1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 27 травня 2009 р. N 563-р
Київ
Про схвалення Концепції медичного забезпечення під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 466 від 16.06.2010 )
1. Схвалити Концепцію медичного забезпечення під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським держадміністраціям забезпечити врахування положень Концепції, схваленої цим розпорядженням, під час розроблення і затвердження планів заходів з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 44
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 7 травня 2009 р. N 563-р
КОНЦЕПЦІЯ
медичного забезпечення під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу
Проблема, на розв'язання якої спрямована Концепція
Концепцію розроблено для підготовки і проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (далі - чемпіонат) згідно з вимогами УЄФА.
З урахуванням положень цієї Концепції та з метою координації дій місцеві органи виконавчої влади разом з органами місцевого самоврядування за погодженням з національним координатором з питань медичного забезпечення затверджують регіональні плани медичного забезпечення на період підготовки та проведення чемпіонату.
Організація взаємодії установ і закладів охорони здоров'я з органами і підрозділами МВС, МНС, СБУ, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та іноземними партнерами здійснюється з урахуванням вимог щодо проведення чемпіонату, установлених УЄФА.
У приймаючому місті визначається заклад охорони здоров'я, в якому здійснюється цілодобове загальне медичне обслуговування призначених осіб та учасників, надаються консультативні послуги хірургами, ортопедами, фахівцями із спортивної медицини та іншими спеціалістами. Крім того, забезпечується надання екстреної медичної допомоги призначеним особам, учасникам, уболівальникам і гостям у разі виникнення надзвичайної ситуації.
Найбільшими ризиками для здоров'я призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей можуть бути захворювання, пов'язані з уживанням незвичної для них їжі і води, харчовими отруєннями, контактуванням з хворими, перегріванням або переохолодженням, а також нещасні випадки, аварії тощо.
Під час проведення масових заходів чемпіонату існує загроза застосування вибухових, хімічних речовин, біологічних агентів, радіоактивних матеріалів, зокрема при вчиненні терористичних актів.
Потребує уваги питання щодо забезпечення надання медичної допомоги футболістам унаслідок отриманої спортивної травми та інших проблем медичного характеру, пов'язаних із заняттям професійним спортом.
Крім того, слід забезпечити медичне обслуговування осіб, що охороняються державою, та тих, що належать до категорії особливо важливих призначених осіб, з урахуванням вимог щодо їх статусу.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання
Значну роль під час проведення чемпіонату відіграє узгодженість дій установ і закладів охорони здоров'я в приймаючих містах, пов'язаних з медичним обслуговуванням призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей.
Реалізація цієї Концепції дасть змогу розробити механізм організації медичного обслуговування призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей під час проведення чемпіонату, а також надання медичної допомоги постраждалим у разі виникнення надзвичайної ситуації.
Основними ризиками, що можуть вплинути на якість та ефективність медичного забезпечення, є відсутність досвіду проведення в Україні такого масового заходу, як чемпіонат, недостатній обсяг бюджетного фінансування закладів охорони здоров'я, а також недостатній рівень кваліфікації медичних працівників і працівників, професійна діяльність яких пов'язана з наданням першої невідкладної медичної допомоги, екстреної медичної допомоги у позалікарняних умовах.
Мета Концепції
Метою цієї Концепції є застосування механізму організації медичного обслуговування призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей під час проведення чемпіонату, а також надання медичної допомоги постраждалим у разі виникнення надзвичайної ситуації.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Забезпечення медичного обслуговування під час проведення чемпіонату в приймаючих містах, на шляхах пересування призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей здійснюється шляхом:
підвищення якості надання і рівня доступності необхідних медичних послуг;
повного укомплектування медичним персоналом і обладнанням закладів охорони здоров'я в приймаючих містах;
використання вітчизняного та іноземного досвіду з проведення значних масових спортивних і культурно-видовищних заходів, підтримання дружньої атмосфери;
додержання єдиних вимог щодо організації надання екстреної медичної допомоги під час проведення чемпіонату в місцях проведення масових заходів чемпіонату (на стадіонах, у фан-зонах);
взаємодії установ і закладів охорони здоров'я з органами і підрозділами МВС, МНС, СБУ, інших заінтересованих міністерств і служб у приймаючих містах;
визначення загальних положень про медичне обслуговування під час проведення масових заходів чемпіонату для їх застосування у приймаючих містах і на території України;
надання різних видів медичної допомоги (першої невідкладної медичної допомоги, первинної, спеціалізованої (вторинної) та високоспеціалізованої (третинної) лікувально-профілактичної допомоги, швидкої медичної допомоги) призначеним особам, учасникам, уболівальникам і гостям;
організації надання медичної допомоги на об'єктах, призначених для надання послуг з розміщення учасників, в аеропортах, на залізничних вокзалах, автовокзалах, пунктах пропуску через державний кордон, на шляхах пересування призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей;
посилення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в приймаючих містах та контролю за санітарно-епідемічною ситуацією для запобігання виникненню та поширенню інфекційних хвороб і забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя;
медичного забезпечення учасників під час тренувань і фінальних ігор чемпіонату;
створення відповідних умов для осіб, що охороняються державою та належать до категорії особливо важливих призначених осіб;
організації своєчасного та адекватного реагування Державної служби медицини катастроф під час проведення масових заходів чемпіонату;
підготовки закладів охорони здоров'я, які визначені у додатку 2 до Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2010 р. N 357 (Офіційний вісник України, 2010 р., N 39, ст. 1297) (далі - Державна програма), до надання згідно із вимогами УЄФА цілодобової екстреної медичної допомоги, а також залучення інших закладів охорони здоров'я у приймаючих містах до медичного обслуговування;
( Абзац чотирнадцятий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 466 від 16.06.2010 )
додаткового оснащення медичним обладнанням установ державної санітарно-епідеміологічної служби;
придбання реанімобілів та устатковання для навчання або підвищення кваліфікації медичних і окремих категорій немедичних працівників з питань надання всіх видів медичної допомоги.
Медичне обслуговування під час проведення чемпіонату
У приймаючому місті місцеві органи виконавчої влади разом з органами місцевого самоврядування приймають рішення про утворення групи медичного забезпечення на чолі з регіональним координатором з медичних питань, яка співпрацює з організаційним комітетом приймаючого міста та національним координатором з питань медичного забезпечення.
Місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за погодженням з національним координатором з питань медичного забезпечення затверджуються плани заходів з медичного реагування, зокрема з медичного обслуговування призначених осіб, у тому числі особливо важливих призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей, та плани медичного реагування на стадіонах і у фан-зонах.
Плани медичного реагування на стадіонах і у фан-зонах розробляються у взаємодії з органами і підрозділами МВС, МНС, СБУ, аварійно-рятувальними та іншими службами, задіяними під час проведення чемпіонату.
У приймаючому місті забезпечується:
інформування призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей про заклади охорони здоров'я, які здійснюють медичне обслуговування;
визначення переліку закладів охорони здоров'я, ліжковий фонд яких може додатково залучатися під час надходження великої кількості постраждалих у разі виникнення надзвичайної ситуації та які можуть надавати у разі потреби медичну допомогу за окремими спеціалізованими напрямами (педіатрія, інфекційні захворювання, психіатрія тощо);
приведення у готовність інших медичних служб, зокрема патологоанатомічної та судово-медичної, для залучення їх у разі потреби;
здійснення контролю за місцем перебування особи, що звернулася за медичною допомогою.
Заклади охорони здоров'я, визначені у Державній програмі (далі - базові лікарні), повинні відповідати вимогам УЄФА щодо:
надання високоякісної медичної допомоги із залученням насамперед фахівців за спеціальностями терапія, кардіологія, неврологія, анестезіологія, реанімація, хірургія, ортопедія-травматологія і нейрохірургія;
наявності приймального відділення, в якому забезпечується надання допомоги в об'ємі відділень невідкладної допомоги;
якомога близького розташування (час доставлення постраждалого не більш як 15 хвилин) від стадіонів, фан-зон і об'єктів, призначених для надання послуг з розміщення учасників чемпіонату.
У базових лікарнях облаштовуються палати для особливо важливих призначених осіб та футболістів.
Медичне обслуговування на стадіоні
Забезпечення медичного обслуговування учасників на стадіонах під час тренувань та фінальних ігор чемпіонату здійснюється шляхом формування медичних груп з числа фахівців лікарсько-фізкультурних диспансерів, до складу яких входять:
спортивний лікар, що координує роботу з надання медичної допомоги учасникам на стадіоні, направляє разом з лікарем команди травмованих або хворих футболістів до базової лікарні або спеціалізованого закладу охорони здоров'я, веде облік і звітність;
травматолог, що разом з лікарем команди здійснює експрес-діагностику травми, бере участь у прийнятті рішення щодо лікування, госпіталізації, медичної реабілітації;
кардіолог, що разом з лікарем команди здійснює діагностику та лікування гострої патології серцево-судинної системи футболіста.
Під час проведення фінальних ігор чемпіонату медичні пункти на стадіоні оснащуються медичним обладнанням і лікарськими засобами згідно з визначеним переліком послуг з надання екстреної медичної допомоги на догоспітальному етапі. Оснащення медичних пунктів здійснюється відповідно до Порядку організації роботи із забезпечення громадського порядку та безпеки під час проведення футбольних матчів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 червня 2004 р. N 823 (Офіційний вісник України, 2004 р., N 26, ст. 1707; 2008 р., N 66, ст. 2212).
Укомплектування медичним персоналом і обладнанням кабінету антидопінгового контролю належить до компетенції УЄФА. У закладах охорони здоров'я проводиться робота з представниками допінгової лабораторії.
У будівлі стадіону виділяється кімната для проведення допінг-контролю, площею не менш як 16 кв. метрів, до якої є прямий та окремий доступ, з туалетом з відповідним санітарно-технічним обладнанням, розміщеним у кімнаті чи безпосередньо поряд з кімнатою, а також з прилеглою приймальнею, площа якої становить не менш як 16 кв. метрів.
Стадіони, на яких проводяться тренування футбольних команд, забезпечуються медичним персоналом і обладнанням. На об'єктах, призначених для надання послуг з розміщення учасників чемпіонату, організовується цілодобова робота медичного пункту.
У разі отримання травм, захворювання учасники направляються для медичної реабілітації за картою маршруту доставки до лікарень, визначених з числа базових лікарень.
Представникам іноземних команд подається інформація про лікарів, які чергуватимуть в місцях тренувань і проживання футболістів, та про найближчі аптеки, що працюють цілодобово.
Забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя
Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування приймаючого міста забезпечують організацію і проведення санітарних та протиепідемічних заходів. Нагляд за проведенням таких заходів і виконанням санітарного законодавства здійснює Держсанепідслужба шляхом проведення запобіжного і поточного санітарного нагляду.
Запобіжний санітарний нагляд проводиться шляхом здійснення за погодженням з органами Держсанепідслужби заходів, розроблених комунальними службами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, щодо приведення показників стану навколишнього природного середовища, якості питної води, продуктів харчування, об'єктів сфери розміщення призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей у відповідність із санітарними нормами.
Поточний санітарний нагляд проводиться шляхом оцінки, аналізу інфекційної захворюваності, визначення місць розташування об'єктів, що виготовляють і реалізують продукти харчування, місць забезпечення питного водопостачання, здійснення вибіркового нагляду за цими об'єктами.
Держсанепідслужба проводить оцінку показників стану навколишнього природного середовища із затвердженням у разі потреби системи інформування населення.
Санітарно-епідемічне благополуччя забезпечується під час підготовки чемпіонату шляхом здійснення заходів щодо запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб і масових неінфекційних захворювань.

................
Перейти до повного тексту