1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 6 лютого 2013 р. № 51-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної цільової правоохоронної програми встановлення сучасних систем безпеки, застосування засобів зовнішнього контролю (спостереження) та швидкого реагування на період до 2016 року
1. Схвалити Концепцію Державної цільової правоохоронної програми встановлення сучасних систем безпеки, застосування засобів зовнішнього контролю (спостереження) та швидкого реагування на період до 2016 року, що додається.
Визначити Міністерство внутрішніх справ державним замовником Програми.
2. Міністерству внутрішніх справ разом з іншими заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади розробити та подати у шестимісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової правоохоронної програми встановлення сучасних систем безпеки, застосування засобів зовнішнього контролю (спостереження) та швидкого реагування на період до 2016 року.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 6 лютого 2013 р. № 51-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової правоохоронної програми встановлення сучасних систем безпеки, застосування засобів зовнішнього контролю (спостереження) та швидкого реагування на період до 2016 року
Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Забезпечення конституційних прав і свобод людини є головним обов’язком держави. Людина, її життя, здоров’я, честь, гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю.
Результати аналізу стану криміногенної ситуації в державі свідчать про наявність серйозних проблем у діяльності правоохоронних органів у сфері забезпечення громадської безпеки та громадського порядку.
Упродовж 2008-2011 років спостерігалася стійка тенденція до збільшення кількості злочинів у громадських місцях (у 2008 році - 58 тис., у 2011 році - 94,6 тис.).
Особливе занепокоєння викликає збільшення кількості тяжких та особливо тяжких злочинів на 16,2 відсотка, умисних убивств - на 42,4, крадіжок на - 126,7, незаконних заволодінь транспортними засобами - на 88,9, хуліганств - на 11,3 відсотка.
Кількість злочинів, вчинених на вулицях, площах, у парках і скверах, збільшилася на 46,7 відсотка.
Надзвичайно серйозною проблемою стає підвищення рівня терористичної загрози. Основними причинами терористичних проявів є радикалізм, екстремізм, політизація проблематики міжнаціональних, етноконфесійних відносин, поширення громадянської нетерпимості та протистояння, насамперед у площині суспільно-політичних відносин, а також негативний вплив міжнародних терористичних і релігійно-екстремістських організацій.
Упродовж зазначених чотирьох років більше ніж на третину збільшилася кількість злочинів, вчинених із застосуванням вогнепальної зброї, а саме на 35,7 відсотка, у тому числі умисних убивств - на 39,3 відсотка, тяжких тілесних ушкоджень - майже удвічі, або на 88,9 відсотка. Удвічі збільшилася кількість анонімних повідомлень про загрозу безпеці.
Протягом згаданого періоду кількість вогнепальної зброї, вилученої із незаконного обігу, збільшилася на 1,7 відсотка, гранат - на 60, мін - на 73,7, вибухових речовин - на 177,7 відсотка.
Щодоби до охорони громадського порядку залучається близько 20,9 тис. працівників органів внутрішніх справ, однак зазначених сил недостатньо для належного забезпечення громадського порядку та громадської безпеки.
Рівень забезпечення працівниками органів внутрішніх справ дотримання громадського порядку в населених пунктах на сьогодні становить близько 30 відсотків.
Так, з понад 1300 міст і селищ міського типу підрозділи патрульної служби забезпечують охорону громадського порядку лише в кожному п’ятому.
В обласних центрах охорону громадського порядку здійснюють підрозділи патрульної служби загальною чисельністю лише 6,6 тис. працівників органів внутрішніх справ.
Питання забезпечення охорони громадського порядку та громадської безпеки особливо гостро постає в умовах реформування органів внутрішніх справ та скорочення їх штатної чисельності.
Установлення сучасних систем безпеки та застосування засобів зовнішнього контролю (спостереження) з метою запобігання та швидкого реагування на правопорушення повинно стати основою спільної цілеспрямованої роботи правоохоронних та інших заінтересованих органів виконавчої влади.
У цій Концепції терміни вживаються у такому значенні:
сучасні системи безпеки – сукупність високотехнологічних програмно-апаратних засобів з можливістю підвищення їх функціонального потенціалу та збільшення потужності, призначені для моніторингу, фіксації зображення, передавання інформації про стан громадського порядку і громадської безпеки, що забезпечує невідкладне оповіщення та швидке реагування на ситуації, пов’язані з вчиненням правопорушення або виникненням надзвичайної події;
засоби зовнішнього контролю (спостереження) – технічне обладнання (відеокамери, відеореєстратори), включаючи пристрої екстреного виклику, за допомогою яких здійснюється відеоспостереження у місцях, що потребують постійного нагляду, або передається інформація відповідним підрозділам правоохоронних органів з метою швидкого реагування;
швидке реагування – оперативне реагування спеціально підготовлених сил (підрозділів правоохоронних органів), що здійснюється з використанням відповідних засобів і передбачає їх прибуття до визначеного об’єкта протягом мінімального часу, з метою своєчасного запобігання правопорушенням та вжиття необхідних заходів, адекватних характеру правопорушення або надзвичайної події.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв’язання програмним методом
Низька ефективність наявних систем безпеки та засобів зовнішнього контролю (спостереження) і швидкого реагування зумовлена такими факторами, як:
недостатня штатна кількість працівників відповідних підрозділів органів внутрішніх справ, що забезпечують охорону громадського порядку;
недостатня кількість засобів відеоспостереження;
функціонування систем безпеки на технічно застарілих та програмно несумісних платформах;
відсутність належної координації взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади;
недостатній обсяг видатків на оновлення систем безпеки;
відсутність оперативного доступу до відомостей, які зберігаються в інформаційних системах органів державної влади, на які покладено завдання із забезпечення громадської безпеки та громадського порядку, боротьби з тероризмом.
Комплексне розв’язання проблеми можливе шляхом розроблення, затвердження та виконання Державної цільової правоохоронної програми встановлення сучасних систем безпеки, застосування засобів зовнішнього контролю (спостереження) та швидкого реагування на період до 2016 року.

................
Перейти до повного тексту