1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 28 березня 2007 р. N 553
Київ
Про внесення змін до Порядку утилізації ракет, боєприпасів і вибухових речовин
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Внести зміни до Порядку утилізації ракет, боєприпасів і вибухових речовин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2006 р. N 812 (Офіційний вісник України, 2006 р., N 24, ст. 1768), виклавши його у редакції, що додається.
2. Міністерству промислової політики, Національному космічному агентству та Міністерству оборони подати у місячний строк Кабінету Міністрів України пропозиції про внесення до актів законодавства змін, що випливають із цієї постанови.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 червня 2006 р. N 812 ( 812-2006-п )
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 28 березня 2007 р. N 553)
ПОРЯДОК
утилізації ракет, боєприпасів і вибухових речовин
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає процедуру утилізації ракет, боєприпасів, вибухових речовин, що зберігаються на арсеналах, базах і складах Збройних Сил, в інших військових формуваннях (далі - боєприпаси).
У разі коли згідно з міжнародними договорами утилізації підлягають окремі види боєприпасів, їх утилізація здійснюється за процедурою, визначеною у таких договорах.
2. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
1) боєприпаси, що підлягають утилізації, - артилерійські, мінометні та гранатомета постріли, набої до стрілецької зброї, ручні гранати, реактивні снаряди систем залпового вогню, протитанкові керовані ракети, боєприпаси допоміжного призначення, морські та авіаційні засоби ураження, засоби ураження протиповітряної оборони, тактичні та оперативно-тактичні ракети, вибухові речовини, які за своїм технічним станом не придатні для використання, їх відновлення технічно неможливе або економічно недоцільне, у тому числі ті, що заборонені до бойового застосування за висновками лабораторних та полігонних випробувань та/або зазнали впливу техногенних факторів (вибухи, пожежі тощо), а також надлишкові боєприпаси;
2) виконавці робіт - суб'єкти господарювання усіх форм власності, які мають власні або орендовані потужності з утилізації боєприпасів, сертифіковані та атестовані відповідно до законодавства, виконують згідно з отриманими ліцензіями роботи з утилізації боєприпасів, розробляють технології, модернізують існуючі і створюють нові потужності та виробництва з утилізації боєприпасів;
3) надлишкові боєприпаси - закріплені за військовими частинами, військовими навчальними закладами, установами та організаціями Збройних Сил, інших військових формувань, придатні для використання і подальшого зберігання боєприпаси, але такі, що вивільняються у зв'язку з їх реформуванням (скороченням) або зняттям з озброєння відповідних систем озброєння;
4) передача боєприпасів на утилізацію - комплекс заходів, що передбачає передачу боєприпасів, їх вибухопожежонебезпечних та інших елементів, у тому числі виробів спецхімії, виконавцю робіт з утилізації;
5) продукти утилізації боєприпасів - елементи боєприпасів, які містять металобрухт, вторинну сировину, вироби спецхімії, що підлягають подальшій переробці, знищенню чи реалізуються для використання в національній економіці;
6) утилізація боєприпасів - виконання підготовчих, організаційних, наукових, технічних, виробничих та інших робіт, спрямованих на безпечну та екологічно чисту зміну їх якісних, фізичних, хімічних та інших властивостей для унеможливлення використання за призначенням, результатом яких є отримання виробів спецхімії, вибухопожежобезпечних елементів, у тому числі металобрухту, вторинної сировини, що можуть бути використані в національній економіці.
3. Надлишкові боєприпаси включаються до переліку боєприпасів, що підлягають утилізації за пропозицією Комісії з координації робіт з утилізації непридатних та надлишкових ракет, боєприпасів і вибухових речовин (далі - Комісія).
4. Суб'єкт господарювання, який має намір виконувати роботи з утилізації боєприпасів, повинен одержати відповідну ліцензію згідно із законодавством.
5. Утилізація боєприпасів може здійснюватися:
за державним оборонним замовленням;
за процедурою закупівлі товарів, робіт і послуг з утилізації боєприпасів за державні кошти.
6. Державними замовниками робіт з утилізації боєприпасів Збройних Сил та інших військових формувань є Міноборони, Мінпромполітики та НКАУ.
7. Міноборони виконує функції із:
забезпечення контролю за технічним станом боєприпасів;
планування заходів з утилізації боєприпасів та контролю за їх виконанням за участю МНС;
здійснення підготовки боєприпасів до утилізації на підприємствах, що належать до сфери його управління;
забезпечення розроблення за погодженням з МНС нормативних документів з питань утилізації боєприпасів;
укладення державних контрактів з оборонного замовлення, договорів закупівлі товарів, робіт і послуг з утилізації боєприпасів за державні кошти за погодженням з територіальними органами управління МНС.
8. Мінпромполітики та НКАУ виконують функції із:
замовлення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт з розроблення технології утилізації боєприпасів;
забезпечення розроблення за погодженням з МНС нормативних документів з питань утилізації боєприпасів;
здійснення контролю за участю МНС за обігом вибухонебезпечних продуктів утилізації боєприпасів в місцях її проведення;
організації науково-технічного супроводження робіт з утилізації боєприпасів;
укладення державних контрактів з оборонного замовлення та договорів на закупівлю товарів, робіт і послуг з утилізації боєприпасів за державні кошти за погодженням з територіальними органами управління МНС.
9. Генеральні конструктори із створення вибухових речовин і боєприпасів, а також техніки для потреб оборони та безпеки держави, що передбачає створення боєприпасів до неї, проводять:
науково-дослідні і дослідно-конструкторські роботи із забезпечення утилізації боєприпасів;
дослідні роботи з вибору оптимальних схем безпечного транспортування складових частин боєприпасів, надають відповідні рекомендації;
оцінку якісного (технічного) стану боєприпасів у місцях зберігання з метою визначення їх придатності для безпечного транспортування;
розроблення техніко-економічного обґрунтування запланованих робіт з утилізації боєприпасів, а також конструкторської, технологічної та іншої документації;
експертну оцінку матеріалів, що подаються на конкурс (тендер), під час вибору виконавців робіт та підготовку пропозицій щодо доцільності закупівлі і впровадження розроблених технологій з утилізації боєприпасів;
оцінку можливостей підприємств щодо виконання державного оборонного замовлення на утилізацію боєприпасів, надають рекомендації з оптимального його розміщення.
10. Контроль за виконанням робіт з утилізації боєприпасів у межах наданих повноважень здійснюють Міноборони, Мінпромполітики, НКАУ та інші органи виконавчої влади, яким законодавчими актами надано повноваження з контролю за таким видом діяльності.
Підготовка боєприпасів до утилізації
11. Підготовка боєприпасів до утилізації може включати розсекречування відповідних матеріальних носіїв секретної інформації, розконсервування, пакування, виконання вантажно-розвантажувальних робіт, перевезення боєприпасів до місць утилізації, а у разі потреби приведення у неостаточне споряджений вид або розбирання боєприпасів на елементи.
12. Підготовка боєприпасів до утилізації може здійснюватися на арсеналах, базах і складах Збройних Сил, а також базах і складах інших військових формувань.
13. Приведення у неостаточне споряджений вид та/або розбирання боєприпасів на елементи, що перебувають у готовому до використання стані, може здійснюватися за рішенням Міноборони у виробничих приміщеннях (спеціалізованих цехах) арсеналів і баз Збройних Сил.
На складах Збройних Сил та базах і складах інших військових формувань можуть виконуватися лише пакування і вантажно-розвантажувальні роботи.
14. Забороняється приведення у неостаточне споряджений вид або розбирання боєприпасів на елементи в місцях їх безпосереднього зберігання.
15. Перелік послуг з підготовки боєприпасів до утилізації на арсеналах, базах і складах Збройних Сил, базах і складах інших військових формувань та розмір плати за їх надання визначаються у договорах, що укладаються між:
Міноборони та виконавцями робіт у межах коштів, виділених йому на зазначені цілі;
Мінпромполітики або НКАУ та виконавцями робіт у межах коштів, виділених Мінпромполітики або НКАУ на зазначені цілі.
16. Розсекречування матеріальних носіїв секретної інформації, до яких належать окремі види боєприпасів, здійснюється відповідно до законодавства.
17. Перевезення боєприпасів до місць утилізації здійснюється з дотриманням вимог законодавства з питань перевезення небезпечних вантажів.
18. У разі неможливості розбирання на елементи через конструктивні особливості або тип вибухових речовин боєприпаси підлягають знищенню шляхом підриву чи спалювання.
Знищення боєприпасів здійснюється у спосіб, що забезпечує безпеку персоналу, навколишнього природного середовища і населення від шкідливого впливу виробничих процесів та продуктів утилізації.
19. До виконання зазначених у пунктах 17 і 18 робіт залучаються представники МНС.
Утилізація боєприпасів
20. Міноборони разом з Мінпромполітики, НКАУ та іншими центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями, в установленому порядку на підставі завдань, визначених в актах Президента України та Кабінету Міністрів України, щодо забезпечення живучості арсеналів, баз і складів озброєння, ракет і боєприпасів Збройних Сил та інших військових формувань розробляє і подає Кабінетові Міністрів України на затвердження проект державної програми утилізації боєприпасів та плани-графіки її виконання.
Проект державної програми утилізації боєприпасів, пропозиції щодо її коригування та плани-графіки виконання погоджуються з Комісією.
За необхідності державна програма утилізації боєприпасів коригується один раз на три роки.
21. Міноборони щороку:
розробляє відповідно до державної програми утилізації боєприпасів і планів-графіків її виконання та подає на розгляд Комісії пропозиції щодо формування переліку боєприпасів, що підлягають утилізації в наступні два роки;

................
Перейти до повного тексту