1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 липня 2016 р. № 531
Київ
Про внесення змін до Статуту Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Внести зміни до Статуту Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 р. № 244 "Про утворення Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти" (Офіційний вісник України, 2015 р., № 36, ст. 1070), виклавши його в редакції, що додається.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 квітня 2015 р. № 244
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 27 липня 2016 р. № 531)
СТАТУТ
Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
Загальна частина
1. Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (далі - Національне агентство) є постійно діючим колегіальним органом, уповноваженим Законом України "Про вищу освіту" на реалізацію державної політики у сфері забезпечення якості вищої освіти.
2. Національне агентство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства та цим Статутом.
3. Національне агентство під час реалізації державної політики у сфері забезпечення якості вищої освіти взаємодіє з Кабінетом Міністрів України, МОН, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, Національною академією наук та національними галузевими академіями наук, органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями, підприємствами, установами та організаціями, з науковими установами і вищими навчальними закладами зарубіжних країн, а також з міжнародними організаціями в галузі вищої освіти.
4. Національне агентство є неприбутковою організацією.
5. Національне агентство є юридичною особою публічного права.
Національне агентство набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства, печатку із своїм найменуванням.
6. Кошторис, план асигнувань загального фонду бюджету, штатний розпис Національного агентства на відповідний рік та зміни до них затверджує Міністр освіти і науки.
7. Національне агентство має право в установленому законодавством порядку укладати договори, вчиняти інші правочини, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
8. Повне найменування Національного агентства:
українською мовою - Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти;
англійською мовою - National Agency for Higher Education Quality Assurance.
Місцезнаходження Національного агентства: Україна, м. Київ, вул. Володимира Винниченка, 5.
Повноваження Національного агентства
9. Національне агентство:
формує вимоги до системи забезпечення якості вищої освіти, розробляє положення про акредитацію освітніх програм і подає його МОН для затвердження;
аналізує якість освітньої діяльності вищих навчальних закладів;
проводить ліцензійну експертизу, готує експертний висновок щодо можливості видачі ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері вищої освіти;
формує галузеві експертні ради у складі від дев'яти до 15 членів на строк не більше ніж три роки з числа осіб, які мають науковий ступінь у відповідній галузі знань або досвід фахової роботи в галузі не менш як п'ять років, крім представників органів студентського самоврядування;
формує за поданням вищих навчальних закладів (наукових установ) пропозиції, зокрема з метою запровадження міждисциплінарної підготовки, щодо переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти на відповідних рівнях вищої освіти, і подає його МОН;
погоджує розроблені МОН стандарти освітньої діяльності та стандарти вищої освіти за кожною спеціальністю;
формує єдину базу даних запроваджених вищими навчальними закладами спеціалізацій, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти на кожному рівні вищої освіти;
приймає рішення про акредитацію чи відмову в акредитації відповідної освітньої програми;
формує критерії оцінки якості освітньої діяльності, зокрема наукових здобутків, вищих навчальних закладів, за якими можуть складатися рейтинги вищих навчальних закладів;
подає пропозиції щодо надання вищому навчальному закладу статусу національного в порядку та за критеріями, встановленими Кабінетом Міністрів України;
встановлює один раз на сім років відповідність діяльності національного вищого навчального закладу критеріям, визначеним Кабінетом Міністрів України, для підтвердження чи позбавлення його такого статусу;
вносить Кабінетові Міністрів України подання щодо надання національному вищому навчальному закладу за результатами конкурсного відбору в разі відповідності критеріям, встановленим Кабінетом Міністрів України, статусу дослідницького;
встановлює один раз на сім років відповідність діяльності дослідницького вищого навчального закладу критеріям, визначеним Кабінетом Міністрів України, для підтвердження чи позбавлення його такого статусу;
розробляє вимоги до рівня наукової кваліфікації осіб, які здобувають наукові ступені;
подає МОН для схвалення порядок присудження наукових ступенів спеціалізованими вченими радами вищих навчальних закладів (наукових установ) для внесення в установленому порядку Кабінетові Міністрів України;
погоджує розроблений МОН порядок визнання здобутих в іноземних вищих навчальних закладах ступенів вищої освіти та наукових ступенів;
розробляє положення про акредитацію спеціалізованих вчених рад та подає його МОН для затвердження, акредитує спеціалізовані вчені ради та контролює їх діяльність;
акредитує незалежні установи оцінювання та забезпечення якості вищої освіти;
бере участь в установленому законом порядку у формуванні показників державного замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою за рівнями вищої освіти та спеціальностями з урахуванням середньострокового прогнозу потреби у фахівцях на ринку праці;
щороку готує та оприлюднює доповідь про якість вищої освіти в Україні, її відповідність завданням сталого інноваційного розвитку суспільства, звіт про свою діяльність, формує пропозиції щодо законодавчого забезпечення якості вищої освіти та подає зазначені документи Верховній Раді України, Президентові України, Кабінетові Міністрів України та вищим навчальним закладам для їх обговорення і належного реагування;
затверджує порядок висунення кандидатур і обрання членів галузевих експертних рад та положення про них;
здійснює інші повноваження, передбачені законом.
10. Національне агентство з метою організації своєї діяльності:
забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції, контроль за їх здійсненням у секретаріаті Національного агентства;
забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, здійснює контроль за її збереженням;
забезпечує оприлюднення інформації про свою діяльність, здійснює заходи щодо налагодження діалогу з громадськістю та створення умов для участі громадян у процесі реалізації державної політики у сфері забезпечення якості вищої освіти;
висвітлює на своєму офіційному веб-сайті питання розвитку та функціонування системи забезпечення якості вищої освіти.
11. Національне агентство має право:
залучати до проведення процедури акредитації освітньої програми акредитовані ним незалежні установи оцінювання та забезпечення якості вищої освіти;
одержувати в установленому законодавством порядку від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій і громадян інформацію, документи та матеріали, необхідні для реалізації покладених на Національне агентство повноважень;
одержувати в установленому законодавством порядку під час проведення ліцензійної експертизи, акредитації освітніх програм, акредитації спеціалізованих вчених рад, акредитації незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти від вищих навчальних закладів і незалежних установ оцінювання та забезпечення якості вищої освіти документи, визначені законодавством;
залучати спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), експертів, а також міжнародних експертів - професорів провідних іноземних вищих навчальних закладів та/або експертів інституцій, які забезпечують якість вищої освіти в інших державах, до розгляду питань, що належать до компетенції Національного агентства;
користуватися в установленому порядку інформаційними базами даних МОН;
провадити видавничу діяльність;
організовувати та проводити з'їзди, конференції, симпозіуми, семінари, зустрічі, тренінги, наради, у тому числі міжнародні, з питань, що належать до його компетенції, а також брати участь у зазначених заходах за рахунок коштів спеціального фонду.
Склад і структура Національного агентства
12. Національне агентство, до складу якого входить 25 членів, формується на таких засадах:
два члени делегуються Національною академією наук та по одному - національними галузевими академіями наук;
13 членів обираються з'їздами з числа представників вищих навчальних закладів державної, комунальної та приватної форми власності, у тому числі дев'ять членів - від державних вищих навчальних закладів, один член - від комунальних вищих навчальних закладів, три члени - від приватних вищих навчальних закладів;
три члени обираються спільним представницьким органом всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців;
два члени обираються з'їздом представників органів студентського самоврядування вищих навчальних закладів з числа осіб, які здобувають вищу освіту.
Перший склад Національного агентства формується відповідно до підпункту 14 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про вищу освіту" та абзацу четвертого пункту 2 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти".
Склад Національного агентства затверджується Кабінетом Міністрів України.
13. Суб'єкт, який обрав (делегував) свого представника до Національного агентства, має право відкликати його достроково.
14. Повноваження члена Національного агентства припиняються у випадках, передбачених законом.
15. Строк повноважень членів Національного агентства становить три роки. Одна і та сама особа не може бути членом Національного агентства більше двох строків.
16. До складу Національного агентства не може входити особа:
яка за рішенням суду визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена;
яка має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;
яка відповідно до вироку суду позбавлена права обіймати відповідні посади;
яка за рішенням суду була визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;
яка піддавалася адміністративному стягненню за корупційне правопорушення протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;
на яку поширюється дія частин третьої та четвертої статті 1 Закону України "Про очищення влади" ;
відомості про яку внесені до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України "Про очищення влади" ;
яка є керівником або заступником керівника Національної академії наук, національної галузевої академії наук, вищого навчального закладу, наукової установи;
яка є засновником приватного вищого навчального закладу.
17. Члени Національного агентства виконують покладені на них функції на підставі укладених з ними цивільно-правових договорів, крім його Голови та заступників Голови, які працюють на постійній основі.
Члени Національного агентства та члени галузевих експертних рад на час виконання обов'язків, покладених на них Законом України "Про вищу освіту" , можуть бути звільнені (повністю або частково) від виконання професійних обов'язків за основним місцем роботи із збереженням заробітної плати.
Галузеві експертні ради Національного агентства не мають статусу юридичної особи та діють на підставі положення про них.
18. Члени Національного агентства діють на засадах відкритості та прозорості.
19. Засідання Національного агентства є правоможним, якщо в ньому беруть участь не менше двох третин його членів.
Рішення з усіх питань приймаються більшістю від складу Національного агентства.

................
Перейти до повного тексту