1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про стан і перспективи розвитку загальної середньої освіти в Україні
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2007, N 12, ст.126 )
Заслухавши та обговоривши інформацію Кабінету Міністрів України про стан і перспективи розвитку загальної середньої освіти в Україні, Верховна Рада України відзначає, що Кабінет Міністрів України вживає заходів щодо виконання намічених планів реформування загальної середньої освіти, в основному забезпечує створення необхідних умов для рівного доступу громадян до якісної освіти, дотримання гарантій держави педагогічним працівникам щодо створення належних умов праці, охорони здоров'я, підвищення кваліфікації, соціального і професійного захисту.
Разом з тим національна система середньої освіти ще не повною мірою відповідає глобальним економічним і соціальним тенденціям розвитку, вимогам інформаційного суспільства, сучасному стану розвитку вітчизняної економіки і суспільного життя. Значна частина загальноосвітніх навчальних закладів продовжує функціонувати в умовах неповного фінансування, слабкого інформаційного забезпечення, недостатньої підтримки з боку держави педагогічних працівників. Повільно здійснюється модернізація навчальної бази, змісту і методів навчання. Недостатньо вивчаються й аналізуються суспільні інтереси в освіті; вона продовжує орієнтуватися на традиції замкнутого і відокремленого освітнього простору, що призводить до зниження рівня загальноосвітньої підготовки, звужує перспективи молоді стосовно здобуття престижної освіти, а відтак - подальшої успішної діяльності на ринку праці, стримує інтеграцію України у світову спільноту.
З метою забезпечення громадянам рівного доступу до якісної загальної середньої освіти, підвищення її якості та ролі в духовному, економічному, соціальному, інноваційному розвитку суспільства і держави Верховна Рада України
постановляє:
1. Інформацію Кабінету Міністрів України про стан і перспективи розвитку загальної середньої освіти в Україні взяти до відома.
2. Кабінету Міністрів України:
1) проаналізувати виконання постанов Кабінету Міністрів України, програм та інших нормативно-правових актів, що стосуються дотримання вимог Конституції та законів України щодо забезпечення громадян якісною середньою освітою, розвитку й удосконалення системи загальної середньої освіти, в першу чергу постанов Кабінету Міністрів України від 11 березня 1999 року N 348 "Про затвердження комплексного плану заходів щодо розвитку загальної середньої освіти в 1999-2012 роках", від 20 липня 1999 року N 1305 "Про розвиток сільської загальноосвітньої школи", від 6 травня 2001 року N 436 "Про затвердження Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп'ютеризації сільських шкіл на 2001-2003 роки", від 28 березня 2002 року N 379 "Про затвердження Державної програми "Вчитель", від 16 січня 2003 року N 31 "Про затвердження Програми "Шкільний автобус" та інших і до 1 березня 2008 року проінформувати Верховну Раду України про вжиті заходи щодо усунення виявлених недоліків, притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у їх невиконанні;
2) при підготовці програми соціально-економічного розвитку України передбачити збереження пріоритетного фінансового, ресурсного і кадрового забезпечення галузі освіти. Вжити невідкладних заходів щодо вирішення наявної проблеми нерівних можливостей в одержанні якісної середньої освіти різними категоріями населення, збереження мережі дошкільних і позашкільних навчальних закладів, вибору оптимальних форм надання освітніх послуг, апробації нестандартних форм організації навчально-виховного процесу;
3) започаткувати з 2007 року широкомасштабний експеримент щодо пошуку нових підходів до функціонування сільської школи як особливого соціокультурного явища в умовах змін, пов'язаних з підготовкою до майбутньої адміністративно-територіальної реформи, формуванням багатоукладної економіки в агропромисловому комплексі, з розбудовою демократичного суспільства;
4) вжити невідкладних заходів щодо поліпшення змісту загальної середньої освіти, розвитку видавничої справи для освітніх цілей, сформувати єдині підходи до якості підручників, особливо з історії, до створення інформаційних технологій і програмно-методичних комплексів, електронних програмованих засобів навчання, їх апробації і моніторингу, відповідної підготовки вчителів.

................
Перейти до повного тексту