1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
ГОЛОВИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
м.Київ N 548 29 грудня 1997 року
( Розпорядження втратило чинність на підставі Розпорядження Голови ВР N 428 від 22.05.2006 )
Затверджено
Розпорядженням
Голови Верховної Ради України
29 грудня 1997 року N 548
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок роботи з проектами законодавчих актів та матеріалами, що містять законодавчі пропозиції, які подаються на розгляд Верховної Ради України
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням Голови ВР N 665 від 01.07.2003 ) ( Зміни в текст не внесені. Додатково див. Розпорядження Голови ВР N 1256 від 30.10.2004 )
1. Проекти законодавчих актів та законодавчі пропозиції, що вносяться на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України та іншими суб'єктами права законодавчої ініціативи, приймаються і реєструються в секторі службової кореспонденції Загального відділу Секретаріату Верховної Ради України і протягом одного дня передаються з копією в електронному вигляді (комп'ютерним файлом) до сектора реєстрації законопроектів Управління організаційної роботи з комітетами Секретаріату Верховної Ради України.
2. Законопроектам та законодавчим пропозиціям, оформленим відповідно до вимог глав 6.1, 6.2 Регламенту Верховної Ради України та цього Положення, сектор реєстрації законопроектів Управління організаційної роботи з комітетами присвоює реєстраційний номер і подає їх на розгляд Голові Верховної Ради України або його заступникам (згідно з розподілом обов'язків). У картці обліку і проходження вказується ким і коли внесено законопроект, вихідний і вхідний номери та інші дані відповідно до Інструкції з діловодства в апараті Верховної Ради України.
3. Законопроекти та законодавчі пропозиції, оформлені з порушенням встановлених вимог, не пізніш як у п'ятнадцятиденний термін разом із супровідним листом, підписаним Головою Верховної Ради України або його заступниками, повертаються відповідним суб'єктам права законодавчої ініціативи.
4. Законодавчі пропозиції і проекти законів подаються разом із супровідною запискою, в якій визначаються:
- мета, завдання та основні положення майбутнього закону;
- обгрунтування необхідності його прийняття;
- його місце в системі чинного законодавства;
- прогнозні соціально-економічні та інші наслідки його застосування.
5. На титульному та наступних аркушах законопроекту або законодавчої ініціативи, а також у супровідних документах мають бути вказані:
- назва органу, до якого проект вноситься;
- назва документа;
- дата внесення і підпис ініціатора;
- прізвище та посада особи, яка представлятиме запропонований законопроект при розгляді його в першому читанні;
- перелік законодавчих актів, на які є посилання у тексті проекту;
- список авторського колективу розробників проекту;
- перелік додатків до проекту документа із зазначенням кількості аркушів кожного.
6. Законопроект про внесення змін до чинного закону подається у вигляді порівняльної таблиці.
До таблиці вносяться:
- текст чинного закону, до якого пропонується внести зміни;
- текст пропонованих змін;
- проект закону про внесення змін до закону або його нової редакції (якщо закон викладається в новій редакції).
7. В одній законодавчій пропозиції не можуть бути викладені пропозиції з різних питань або до різних законопроектів, крім випадків внесення законодавчої пропозиції у зв'язку з прийняттям закону.
Разом із законодавчою пропозицією подається також проект постанови Верховної Ради України з цього питання.
8. До друкованого примірника законопроекту додається його копія в електронному вигляді (комп'ютерний файл).
( Абзац другий пункту 8 виключено на підставі Розпорядження Голови Верховної Ради N 665 від 01.07.2003 )
9. Законопроекти або законодавчі пропозиції з економічних питань, а також такі, реалізація яких потребує додаткових видатків з державного чи місцевих бюджетів (або передбачає зменшення надходжень до бюджету), вносяться з фінансово-економічним обгрунтуванням та пропозиціями щодо покриття цих витрат, а також з відповідним висновком Кабінету Міністрів України.
10. Конституційні законопроекти або конституційні положення, які містяться в законопроектах, повинні бути зазначені як такі. Конституційними положеннями законопроектів є такі, що потребують внесення змін до Конституції України.
В обгрунтуванні до законопроекту чи законодавчої пропозиції мають зазначатися положення, рішення щодо яких повинне прийматися кількістю голосів іншою, ніж більшість голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради України (статті 154-156 Конституції України).
Положення законопроекту, остаточне прийняття рішення щодо яких можливе лише за результатами референдуму, повинні бути зазначені як такі.
11. Законопроекти, які вносяться Кабінетом Міністрів України, вносяться за поданням Прем'єр-міністра України або особи, що виконує його обов'язки, з візами віце-прем'єр-міністра, керівників міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, сфери діяльності яких вони стосуються.
12. Проекти законодавчих актів після розгляду Головою Верховної Ради України або його заступниками з резолюціями повертаються до сектора реєстрації законопроектів Управління організаційної роботи з комітетами, який разом з Відділом технічної роботи з документами виготовляє копії законопроектів та доданих до них документів і через сектор службової кореспонденції Загального відділу розсилає їх зазначеним у резолюціях адресатам. Оригінали цих проектів зберігаються у секторі реєстрації законопроектів Управління організаційної роботи з комітетами до прийняття відповідних законодавчих актів, після чого передаються до протокольного сектора Загального відділу.
Кабінет Міністрів України і Національний банк України самостійно тиражують законопроекти, які вони вносять на розгляд Верховної Ради України.
13. Законопроекти та законодавчі пропозиції надсилаються комітету (комітетам), до відання якого (яких) належить це питання, для попереднього розгляду та підготовки висновків про доцільність внесення до порядку денного сесії та визначення подальшої роботи над ними, а також Управлінню організаційної роботи з комітетами для контролю за їх проходженням.
У разі направлення проектів законодавчих актів кільком комітетам головним є комітет, вказаний у переліку першим.
14. Законопроекти з конституційних питань надсилаються до Комітету з питань правової політики та судово-правової реформи для визначення їх відповідності Конституції України (термін візування - до 5 днів).
15. Проекти законодавчих актів із супровідними матеріалами надсилаються до Науково-експертного управління та Юридичного управління Секретаріату Верховної Ради України для науково-правової експертизи.
16. Комітети в десятиденний термін з дня надходження (якщо не вказано інше) вивчають законопроект і подають головному комітету, до відання якого він належить, свої висновки та пропозиції.
17. Головний комітет у десятиденний термін (якщо не вказано інше) узагальнює зауваження і пропозиції, одержані від інших комітетів, вивчає економічну і юридичну обгрунтованість законопроекту (за допомогою Науково-експертного управління, а також із залученням у разі необхідності фахівців з наукових установ, а законопроекти про внесення змін до законів - і за допомогою Юридичного управління), його зв'язок з іншими законодавчими актами і приймає рішення про внесення законопроекту на розгляд Верховної Ради України та щодо подальшої роботи над ним. Головним є комітет, до відання якого належить питання (відносини), які передбачається врегулювати відповідним законом.
18. Головний комітет приймає рішення про відхилення проекту закону і вносить відповідний проект постанови Верховної Ради України в разі, якщо:
1) буде встановлена невірогідність поданого суб'єктом права законодавчої ініціативи фінансово-економічного чи іншого обгрунтування;
2) основні положення законопроекту суперечать правовим принципам Конституції і законодавства України (за поданням Комітету з питань правової політики і судово-правової реформи);
3) у законопроекті є недоліки оформлення (виявлені після його реєстрації);
4) прийняття законодавчого акту не належить до компетенції Верховної Ради України;
5) законопроект втратив актуальність і суб'єкт права законодавчої ініціативи не наполягає на його розгляді;
6) на поточній сесії вже було прийнято або відхилено законопроект щодо того самого предмета правового регулювання.
19. Головний комітет подає також свої висновки і пропозиції щодо альтернативних законопроектів, внесених на розгляд Верховної Ради України в установленому порядку.
20. Головний комітет Верховної Ради України після розгляду проекту законодавчого акту у разі його підтримки подає у довідці до нього висновки і пропозиції щодо порядку розгляду законопроекту на засіданні Верховної Ради України в першому читанні та списки осіб, яких потрібно запросити на розгляд цього законопроекту.
21. До подання головного комітету щодо розгляду законопроекту Верховною Радою додаються проект постанови Верховної Ради України, а також відповідні експертні висновки, довідки стосовно проходження законопроекту у Верховній Раді України.
22. Якщо комітет, який подає законопроект на розгляд Верховної Ради, не є головним, то законопроект підлягає обов'язковому візуванню у головному комітеті (термін візування - до 5 днів).
23. Законопроект, підготовлений головним комітетом до першого читання, висновки відповідних комітетів, Науково-експертного управління та інші матеріали до нього тиражуються Відділом технічної роботи з документами і вручаються депутатам не пізніше як за 6, а законопроект, що стосується Конституції чи є проектом конституційного закону, - не пізніш як за 14 днів до розгляду на засіданні Верховної Ради України. Якщо законопроект залишається в попередній редакції, поданій народним депутатам, їм додатково вручаються лише необхідні матеріали до нього.

................
Перейти до повного тексту