- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Україною та Королівством Нідерландів про взаємну адміністративну допомогу в митних справах
( Угоду затверджено Указом Президента
N 219/2007 від 20.03.2007 )
Дата підписання: 07.06.2006
Дата затвердження: 20.03.2007
Дата набрання чинності: 01.06.2007
Преамбула
Україна та Королівство Нідерландів, які далі називаються Договірні Сторони;
БЕРУЧИ ДО УВАГИ важливість правильного справляння мит і забезпечення належного застосування їхніми митними адміністраціями заборон, обмежень та заходів контролю стосовно певних товарів;
УВАЖАЮЧИ, що порушення митного законодавства, зокрема порушення прав інтелектуальної власності, завдають шкоди інтересам Договірних Сторін в економічній, комерційній, фіскальній, соціальній сферах, сфері охорони здоров'я, громадської безпеки та культури;
УВАЖАЮЧИ, що незаконне транскордонне переміщення зброї, вибухових, хімічних, біологічних та ядерних речовин та матеріалів, а також наркотичних і психотропних речовин та прекурсорів становить небезпеку для суспільства;
ВИЗНАЮЧИ необхідність міжнародного співробітництва у справах, пов'язаних з додержанням та застосуванням митного законодавства;
БУДУЧИ ПЕРЕКОНАНИМИ, що ефективність заходів, спрямованих проти митних порушень, може бути підвищена шляхом тіснішого співробітництва між їхніми митними адміністраціями на основі спільно погоджених правових положень;
ЗВАЖАЮЧИ НА Рекомендації щодо взаємної адміністративної допомоги від 5 грудня 1953 р., Декларацію про вдосконалення митного співробітництва та взаємної адміністративної допомоги (Кіпрська декларація) від липня 2000 р. та Резолюцію про безпеку та сприяння міжнародному торговому ланцюгу постачання від червня 2002 р., прийняті під егідою Ради з митного співробітництва, яка тепер називається Всесвітньою митною організацією;
ЗВАЖАЮЧИ НА міжнародні конвенції, що містять заборони, обмеження та спеціальні заходи контролю стосовно окремих товарів;
домовилися про таке:
РОЗДІЛ I
Визначення
Стаття 1
Для цілей цієї Угоди:
a) "митна адміністрація" означає:
для України - Державну митну службу України;
для Королівства Нідерландів - Центральне управління із застосування митного законодавства;
b) "митна вимога" означає будь-яку суму мит і надбавок, додаткових зборів, прострочених платежів, відсотків та витрат стосовно зазначених вище зборів, що не можуть стягуватися на території однієї з Договірних Сторін;
c) "мита" означає всі збори, податки чи будь-які інші нарахування, які справляються на території Договірних Сторін, а також будь-які повернення відшкодування, або експортні субсидії, що вимагаються під час застосування митного законодавства, але які не включають внесків або інших платежів за послуги, що надаються;
d) "митне законодавство" означає будь-які правові або адміністративні положення, які застосовуються та впроваджуються митними адміністраціями будь-якої Договірної Сторони у зв'язку з імпортом, експортом, відвантаженням, транзитом, зберіганням та переміщенням товарів, зокрема правові та адміністративні положення, пов'язані із заходами заборони, обмеження та контролю над окремими товарами та у зв'язку з боротьбою з відмиванням грошей та фінансуванням тероризму;
e) "митне порушення" означає будь-яке порушення або спробу порушення митного законодавства;
f) "інформація" означає будь-які дані незалежно від того, чи були вони піддані обробці й аналізу, а також документи, звіти й інші повідомлення в будь-якій формі, зокрема електронній, або їхні засвідчені копії;
g) "міжнародний торговельний ланцюг постачання" означає всі процеси, що відбуваються в рамках транскордонного руху товарів від місця походження до місця кінцевого призначення;
h) "посадова особа" означає будь-якого митного службовця або іншого державного агента, призначеного будь-якою митною адміністрацією;
i) "особа" означає будь-яку фізичну або юридичну особу;
j) "особові дані" означають будь-які дані стосовно встановленої фізичної особи або такої, що може бути встановлена;
k) "запитувана адміністрація" означає митну адміністрацію, до якої надсилається запит про надання допомоги;
l) "запитуюча адміністрація" означає митну адміністрацію, яка звертається із запитом про надання допомоги;
m) "запитувана Договірна Сторона" означає Договірну Сторону, до митної адміністрації якої надається клопотання про надання допомоги;
n) "запитуюча Договірна Сторона" означає Договірну Сторону, чия митна адміністрація звертається з клопотанням про надання допомоги.
РОЗДІЛ II
Сфера застосування Угоди
Стаття 2
1. Договірні Сторони через свої митні адміністрації надають одна одній адміністративну допомогу згідно з умовами, викладеними в цій Угоді, з метою належного застосування митного законодавства в недопущенні, розслідуванні та боротьбі з митними порушеннями та гарантування безпеки міжнародного торговельного ланцюга постачання.
2. Допомога в рамках цієї Угоди з боку кожної Договірної Сторони надається відповідно до її національного законодавства та в межах компетенції її митної адміністрації та наявних ресурсів.
3. Ця Угода не суперечить зобов'язанням Королівства Нідерландів відповідно до законодавства Європейського Союзу стосовно його поточних та майбутніх зобов'язань, як Держави - члена Європейського Союзу та будь-якого законодавства, прийнятого з метою виконання цих зобов'язань, а також його поточних та майбутніх зобов'язань, що випливають з міжнародних угод між Державами - членами Європейського Союзу.
4. Ця Угода охоплює питання адміністративної допомоги між Договірними Сторонами, що надається їхніми митними адміністраціями, та не впливатиме на угоди про взаємну правову допомогу між ними. Якщо взаємна допомога повинна надаватись іншими органами запитуваної Договірної Сторони, запитувана адміністрація визначає такі органи та, якщо це відомо, відповідний міжнародний договір, що може бути застосований.
5. Положення цієї Угоди не надають права будь-якій особі перешкоджати виконанню запиту про надання допомоги.
РОЗДІЛ III
Інформація
Стаття 3
Інформація щодо застосування та забезпечення дотримання митного законодавства
1. Митні адміністрації надають одна одній як на запит, так і за власною ініціативою інформацію, що сприяє забезпеченню належного застосування митного законодавства, недопущенню, розслідуванню та боротьбі з митними порушеннями та гарантуванню безпеки міжнародного торговельного ланцюга постачання. Така інформація може стосуватись:
a) нових методик правозастосування, що засвідчили свою ефективність;
b) нових тенденцій, засобів та способів учинення митних порушень;
c) товарів, про які відомо, що вони є суб'єктом митних порушень, а також методів транспортування та зберігання, що застосовуються стосовно таких товарів;
d) осіб, про яких відомо, що вони вчинили митні порушення або підозрюються в намірах вчинити митне порушення;
e) будь-яких інших даних, що можуть допомогти митним адміністраціям в оцінці ризиків з метою контролю та сприяння.
2. Запитувана адміністрація надає на запит запитуючої адміністрації інформацію у випадках, коли остання має підстави сумніватися щодо правдивості інформації, наданої їй відповідною особою у справі, пов'язаній із застосуванням митного законодавства.
Стаття 4
Інформація, пов'язана з митними порушеннями
1. Будь-яка з митних адміністрацій на запит або за власною ініціативою надає митній адміністрації іншої Договірної Сторони інформацію стосовно запланованих, таких, що вчиняються, або вчинених дій, що становлять митне порушення на території іншої Договірної Сторони.
2. У випадках, коли може бути завдано суттєвої шкоди економіці, охороні здоров'я, громадській безпеці, зокрема безпеці міжнародного торговельного ланцюга постачання, або іншим життєво важливим інтересам однієї з Договірних Сторін, митна адміністрація іншої Договірної Сторони, якщо існує така можливість, повинна негайно надати таку інформацію за власною ініціативою.
Стаття 5
Інформація, що стосується законності імпорту й експорту товарів
Запитувана адміністрація надає на запит запитуючої адміністрації інформацію стосовно:
a) законності імпорту товарів, що експортуються з території запитуючої Договірної Сторони на територію запитуваної Договірної Сторони та стосовно митної процедури, якщо така застосовується, згідно з якою здійснюється розміщення товарів;
b) легальності експорту товарів, що імпортуються на територію запитуючої Договірної Сторони, з території запитуваної Договірної Сторони.
Стаття 6
Автоматична передача інформації
Митні адміністрації за взаємною домовленістю відповідно до статті 20 цієї Угоди можуть автоматично передавати одна одній інформацію, обумовлену в цій Угоді.
Стаття 7
Попередня передача інформації
Митні адміністрації за спільною домовленістю відповідно до статті 20 цієї Угоди можуть передавати окрему інформацію одна одній заздалегідь перед прибуттям партій товарів на територію іншої Договірної Сторони.
РОЗДІЛ IV
Особливі форми допомоги
Стаття 8
Відшкодування за митними вимогами
1. Митні адміністрації надають на запит одна одній допомогу стосовно відшкодування за митними вимогами згідно з їхніми відповідними національними правовими та адміністративними положеннями стосовно відшкодування їхніх мит.
2. Допомога у відшкодуванні за митними вимогами здійснюється відповідно до статті 20 цієї Угоди.
Стаття 9
Здійснення нагляду та надання інформації
1. На запит запитувана адміністрація здійснюватиме нагляд та надаватиме інформацію стосовно:
a) товарів, таких, що транспортуються або зберігаються, про які відомо, що вони використовуються, або існує підозра стосовно їхнього використання з метою вчинення митного порушення на території запитуючої Договірної Сторони;
b) транспортних засобів, про які відомо, що вони використовуються, або існує підозра стосовно їхнього використання з метою вчинення митного порушення на території запитуючої Договірної Сторони;
c) приміщень на території запитуваної Договірної Сторони про які відомо, що вони використовуються, або існує підозра стосовно їхнього використання у зв'язку з учиненням митного порушення на території запитуючої Договірної Сторони;
d) осіб, що вчинили митне порушення, або такі, що підозрюються в намірах учинення митного порушення, на території запитуючої Договірної Сторони, зокрема ті, що в'їжджають на територію та виїжджають з території запитуваної Договірної Сторони.
2. Будь-яка з митних адміністрацій може здійснювати такий нагляд та надавати таку інформацію за власною ініціативою, якщо в неї є підстави підозрювати, що заплановані, такі, що вчиняються, та вчинені дії становлять митне порушення на території іншої Договірної Сторони.
Стаття 10
Контрольовані поставки
Митні адміністрації можуть надавати дозвіл відповідно до національного законодавства за взаємним погодженням та під їхнім контролем на імпорт, експорт або транзит через їхні території відповідних товарів, що є об'єктом незаконного переміщення, з метою його припинення. У разі, коли видання такого дозволу знаходиться поза компетенцією митної адміністрації, ця адміністрація повинна налагодити співробітництво із центральними органами державної влади, що мають таку компетенцію, або передати справу до таких органів.
Стаття 11
Експерти й свідки
На запит запитувана адміністрація може вповноважувати посадових осіб виступати перед судом або трибуналом на території іншої Договірної Сторони як експерти або свідки у справах, пов'язаних із застосуванням митного законодавства.
РОЗДІЛ V
Подання запитів
Стаття 12
1. Запити про надання допомоги за цією Угодою адресуються безпосередньо митній адміністрації іншої Договірної Сторони. Запити подаються у письмовій або електронній формі та супроводжуються будь-якою інформацією, що вважається корисною у виконанні запиту. Запитувана адміністрація може зажадати письмового підтвердження запиту, поданого в електронній формі. Коли цього вимагають обставини, запити можуть подаватися в усній формі. Такі запити повинні бути підтверджені в найкоротший строк або письмово, або, якщо це прийнятно для обох митних адміністрацій, в електронній формі.
................Перейти до повного тексту