1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 1, ст.4)
Верховна Рада України
постановляє:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):
1) у статті 96:
абзац перший частини дев’ятої доповнити словами і цифрами "вчинене щодо об’єктів IV категорії складності";
абзац перший частини одинадцятої після слів "будівництва, які" доповнити словами і цифрами "завершені будівництвом з 19 січня 2012 року та";
абзац перший частини чотирнадцятої після слів "складності, які" доповнити словами і цифрами "завершені будівництвом з 19 січня 2012 року та";
2) у статті 96-1:
абзац перший частини першої після слів "стандартів і правил" доповнити словами "у тому числі щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, передбачення приладів обліку води і теплової енергії";
в абзаці другому частини першої та абзаці другому частини другої слова "(головного інженера проекту), експерта" замінити словами "головного інженера проекту, експерта, інших відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат";
3) у статті 221 слова і цифри "частиною третьою статті 96-1" замінити словами і цифрами "частинами третьою - п’ятою статті 96-1";
4) у частині першій статті 244-6 слова "(крім частини третьої)" замінити словами і цифрами "(крім частин третьої - п’ятої), 97";
5) у пункті 2-1 частини першої статті 255 слова "частина третя" замінити словами "частини третя - п’ята".
2. У частині другій статті 180 Земельного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 3-4, ст. 27) слова "відповідно до місцевих правил забудови" виключити.
3. Частину другу статті 71 Бюджетного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 50-51, ст. 572) доповнити пунктом 7 такого змісту:
"7) розроблення містобудівної документації на місцевому та регіональному рівнях".
4. У Законі України "Про архітектурну діяльність" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 31, ст. 246; 2006 р., № 39, ст. 342; 2011 р., № 34, ст. 343):
1) абзац одинадцятий частини першої статті 2 після слів "природного середовища" доповнити словами "створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення";
2) у статті 7:
у частинах першій і другій слова "архітектора, який має" замінити словами "головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають";
у другому реченні частини четвертої слова "державних коштів" замінити словами "бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії";
у частині сьомій слово "архітектора" виключити;
3) частину сьому статті 17 замінити шістьма новими частинами такого змісту:
"Для проведення професійної атестації громадяни подають заяву, до якої додаються:
копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті);
засвідчені в установленому порядку копії документів:
про освіту;
про трудову діяльність та стаж;
про підвищення кваліфікації протягом останніх п’яти років за відповідними програмами за напрямом професійної атестації;
стислий звіт про професійну діяльність та/або творчі досягнення.
Крім того, громадяни можуть подавати інші документи, що підтверджують їх професійну спеціалізацію, рівень знань та кваліфікацію.
Подані документи розглядаються та рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката або про відмову в його видачі приймається у місячний строк.
Підставою для відмови у видачі сертифіката є:
невідповідність заявника кваліфікаційним вимогам;
непідтвердження професійної спеціалізації, рівня знань та кваліфікації за результатами іспиту;
виявлення у поданих документах недостовірної інформації.
Громадянам, які пройшли професійну атестацію, видається відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Строк дії кваліфікаційного сертифіката для осіб, які не мають перерви в роботі за фахом понад три роки та підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства не рідше ніж один раз на п’ять років, не обмежується".
У зв’язку з цим частини восьму - десяту вважати відповідно частинами тринадцятою - п’ятнадцятою;
4) у статті 28:
абзац другий після слів "земельні ділянки" доповнити словами "забезпечувати поточний огляд, періодичне обстеження і паспортизацію об’єкта", а слова "архітектурно-технічному" виключити;
в абзаці третьому слово "дозвіл" замінити словами "документ дозвільного характеру, що дає право";
в абзаці четвертому слова "згідно з вимогами архітектурно-технічного паспорта об'єкта, погоджувати" виключити;
абзац п’ятий після слів "об'єкт архітектури" доповнити словами "та паспорт об’єкта";
5) у тексті Закону слова "центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури" в усіх відмінках замінити словами "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури" у відповідному відмінку.
5. У Законі України "Про благоустрій населених пунктів" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 49, ст. 517; 2011 р., № 34, ст. 343; 2012 р., № 29, ст. 345; із змінами, внесеними Законом України від 17 травня 2012 року № 4710-VI):
1) пункт 5 частини першої статті 18 виключити;
2) у статті 21:
пункт 7 частини першої доповнити словами "декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади";
доповнити частиною другою такого змісту:
"2. Мала архітектурна форма - це елемент декоративного чи іншого оснащення об’єкта благоустрою.
До малих архітектурних форм належать:
альтанки, павільйони, навіси;
паркові арки (аркади) і колони (колонади);
вуличні вази, вазони і амфори;
декоративна та ігрова скульптура;
вуличні меблі (лавки, лави, столи);
сходи, балюстради;
паркові містки;
огорожі, ворота, ґрати;
інформаційні стенди, дошки, вивіски;
інші елементи благоустрою, визначені законодавством.
Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об’єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил";
3) у статті 28:
в абзаці другому частини третьої слово "прибудинкової" виключити;
частину шосту виключити.
6. У Законі України "Про будівельні норми" (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 5, ст. 41):
1) у пункті 8 частини першої статті 6 слова "через систему базових організацій з науково-технічної діяльності у будівництві" виключити;
2) частину другу статті 9 виключити;
3) у тексті Закону слова "центральний орган виконавчої влади з питань будівництва та архітектури" в усіх відмінках замінити словами "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури" у відповідному відмінку.
7. У Законі України "Про регулювання містобудівної діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 34, ст. 343, № 50, ст. 537; 2012 р., № 27, ст. 274, № 29, ст. 345; із змінами, внесеними законами України від 22 березня 2012 року № 4570-VI, від 21 червня 2012 року № 5018-VI та від 5 липня 2012 року № 5059-VI):
1) частину першу статті 2 доповнити пунктом 10-1 такого змісту:
"10-1) створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення";
2) абзац другий частини першої статті 4 замінити трьома новими абзацами такого змісту:
"Об’єктами містобудування на місцевому рівні є планувальна організація території населеного пункту, його частини (групи земельних ділянок) зі спільною планувальною структурою, об’ємно-просторовим рішенням, інженерно-транспортною інфраструктурою, комплексом об’єктів будівництва, що визначаються відповідно до:
у населених пунктах - меж населених пунктів, їх функціональних зон (сельбищної, промислової тощо), житлових районів, мікрорайонів (кварталів), приміських зон відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні;
за межами населених пунктів - меж приміських зон, а також функціональних зон відповідно до містобудівної документації на регіональному рівні".
У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом п’ятим;
3) пункт 2 частини першої статті 7 після слів "стану розроблення" доповнити словами "та реалізації";
4) текст статті 9 викласти в такій редакції:
"1. Нормативне регулювання планування та забудови територій здійснюється шляхом прийняття нормативно-правових актів, правил, державних та галузевих будівельних норм, національних (державних) стандартів, кодексів усталеної практики.
2. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури, забезпечує розроблення, затвердження, перегляд, внесення змін і скасування державних будівельних норм, а також національних стандартів і кодексів усталеної практики за класами 91 і 93 Українського класифікатора нормативних документів (крім позицій, що стосуються лічильників, машин та устаткування), утворює та припиняє діяльність технічних комітетів стандартизації у цій сфері";
5) у статті 10:
частину другу після слова "кварталів" доповнити словами "проведення містобудівного моніторингу, створення і ведення містобудівного кадастру відповідних територій";
частину третю викласти в такій редакції:
"3. Фінансування робіт з розроблення необхідної проектної документації, планування та забудови окремих земельних ділянок, на яких їх власники або користувачі мають намір здійснити нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт об’єктів будівництва (далі - будівництво), та внесення відповідної інформації до містобудівного кадастру здійснюється за рахунок коштів таких осіб або інших джерел, не заборонених законом";
6) статтю 13 доповнити частиною другою такого змісту:
"2. За рішенням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних (районних) державних адміністрацій можуть розроблятися схеми планування окремих частин Автономної Республіки Крим, областей (районів)";
7) у статті 14:
у частині першій слова "щодо коригування" замінити словами "про внесення змін до них чи";
у частині другій слова "коригування показників і затвердження" замінити словами "та внесення змін до";
8) у статті 16:
абзац перший частини першої доповнити словами "їх оновлення та внесення змін до них";
частину другу доповнити пунктом 3 такого змісту:
"3) приведення містобудівної документації у відповідність із вимогами законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил";
9) у статті 17:
абзац другий частини першої замінити двома новими абзацами такого змісту:
"На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід’ємною частиною генерального плану.
Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником".
У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом четвертим;
друге речення абзацу другого частини дев’ятої після слів "може порушуватися" доповнити словами "за результатами містобудівного моніторингу";
10) у статті 18:
у частині першій:
в абзаці першому слова "плану земельно-господарського устрою та містобудівного кадастру" виключити;
абзац другий виключити;
частину другу викласти в такій редакції:
"2. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації";
у частині третій:
пункт 5 викласти в такій редакції:
"5) установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови";
доповнити пунктом 7 такого змісту:
"7) відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об’єктів";
11) у статті 19:
частини першу - третю викласти в такій редакції:
"1. Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
2. Детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів.
Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.
3. На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід’ємною частиною детального плану території";
у частині четвертій:
пункт 10 доповнити словами "потребу у формуванні екомережі";
доповнити пунктом 11 такого змісту:
"11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об’єктів (у разі відсутності плану зонування території)";
в абзаці другому частини сьомої слова "міської ради забезпечує" замінити словами "міської ради, відповідна районна державна адміністрація забезпечують";
у частині восьмій:
абзац перший після слів "Детальний план території" доповнити словами "у межах населеного пункту";
доповнити абзацом другим такого змісту:
"Детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання";
12) у частині третій статті 20:
абзац перший викласти в такій редакції:
"3. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури, при якому функціонує архітектурно-містобудівна рада, за 20 робочих днів до розгляду на засіданні ради містобудівної документації письмово інформує про дату та місце такого розгляду державні органи, які відповідно до закону мають повноваження щодо розгляду містобудівної документації, та забезпечує можливість ознайомлення з її розділами (за відповідним напрямом). За результатами розгляду зазначені органи подають спеціально уповноваженому органові містобудування та архітектури свої висновки";
в абзаці другому слово "розділу" замінити словами "інформації про розгляд";
13) у статті 23:
частину першу після слів "система спостережень" доповнити словами "аналіз реалізації містобудівної документації";
частину другу викласти в такій редакції:
"2. Результати містобудівного моніторингу постійно вносяться до містобудівного кадастру та оформляються у вигляді аналітичного звіту, який враховується під час розроблення програм соціально-економічного розвитку та внесення змін до містобудівної документації";
14) у статті 24:
частини першу і шосту виключити;
частину другу доповнити абзацом другим такого змісту:
"Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства";
15) у статті 28:
у назві слова "Малі архітектурні форми і тимчасові" замінити словом "Тимчасові";
частину першу виключити;
16) статтю 29 викласти в такій редакції:
"Стаття 29. Вихідні дані
1. Основними складовими вихідних даних є:
1) містобудівні умови та обмеження;
2) технічні умови;
3) завдання на проектування.
2. Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об’єкта будівництва.

................
Перейти до повного тексту