1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 8 липня 2015 р. № 505
Київ
Про затвердження Основних напрямів розв'язання проблем зайнятості внутрішньо переміщених осіб на 2015-2016 роки
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Основні напрями розв'язання проблем зайнятості внутрішньо переміщених осіб на 2015-2016 роки (далі - Основні напрями), що додаються.
2. Міністерству соціальної політики забезпечити координацію реалізації Основних напрямів та інформувати кожного півріччя до 25 числа наступного місяця Кабінет Міністрів України про стан виконання визначених Основними напрямами завдань.
3. Міністерствам, іншим заінтересованим центральним органам виконавчої влади, обласним і Київській міській державним адміністраціям забезпечити реалізацію Основних напрямів та подавати щокварталу до 10 числа наступного місяця Міністерству соціальної політики інформацію про стан виконання визначених Основними напрямами завдань.
Прем'єр-міністр України А.ЯЦЕНЮК
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 липня 2015 р. № 505
ОСНОВНІ НАПРЯМИ
розв'язання проблем зайнятості внутрішньо переміщених осіб на 2015-2016 роки
Протягом 2014 року та першого півріччя 2015 року на ринку праці спостерігалося зменшення кількості вакантних робочих місць та чисельності зайнятих економічною діяльністю, підвищився рівень безробіття економічно активного населення віком 15-70 років. Середньооблікова чисельність штатних працівників підприємств, установ та організацій в березні 2015 року зменшилася порівняно з відповідним періодом 2014 року на 18 відсотків (на 1,8 млн. осіб) і становить 8,1 млн. осіб. Упродовж 2014 року рівень безробіття, визначений за методологією Міжнародної організації праці, підвищився порівняно з 2013 роком із 7,3 відсотка до 9,3 відсотка економічно активного населення віком 15-70 років. У Донецькій області рівень безробіття зріс із 7,8 відсотка до 11 відсотків, у Луганській області - з 6,2 відсотка до 11,4 відсотка. Відповідно до затверджених Урядом основних прогнозних макропоказників у 2015 році очікується зростання рівня безробіття до 10,2-11,5 відсотка.
З метою запобігання негативним наслідкам збройної агресії Російської Федерації, окупації та анексії частини території України, проявам збройного насильства та порушенням прав людини значна частина населення Автономної Республіки Крим і м. Севастополя, а також окремих районів Донецької та Луганської областей змушена залишати місця свого постійного проживання, що призвело до істотної внутрішньої міграції та значної кількості внутрішньо переміщених осіб. Така ситуація загрожує стрімким підвищенням рівня безробіття та бідності населення. Розв'язання зазначеної проблеми потребує невідкладного визначення способів здійснення державної політики зайнятості з метою залучення внутрішньо переміщених осіб до економічної діяльності.
Станом на 30 квітня 2015 р. до державної служби зайнятості звернулися за допомогою у працевлаштуванні не за місцем проживання 49 тис. жителів Автономної Республіки Крим і м. Севастополя, а також окремих районів Донецької та Луганської областей (з них понад 38 тис. отримали статус внутрішньо переміщених осіб). Державною службою зайнятості забезпечено працевлаштування 10,2 тис. таких осіб. Працевлаштування внутрішньо переміщених осіб ускладнюється їх низькою мотивацією до постійної зайнятості, відсутністю житла, потребою у догляді за дітьми та особами похилого віку.
З метою забезпечення доступу до ринку праці державною службою зайнятості розробляються та впроваджуються програми інформаційної підтримки внутрішньо переміщених осіб, зокрема з питань отримання допомоги у разі втрати роботи.
Вирішення питань працевлаштування внутрішньо переміщених осіб можливе шляхом застосування комплексного підходу, що передбачає створення економічних та фінансових умов, зокрема здійснення інвестицій для створення нових або адаптації наявних робочих місць для таких осіб, а також умов для їх професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації.
Забезпечення зайнятості внутрішньо переміщених осіб повинно передбачати створення належних умов для проживання та соціальної інфраструктури, оскільки значна частина таких осіб - жінки з дітьми та люди похилого віку. Крім того, серед внутрішньо переміщених осіб, які отримали статус безробітних, вагомою є чисельність жінок з вищою освітою, які працювали, зокрема, на керівних посадах за спеціальністю.
Професійна належність внутрішньо переміщених осіб відповідає специфіці регіонів попереднього проживання. Найбільш вразливими є працівники вугільної та металургійної промисловості через відсутність відповідного попиту на ринку праці інших регіонів. У зв'язку з цим необхідно організувати професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації таких працівників за спеціальностями, що є конкурентоспроможними у регіонах теперішнього їх проживання.
Основними регіонами, які прийняли внутрішньо переміщених осіб, стали територіально суміжні адміністративно-територіальні одиниці Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Луганської та Харківської областей, а також м. Київ. Більшість із зазначених регіонів характеризувалися достатньо високим рівнем напруженості на ринку праці ще до початку масового припливу до них робочої сили з інших регіонів.
Реалізація Основних напрямів розв'язання проблем зайнятості внутрішньо переміщених осіб на 2015-2016 роки (далі - Основні напрями) забезпечить координацію дій органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та сторін соціального діалогу у вирішенні питання зайнятості внутрішньо переміщених осіб.
Мета Основних напрямів
Метою Основних напрямів є забезпечення зайнятості та підвищення конкурентоспроможності внутрішньо переміщених осіб на ринку праці шляхом їх професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації. Створення умов для роботи зазначених осіб сприятиме зниженню рівня соціальної напруженості в суспільстві, вирішенню питань їх матеріального забезпечення.
Напрями забезпечення зайнятості та підвищення конкурентоспроможності внутрішньо переміщених осіб
З метою сприяння забезпеченню зайнятості та зниженню рівня безробіття серед внутрішньо переміщених осіб державна політика зайнятості спрямовується на виконання пріоритетних завдань за такими основними напрямами:
створення економічних та соціальних передумов для розвитку регіонів із залученням трудового потенціалу внутрішньо переміщених осіб;
вивчення та задоволення першочергових потреб внутрішньо переміщених осіб у матеріальних, житлових, побутових та інших ресурсах, об'єктах інфраструктури;
удосконалення нормативно-правової бази, спрямоване на підвищення мобільності робочої сили та зайнятості внутрішньо переміщених осіб, а також забезпечення їх соціального захисту від безробіття;
створення нових робочих місць для працевлаштування внутрішньо переміщених осіб, розширення співпраці з роботодавцями, які забезпечують зайнятість зазначених осіб, волонтерськими та громадськими організаціями;
збільшення обсягу охоплення професійною підготовкою, перепідготовкою та підвищенням кваліфікації внутрішньо переміщених осіб з відповідним матеріально-технічним, навчально-методичним і кадровим забезпеченням.
Ключовим напрямом у забезпеченні зайнятості внутрішньо переміщених осіб є посилення ролі органів місцевого самоврядування та сторін соціального діалогу у процесі відбудови та відновлення економічного потенціалу окремих районів Донецької та Луганської областей.
План заходів щодо працевлаштування та професійного навчання внутрішньо переміщених осіб наведено в додатку.
Джерела фінансування Основних напрямів
Основні напрями фінансуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття та Фонду соціального захисту інвалідів, передбачених для визначених Основними напрямами цілей, а також за рахунок інвестицій, коштів волонтерських та міжнародних організацій, інших не заборонених законодавством джерел.
Очікувані результати реалізації Основних напрямів
Реалізація Основних напрямів дасть змогу:
знизити рівень напруженості на регіональних ринках праці шляхом забезпечення сприяння зайнятості внутрішньо переміщених осіб;
підвищити конкурентоспроможність внутрішньо переміщених осіб та рівень їх заінтересованості в економічній активності;
підтримати підприємницьку ініціативу внутрішньо переміщених осіб;
забезпечити тимчасову зайнятість зазначених осіб, зокрема їх участь у роботах з відбудови та відновлення економічного потенціалу окремих районів Донецької та Луганської областей.
Додаток
до Основних напрямів
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо працевлаштування та професійного навчання внутрішньо переміщених осіб
1. Створити економічні та соціальні передумови для розвитку регіонів із залученням трудового потенціалу внутрішньо переміщених осіб шляхом:
1) визначення найефективніших для інвестування галузей економіки (видів економічної діяльності) та спрямування коштів волонтерських і міжнародних організацій на розширення сфери застосування праці внутрішньо переміщених осіб у зазначених галузях економіки (видах економічної діяльності).
Мінекономрозвитку, Мінсоцполітики, Мінрегіон,
обласні та Київська міська держадміністрації
за участю волонтерських і міжнародних
організацій (за згодою).
Постійно;
2) забезпечення відбору інвестиційних проектів у пріоритетних галузях економіки відповідно до Закону України "Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць" за критерієм створення нових робочих місць для працевлаштування внутрішньо переміщених осіб.
Обласні та Київська міська держадміністрації.
Постійно;
3) передбачення у проектах територіальних (регіональних) угод заходів, спрямованих на підвищення економічної активності внутрішньо переміщених осіб в регіонах, у яких проживає їх значна кількість.
Обласні та Київська міська держадміністрації,
Спільний представницький орган сторони
роботодавців на національному рівні, Спільний
представницький орган репрезентативних
всеукраїнських об'єднань профспілок на

................
Перейти до повного тексту