1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 липня 2018 р. № 518
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1114 від 28.10.2021 )
Про внесення змін до Порядку попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях, за результатами якого укладаються договори, що мають односторонній, двосторонній та багатосторонній характер, для цілей трансфертного ціноутворення
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до Порядку попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях, за результатами якого укладаються договори, що мають односторонній, двосторонній та багатосторонній характер, для цілей трансфертного ціноутворення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2015 р. № 504 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 59, ст. 1941; 2017 р., № 29, ст. 854), зміни, виклавши його в редакції, що додається.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 67


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 липня 2015 р. № 504
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 4 липня 2018 р. № 518)
ПОРЯДОК
попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях, за результатами якого укладаються договори, що мають односторонній, двосторонній та багатосторонній характер, для цілей трансфертного ціноутворення
1. Цей Порядок визначає процедуру попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях, за результатами якої укладаються договори про попереднє узгодження ціноутворення, що мають односторонній, двосторонній або багатосторонній характер, для цілей трансфертного ціноутворення (далі - процедура узгодження ціноутворення).
2. Договір про попереднє узгодження ціноутворення (далі - договір), що має односторонній, двосторонній чи багатосторонній характер - письмова угода, що укладається між великим платником податків (далі - платник податків) та ДФС за результатами проведення процедури узгодження ціноутворення, під час якої узгоджуються критерії визначення відповідності умов контрольованих операцій, що здійснюються або будуть здійснені платником податків, принципу "витягнутої руки".
За згодою ДФС та платника податків дія договору може бути поширена на весь звітний період, в якому його укладено, та/або на звітні періоди, які передують набранню ним чинності, якщо стосовно таких звітних періодів не проведена та не проводиться перевірка з питань дотримання платником податків принципу "витягнутої руки".
3. Укладення договору є вільним волевиявленням сторін процедури узгодження ціноутворення у разі досягнення ними згоди щодо предмета та положень такого договору.
Одно-, дво- чи багатосторонній характер договору визначається платником податків самостійно на дату звернення до ДФС за умови, що укладення договору дво- чи багатостороннього характеру потребує надання підтверджень того, що контрагент платника податків звернувся до іноземного державного органу, уповноваженого адмініструвати податки і збори в державі, резидентом якої є сторона контрольованої операції (далі - іноземний податковий орган), в цілях укладення договору.
4. Залучення до процедури узгодження ціноутворення іноземного податкового органу здійснюється відповідно до міжнародного договору (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування між Україною і такою державою.
5. Платник податків з метою визначення доцільності звернення із заявою про проведення процедури узгодження ціноутворення та забезпечення належної підготовки документів та матеріалів, необхідних для її проведення, має право звернутися до ДФС з пропозицією стосовно попереднього розгляду питання щодо проведення процедури узгодження ціноутворення (далі - попередній розгляд).
При цьому платник податків надсилає до ДФС лист у довільній формі, в якому обов’язково зазначаються:
мета звернення (попередній розгляд ДФС питання щодо проведення процедури узгодження ціноутворення);
найменування платника податків, код згідно з ЄДРПОУ, адреса для листування (поштова, електронна);
інформація про господарську діяльність сторін контрольованих операцій із зазначенням найменування держав, резидентами яких вони є;
дані пов’язаних осіб для їх ідентифікації (структура групи пов’язаних осіб та критерії пов’язаності, передбачені підпунктом 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України );
факти та обставини контрольованих операцій, які можуть бути предметом попереднього узгодження ціноутворення;
методи або комбінація методів визначення відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки", які пропонуються для проведення процедури узгодження ціноутворення;
характер договору, який пропонується укласти за результатами проведення процедури узгодження ціноутворення;
дані уповноважених осіб платника податків, які братимуть участь у попередньому розгляді;
інші відомості, які платник податків вважає за необхідне подати для обговорення під час попереднього розгляду.
6. Про дату, час і місце проведення попереднього розгляду ДФС повідомляє платника податків протягом десяти робочих днів з дати надходження листа з пропозицією про попередній розгляд, але не пізніше ніж за три робочих дні до його проведення.
7. Під час проведення попереднього розгляду ДФС та платником податків можуть розглядатися, зокрема:
сторони та учасники, які можуть бути залучені до процедури узгодження ціноутворення;
сторони контрольованих операцій та держави, резидентами яких вони є, у разі розгляду можливості укладення договору дво- чи багатосторонній характеру;
ринкові умови, в яких здійснюються контрольовані операції (тенденції, бізнес-стратегії, конкурентне середовище);
факти та обставини контрольованих операцій, які можуть бути предметом процедури узгодження ціноутворення;
запропоновані методи або комбінація методів визначення відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки";
ймовірні зміни економічних умов, які впливатимуть на відносини, що можуть регулюватися договором;
характер договору, який пропонується укласти за результатами проведення процедури узгодження ціноутворення;
звітні періоди (роки), на які може бути поширена дія договору (звітний період, в якому укладено такий договір та/або звітні періоди, що передують набранню ним чинності);
строк дії договору та можливість його продовження;
інформація, документи та матеріали, необхідні для проведення процедури узгодження ціноутворення;
використання, розкриття і захист інформації, отриманої під час проведення процедури узгодження ціноутворення;
очікувана тривалість процедури узгодження ціноутворення;
графік проведення додаткових зустрічей за необхідності.
8. Під час попереднього розгляду за ініціативою ДФС та/або платника податків можуть додатково обговорюватися питання, пов’язані із процедурою узгодження ціноутворення.
9. ДФС письмово повідомляє платника податків про результати попереднього розгляду протягом 60 календарних днів з дати надходження листа з пропозицією попереднього розгляду.
Попередній розгляд не зобов’язує платника податків чи ДФС до укладення договору.
10. Попередній розгляд та/або процедура узгодження ціноутворення проводиться робочою групою ДФС (далі - робоча група), склад якої затверджується наказом ДФС.
11. Для проведення процедури узгодження ціноутворення платник податків незалежно від того, чи звертався він з пропозицією про попередній розгляд, та незалежно від його результатів подає ДФС заяву про попереднє узгодження ціноутворення (далі - заява), в якій зазначає:
найменування платника податків, код згідно з ЄДРПОУ, адресу для листування (поштова, електронна), номер телефону;
короткий опис контрольованої операції;
характер договору, який пропонується укласти за результатами попереднього узгодження ціноутворення;
дані про керівника та/або уповноважену особу платника податків, який братиме участь у процедурі узгодження ціноутворення (посада, прізвище, ім’я, по батькові, номер телефону, адреса електронної пошти).
Разом із заявою платник податків подає:
копії установчих документів платника податків;
фінансову звітність платника податків за останній звітний (податковий) рік;
копії договорів (контрактів), за якими здійснюються контрольовані операції із зазначенням ланцюга постачання (створення вартості) товарів (робіт, послуг) у контрольованих операціях;
документацію з трансфертного ціноутворення щодо контрольованих операцій, які є предметом попереднього узгодження ціноутворення, за звітний (податковий) рік, що передує року подання заяви - у разі проведення контрольованих операцій у такому звітному (податковому) році;
опис поточних податкових спорів, які стосуються предмета узгодження (за наявності);
опис впливу міжнародного договору (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування між Україною та іноземною державою, резидентом якої є сторона контрольованої операції, на предмет узгодження (за наявності такого договору (конвенції);
результати аналізу можливого впливу умов договору на розмір податкових зобов’язань сторін контрольованої операції;
проект договору;
копію документа, що підтверджує повноваження уповноваженої особи платника податків, яка братиме участь у процедурі узгодження ціноутворення.
12. У разі подання заяви з метою укладення договору дво- чи багатостороннього характеру платник податків додатково подає:
довідку або її нотаріально засвідчену копію, яка підтверджує, що сторона контрольованої операції - нерезидент є резидентом держави, у відносинах з якою діє міжнародний договір України про уникнення подвійного оподаткування;
копії документів, що підтверджують факт звернення із заявою про проведення процедури узгодження ціноутворення контрагента платника податків у контрольованих операціях до іноземного податкового органу держави, з якою діє договір України про уникнення подвійного оподаткування (у разі такого звернення).
13. Платник податків разом із заявою може також подати інші, ніж передбачені пунктом 11 цього Порядку, документи чи матеріали.
14. Заява, документи та матеріали, необхідні для проведення процедури узгодження ціноутворення, готуються державною мовою. У разі подання разом із заявою документів, підготовлених іноземною мовою, платник податків одночасно подає їх переклад державною мовою.
У разі звернення із заявою з метою укладення договору дво- чи багатостороннього характеру платник податків на вимогу ДФС подає переклад іноземною мовою документів та матеріалів, визначених у пунктах 11-13 цього Порядку.
15. Під час процедури узгодження ціноутворення ДФС та платник податків проводять спільні обговорення питань, що стосуються предмета та умов процедури узгодження ціноутворення та договору.

................
Перейти до повного тексту