1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 січня 2019 р. № 56
Київ
Деякі питання цифрового розвитку
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 123 від 05.02.2020 № 194 від 03.03.2020 № 645 від 27.06.2023 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити засади реалізації органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку, що додаються.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:
протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою привести власні акти у відповідність із цією постановою та розглянути можливість утворення та забезпечення функціонування структурних підрозділів (спеціалістів) з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації в межах граничної чисельності працівників апарату міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;
( Абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 194 від 03.03.2020 )
протягом трьох місяців з дня набрання чинності цією постановою підготувати пропозиції щодо внесення змін до актів законодавства, зокрема у сфері архівної справи та діловодства, та подати їх Державному агентству з питань електронного урядування для узагальнення.
3-1. Центральним органам виконавчої влади (крім міністерств) передбачати посаду заступника керівника центрального органу виконавчої влади з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO) під час підготовки подань Кабінетові Міністрів України про визначення кількості заступників керівників відповідних органів.
( Постанову доповнено пунктом 3-1 згідно з Постановою КМ № 194 від 03.03.2020 )
3-2. Установити, що заступники керівників центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO) отримують необхідну методичну допомогу та здійснюють відповідну взаємодію з Міністерством цифрової трансформації.
( Постанову доповнено пунктом 3-2 згідно з Постановою КМ № 194 від 03.03.2020 )
4. Міністерству цифрової трансформації здійснювати моніторинг та методичне забезпечення запровадження органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку.
( Пункт 4 в редакції Постанови КМ № 123 від 05.02.2020 )
5. Рекомендувати державним органам та органам місцевого самоврядування:
дотримуватися засад, затверджених пунктом 1 цієї постанови;
розглянути можливість утворення та забезпечення функціонування структурних підрозділів (спеціалістів) з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та призначення в установленому законодавством порядку заступників керівників відповідних органів з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO);
привести власні акти у відповідність із цією постановою.
( Пункт 5 в редакції Постанови КМ № 194 від 03.03.2020 )
6. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пунктів 1, 4 і 6 затверджених цією постановою змін, які набирають чинності через два місяці з дня опублікування цієї постанови.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 49


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 січня 2019 р. № 56
ЗАСАДИ
реалізації органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку
1. Ці засади визначають принципи реалізації органами виконавчої влади державної політики цифрового розвитку.
2. Застосування принципів державної політики цифрового розвитку під час реалізації прав та свобод громадян забезпечується органами виконавчої влади в процесі підготовки проектів нових нормативно-правових актів або внесення змін до нормативно-правових актів і реалізації владних повноважень шляхом застосування цифрових технологій.
3. Реалізація державної політики цифрового розвитку ґрунтується на принципах:
відкритості - полягає в забезпеченні відкритого доступу до відомчих даних (інформації), якщо інше не встановлено законодавством;
прозорості - полягає в забезпеченні можливості використання відкритих зовнішніх інтерфейсів до відомчих інформаційних систем, включаючи інтерфейси прикладного програмування;
багаторазовості використання - полягає в забезпеченні відкритого міжвідомчого обміну рішеннями та їх повторного використання;
технологічної нейтральності і портативності даних - полягає в забезпеченні доступу до відомчих сервісів і даних та повторного використання незалежно від технологій або їх продуктів;
орієнтованості на громадян - полягає в забезпеченні першочергового врахування потреб та очікувань громадян під час прийняття рішень щодо форм чи способів здійснення функцій держави;
інклюзивності та доступності - полягає в забезпеченні можливості для всіх громадян користуватися новітніми досягненнями інформаційних технологій доступу до сервісів;
безпечності та конфіденційності - полягає в забезпеченні для громадян і суб’єктів господарювання безпечного та надійного середовища, в якому відбувається електронна взаємодія з державою, включаючи повну його відповідність правилам і вимогам, встановленим законами України щодо захисту персональних даних та інформації, що належить державі, електронної ідентифікації та довірчих послуг;
багатомовності - полягає в забезпеченні надання громадянам і суб’єктам господарювання адміністративних, інформаційних та інших послуг, включаючи транскордонні, з використанням мови за їх вибором;
підтримки прийняття рішень - полягає в забезпеченні використання новітніх інформаційних технологій для розроблення програмних продуктів, які підтримують прийняття рішень органами виконавчої влади під час реалізації владних повноважень;
адміністративного спрощення - полягає в забезпеченні прискорення та спрощення адміністративних процесів шляхом їх цифрового розвитку;
збереження інформації - полягає в забезпеченні зберігання рішень, інформації, записів та даних, достовірності та цілісності, а також їх доступності відповідно до політики безпеки та конфіденційності протягом певного часу;
оцінювання ефективності та результативності - полягає в проведенні всебічного оцінювання та порівняння не менш як двох альтернативних рішень для забезпечення ефективності та результативності реалізації владних повноважень.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 січня 2019 р. № 56
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
1. Пункт 9 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731 (ЗП України, 1993 р., № 1-2, ст. 28; Офіційний вісник України, 1998 р., № 42, ст. 1551; 2008 р., № 25, ст. 770), після абзацу одинадцятого доповнити новим абзацом такого змісту:
"Якщо проект акта стосується питань інформатизації, електронного урядування, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, розвитку інформаційного суспільства, електронної демократії, надання адміністративних послуг або цифрового розвитку, разом з нормативно-правовим актом до органу державної реєстрації подається висновок Державного агентства з питань електронного урядування про проведення цифрової експертизи за формою, визначеною в додатку 2-1 до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 54, ст. 2180; 2011 р., № 88, ст. 3199).".
У зв’язку з цим абзац дванадцятий вважати абзацом тринадцятим.
2. Пункт 6 постанови Кабінету Міністрів України від 29 серпня 2002 р. № 1302 "Про заходи щодо подальшого забезпечення відкритості у діяльності органів виконавчої влади" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 36, ст. 1700) виключити.
3. У постанові Кабінету Міністрів України від 12 березня 2005 р. № 179 "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій" (Офіційний вісник України, 2005 р., № 11, ст. 522):
1) доповнити постанову пунктом 1-3 такого змісту:
"1-3. У складі апарату міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій може утворюватися як самостійний (департамент, управління, відділ, сектор) структурний підрозділ з питань цифрового розвитку для виконання завдань високого ступеня складності, пов’язаних із цифровим розвитком органу виконавчої влади, а також координацією, розробленням і виконанням програм, проектів, завдань і заходів у відповідній сфері.";

................
Перейти до повного тексту