- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 26 липня 1994 р. N 508 Київ |
Про заходи щодо виконання Закону України "Про пожежну безпеку"
З метою реалізації вимог, передбачених Законом України
"Про пожежну безпеку", Кабінет Міністрів України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про Державну пожежну охорону (додається).
( Пункт 2 втратив чинність на підставі Постанови КМ
N 2030 від 26.12.2003 )
3. Міністерствам і відомствам, Уряду Криму, виконавчим комітетам місцевих Рад у другому півріччі 1994 р. забезпечити розроблення та затвердження в установленому порядку відповідних нормативних актів, що випливають із Закону України "Про пожежну безпеку", а також перспективних організаційних і науково-технічних заходів щодо запобігання пожежам і пожежної безпеки населених пунктів і об'єктів.
4. Для координації та вдосконалення роботи, пов'язаної із забезпеченням пожежної безпеки, та контролю за її проведенням керівникам міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади утворити до 1 жовтня 1994 р. у центральному апараті у межах існуючої чисельності його працівників службу пожежної безпеки.
Міністерству внутрішніх справ надати методичну допомогу в організації роботи цієї служби.
5. Затвердити перелік міністерств і відомств, на об'єктах яких створюються підрозділи відомчої пожежної (пожежно-сторожової) охорони, згідно з додатком N 1.
6. Міністерствам і відомствам, виконкомам місцевих Рад забезпечити дотримання вимог щодо пожежної безпеки продукції, яка виготовляється в Україні та ввозиться на її територію.
7. Міністерству внутрішніх справ організувати проведення необхідних підготовчих робіт, а Державному комітетові по стандартизації, метрології та сертифікації запровадити в установленому порядку протягом 1995 - 1996 років обов'язкову сертифікацію продукції протипожежного призначення згідно з додатком N 2.
8. Міністерству внутрішніх справ, Державному комітетові по житлово-комунальному господарству разом з виконкомами місцевих Рад забезпечити роз'яснення за місцем проживання громадян та у громадських місцях правил пожежної безпеки.
Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи розробити протягом 1994 року програми, методичні вказівки та наочні матеріали для проведення цієї роботи.
( Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 873 від 04.06.2003 )
9. Міністерству освіти разом з Міністерством з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи здійснити розроблення програм і забезпечити починаючи з 1994/95 навчального року вивчення правил пожежної безпеки (з практичними заняттями) в загальноосвітніх, професійних навчально-виховних і вищих навчальних закладах, закладах підвищення кваліфікації і перепідготовки кадрів.
( Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 873 від 04.06.2003 )
10. Укртелерадіокомпанії, Укрінформу забезпечити широке висвітлення у засобах масової інформації положень Закону України
"Про пожежну безпеку".
11. Міністерству фінансів разом з Міністерством внутрішніх справ до 1 жовтня 1994 року:
внести пропозиції Кабінетові Міністрів України стосовно визначення переліку продукції протипожежного призначення та послуг, пов'язаних із запобіганням пожежам або їх ліквідацією, у разі виробництва (надання) яких на підприємства поширюються пільги щодо оподаткування, передбачені чинним законодавством;
визначити порядок зарахування та використання коштів, що надходять до державного бюджету від застосування штрафних санкцій до підприємств, установ і організацій, для розвитку мережі пожежної охорони і пропаганди протипожежних заходів.
12. Міністерству внутрішніх справ в тримісячний термін розробити разом із заінтересованими міністерствами і відомствами та затвердити:
порядок проведення експертизи проектної та іншої документації щодо пожежної безпеки і видачі дозволів на початок роботи підприємства;
положення про сільську пожежну охорону;
положення про добровільну пожежну дружину (команду);
перелік посад, при призначенні на які необхідно пройти спеціальну підготовку за пожежно-технічним мінімумом, а також порядок її організації.
13. Міністерству внутрішніх справ, Міністерству фінансів, Міністерству економіки, Комітетові у справах нагляду за страховою діяльністю з участю Української пожежно-страхової компанії у тримісячний термін внести до Кабінету Міністрів України пропозиції стосовно запровадження обов'язкового страхування майна від вогневих ризиків з передбаченням порядку і умов відрахування сум від страхових платежів органам Державної пожежної охорони на запобіжні протипожежні заходи, а також визначити порядок і умови обов'язкового особистого страхування працівників відомчої та сільської пожежної охорони, членів добровільних пожежних дружин (команд).
14. Міністерству економіки, Міністерству фінансів за поданням Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи передбачати починаючи з 1995 року виділення лімітів капітальних вкладень на будівництво об'єктів пожежної охорони загальнодержавного значення.
( Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 873 від 04.06.2003 )
15. Виконкомам місцевих Рад:
передбачати починаючи з 1995 року в проектах планів і програм економічного і соціального розвитку територій і проектах бюджетів будівництво об'єктів Державної пожежної охорони, в тому числі соціально-побутового призначення, і виділення житла для особового складу її підрозділів;
розглянути питання стосовно першочерговості забезпечення підрозділів та апарату управління Державної пожежної охорони пально-мастильними матеріалами.
16. Рекомендувати Київській міській Раді вирішити в поточному році питання про виділення земельної ділянки для будівництва лабораторного корпусу Українського науково-дослідного інституту пожежної безпеки Міністерства внутрішніх справ.
17. Міністерству машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії забезпечити в 1994 - 1998 роках виконання робіт для створення і впровадження в діяльність Державної пожежної охорони інформаційної системи управління пожежної безпеки країни.
Міністерству фінансів передбачити в проекті державного бюджету необхідні для цього кошти.
18. Протягом 1994 - 2000 років:
( Дію абзацу другого пункту 18 призупинено в частині проведення заміни професійної пожежної охорони на державну та виділення додаткової штатної чисельності особового складу для доукомплектування державної пожежної охорони на 1999 - 2000 роки на підставі Постанови КМ
N 1469 від 21.09.98 )
Міністерству внутрішніх справ разом із заінтересованими міністерствами і відомствами забезпечити формування Державної пожежної охорони на базі підрозділів воєнізованої і професійної пожежної охорони в межах існуючої чисельності їх працівників згідно з додатком N 3.
Встановити, що функції місцевих органів державного пожежного нагляду здійснюються підрозділами воєнізованої і професійної пожежної охорони Міністерства внутрішніх справ до їх реорганізації;
( Дію абзацу четвертого пункту 18 призупинено в частині проведення заміни професійної пожежної охорони на державну та виділення додаткової штатної чисельності особового складу для доукомплектування державної пожежної охорони на 1999 - 2000 роки на підставі Постанови КМ
N 1469 від 21.09.98 )
для приведення чисельності працівників підрозділів Державної пожежної охорони у відповідність з нормативною належністю чергових караулів пожежних частин та органів управління ними збільшити Міністерству внутрішніх справ для доукомплектування цих підрозділів штатну чисельність особового складу згідно з додатком N 4.
19. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Ради Міністрів УРСР від 15 червня 1966 р. N 456 "Про поліпшення організації пожежної охорони в Українській РСР";
постанову Ради Міністрів УРСР від 12 жовтня 1977 р. N 514 "Про забезпечення виконання постанови Ради Міністрів СРСР від 15 липня 1977 р. N 654 "Про заходи по підвищенню пожежної безпеки у населених пунктах і на об'єктах народного господарства";
постанову Ради Міністрів УРСР від 20 серпня 1985 р. N 323 "Про посилення протипожежного захисту об'єктів з масовим перебуванням людей";
постанову Ради Міністрів УРСР від 12 жовтня 1988 р. N 322 "Про заходи подальшого зміцнення пожежної безпеки у республіці";
постанову Кабінету Міністрів України від 31 січня 1992 р.
N 46 "Про порядок організації воєнізованої пожежної охорони Міністерства внутрішніх справ України" (ЗП України, 1992 р., N 3, ст. 56);
пункт 4 постанови Кабінету Міністрів України від 3 квітня 1993 р.
N 242 "Про першочергові заходи щодо забезпечення пожежної безпеки".
Прем'єр-міністр України Міністр Кабінету Міністрів України | В. МАСОЛ В. ПУСТОВОЙТЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 липня 1994 р. N 508
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну пожежну охорону
( У тексті Положення слова "Головне управління Державної пожежної охорони МВС", "Республіка Крим", "Крим", "управління (відділи) Державної пожежної охорони" в усіх відмінках замінено відповідно словами "Державний департамент пожежної безпеки", "Автономна Республіка Крим", "управління (відділи) пожежної безпеки" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
N 1759 від 16.11.2002 )
( У тексті Положення абревіатуру "МВС" замінено абревіатурою "МНС", а слова "органи державної виконавчої влади" в усіх відмінках - словами "органи виконавчої влади" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
N 873 від 04.06.2003 )
( У тексті Положення слова "виконкомів місцевих Рад" та "місцевих Рад та їх виконкомів" в усіх відмінках замінено словами "органів місцевого самоврядування" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
N 695 від 03.05.2007 )
Загальна частина
1. Державна пожежна охорона створюється з метою захисту життя і здоров'я громадян, приватної, колективної та державної власності від пожеж, підтримання належного рівня пожежної безпеки на об'єктах і в населених пунктах і входить до системи МНС.
2. До складу державної пожежної охорони входять Державний департамент пожежної безпеки МНС, підпорядковані йому територіальні органи державного нагляду у сфері пожежної безпеки в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві і Севастополі, районах, містах, районах у містах, підрозділи державної пожежної охорони на договірних об'єктах, допоміжні служби, науково-дослідні установи, пожежно-технічні навчальні заклади, Державний центр сертифікації МНС.
( Абзац перший пункту 2 в редакції Постанов КМ
N 1759 від 16.11.2002,
N 873 від 04.06.2003,
N 108 від 03.02.2010 )
Державна пожежна охорона є одночасно складовою частиною державної системи цивільного захисту, і у межах своєї компетенції розв'язує завдання мобілізаційної підготовки.
( Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 108 від 03.02.2010 )( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 414 від 04.04.2006 )
3. Державна пожежна охорона у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до
Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами МНС та цим Положенням.
( Пункт 3 в редакції Постанови КМ
N 695 від 03.05.2007 )
4. Основними завданнями Державної пожежної охорони є:
організація розроблення та впровадження організаційних і науково-технічних заходів та нормативне регулювання в галузі пожежної безпеки;
здійснення державного пожежного нагляду;
запобігання пожежам і нещасним випадкам на них;
гасіння пожеж, рятування людей та надання допомоги в ліквідації наслідків аварій, катастроф і стихійного лиха;
розв'язання окремих завдань мобілізаційної підготовки.
5. Державна пожежна охорона відповідно до покладених на неї завдань:
1) організовує реалізацію єдиної науково-технічної політики в галузі пожежної безпеки;
2) бере участь у координації діяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, науково-технічних установ у галузі пожежної безпеки, підготовці державних і регіональних програм її забезпечення, розробленні заходів щодо пожежної безпеки населених пунктів і об'єктів; погоджує плани комплексного розвитку регіонів і територій;
3) подає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям пропозиції про проведення науково-дослідних, проектних і проектно-конструкторських робіт у галузі пожежної безпеки;
4) здійснює контроль за реалізацією технічних програм з питань, які стосуються пожежної безпеки;
5) бере участь у вирішенні питань організації пожежної охорони в населених пунктах і на об'єктах;
6) організовує за договорами охорону від пожеж або пожежно-технічне обслуговування підприємств, установ і організацій;
7) укладає і розриває договори з підприємствами, установами і організаціями на створення підрозділів Державної пожежної охорони, придбання пожежної техніки та протипожежного устаткування тощо;
8) здійснює державний нагляд за виконанням міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами і організаціями, а також посадовими особами і громадянами законодавства з питань пожежної безпеки, протипожежних вимог стандартів, норм і правил;
9) організовує і здійснює гасіння пожеж, рятування людей, надає допомогу в ліквідації наслідків аварій, катастроф і стихійного лиха;
10) формує науково-технічну політику в галузі протипожежного машино- та приладобудування;
11) бере участь у приймальних випробуваннях та прийнятті в експлуатацію нових зразків пожежної техніки, систем і засобів протипожежного захисту;
12) видає у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, ліцензії на окремі види діяльності (робіт, послуг) в галузі пожежної безпеки;
13) у разі потреби перевіряє на підприємствах відповідність вимогам пожежної безпеки продукції, що ними виробляється, а також відповідність стандартам і технічним умовам протипожежного устаткування;
14) зупиняє виробництво пожежонебезпечних речовин, приладів та обладнання, пожежної техніки, протипожежного устаткування, технічних засобів запобігання пожежам і надання послуг протипожежного призначення, якщо вони не відповідають вимогам стандартів;
15) забороняє продаж (поставку) юридичним особам і громадянам пожежної техніки і протипожежного устаткування, які не пройшли сертифікаційних випробувань і не відповідають вимогам стандартів;
16) контролює діяльність підрозділів відомчої, місцевої та добровільної пожежної охорони, сприяє їх всілякому зміцненню;
( Підпункт 16 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 873 від 04.06.2003 )
17) здійснює матеріально-технічне забезпечення, ремонт пожежних депо, пожежної та спеціальної техніки і засобів зв'язку, протипожежного устаткування підрозділів Державної пожежної охорони;
18) перевіряє якість пожежної техніки, протипожежного устаткування, технічних засобів запобігання пожежам, що випускаються на підприємствах незалежно від форм власності;
19) закуповує пожежну техніку, протипожежне устаткування, матеріали, засоби гасіння тощо;
20) організовує роботу підрозділів військового приймання пожежної техніки й протипожежного устаткування;
21) розробляє нормативи чисельності підрозділів Державної пожежної охорони в населених пунктах і на об'єктах, пожежної та спеціальної техніки і протипожежного устаткування для функціонування цих підрозділів;
22) проводить добір кадрів, організовує їх підготовку та перепідготовку;
23) надає у встановленому порядку платні послуги протипожежного призначення;
24) організовує та проводить разом із Штабом Цивільної оборони, заінтересованими міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади заходи з підвищення протипожежної стійкості категорованих населених пунктів і об'єктів;
25) проводить на договорній основі заняття із спеціалістами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій з правил пожежної безпеки;
26) використовує безплатно державні засоби масової інформації для оповіщення населення у разі виникнення пожежі, а також для пропаганди заходів пожежної безпеки;
27) веде облік пожеж та їх наслідків на підконтрольних їм об'єктах;
28) у встановленому порядку бере участь у міжнародному співробітництві з питань пожежної безпеки;
29) вивчає, узагальнює і поширює світовий досвід забезпечення пожежної безпеки, організовуює виконання міжнародних договорів і угод про запобігання пожежам, їх гасіння та матеріально-технічне забезпечення пожежної охорони;
30) узагальнює практику застосування законодавства з питань пожежної безпеки, вносить до відповідних органів пропозиції щодо його вдосконалення;
31) організовує виконання комплексу робіт із забезпечення єдності вимірювань;
32) здійснює в установленому порядку обов'язкову сертифікацію всіх видів продукції протипожежного призначення, в тому числі тієї, що завозиться із-за кордону.
( Пункт 5 доповнено підпунктом 32 згідно з Постановою КМ
N 1943 від 21.10.99 )
Здійснення державного пожежного нагляду
6. Державний пожежний нагляд (далі - держпожнагляд) - це наглядова діяльність спеціально уповноважених державних органів у сфері пожежної безпеки, пов'язана із здійсненням контролю за виконанням і додержанням вимог та вирішенням інших встановлених законодавством питань у цій сфері.
Держпожнагляд здійснюють:
Державний департамент пожежної безпеки - урядовий орган державного нагляду у сфері пожежної безпеки, який діє у складі МНС;
( Абзац третій пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 108 від 03.02.2010 )
територіальні органи держпожнагляду - управління (відділи, відділення, служби, інспекції) з питань наглядово-профілактичної діяльності, підпорядковані Державному департаменту пожежної безпеки, на які покладено здійснення держпожнагляду;
( Абзац четвертий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 695 від 03.05.2007,
N 108 від 03.02.2010 )( Абзац п'ятий пункту 6 виключено на підставі Постанови КМ
N 108 від 03.02.2010 )( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1943 від 21.10.99; в редакції Постанов КМ
N 1759 від 16.11.2002,
N 873 від 04.06.2003,
N 414 від 04.04.2006 )
7. Основними завданнями держпожнагляду є:
встановлення та контроль за забезпеченням єдності вимог державних стандартів, норм і правил у галузі пожежної безпеки;
здійснення контролю за дотриманням вимог пожежної безпеки під час проектування, будівництва, реконструкції, технічного переоснащення та експлуатації будівель, споруд та інших об'єктів незалежно від форм власності і видів діяльності, розроблення та виготовлення пожежонебезпечних приладів, обладнання та іншої продукції, речовин і матеріалів;
виявлення і контроль за усуненням причин і умов, що сприяють виникненню та поширенню пожежі, створенню у разі пожежі загрози життю і здоров'ю людей, знищення чи пошкодження майна, а також перешкоджають своєчасній ліквідації пожеж і врятуванню людей;
розроблення заходів профілактики пожеж.
8. Держпожнагляд виконує покладені на нього завдання у взаємодії з іншими державними органами, добровільними протипожежними об'єднаннями і формуваннями громадян.
9. Органи держпожнагляду відповідно до покладених на них завдань:
1) розробляють за участю заінтересованих міністерств та інших центральних органів виконавчої влади і затверджують загальнодержавні правила пожежної безпеки, обов'язкові для усіх підприємств, установ, організацій та громадян; встановлюють порядок опрацювання і затвердження положень, інструкцій та інших нормативних актів, розробляють типові документи з питань пожежної безпеки;
2) погоджують проекти державних і галузевих стандартів, норм, правил, технічних умов та інших нормативно-технічних документів, що стосуються пожежної безпеки, а також інші проектні рішення;
3) здійснюють контроль за дотриманням вимог законодавства з питань пожежної безпеки керівниками органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ і організацій, а також громадянами;
4) беруть участь у прийнятті в експлуатацію будівель, споруд та інших об'єктів, а також у відведенні територій під будівництво, проведенні випробувань нових зразків пожежонебезпечних приладів, обладнання та іншої продукції;
5) проводять експертизу (перевірку) проектної та іншої документації, а також стану пожежної безпеки об'єктів на відповідність нормативним актам з пожежної безпеки і у встановленому порядку дають дозвіл на введення в експлуатацію нових і реконструйованих об'єктів виробничого та іншого призначення, впровадження нових технологій, передачу у виробництво зразків нових пожежонебезпечних приладів, обладнання та іншої продукції, на оренду будь-яких приміщень і початок роботи новостворених підприємств;
( Підпункт 5 пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1943 від 21.10.99 )
6) проводять згідно із законодавством перевірки, пов'язані з пожежами та порушеннями правил пожежної безпеки;
( Підпункт 6 пункту 9 в редакції Постанови КМ
N 868 від 19.09.2012 )
7) здійснюють вибірково в загальноосвітніх, професійних навчально-виховних, вищих навчальних закладах, закладах підвищення кваліфікації і перепідготовки кадрів, на підприємствах, в установах і організаціях контроль за підготовкою працівників, учнів і студентів з питань пожежної безпеки;
8) перевіряють наявність документів, які дають право на виконання пожежонебезпечних робіт.
10. Посадові особи держпожнагляду мають право:
1) проводити в будь-який час в присутності власника чи його представника пожежно-технічні обстеження і перевірки підприємств, установ, організацій, будівель, споруд, новобудов та інших підконтрольних об'єктів незалежно від форм власності, одержувати від власника необхідні пояснення, матеріали та інформацію;
залучати за погодженням з міністерствами, іншими органами виконавчої влади, підприємствами, установами і організаціями їх спеціалістів для участі в проведенні зазначених обстежень і перевірок, а також незалежної експертизи;
2) давати (надсилати) керівникам органів виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, керівникам та іншим посадовим особам підприємств, установ, організацій, а також громадянам обов'язкові для виконання розпорядження (приписи) про усунення порушень і недоліків у роботі, пов'язаній із забезпеченням пожежної безпеки та проведенням заходів щодо запобігання пожежам, здійснювати контроль за їх виконанням. Розпорядження (приписи) можуть бути оскаржені до вищого органу чи посадовій особі держпожнагляду в десятиденний термін з дня їх вручення;
3) одержувати безплатно від міністерств, інших органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових осіб і громадян відомості і документи, які характеризують стан пожежної безпеки на об'єктах, дані про пожежі, технічну документацію на розроблення і виготовлення пожежонебезпечних приладів, обладнання та іншої продукції, речовин і матеріалів, іншу інформацію з питань, які відносяться до компетенції держпожнагляду;
4) вимагати проведення міністерствами, іншими органами виконавчої влади, підприємствами, установами і організаціями контрольних випробувань на пожежну безпеку приладів, обладнання та іншої продукції, речовин і матеріалів, аналізу пожежної небезпеки робочих місць і навколишнього середовища, проведення незалежної експертизи з оцінки стану пожежної безпеки будівель, споруд, новобудов та інших підконтрольних об'єктів, приладів, обладнання та іншої продукції згідно з вимогами пожежної безпеки проектних і проектно-конструкторських рішень, планів забудови територій;
5) здійснювати контроль за виконанням протипожежних вимог, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час проектування (вибірково), будівництва, реконструкції, розширення чи технічного переоснащення, капітального ремонту підприємств, будівель, споруд та інших об'єктів. У разі виявлення порушень забороняти до їх усунення випуск і застосування проектів, зупиняти проведення будівельно-монтажних робіт і вносити пропозиції щодо припинення фінансування цих робіт;
6) застосувувати штрафні санкції до підприємств, установ і організацій у разі порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, невиконання розпоряджень (приписів) посадових осіб органів державного пожежного нагляду;
7) притягувати до адміністративної відповідальності посадових осіб, інших працівників підприємств, установ та організацій, громадян, винних у порушенні встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, використанні пожежної техніки та засобів пожежогасіння не за призначенням, а також невиконанні приписів та постанов посадових осіб органів держпожнагляду або створенні перешкод в їх діяльності;
( Підпункт 7 пункту 10 в редакції Постанови КМ
N 695 від 03.05.2007 )
8) проводити технічні розслідування обставин і причин пожеж, загибелі та травмування людей, знищення і пошкодження майна;
8-1) складати протоколи про адміністративні правопорушення у разі виявлення факту провадження господарської діяльності в галузі пожежної безпеки, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, без одержання відповідної ліцензії, провадження господарської діяльності без одержання дозволу органу держпожнагляду на початок роботи підприємств та оренду приміщень, а також подання суб'єктом господарювання органу держпожнагляду недостовірної інформації про відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства або у разі завідомо неправдивого виклику пожежної охорони;
( Пункт 10 доповнено підпунктом 8-1 згідно з Постановою КМ
N 695 від 03.05.2007 )
9) у разі порушення правил пожежної безпеки, що створює загрозу виникнення пожежі або перешкоджає її гасінню, евакуації людей, а також у випадках випуску пожежонебезпечної продукції, систем і засобів протипожежного захисту з відхиленням від стандартів, технічних умов або їх відсутності припиняти чи забороняти:
роботу підприємств і окремих виробництв, експлуатацію будівель, споруд, випуск і реалізацію пожежонебезпечної продукції, систем і засобів протипожежного захисту;
роботу виробничих дільниць і агрегатів, експлуатацію окремих приміщень, опалювальних приладів, дільниць електричної мережі;
проведення пожежонебезпечних робіт, дію виданих на право проведення таких робіт дозволів;
................Перейти до повного тексту