1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 8 липня 2015 р. № 533
Київ
Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 975 від 21.11.2018 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України А.ЯЦЕНЮК
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 липня 2015 р. № 533
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
( Пункт 1 втратив чинність на підставі Постанови КМ № 975 від 21.11.2018 )
2. У постанові Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. № 1095 "Деякі питання запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти" (Офіційний вісник України, 2004 р., № 34, ст. 2262; 2006 р., № 1-2, ст. 34; 2009 р., № 95, ст. 3267):
1) у пункті 1 постанови слова "зовнішнього незалежного оцінювання" замінити словами "проведення зовнішнього незалежного оцінювання";
2) Порядок зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затверджений зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 серпня 2004 р. № 1095
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 8 липня 2015 р. № 533)
ПОРЯДОК
проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає механізм проведення зовнішнього незалежного оцінювання (оцінювання результатів навчання, здобутих на певному освітньому рівні) та моніторингу якості освіти.
Дія цього Порядку поширюється на процес проведення організаційно-технологічної підготовки зовнішнього незалежного оцінювання, що належить до повноважень Українського центру оцінювання якості освіти, як спеціально уповноваженої державної установи, що проводить зовнішнє незалежне оцінювання.
2. Зовнішнє незалежне оцінювання проводиться з метою забезпечення права осіб на рівний доступ до освіти.
3. Моніторинг якості освіти проводиться з метою отримання об’єктивних даних про якість освіти, забезпечення органів державної влади, громадськості відповідною статистичною та аналітичною інформацією.
4. Процедура зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти здійснюється державною мовою.
5. З метою проведення зовнішнього незалежного оцінювання утворюються такі тимчасові пункти, як пункт реєстрації учасників зовнішнього незалежного оцінювання, пункт обробки, пункт перевірки та пункт проведення зовнішнього незалежного оцінювання (далі - тимчасові пункти).
Права та обов’язки учасників зовнішнього оцінювання
6. Участь у зовнішньому незалежному оцінюванні може взяти особа, яка є випускником навчального закладу системи загальної середньої освіти або має певний освітній рівень і зареєструвалася для проходження зовнішнього незалежного оцінювання в установленому порядку (далі - учасник зовнішнього оцінювання).
7. Учасник зовнішнього оцінювання має право на:
1) доступ до інформації про:
програми зовнішнього незалежного оцінювання, форми завдань сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання;
строки та порядок проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
час і місце проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
використання в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання технічних пристроїв, необхідних для здійснення контролю за проведенням зовнішнього незалежного оцінювання;
порядок визначення, спосіб та час офіційного оголошення результатів зовнішнього незалежного оцінювання;
2) виконання сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання, розроблених згідно з програмами зовнішнього незалежного оцінювання, затверджених в установленому порядку;
3) ввічливе та неупереджене ставлення до себе з боку осіб, відповідальних за організацію та проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
4) безпечні умови під час проходження зовнішнього незалежного оцінювання;
5) отримання безкоштовної медичної допомоги в пункті проведення зовнішнього незалежного оцінювання (у разі потреби);
6) проходження зовнішнього незалежного оцінювання із встановленої МОН кількості навчальних предметів;
7) оскарження процедури проведення та результатів зовнішнього незалежного оцінювання (апеляцію);
8) ознайомлення із своєю сертифікаційною роботою зовнішнього незалежного оцінювання після її перевірки, отримання засвідченої такої роботи.
8. Особи з особливими освітніми потребами мають право на рівний доступ до проходження зовнішнього незалежного оцінювання за місцем їх проживання (перебування).
9. Учасник зовнішнього оцінювання зобов’язаний:
1) ознайомитися з інформацією про порядок проходження зовнішнього незалежного оцінювання;
2) своєчасно прибути до пункту проведення зовнішнього незалежного оцінювання з документом, що посвідчує особу, та/або сертифікатом зовнішнього незалежного оцінювання;
3) дотримуватися вимог цього Порядку та регламенту роботи пункту проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
4) ввічливо ставитися до всіх учасників зовнішнього оцінювання і працівників пункту проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
5) виконувати вказівки та вимоги працівників пункту проведення зовнішнього незалежного оцінювання щодо процедури проходження зовнішнього незалежного оцінювання;
6) після завершення часу, відведеного для виконання сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання, повернути її матеріали (крім зошита із завданнями сертифікаційної роботи) працівникам пункту проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
10. Учаснику зовнішнього оцінювання забороняється:
1) приносити до пункту проведення зовнішнього незалежного оцінювання небезпечні предмети та речовини, що становлять загрозу для життя та здоров’я людини;
2) використовувати в пункті проведення зовнішнього незалежного оцінювання та мати при собі протягом часу, відведеного для виконання сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання, засоби зв’язку, пристрої зчитування, обробки, збереження та відтворення інформації, а також окремі елементи, які можуть бути складовими частинами відповідних технічних засобів чи пристроїв, друковані або рукописні матеріали, інші засоби, предмети, прилади, що не передбачені регламентом роботи пункту проведення зовнішнього незалежного оцінювання (крім дозволених виробів медичного призначення, про наявність яких учасник зовнішнього оцінювання повинен повідомити працівникам пункту проведення зовнішнього незалежного оцінювання до початку виконання сертифікаційної роботи);
3) заважати іншим учасникам зовнішнього оцінювання виконувати сертифікаційну роботу зовнішнього незалежного оцінювання;
4) псувати майно закладу, в приміщенні якого розміщується пункт проведення зовнішнього незалежного оцінювання, чи майно осіб, які перебувають у такому пункті.
11. У разі порушення вимог, передбачених пунктом 10 цього Порядку, учасник зовнішнього оцінювання на вимогу осіб, відповідальних за організацію та проведення зовнішнього незалежного оцінювання, повертає матеріали сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання та залишає пункт проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
Суб’єкти зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти
12. Суб’єктами зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти є:
1) МОН;
2) Український центр оцінювання якості освіти;
3) регіональні центри оцінювання якості освіти;
4) орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти, структурні підрозділи з питань освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - обласні органи управління освітою).
13. У сфері зовнішнього незалежного оцінювання Український центр оцінювання якості освіти:
1) здійснює організаційно-технологічне забезпечення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти;
2) встановлює регламенти роботи та умови формування тимчасових пунктів, вимоги до їх облаштування;
3) визначає порядок організації навчання залучених до проведення зовнішнього незалежного оцінювання осіб;
4) визначає умови участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання;
5) розробляє і видає методичні та інформаційні матеріали з питань зовнішнього незалежного оцінювання;
6) визначає порядок формування та використання банку завдань зовнішнього незалежного оцінювання;
7) укладає та тиражує в умовах суворої конфіденційності завдання сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання різного рівня складності, встановлені МОН, здійснює їх переклад на мови національних меншин;
8) здійснює розподіл учасників зовнішнього оцінювання між сесіями та аудиторіями в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
9) визначає порядок видачі засвідчених копій сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання, виконаних учасниками зовнішнього оцінювання;
10) здійснює інші функції відповідно до цього Порядку.
14. У сфері зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти МОН:
1) взаємодіє з іншими центральними органами виконавчої влади та забезпечує співпрацю органів управління освітою з територіальними органами центральних органів виконавчої влади з питань створення безпечних умов для учасників зовнішнього оцінювання, охорони правопорядку в місцях проведення зовнішнього незалежного оцінювання, надання медичної допомоги учасникам зовнішнього оцінювання та працівникам пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
2) координує процес виконання заходів обласними органами управління освітою з організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти;
3) визначає перелік програм зовнішнього незалежного оцінювання, організовує розроблення програм зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затверджує їх;
4) встановлює строки та порядок реєстрації осіб для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні;
5) встановлює строки організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти;
6) визначає напрями проведення моніторингу якості освіти;
7) встановлює рівні складності завдань сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання;
8) встановлює порядок використання бази навчальних закладів для створення тимчасових пунктів;
9) затверджує технічний опис та зразок сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
10) затверджує положення про колегіальні робочі органи з підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
11) затверджує в порядку, встановленому законодавством, порядок використання технічних пристроїв, необхідних для здійснення контролю за проведенням зовнішнього незалежного оцінювання;
12) визначає та затверджує разом з МОЗ перелік особливих (спеціальних) умов, що можуть бути створені для осіб з особливими освітніми потребами в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання, форми медичних висновків органів або закладів охорони здоров’я про створення особливих (спеціальних) умов для проходження зовнішнього незалежного оцінювання, порядку їх видачі та обліку;
13) контролює здійснення обласними органами управління освітою повноважень щодо забезпечення підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти;
14) здійснює інші функції відповідно до цього Порядку.
15. У сфері зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти регіональні центри оцінювання якості освіти:
1) взаємодіють з обласними органами управління освітою, навчальними закладами з питань організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти;
2) проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу серед громадськості з питань організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
3) здійснюють реєстрацію осіб для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні або моніторингу якості освіти;
4) формують разом з обласними органами управління освітою та навчальними закладами мережу пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
5) утворюють тимчасові пункти;
6) співпрацюють з обласними органами управління освітою щодо кадрового забезпечення пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання та пунктів перевірки;
7) організовують добір, реєстрацію, навчання та розподіл залучених працівників, забезпечення їх інформаційними та методичними матеріалами;
8) організовують доставку, охорону контейнерів (пакетів) з матеріалами зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти;
9) здійснюють обробку матеріалів зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти;
10) організовують перевірку завдань з розгорнутими відповідями сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання учасників зовнішнього оцінювання.
16. У сфері зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти обласні органи управління освітою:
1) координують дії з регіональними центрами оцінювання якості освіти та організовують здійснення заходів місцевими органами управління освітою, навчальними закладами щодо організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти;
2) взаємодіють з територіальними органами центральних органів виконавчої влади щодо створення безпечних умов для учасників зовнішнього оцінювання, у тому числі здійснення профілактичних оглядів пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання щодо наявності вибухонебезпечних та отруйних речовин, охорони правопорядку в місцях проведення зовнішнього незалежного оцінювання, надання медичної допомоги учасникам зовнішнього оцінювання і працівникам пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
3) організовують проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи закладами післядипломної освіти, іншими навчальними закладами та установами системи освіти із заінтересованими особами з питань організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
4) подають регіональним центрам оцінювання якості освіти пропозиції щодо утворення:
пунктів реєстрації;
пунктів проведення та пунктів перевірки зовнішнього незалежного оцінювання, наявності в них необхідної кількості аудиторій;
5) здійснюють контроль за діяльністю закладів післядипломної освіти, місцевих органів управління освітою щодо повноти та своєчасності забезпечення пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання та пунктів перевірки залученими працівниками, їх підготовки та створення належних умов для роботи в зазначених пунктах;
6) організовують підвезення учасників зовнішнього оцінювання, які є учнями загальноосвітніх навчальних закладів, до населених пунктів, де розташовані пункти проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
Колегіальні робочі органи з підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання
17. Для вирішення питань, що потребують залучення фахівців та експертів, утворюються такі колегіальні робочі органи:
1) регламентні комісії при регіональних центрах оцінювання якості освіти;
2) предметні фахові комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти;
3) експертні комісії з питань визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, що використовуються як державна підсумкова атестація, при Українському центрі оцінювання якості освіти;
4) експертні комісії з питань визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, що використовуються під час прийому до навчальних закладів, при Українському центрі оцінювання якості освіти;
5) апеляційна комісія при Українському центрі оцінювання якості освіти.
18. Колегіальні робочі органи, зазначені в пункті 17 цього Порядку, діють відповідно до законодавства на підставі положень, затверджених МОН.
19. Основними завданнями регламентної комісії при регіональних центрах оцінювання якості освіти є:
1) захист прав осіб, які подали заяву з питань, що належать до її компетенції;
2) дотримання норм і вимог регламентів роботи тимчасових пунктів, вирішення інших питань, пов’язаних з їх діяльністю;
3) розгляд апеляційних заяв щодо відмови в реєстрації для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні;
4) вирішення питань щодо створення особливих (спеціальних) умов, необхідних для проходження зовнішнього незалежного оцінювання особами з особливими освітніми потребами;
5) розгляд апеляційних заяв щодо порушення процедури проведення зовнішнього незалежного оцінювання в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання, що може вплинути на об’єктивність результатів;
6) з’ясування достовірності обставин і фактів, що дає можливість особі взяти участь у додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання з певного навчального предмета;
7) розгляд документів, складених у пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання, пунктах обробки та пунктах перевірки, що містять інформацію про ознаки порушень учасниками зовнішнього оцінювання процедури зовнішнього незалежного оцінювання в пункті проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
8) порушення перед Українським центром оцінювання якості освіти клопотань щодо анулювання результатів зовнішнього незалежного оцінювання.
20. До складу регламентних комісій входять представники регіональних центрів оцінювання якості освіти, місцевих органів управління освітою, а також фахівці, делеговані МОЗ, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я місцевих органів виконавчої влади, інші особи.
21. Основними завданнями предметної фахової комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти є:
1) створення умов для об’єктивного оцінювання сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання учасників зовнішнього оцінювання;
2) ухвалення правильних відповідей до завдань сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання у день проведення зовнішнього незалежного оцінювання з певного навчального предмета.
22. Основним завданням експертної комісії з питань визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, що використовуються як державна підсумкова атестація, при Українському центрі оцінювання якості освіти є розроблення таблиць відповідності тестових балів оцінкам рівня навчальних досягнень відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затверджених МОН.
23. Основними завданнями експертної комісії з питань визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, що використовуються під час прийому до навчальних закладів, при Українському центру оцінювання якості освіти є:
1) встановлення порога "склав/не склав", мінімальної кількості (суми) тестових балів з певного навчального предмета, отримання яких надає учаснику зовнішнього оцінювання право на участь в конкурсному відборі під час прийому до вищого навчального закладу;
2) розроблення таблиць відповідності тестових балів рейтинговій оцінці, що вказує на місце результату особи серед результатів інших учасників зовнішнього оцінювання.
24. До роботи в експертних комісіях залучаються фахівці з числа працівників МОН, Національної академії наук, Національної академії педагогічних наук, Українського та регіональних центрів оцінювання якості освіти, загальноосвітніх і вищих навчальних закладів, інших установ і організацій.
25. Основними завданнями апеляційної комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти є:
1) захист прав учасників зовнішнього оцінювання щодо об’єктивності оцінювання їх сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання;
2) розгляд апеляційних заяв щодо результатів зовнішнього незалежного оцінювання, у тому числі із залученням фахових предметних груп;
3) розгляд заяв учасників зовнішнього оцінювання щодо оскарження рішень регламентних комісій регіональних центрів оцінювання якості освіти, прийнятих щодо них;
4) підготовка та надання об’єктивних висновків щодо порушених в апеляційних заявах питань.
Проведення зовнішнього незалежного оцінювання
26. Зовнішнє незалежне оцінювання за результатами здобуття повної загальної середньої освіти проводиться щороку і використовується для прийому до вищих навчальних закладів на конкурсній основі.
27. Учасники зовнішнього незалежного оцінювання, які не мають результатів зовнішнього незалежного оцінювання з навчальних предметів, що визначені МОН як обов’язкові, до проходження зовнішнього незалежного оцінювання з інших навчальних предметів не допускаються, крім тих, що зазначені в пункті 32 цього Порядку.
28. Рішення щодо проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі освітнього рівня, відмінного від повної загальної середньої освіти, приймається МОН не пізніше ніж за один календарний рік до його проведення.
29. Зовнішнє незалежне оцінювання проводиться з використанням технологій педагогічного тестування або інших педагогічних технологій контролю за рівнем навчальних досягнень.
30. Завдання сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання розробляються відповідно до програм зовнішнього незалежного оцінювання.
Завдання для проведення зовнішнього незалежного оцінювання (банк завдань) розробляються педагогічними, науковими, науково-педагогічними працівниками.
Програми зовнішнього незалежного оцінювання затверджуються МОН одночасно із затвердженням строків проведення зовнішнього незалежного оцінювання та переліку навчальних предметів за погодженням з громадськими об’єднаннями керівників вищих навчальних закладів.
Перелік програм зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти, затверджується МОН та не пізніше ніж за півтора року до проведення зовнішнього незалежного оцінювання оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
Програми зовнішнього незалежного оцінювання за результатами здобуття повної загальної середньої освіти не можуть виходити за межі навчальних програм загальної середньої освіти, затверджених відповідно до законодавства.
Завдання сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання укладаються державною мовою. За бажанням особи такі завдання надаються мовою національних меншин, якщо цією мовою здійснюється навчання в системі загальної середньої освіти (крім завдань з української мови і літератури, російської мови та іноземних мов).
31. Зовнішнє незалежне оцінювання за рішенням Українського центру оцінювання якості освіти може проводитися протягом кількох сесій (дат проведення зовнішнього незалежного оцінювання) залежно від кількості учасників зовнішнього оцінювання.
Після проведення основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання для певної категорії осіб можуть бути організовані додаткові сесії.
Реєстрація осіб для участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання здійснюється за рішенням регламентної комісії регіональних центрів оцінювання якості освіти.
32. У додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання беруть участь особи, які:
1) за рішенням судів перебувають в установах пенітенціарної системи;
2) у рік проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчаються за кордоном та не можуть взяти участь в основній сесії зовнішнього незалежного оцінювання з окремих навчальних предметів;

................
Перейти до повного тексту