1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 16 листопада 1982 р. N 552
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 322 от 20.11.91 )
Про затвердження Положення про Державний плановий комітет Української РСР (Держплан УРСР)
Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Затвердити Положення про Державний плановий комітет Української РСР (Держплан УРСР), що додається.
2. У зв'язку з цією постановою визнати такими, що втратили чинність:
постанову Ради Міністрів УРСР від 11 вересня 1969 р. N 526 "Про затвердження Положення про Державний плановий комітет Ради Міністрів Української РСР (Держплан УРСР)" (ЗП УРСР, 1969 р., N 9, ст. 117);
постанову Ради Міністрів УРСР від 3 травня 1977 р. N 257 "Про внесення змін і доповнень в Положення про Державний плановий комітет Ради Міністрів Української РСР (Держплан УРСР)" (ЗП УРСР, 1977 р., N 5, ст. 47);
підпункт "а" пункту 2 постанови Ради Міністрів УРСР від 12 січня 1978 р. N 28 "Про затвердження Положення про Державний комітет Ради Міністрів УРСР по праці" (ЗП УРСР, 1978 р., N 1, ст. 16).
Голова
Ради Міністрів УРСР
Керуючий Справами
Ради Міністрів УРСР

О.ЛЯШКО

К.БОЙКО
Інд. 26
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Ради Міністрів УРСР
від 16 листопада 1982 р. N 552
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний плановий комітет Української РСР (Держплан УРСР)
1. Державний плановий комітет Української РСР (Держплан УРСР) є союзно-республіканським органом, який здійснює державне планування економічного і соціального розвитку Української РСР, і підлягає у своїй діяльності Раді Міністрів УРСР і Держплану СРСР.
2. Головним завданням Держплану УРСР як центрального органу державного управління УРСР в галузі планування є підготовка відповідно до Програми КПРС, рішень з'їздів КПРС і Компартії України, постанов ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР, ЦК Компартії України і Ради Міністрів УРСР, методичних вказівок Держплану СРСР проектів державних планів економічного і соціального розвитку Української РСР та внесення їх у Раду Міністрів УРСР, а також контроль за виконанням цих планів.
Державні плани економічного і соціального розвитку Української РСР повинні грунтуватися на вимогах економічних законів соціалізму, глибокому аналізі економічних і соціальних процесів комуністичного будівництва, на сучасних досягненнях і перспективах науково-технічного прогресу й передбачати динамічний, планомірний і пропорційний розвиток народного господарства, зростання продуктивності праці та ефективності суспільного виробництва республіки, спеціалізацію економіки у загальносоюзному розподілі праці з метою створення матеріально-технічної бази комунізму, задоволення зростаючих матеріальних і духовних потреб радянського народу і зміцнення обороноздатності країни.
У державних планах передбачаються найбільш ефективні шляхи досягнення високих кінцевих народногосподарських результатів, вирішення важливих народногосподарських завдань, правильне поєднання галузевого і територіального розвитку, реалізація цільових комплексних науково-технічних, економічних і соціальних програм, а також програм розвитку окремих регіонів і найважливіших територіально-виробничих комплексів. При цьому повинно забезпечуватися поєднання централізованого планування з господарською самостійністю об'єднань, підприємств та організацій, ініціативою і творчою активністю трудових колективів, місцевих Рад народних депутатів.
3. Держплан УРСР керується у своїй діяльності законами СРСР, іншими рішеннями Верховної Ради СРСР та її Президії, законами Української РСР, іншими рішеннями Верховної Ради Української РСР та її Президії, постановами і розпорядженнями Ради Міністрів СРСР, постановами і розпорядженнями Ради Міністрів УРСР, постановами, інструктивними вказівками і наказами Держплану СРСР, іншими нормативними актами, а також цим Положенням.
4. Держплан УРСР здійснює координацію діяльності міністерств і відомств УРСР, облвиконкомів, Київського і Севастопольського міськвиконкомів у галузі планування економічного і соціального розвитку, а також методичне керівництво та обмін досвідом у цій галузі, забезпечує при складанні планів і здійсненні контролю за їх виконанням взаємодію з Держпостачем УРСР, Держбудом УРСР, Державним комітетом УРСР по праці, Державним комітетом УРСР по цінах, Міністерством фінансів УРСР, ЦСУ УРСР, Академією наук УРСР, Укрпрофрадою, Комітетом народного контролю УРСР, іншими заінтересованими міністерствами і відомствами.
5. Держплан УРСР несе відповідальність за підвищення наукового рівня, вдосконалення методів і поліпшення організації державного планування, всебічну обгрунтованість і збалансованість проектів планів економічного і соціального розвитку республіки, що підготовляються, правильне розміщення продуктивних сил по економічних районах та областях, запобігання вузьким місцям у народному господарстві, максимальне використання наявних резервів для зростання ефективності суспільного виробництва.
Держплан УРСР у межах чинного законодавства правомочний вживати всіх необхідних заходів до забезпечення якісної й своєчасної розробки державних планів і цільових комплексних програм та їх виконання.
Здійснюючи покладені на нього функції, Держплан УРСР повинен рішуче виступати проти відомчості й місництва.
6. Держплан УРСР у проектах державних планів економічного і соціального розвитку Української РСР повинен передбачати:
стале збільшення національного доходу, динамічний і пропорційний розвиток галузей народного господарства і промисловості з урахуванням природних і економічних умов республіки, випереджаюче зростання результатів виробництва й продуктивності праці у порівнянні з матеріальними та іншими затратами;
правильне визначення пріоритету розвитку галузей і економічних районів республіки, поліпшення структури суспільного виробництва, узгодження всіх розділів плану, необхідні матеріальні, фінансові та інші резерви;
необхідні заходи, спрямовані на здійснення ефективної демографічної політики Радянської держави, збільшення тривалості життя і трудової активності людей, зміцнення їх здоров'я;
всебічний розвиток науки і техніки, ефективне використання у народному господарстві досягнень науки і техніки, прискорення реалізації науково-технічних відкриттів та розробок, комплексну механізацію й автоматизацію виробництва, підвищення якості продукції, що випускається;
комплексне вирішення науково-технічних, економічних і соціальних проблем, концентрацію сил і ресурсів на виконанні найважливіших цільових комплексних програм;
раціональне розміщення продуктивних сил по території Української РСР з урахуванням доцільної спеціалізації в загальносоюзному розподілі праці і комплексного розвитку господарства республіки, економічних районів та областей, міст Києва і Севастополя, удосконалення міжреспубліканських, внутріреспубліканських, міжгалузевих та внутрігалузевих зв'язків;
дальший розвиток транспортної мережі на основі раціоналізації транспортних зв'язків;
ефективне використання основних фондів і виробничих потужностей, посилення режиму економії, раціональне використання матеріальних ресурсів та усунення втрат у народному господарстві республіки, залучення в господарський обіг супутніх і побічних продуктів, вторинних матеріальних і паливно-енергетичних ресурсів;
раціональне використання капітальних вкладень, підвищення їх ефективності, зниження вартості й поліпшення якості будівництва, прискорення введення в дію основних фондів і виробничих потужностей та освоєння їх у найкоротші строки;
підвищення рентабельності виробництва, зниження собівартості продукції й витрат обігу, збільшення прибутку, поліпшення використання фінансових ресурсів;
зростання продуктивності праці, раціональне використання трудових ресурсів республіки, забезпечення всіх галузей народного господарства кваліфікованими кадрами;
здійснення заходів по раціональному використанню та відтворенню природних багатств і по охороні навколишнього середовища;
неухильне зростання реальних доходів населення, збільшення виробництва товарів народного споживання, підвищення їх якості й розширення асортименту, поліпшення умов праці і побуту, розвиток галузей сфери обслуговування населення;
дальший розвиток і поглиблення економічних зв'язків з країнами соціалістичної співдружності, розширення міжнародного економічного і науково-технічного співробітництва, підвищення ефективності зовнішньої торгівлі та інших видів зовнішньоекономічної діяльності;
нагромадження необхідних державних матеріальних резервів;
заходи по зміцненню обороноздатності країни.
7. На Держплан УРСР покладається:
а) підготовка разом з міністерствами і відомствами УРСР, облвиконкомами, Київським і Севастопольським міськвиконкомами, Академією наук УРСР, з урахуванням пропозицій міністерств і відомств СРСР по розвитку підвідомчого їм господарства на території республіки, проектів основних напрямів економічного і соціального розвитку Української РСР на тривалий період, перспективних і поточних державних планів економічного і соціального розвитку республіки у галузевому й територіальному розрізах;
б) організація разом з Академією наук УРСР, заінтересованими міністерствами і відомствами УРСР, облвиконкомами, Київським і Севастопольським міськвиконкомами розробки цільових комплексних науково-технічних, економічних і соціальних програм, а також програм розвитку окремих регіонів і територіально-виробничих комплексів;
в) визначення порядку і строків підготовки та подання проектів перспективних і поточних планів, а також цільових комплексних народногосподарських програм міністерствами, відомствами УРСР, облвиконкомами, Київським і Севастопольським міськвиконкомами виходячи з установлених строків подання проектів цих планів і програм Держпланом УРСР Урядові УРСР;
г) розробка наукової бази планування, методичних вказівок, показників і форм для складання проектів планів економічного і соціального розвитку областей, районів і міст республіки;
д) розробка в складі державних планів економічного і соціального розвитку Української РСР зведених розділів по всьому комплексу заходів у галузі соціального розвитку;
є) складання державних планів економічного і соціального розвитку Української РСР з розподілом по економічних районах, областях, містах Києву і Севастополю, включаючи основні показники по виробничих об'єднаннях, підприємствах, організаціях та будовах союзного підпорядкування, які знаходяться на території республіки;
ж) підготовка пропозицій по проектах планів об'єднань, підприємств, будов і організацій союзного підпорядкування, які знаходяться на території республіки (крім планів виробництва оборонної продукції в натуральному виразі), для подання союзним органам;
з) розробка на основі пропозиції міністерств і відомств УРСР, облвиконкомів, Київського і Севастопольського міськвиконкомів балансів по основних видах матеріальних, фінансових і трудових ресурсів, що забезпечують сталий і пропорційних розвиток економіки республіки, а також балансів грошових доходів і витрат населення;
і) підготовка з участю облвиконкомів, Київського і Севастопольського міськвиконкомів та Академії наук УРСР пропозицій по схемах розвитку і розміщення галузей народного господарства та галузей промисловості, які розробляється міністерствами і відомствами СРСР, а також по завданнях на проектування нових, реконструкцію і розширення діючих підприємств, організацій і установ союзного підпорядкування, які знаходяться на території республіки;
к) розробка разом з Держбудом УРСР, Академією наук УРСР, міністерствами і відомствами УРСР, облвиконкомами, Київським і Севастопольським міськвиконкомами схем розвитку і розміщення продуктивних сил по республіці, економічних районах та областях, підготовка висновків по схемах розвитку і розміщення галузей народного господарства та галузей промисловості, які розробляються міністерствами і відомствами УРСР;
л) здійснення координації роботи міністерств, відомств УРСР, облвиконкомів, Київського і Севастопольського міськвиконкомів по створенню і впровадженню комплексної системи прогресивних техніко-економічних норм і нормативів для розробки проектів планів, включаючи матеріальні, трудові, фінансові норми і нормативи, норми і нормативи капітальних вкладень, проектно-розвідувальних робіт і використання виробничих потужностей (крім норм і нормативів, що розробляються і встановлюються Держбудом УРСР і Міністерством фінансів УРСР), а також методичне керівництво цією роботою; встановлення порядку підготовки, розгляду, затвердження і застосування норм і нормативів;
м) розробка разом з міністерствами, відомствами УРСР, облвиконкомами, Київським і Севастопольським міськвиконкомами з участю Академії наук УРСР і Укрпрофради заходів по дальшому вдосконаленню форм і методів управління, господарського механізму, планування розвитку народного господарства республіки та економічного стимулювання виробництва;
н) підготовка й подання висновків по проектах Державного бюджету УРСР, кредитних планів Держбанку СРСР і Будбанку СРСР та касового плану Держбанку СРСР по Українській РСР;
о) підготовка у встановленому порядку пропозиції про розвиток зовнішніх економічних зв'язків, поліпшення міждержавної спеціалізації та кооперування виробництва, координацію державних планів економічного і соціального розвитку СРСР з державними планами інших соціалістичних країн - членів Ради Економічної Взаємодопомоги;
п) участь разом з міністерствами і відомствами УРСР у розробці проектів планів експорту і імпорту товарів, а також проектів планів поставки устаткування й матеріалів для об'єктів, що будуються за кордоном при технічному сприянні Радянського Союзу;
р) організація і координація наукових досліджень з найважливіших науково-технічних проблем і робіт по впровадженню досягнень науки і техніки у виробництво;
с) збирання та концентрація разом з Академією наук УРСР, міністерствами і відомствами УРСР даних про найновіші наукові розробки, їх порівняльний аналіз, вибір підприємств, де найбільш доцільно організовувати дослідно-промислову перевірку, робота по визначенню оптимальних масштабів впровадження нової техніки та оцінці її економічної ефективності;
т) організація разом з Академією наук УРСР наукових досліджень по економічних і соціальних проблем розвитку республіки;
у) впровадження і розвиток автоматизованої системи планових розрахунків Української РСР, забезпечення взаємодії вказаної системи з автоматизованою системою планових розрахунків Держплану СРСР, координація роботи міністерств і відомств УРСР по забезпеченню взаємодії галузевих і відомчих автоматизованих систем управління з автоматизованою системою планових розрахунків Української РСР, а також організаційно-методичне керівництво цією роботою;
ф) здійснення в установленому порядку, в межах своєї компетенції, зв'язків з установами і організаціями соціалістичних країн, країн, що розвиваються, та інших зарубіжних країн;
8. Держплан УРСР:
а) розподіляє з участю відповідних міністерств і відомств УРСР, облвиконкомів, Київського і Севастопольського міськвиконкомів завдання річних планів економічного і соціального розвитку по кварталах;
б) розробляє і затверджує по республіканських і непромислових союзно-республіканських міністерствах і відомствах УРСР, облвиконкомах, Київському і Севастопольському міськвиконкомах плани виробництва промислової продукції за номенклатурою, що розподіляється Держпланом СРСР і Держпостачем СРСР;

................
Перейти до повного тексту