1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 19 червня 2019 р. № 532
Київ
Про затвердження Положення про опорний заклад освіти
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 56 від 27.01.2021 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 56 від 27.01.2021 )
Відповідно до абзацу четвертого частини другої статті 13 Закону України "Про освіту" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про опорний заклад освіти, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 56 від 27.01.2021 )
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 червня 2019 р. № 532
ПОЛОЖЕННЯ
про опорний заклад освіти
( Назва Положення із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 56 від 27.01.2021 ) ( У тексті Положення слова "Про загальну середню освіту" замінено словами " Про повну загальну середню освіту" згідно з Постановою КМ № 56 від 27.01.2021 )
1. Це Положення визначає правовий статус, порядок утворення та основні засади діяльності опорного закладу освіти.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 56 від 27.01.2021 )
2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
( Підпункт 1 пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 56 від 27.01.2021 )
2) засновник - сільська, селищна, міська рада об’єднаної територіальної громади, районна рада;
3) мотивуючий простір - зовнішній та внутрішній дизайн будівлі закладу освіти (класів, коридорів, зони відпочинку, спортивного та актового залу, бібліотеки, їдальні, санітарних приміщень), створений із застосуванням сучасних технологій, малюнків, графіків тощо;
4) новий освітній простір - сукупність умов, засобів та технологій, що утворюють безпечне освітнє середовище із застосуванням сучасних інформаційно-комунікаційних засобів та технологій у процесі здобуття освіти, у тому числі новітніх технологій енергоефективності, дизайну, архітектури будівель, споруд та території закладів освіти;
5) освітнє середовище - сукупність умов, способів і засобів для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти.
( Підпункт 6 пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 56 від 27.01.2021 )
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про освіту", " Про повну загальну середню освіту".
3. ( Абзац перший пункту 3 виключено на підставі Постанови КМ № 56 від 27.01.2021 )
( Абзац другий пункту 3 виключено на підставі Постанови КМ № 56 від 27.01.2021 )
Опорний заклад освіти є юридичною особою, має рахунки в органах Казначейства, самостійний баланс, штамп, печатку. Кількість здобувачів освіти опорного закладу освіти (без урахування їх кількості у філіях) повинно становити не менш як 200 осіб.
Філія опорного закладу освіти не є юридичною особою і діє на підставі положення, затвердженого в установленому порядку. Філія забезпечує здобуття початкової освіти, а також за рішенням засновника - базової середньої освіти.
Написання найменування опорного закладу освіти та його філій здійснюється відповідно до законодавства. Найменування філії повинно вказувати на приналежність до опорного закладу освіти, у складі якого вона утворена.
4. Опорний заклад освіти та його філії утворюються з метою:
створення єдиного освітнього простору та безпечного освітнього середовища;
забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до здобуття якісної освіти;
створення умов для здобуття особами початкової та базової середньої освіти, зокрема шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, забезпечення реалізації їх індивідуальної освітньої траєкторії, впровадження курсів за вибором, факультативів, гуртків;
( Абзац четвертий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 56 від 27.01.2021 )
раціонального і ефективного використання наявних у закладах освіти та їх філіях ресурсів, їх модернізації.
( Абзац п'ятий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 56 від 27.01.2021 )
Завданнями опорного закладу освіти та його філій є створення безпечного освітнього середовища, концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення єдиної системи виховної роботи.
Виконання завдань опорного закладу освіти та його філій можливе шляхом створення нового освітнього простору, що передбачає:
створення мотивуючого простору, застосування новітніх технологій дизайну, архітектури будівель та споруд, просторово-предметного оточення закладів освіти;
забезпечення енергоефективності будівель закладів освіти;
забезпечення створення у закладах освіти інклюзивного освітнього та безперешкодного (безбар’єрного) середовища для осіб з особливими освітніми потребами;
створення умов для здобуття освіти із застосуванням новітніх інформаційно-комунікаційних засобів та технологій;
використання матеріально-технічної бази закладів освіти для забезпечення всебічного розвитку особистості здобувачів освіти.
Формування нового освітнього простору здійснюється з урахуванням методичних рекомендацій, затверджених Мінрегіоном, зокрема щодо розроблення проектів будівництва закладів освіти та їх філій.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 56 від 27.01.2021 )
5. Засновник для прийняття рішення про утворення опорного закладу освіти та його філій:
проводить аналіз рівня матеріально-технічного забезпечення та кадрового потенціалу закладів освіти, культури, фізичної культури і спорту, що належать до сфери його управління, з урахуванням методичних рекомендацій МОН та Мінрегіону;
вивчають стан впровадження профільної середньої освіти у закладах освіти та якість надання освітніх послуг;
прогнозують витрати на зміцнення матеріально-технічної бази опорних закладів освіти та їх філій, створення в них нового освітнього простору, придбання шкільних автобусів з метою організації підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та до місця проживання, введення у разі потреби додаткових посад педагогічних працівників, створення безперешкодного (безбар’єрного) середовища для осіб з особливими освітніми потребами;

................
Перейти до повного тексту