1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 11 січня 2007 р. N 5-р
Київ
( Розпорядження втратило чинність на підставі Розпорядження КМ N 293-р від 08.05.2019 )
Про схвалення Концепції Державної програми розвитку міжнародного аеропорту "Бориспіль" на період до 2020 року
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ N 1635-р від 11.08.2010 )
1. Схвалити Концепцію Державної програми розвитку міжнародного аеропорту "Бориспіль" на період до 2020 року, що додається.
( Абзац другий пункту 1 виключено на підставі Розпорядження КМ N 1635-р від 11.08.2010 )
2. Міністерству транспорту та зв'язку врахувати положення Концепції, схваленої цим розпорядженням, під час підготовки проекту Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2020 року.
( Пункт 2 в редакції Розпорядження КМ N 1635-р від 11.08.2010 )
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 21
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 11 січня 2007 р. N 5-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної програми розвитку міжнародного аеропорту "Бориспіль" на період до 2020 року
1. Загальна частина
Протягом останніх років повітряний транспорт та пов'язана з ним наземна інфраструктура справляють значний вплив на розвиток ринку пасажирських перевезень, торгівлю та економіку.
Згідно із стратегією України щодо інтеграції до ЄС в міжнародному аеропорту "Бориспіль" (далі - аеропорт) протягом останнього десятиліття вживаються заходи до підвищення якості послуг та виробничих потужностей з урахуванням зростаючої важливості аеропорту як головних повітряних воріт України та базового аеропорту для провідних українських авіакомпаній.
Недостатня пропускна спроможність термінальних комплексів аеропорту не дає змоги задовольнити попит на послуги авіаційного транспорту та гальмує процес його перетворення у міжнародний транзитний вузловий аеропорт трансконтинентального значення.
Невідповідність термінальних комплексів і аеродромних споруд сучасним вимогам унеможливлює застосовування новітніх технологій на рівні міжнародних стандартів забезпечення якісного обслуговування пасажирів та авіаперевізників.
2. Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання
Авіаційний транспорт - одна з найважливіших галузей національної економіки, ефективне функціонування якої є необхідною умовою для стабілізації, структурних перетворень, розвитку економіки та провадження зовнішньоторговельної діяльності, задоволення потреб населення і суспільного виробництва в перевезеннях, забезпечення захисту економічних інтересів України.
Приведення авіатранспортної інфраструктури у відповідність з міжнародними вимогами є важливою складовою частиною стратегії держави, спрямованої на забезпечення конкурентоспроможності української економіки на світовому ринку.
Згідно з прогнозами Міжнародної організації цивільної авіації у період з 1997 по 2020 рік загальний попит на повітряні перевезення в середньому щорічно зростатиме на 4,5, а кількість операцій повітряних суден на 3,5 відсотка. З урахуванням такого попиту світовий парк повітряних суден майже подвоїться (з 10000 одиниць у 1998 році до 20000 одиниць у 2020 році). Це означає, що до 2020 року аеропорти мають обслуговувати пасажирські перевезення, обсяг яких збільшиться майже в 2,7 раза (обсяг вантажних перевезень зросте ще більше).
Економіко-географічне положення України сприяє розвитку її авіаційного потенціалу та інтеграції у європейську та світову транспортні системи.
Відсутність в аеропорту термінальних комплексів, які відповідають сучасним вимогам, призвела до зниження динаміки зростання пасажиропотоку, який у 2002-2004 роках становив у середньому більше ніж 25 відсотків на рік порівняно з 10-15 відсотками в Європі. На найближчі 15 років прогнозуються значні темпи зростання транспортних потоків.
За попередніми розрахунками через аеропорт у 2010 році буде перевезено 8,1 млн. пасажирів, у 2015 році - 13,1 млн., у 2020 році - близько 18,4 млн. пасажирів.
Для розв'язання проблем, що виникли в галузі авіаційного транспорту, необхідно розробити Державну програму розвитку міжнародного аеропорту "Бориспіль" на період до 2020 року (далі - Програма).
3. Мета та основні завдання Програми
Метою Програми є:
перетворення аеропорту у міжнародний транзитний вузловий аеропорт трансконтинентального значення;
підвищення рівня безпеки польотів та авіаційної безпеки;
підвищення рівня обслуговування пасажирів;
створення сприятливого стабільного інвестиційного клімату для розвитку інфраструктури аеропорту, в тому числі для мінімізації використання державних коштів;
удосконалення процедури митного та прикордонного контролю під час перетинання державного кордону для скорочення часу його проходження, створення умов для здійснення прикордонного та митного контролю відповідно до пропускної спроможності аеропорту.
Основні завдання Програми:
забезпечення державної підтримки та координація діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади під час виконання Програми;
створення умов для будівництва та подальшої експлуатації об'єктів аеропорту суб'єктами різних форм власності відповідно до законодавства з дотриманням вимог директивних документів Міжнародної організації цивільної авіації, Міжнародної асоціації авіаційних перевізників, ЄС та інших міжнародних норм і правил;
розроблення генерального плану розвитку аеропорту, в якому передбачається проектування, будівництво та подальша експлуатація термінальних комплексів з приміщеннями для здійснення прикордонного та митного контролю, медичних та санітарно-карантинних пунктів, будівлями для пожежно-рятувальних служб, для утримання службових собак, а також тварин, яких не пропустила митна служба, створення інтегрованої міжвідомчої автоматизованої системи для перевірки осіб, транспортних засобів і вантажів, що перетинають державний кордон України.

................
Перейти до повного тексту