1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 16 травня 1996 р. N 521
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 280 від 28.03.97 )
Про стан справ у вугільній промисловості та хід виконання Указу Президента України від 7 лютого 1996 року N 116 "Про структурну перебудову вугільної промисловості"
( Додатково див. Постанову КМ N 609 від 03.06.96 )
Кабінет Міністрів України відзначає, що Міністерством вугільної промисловості проведено певну роботу щодо виконання завдань, передбачених Указом Президента України від 7 лютого 1996 р. N 116 "Про структурну перебудову вугільної промисловості".
Разом з тим деякі завдання розв'язуються повільно, що може призвести до зриву їх виконання в установлені терміни. Міністерством вугільної промисловості не вжито необхідних заходів до запровадження у 1996 р. системи рентних платежів за вугілля, диференційованих залежно від гірничо-геологічних умов вугільних родовищ.
Стан справ у вугільній промисловості погіршується. Якщо у I кварталі 1995 р. обсяг видобутку вугілля становив 23,8 млн. тонн, то у I кварталі 1996 р. - 19,4 млн. тонн, тобто на 4,4 млн. тонн менше. Знизилася продуктивність праці робітників з видобутку вугілля, зросла собівартість продукції, зменшився вихід концентрату і крупно-середніх сортів палива.
Не приділяється належна увага удосконаленню гірничого господарства, створенню необхідного фронту очисних вибоїв, поліпшенню використання гірничої техніки. На багатьох шахтах не виконуються завдання з проведення гірничих виробок, несвоєчасно здійснюється підготовка нових горизонтів і очисних вибоїв. Комплексно механізовані вибої працюють з навантаженням, нижчим від нормативного. Середньодобове навантаження на очисні вибої постійно знижується. Зриваються терміни введення в дію потужностей на шахтах, що реконструюються, а будівництво нових шахт практично зупинилося. Недостатньо вживається заходів для забезпечення комплексної механізації виробничих процесів, внаслідок чого велика частина трудомістких робіт в очисних і підготовчих вибоях, на підземному транспорті і на поверхні шахт, особливо на допоміжних процесах, виконується вручну.
На підприємствах галузі допускаються численні порушення трудової і виробничої дисципліни, технології робіт і правил техніки безпеки, інструкцій з експлуатації машин, механізмів, апаратури протиаварійного захисту. Несвоєчасно проводяться профілактичні заходи, спрямовані на поліпшення провітрювання гірничих виробок, попередження раптових викидів вугілля, породи і газу, ремонту гірничих виробок та обладнання. Не організовано дійовий контроль за створенням безпечних умов праці, через що тільки у 1996 р. допущено ряд аварій з тяжкими наслідками.
Негативно впливає на роботу галузі фінансова незбалансованість підприємств, нестача власних обігових коштів, криза неплатежів. Тільки 10 - 15 відсотків вартості товарної продукції оплачується грошовими коштами.
Кредиторська заборгованість продовжує зростати і на 1 квітня 1996 р. на 172,9 трлн. крб. перевищує дебіторську. Нестача власних обігових коштів досягла 105 трлн. карбованців. Борг підприємств у виплаті заробітної плати досяг 45,7 трлн. карбованців.
Керівники Міністерства вугільної промисловості і виробничих об'єднань не здійснюють достатнього контролю за розрахунками за відвантаженням вугілля, формуванням і витратами фонду оплати праці на підприємствах, що належать до сфери їх управління. Недостатньо скорочується чисельність робітників, що працюють на поверхні, а також штат адміністративно-управлінського персоналу. Багато рішень колегії та наказів Міністерства вугільної промисловості не виконуються через відсутність належного контролю та низьку виконавську дисципліну на всіх рівнях управління галуззю.
З метою поліпшення стану справ у вугільній промисловості Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Визнати вугільну промисловість (вуглевидобувні підприємства) такою, що потребує державної підтримки.
Міністерству вугільної промисловості, Міністерству фінансів разом з Національним банком України у місячний термін проаналізувати фінансово-економічний стан галузі, зокрема вуглевидобувних підприємств, визначити рівень їх збитковості та внести Кабінетові Міністрів України узгоджені пропозиції щодо її зниження та перегляду видаткової частини Державного бюджету України на 1996 рік з метою виділення коштів у розмірі 35 трлн. крб. для забезпечення фінансування видобутку вугілля в обсягах, передбачених Державною програмою економічного і соціального розвитку України на 1996 рік.
Передбачити також під час уточнення Державного бюджету України додаткове виділення централізованих капітальних вкладень для завершення будівництва нових і реконструкції діючих шахт.
2. Звернути увагу Віце-прем'єр-міністра України Євтухова В.І., Міністра вугільної промисловості, його заступників на недостатність заходів, що вживаються для виконання завдань, передбачених Указом Президента України від 7 лютого 1996 р. N 116 та відповідними рішеннями Уряду України, і зобов'язати їх усунути у найкоротші терміни наявні недоліки у роботі галузі.
3. Міністерству вугільної промисловості разом з керівниками виробничих об'єднань розробити і здійснити комплекс додаткових заходів, пов'язаних з прискоренням структурної перебудови галузі, припиненням спаду видобутку вугілля, в тому числі і за рахунок освоєння проектної потужності шахт (розрізів), з підвищенням рівня виробничої, технологічної та виконавської дисципліни. Здійснювати постійний контроль за формуванням собівартості видобутку вугілля і витратами фонду оплати праці на підприємствах, що належать до сфери його управління, та за цільовим використанням фінансових ресурсів, що виділяються централізовано на реконструкцію діючих та будівництво нових шахт.
4. Національному банку за участю комерційних банків внести пропозиції щодо надання у травні 1996 р. технічного кредиту підприємствам, що належать до сфери управління Міністерства вугільної промисловості, для обладнання лав у сумі 12 трлн. крб. в травні та 5 трлн. крб. в червні 1996 р. під гарантію Міністерства фінансів з подальшим погашенням його з бюджетних коштів у першому півріччі 1997 року.
5. Дозволити Міністерству вугільної промисловості спрямовувати, як виняток, частину коштів, що виділяються для технічного переозброєння вугільної галузі з державного бюджету, на фінансування науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт з подальшим їх відшкодуванням за рахунок коштів інноваційного фонду.
6. Міністерству фінансів забезпечити пріоритетне фінансування вугільної промисловості за рахунок бюджетних коштів та затвердити до 1 червня 1996 р. графік їх надходження.
7. Міністерству фінансів, Головній державній податковій інспекції, Міністерству економіки, Державному митному комітетові забезпечити дієвість механізму наповнення Фонду розвитку паливно-енергетичного комплексу.
Міністерству внутрішніх справ, Державному комітетові нафтової, газової та нафтопереробної промисловості, Уряду Автономної республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським державним адміністраціям вжити заходів до недопущення роздрібної торгівлі бензином і дизельним паливом суб'єктами підприємницької діяльності, які не мають відповідного дозволу.
8. Міністерству вугільної промисловості, Міністерству фінансів, Міністерству економіки разом з іншими заінтересованими міністерствами та відомствами до 1 червня 1996 р. розробити і внести Кабінетові Міністрів України узгоджені пропозиції щодо звільнення планово-збиткових вугледобувних, вуглепереробних та шахтобудівельних підприємств, що належать до сфери управління Міністерства вугільної промисловості, від обов'язкових платежів до державного і місцевих бюджетів, а також позабюджетних та інших фондів згідно з переліком, що додається.
9. Міністерству вугільної промисловості, Міністерству фінансів, Міністерству економіки протягом тижня підготувати і внести до Кабінету Міністрів України проект Закону України про звільнення вугледобувних, вуглепереробних та шахтобудівельних підприємств Міністерства вугільної промисловості України від сплати заборгованості, включаючи пеню за несвоєчасне внесення обов'язкових платежів, станом на 1 січня 1996 р. до Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування України.
10. Міністерству вугільної промисловості разом з іншими заінтересованими міністерствами та відомствами здійснити до 1 липня 1996 р. інвентаризацію дебіторсько-кредиторської заборгованості підприємств, що належать до сфери його управління, за станом на 1 червня 1996 р. та внести пропозиції Кабінетові Міністрів України про її врегулювання.
11. Міністерству фінансів, Міністерству економіки, Міністерству вугільної промисловості внести в установленому порядку до Кабінету Міністрів України проекти:
постанови Верховної Ради України щодо внесення змін до Правил застосування Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", затверджених Постановою Верховної Ради України від 27 червня 1995 р., передбачивши в ній, що передача матеріальних цінностей підприємств вугільної промисловості, які передаються у зв'язку з їх ліквідацією, не вважаються безоплатно одержаними для визначення оподатковуваного прибутку підприємств, а також про віднесення до витрат на виплату додаткової заробітної плати вартості вугілля, що безкоштовно відпускається працівникам та пенсіонерам галузі;
Закону України про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 р. N 14 "Про податок на добавлену вартість", передбачивши в ньому невключення в оподатковуваний оборот безоплатної передачі основних фондів, матеріальних цінностей (незалежно від терміну введення їх у дію) шахт, що закриваються;
Закону України про внесення доповнень до Закону України "Про Державний бюджет України на 1996 рік", передбачивши у ньому звільнення від сплати земельного податку вугледобувних та вуглепереробних підприємств по земельних ділянках, на яких знаходяться відвали і хвостосховища та земельних ділянках, на яких розміщені склади державного та мобілізаційного резервів;

................
Перейти до повного тексту