1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 19 червня 2019 р. № 545
Київ
Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним і внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, що додається.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, але не раніше 1 липня 2019 року.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 67


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 червня 2019 р. № 545
ПОРЯДОК
ведення Єдиного державного реєстру суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним
1. Цей Порядок визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального).
Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб’єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.
2. Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб’єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до статей 3 і 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального".
3. До Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться такі відомості:
для юридичних осіб - найменування та код згідно з ЄДРПОУ;
для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи та таких, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, - найменування та код згідно з ЄДРПОУ уповноваженої особи і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом 63.6 статті 63 і пунктом 64.6 статті 64 Податкового кодексу України;
для фізичних осіб - підприємців - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
адреса місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (область, район, населений пункт, код згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), вулиця, номер будинку/офісу);
дата видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.
4. Підставою для включення суб’єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
5. Зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб’єктами господарювання для внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії.
6. Підставою для виключення суб’єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального".
7. Інформація про суб’єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.
8. Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального розміщується на офіційному веб-сайті ДФС.
9. Інформація, що міститься в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального, є відкритою (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних).
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 червня 2019 р. № 545
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
1. Пункт 5 Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), які видаються до отримання або ввезення на митну територію України легких та важких дистилятів, а також скрапленого газу та бутану, ізобутану для використання як сировини для виробництва етилену, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1215 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 101, ст. 3632; 2017 р., № 46, ст. 1429), викласти в такій редакції:
"5. Податковий вексель складається у разі отримання легких та важких дистилятів з нафтопереробного підприємства або ввезення легких та важких дистилятів, а також скрапленого газу та бутану, ізобутану на митну територію України у трьох примірниках, що мають однаковий номер. Перший примірник податкового векселя заповнюється на вексельному бланку, придбаному векселедавцем в банку, а два інших - на ксерокопіях вексельного бланка.
Кожний примірник податкового векселя заповнюється окремо. Записи, що вносяться у кожний примірник, повинні бути тотожними.
Перший примірник податкового векселя залишається у векселедержателя, а два інших примірники - з відміткою векселедержателя про взяття на облік повертаються векселедавцю. Другий примірник податкового векселя подається векселедавцем нафтопереробному підприємству під час отримання легких та важких дистилятів, третій - залишається у векселедавця. У разі ввезення легких та важких дистилятів, а також скрапленого газу та бутану, ізобутану другий примірник податкового векселя подається контролюючому органу, який здійснює митне оформлення зазначених товарів, третій - залишається у векселедавця.".
2. У Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), що видаються до отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого (технічного) та біоетанолу, які використовуються суб’єктами господарювання для виробництва окремих видів продукції, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1257 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 5, ст. 244; 2013 р., № 11, ст. 416):
1) пункт 1 після слів "які використовуються для виробництва" доповнити словами "продукції хімічного і технічного призначення, включеної до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; оцту з харчової сировини; парфумерно-косметичної продукції,";
2) в абзаці другому пункту 2 слова "орган державної податкової служби" замінити словами "контролюючий орган";
3) пункт 5 після абзацу другого доповнити новим абзацом такого змісту:
"суб’єктами господарювання, включеними до Електронного реєстру суб’єктів господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини, які отримують з акцизного складу спирт етиловий денатурований для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, включеної до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; спирт етиловий неденатурований для виробництва оцту з харчової сировини; спирт етиловий денатурований для виробництва парфумерно-косметичної продукції - на строк, що не перевищує 90 календарних днів від дати авалювання векселя банком;".
У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом четвертим;
4) пункт 6 викласти в такій редакції:
"6. Податковий вексель складається у трьох примірниках, що мають однаковий номер. Перший примірник податкового векселя заповнюється на вексельному бланку, придбаному векселедавцем в банку, а два інших - на ксерокопіях вексельного бланка.
Кожний примірник податкового векселя заповнюється окремо. Записи, що вносяться у кожний примірник, повинні бути тотожними.
Перший примірник податкового векселя залишається у векселедержателя, а два інших примірники - з відміткою векселедержателя про взяття на облік повертаються векселедавцю. Другий примірник податкового векселя подається векселедавцем виробнику спирту етилового під час отримання спирту етилового з акцизного складу, третій - залишається у векселедавця.";
5) у другому реченні пункту 10 слова "Державною податковою службою" замінити словом "Мінфіном";
6) у пункті 11:
в абзаці другому слова "за формою, що затверджується Державною податковою службою" замінити словами "у формі електронного документа відповідно до законодавства, затвердженій Мінфіном";
доповнити пункт після абзацу другого новим абзацом такого змісту:
"Довідка надсилається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.".
У зв’язку з цим абзаци третій і четвертий вважати відповідно абзацами четвертим і п’ятим;
в абзаці п’ятому:
перше речення після слів "за нульовою ставкою" доповнити словами "(у разі встановлення податкового поста)";
у другому реченні слова "Державною податковою службою" замінити словом "Мінфіном".
3. У постанові Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2013 р. № 806 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв і Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів - лічильників обсягу виробленого спирту етилового" (Офіційний вісник України, 2013 р., № 87, ст. 3219; 2014 р., № 69, ст. 1926; 2015 р., № 88, ст. 2941):
1) у назві постанови слова "спирту етилового та" виключити;
2) у вступній частині слово і цифри "статті 230" замінити словом і цифрами "статей 229, 230 ";
в абзаці другому пункту 1 та у пункті 2 слова "спирту етилового та" виключити;
3) у Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв, затвердженому зазначеною постановою:
у назві Порядку та абзаці першому пункту 1 слова "спирту етилового та" виключити;
абзац другий пункту 5 викласти в такій редакції:
"товарно-транспортна накладна з реєстраційним номером, відмітка представника контролюючого органу на акцизному складі про відправлення з такого складу алкогольних напоїв, доставляння до нього спирту етилового та алкогольних напоїв;";
у пункті 10 слова "спирту етилового та" виключити;
пункт 14 викласти в такій редакції:
"14. Після проведення перевірки інформації, внесеної до товарно-транспортної накладної, представник контролюючого органу на акцизному складі:
проставляє на примірниках товарно-транспортної накладної на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв у паперовій формі відмітку про погодження ввезення спирту етилового та алкогольних напоїв, вивезення алкогольних напоїв (штамп "В’їзд дозволено" ("Виїзд дозволено") та особистий підпис;
вносить до Реєстру за допомогою програмного продукту, що забезпечує доступ до Реєстру, відмітку про відправлення з акцизного складу алкогольних напоїв, доставлення до нього спирту етилового та алкогольних напоїв;
вносить запис до журналу реєстрації отримання спирту етилового та алкогольних напоїв, відвантаження алкогольних напоїв.";
пункт 16 викласти в такій редакції:
"16. Представникам контролюючого органу на акцизному складі забороняється вносити зміни до товарно-транспортних накладних, крім проставлення відміток у Реєстрі про відправлення з акцизного складу алкогольних напоїв, доставлення до нього спирту етилового та алкогольних напоїв за товарно-транспортними накладними.";
4) Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, затверджений зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 жовтня 2013 р. № 806
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 19 червня 2019 р. № 545)
ПОРЯДОК
ведення Єдиного державногореєстру витратомірів - лічильників обсягу виробленого спирту етилового
1. Цей Порядок визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру витратомірів - лічильників обсягу виробленого спирту етилового (далі - Реєстр).
Реєстром є електронна база даних, яка містить інформацію про наявність у суб’єктів господарювання витратомірів - лічильників обсягу виробленого спирту етилового (далі - витратоміри спирту), витратомірів - лічильників обсягу виробленої продукції, визначеної у підпунктах "д", "е", "є", "ж" підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 Податкового кодексу України (далі - витратоміри продукції), їх серійні (ідентифікаційні) номери, про позитивний результат повірки або оцінку відповідності таких витратомірів, про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у декалітрах 100-відсоткового спирту, про добові фактичні обсяги отриманого спирту етилового та обсягу продукції, виробленої з його використанням. Інформація, що міститься у Реєстрі, є конфіденційною і не може бути передана будь-якій іншій стороні, якщо інше не передбачено законом.
2. Адміністратором та держателем Реєстру є ДФС, яка:
здійснює заходи із створення Реєстру, програмного продукту, що забезпечує доступ до Реєстру;
забезпечує ведення та функціонування Реєстру.
3. У цьому Порядку термін "програмний продукт, що забезпечує доступ до Реєстру" означає набір комп’ютерних програм і пов’язаних з ними даних, що дають змогу:
вносити до Реєстру електронними засобами зв’язку (телекомунікації) у формі електронних документів за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення інформацію про встановлені витратоміри спирту, їх показання на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового на акцизних складах, де виробляється спирт етиловий, та/або інформацію про встановлені витратоміри спирту, витратоміри продукції, їх показання на кожному місці отримання спирту етилового, відпуску продукції на території підприємств, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції, визначеної у підпунктах "д", "е", "є", "ж" підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 Податкового кодексу України (далі - окремі види продукції);
формувати розпорядникам акцизних складів дані про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у декалітрах 100-відсоткового спирту та обсяг вмісту денатуруючих добавок в спирті, про добовий фактичний обсяг отриманого спирту етилового та обсяг продукції, виробленої з його використанням підприємствами, які використовують спирт етиловий для виробництва окремих видів продукції;
переглядати внесену до Реєстру інформацію про витратоміри спирту, витратоміри продукції, обсяги отриманого, реалізованого спирту етилового, обсяг вироблених окремих видів продукції.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Податковому кодексі України.
4. До Реєстру вносяться:
податкова інформація про розпорядників акцизних складів, суб’єктів господарювання, що здійснюють виробництво окремих видів продукції, інформація про назву, модель, місце встановлення (розташування) витратомірів спирту, витратомірів продукції, їх серійні (ідентифікаційні) номери;
інформація про відповідність таких витратомірів вимогам законодавства, що встановлює вимоги до законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, наявність позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведених відповідно до законодавства, про дату встановлення, заміни, технічного обслуговування, повірки витратомірів спирту, витратомірів продукції, відомості щодо організацій та осіб, які здійснювали такі операції (роботи);
дані про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого спирту етилового у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у декалітрах 100-відсоткового спирту та обсяг вмісту денатуруючих добавок, про добові фактичні обсяги виробництва окремих видів продукції;
дані про обсяги залишків спирту етилового, що містяться на акцизному складі в тарі, упаковці, про добовий обсяг реалізованого спирту етилового в тарі, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює;
інформація про скориговані покази фактичного обсягу відвантаженого спирту етилового та його залишків з урахуванням установлених норм природних втрат під час його зберігання та транспортування. Коригування такої інформації здійснюється суб’єктом господарювання у разі встановлення фактичних втрат спирту етилового під час зберігання, транспортування, але не пізніше 23 години 59 хвилин робочого дня, що настає за днем встановлення фактичних втрат спирту етилового;
інформація про осіб, які мають доступ до Реєстру.
5. До Реєстру вноситься інформація про витратоміри, які відповідають вимогам законодавства, що встановлює вимоги до законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, та мають позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведених відповідно до законодавства.
6. Ведення Реєстру здійснюється державною мовою.
7. Структура Реєстру затверджується Мінфіном.
Дані про обсяг обігу спирту етилового на акцизних складах, про добовий фактичний обсяг отриманого спирту етилового та обсяг окремих видів продукції, виробленої з його використанням, подаються електронними засобами зв’язку за формою електронних документів, яка затверджується Мінфіном.
8. Інформація, що міститься в Реєстрі, використовується посадовими особами ДФС під час здійснення контролю за виробництвом і обігом спирту етилового, за його цільовим використанням та зіставляються на відповідність показникам системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також представниками контролюючого органу на акцизному складі.
9. Відповідальними за достовірність інформації, що вноситься до Реєстру, відповідно до закону є особи, які подали таку інформацію.
10. Інформація до Реєстру формується та подається розпорядниками акцизних складів та суб’єктами господарювання, які здійснюють виробництво окремих видів продукції, за допомогою програмного продукту, що забезпечує доступ до Реєстру, електронними документами, які заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів спирту та витратомірів продукції.
11. Дані про обсяг обігу спирту етилового на акцизних складах, про добовий фактичний обсяг отриманого спирту етилового та обсяг окремих видів продукції, виробленої з його використанням, подаються до Реєстру щодня.
12. У разі встановлення, заміни, технічного обслуговування, повірки витратомірів інформація до Реєстру вноситься протягом 24 годин з моменту закінчення таких операцій (робіт).
Встановлення, заміна та технічне обслуговування витратомірів здійснюються у присутності посадової особи ДФС, яка проводить пломбування місць можливого доступу до спирту, спиртовмісних рідин на обладнанні, устаткуванні, спиртових комунікаціях та приладах його обліку на території акцизних складів, витратомірів спирту та витратомірів продукції у місцях отримання спирту та відпуску продукції на території суб’єктів господарювання, що здійснюють виробництво окремих видів продукції.
Порядок пломбування місць можливого доступу до спирту, спиртовмісних рідин на обладнанні, устаткуванні, спиртових комунікаціях та приладах його обліку на території акцизних складів, витратомірів спирту та витратомірів продукції у місцях отримання спирту та відпуску продукції на території суб’єктів господарювання, що здійснюють виробництво окремих видів продукції, затверджується Мінфіном.
13. Адміністраторові Реєстру забороняється видаляти інформацію з Реєстру або вносити до неї будь-які зміни.
14. Інформація про осіб, яким надавався доступ до Реєстру, зберігається у Реєстрі безстроково.
15. Адміністратор Реєстру забезпечує надання доступу до Реєстру представникам контролюючого органу на акцизному складі, правоохоронним органам відповідно до укладених договорів про інформаційне співробітництво.".
4. Пункт 6 переліку органів ліцензування , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2015 р. № 609 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 68, ст. 2232), викласти в такій редакції:
"Найменування органу ліцензування Вид господарської діяльності
6. ДФС виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і пального
оптова торгівля спиртом етиловим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями, тютюновими виробами і пальним
територіальні органи ДФС роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним
зберігання пального".
5. Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 114 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 18, ст. 731), викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 лютого 2016 р. № 114
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 19 червня 2019 р. № 545)
ПОРЯДОК
ведення Єдиного реєстру акцизних накладних
1. Цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться в акцизних накладних та розрахунках коригування до акцизних накладних (далі - розрахунок коригування) за операціями з реалізації та ввезення на митну територію України пального або спирту етилового, до Єдиного реєстру акцизних накладних (далі - Реєстр), надання даних, які містяться в Реєстрі.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Податковому кодексі України (далі - Кодекс), Законах України "Про електронні довірчі послуги" та "Про електронні документи та електронний документообіг".
3. Для реєстрації в Реєстрі акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо обміну електронними документами з контролюючими органами у порядку, визначеному законодавством.
Реєстр працює постійно (24 години щодня), крім часу, необхідного для технічного обслуговування.
Технічне обслуговування Реєстру проводиться у часові проміжки з незначною кількістю реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування.

................
Перейти до повного тексту