуванням можливого його продовження за заявою заявника) відповідно до пункту 25 цього Порядку уповноважений орган розглядає прийняте комісією рішення разом із запереченнями заявника (якщо такі були подані) та приймає одне з таких рішень:
затвердити рішення комісії про надання/відмову у наданні компенсації;
надіслати заяву на повторний розгляд комісією.
Копія рішення уповноваженого органу вноситься посадовою особою уповноваженого органу з накладенням електронного кваліфікованого підпису, що базується на сертифікаті відкритого ключа, до Реєстру пошкодженого та знищеного майна протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.";
7) доповнити Порядок пунктом 12-1 такого змісту:
"12-1. Повторний розгляд заяви здійснюється в порядку та у строки, передбачені пунктами 3-12 цього Порядку.
Уповноважений орган/комісія може звернутися до Групи підтримки єВідновлення для отримання рекомендацій та роз’яснень з питань, які були підставою для надсилання заяви на повторний розгляд.";
8) у пункті 13:
абзац перший викласти в такій редакції:
"13. Для отримання компенсації необхідно з урахуванням пункту 13-1 цього Порядку:";
доповнити пункт абзацами такого змісту:
"Одночасно з поданням заяв отримувач компенсації бере на себе зобов’язання:
дотримуватися вимог цього Порядку, в тому числі щодо цільового використання коштів для придбання будівельної продукції з метою проведення ремонту самостійно отримувачем компенсації або шляхом замовлення виконання відповідних послуг та робіт відповідно до чек-листа;
виконувати заходи щодо мінімізації негативного впливу на здоров’я людей та навколишнє природне середовище під час виконання робіт з відновлення експлуатаційної придатності об’єкта, перелік яких наведено у додатку 3;
після завершення ремонтних робіт, визначених чек-листом, подати повідомлення у мобільному додатку Порталу Дія (Дія);
сприяти проведенню верифікації та моніторингу.";
9) доповнити Порядок пунктом 13-1 такого змісту:

................
Перейти до повного тексту