- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 травня 2009 р. № 506
Київ
Про затвердження Порядку проведення Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами державного фінансового аудиту окремих господарських операцій
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити:
Порядок проведення Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами державного фінансового аудиту окремих господарських операцій, що додається;
перелік суб'єктів господарювання, щодо яких проводиться державний фінансовий аудит окремих господарських операцій, згідно з додатком.
( Пункт 2 втратив чинність в частині поширення дії підпункту 1 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 26.11.2008
№ 1036 на органи державної контрольно-ревізійної служби на підставі Постанови КМ
№ 324 від 28.04.2010 )
2. Установити, що дія пунктів 1 і 2
заходів щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 жовтня 2008 р. № 943 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 84, ст. 2816), і підпункту 1 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 р.
№ 1036 "Деякі питання організації бюджетного процесу" (Офіційний вісник України, 2008 р., № 92, ст. 3053) не поширюється на Державну фінансову інспекцію, її територіальні органи.
3. Установити, що фінансовому аудиту окремих господарських операцій підлягають операції з використання територіальними органами Державного комітету із земельних ресурсів та державними підприємствами, що належать до сфери його управління, у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду для здійснення заходів з безоплатних оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 34
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 травня 2009 р. № 506
ПОРЯДОК
проведення Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами державного фінансового аудиту окремих господарських операцій
( Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 968 від 07.09.2011 )
( У тексті Порядку слова "органи служби" в усіх відмінках і формах числа замінено словами "контролюючий орган" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 968 від 07.09.2011 )
1. Цей Порядок визначає механізм проведення Держфінінспекцією, її територіальними органами (далі - контролюючий орган) державного фінансового аудиту окремих господарських операцій, що здійснюються суб'єктами господарювання (далі - операційний аудит).
2. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
ризикові операції - будь-які дії (події) зовнішнього і внутрішнього характеру, які негативно вплинули або можуть вплинути на рівень управління фінансово-господарською діяльністю суб'єкта господарювання, досягнення ним поставлених цілей і виконання завдань, ефективність використання ресурсів, результати фінансово-господарської діяльності, а також на можливі резерви підвищення ефективності та поліпшення фінансових і виробничих результатів діяльності об'єкта операційного аудиту;
орган управління - суб'єкт управління об'єктами державної власності;
державний аудитор - посадова особа контролюючого органу, яка наділена повноваженнями проведення операційного аудиту.
3. Основним завданням операційного аудиту є сприяння забезпеченню суб'єктами господарювання законного та ефективного використання державних чи комунальних коштів та/або майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку, складення достовірної фінансової звітності.
4. Методика проведення операційного аудиту, порядок та зразки документів щодо інформування керівника суб'єкта господарювання про виявлені порушення, ризикові операції та платіжні доручення за розрахунками з ризикових операцій затверджуються Мінфіном.
5. Операційний аудит включає:
1) проведення моніторингу окремих господарських операцій, які здійснені суб'єктами господарювання та/або заплановані до здійснення.
Моніторингу також підлягають платіжні доручення на проведення банківських розрахунків до їх підписання керівником суб'єкта господарювання за зобов'язаннями поточного та попередніх періодів.
Строки подання платіжних доручень для проведення моніторингу та узгодження їх державним аудитором погоджуються керівниками Держфінінспекції та суб'єкта господарювання.
( Абзац третій підпункту 1 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 968 від 07.09.2011 )
Перелік господарських операцій, що складається для кожного суб'єкта господарювання, їх суми, критерії відбору платіжних доручень, що підлягають моніторингу, погоджуються керівниками Держфінінспекції та органу управління.
( Абзац четвертий підпункту 1 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 968 від 07.09.2011 )
Платіжні доручення за визначеним переліком та відповідними критеріями, погодженими керівниками Держфінінспекції та органу управління, погоджуються державним аудитором.
( Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 968 від 07.09.2011 )
У разі виявлення ознак, що можуть свідчити про відхилення від установленого законодавством порядку використання державних чи комунальних коштів та/або майна, державний аудитор відмовляється від погодження платіжного доручення, про що письмово повідомляє керівників контролюючого органу, органу управління та суб'єкта господарювання;
2) розроблення програми, яка затверджується керівником контролюючого органу та подається для ознайомлення керівникові суб'єкта господарювання;
3) перевірку здійснення ризикових операцій щодо законного та ефективного використання державних чи комунальних коштів та/або майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку, складення і подання фінансової звітності;
4) підготовку для подання керівникові суб'єкта господарювання, органу управління та у разі потреби Фонду державного майна пропозицій щодо ефективного використання державних чи комунальних коштів та/або майна, усунення недоліків і порушень, виявлених за результатами моніторингу господарських операцій та/або перевірки;
5) оцінку стану усунення керівником суб'єкта господарювання недоліків і порушень, виявлених за результатами моніторингу господарських операцій та/або перевірки;
6) аналіз річної фінансової звітності суб'єкта господарювання; оцінку врахування пропозицій, внесених керівникові суб'єкта господарювання протягом звітного року за результатами моніторингу господарських операцій та/або перевірки; розроблення проекту аудиторського звіту із зазначенням висновків і пропозицій; обговорення проекту аудиторського звіту з керівником суб'єкта господарювання; підписання аудиторського звіту; подання аудиторського звіту керівникові суб'єкта господарювання.
6. Державному аудитору видається за встановленим Мінфіном зразком направлення для проведення операційного аудиту, в якому зазначаються період та строки проведення операційного аудиту. Направлення підписується керівником відповідного контролюючого органу і скріплюється печаткою такого органу.
................Перейти до повного тексту