- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
Указ
Президента України
Про Стратегію сталого розвитку "Україна - 2020"
1. Схвалити Стратегію сталого розвитку "Україна - 2020" (додається).
2. Кабінету Міністрів України:
1) затверджувати щороку до 15 лютого план дій щодо реалізації положень Стратегії сталого розвитку "Україна - 2020";
2) інформувати щоквартально, до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом, про стан виконання плану дій щодо реалізації положень Стратегії сталого розвитку "Україна - 2020".
Президент України |
П.ПОРОШЕНКО |
м. Київ 12 січня 2015 року № 5/2015 |
СХВАЛЕНО
Указом Президента України
від 12 січня 2015 року № 5/2015
СТРАТЕГІЯ
сталого розвитку "Україна - 2020"
1. Загальні положення
Революція гідності та боротьба за свободу України створили нову українську ідею - ідею гідності, свободи і майбутнього.
Громадяни України довели і продовжують у надтяжких умовах щоденно доводити, що саме гідність є базовою складовою характеру Українського народу.
Україна переходить в нову епоху історії і Український народ отримує унікальний шанс побудувати нову Україну.
Стратегія сталого розвитку "Україна - 2020" (далі - Стратегія) визначає мету, вектори руху, дорожню карту, першочергові пріоритети та індикатори належних оборонних, соціально-економічних, організаційних, політико-правових умов становлення та розвитку України.
2. Мета реалізації Стратегії та вектори руху
Метою Стратегії є впровадження в Україні європейських стандартів життя та вихід України на провідні позиції у світі.
Задля цього рух уперед здійснюватиметься за такими векторами:
вектор розвитку - це забезпечення сталого розвитку держави, проведення структурних реформ та, як наслідок, підвищення стандартів життя. Україна має стати державою з сильною економікою та з передовими інноваціями. Для цього, передусім, необхідно відновити макроекономічну стабільність, забезпечити стійке зростання економіки екологічно невиснажливим способом, створити сприятливі умови для ведення господарської діяльності та прозору податкову систему;
вектор безпеки - це забезпечення гарантій безпеки держави, бізнесу та громадян, захищеності інвестицій і приватної власності. Україна має стати державою, що здатна захистити свої кордони та забезпечити мир не тільки на своїй території, а й у європейському регіоні. Визначальною основою безпеки має також стати забезпечення чесного і неупередженого правосуддя, невідкладне проведення очищення влади на всіх рівнях та забезпечення впровадження ефективних механізмів протидії корупції. Особливу увагу потрібно приділити безпеці життя та здоров'я людини, що неможливо без ефективної медицини, захищеності соціально вразливих верств населення, безпечного стану довкілля і доступу до якісної питної води, безпечних харчових продуктів та промислових товарів;
вектор відповідальності - це забезпечення гарантій, що кожен громадянин, незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак, матиме доступ до високоякісної освіти, системи охорони здоров'я та інших послуг в державному та приватному секторах. Територіальні громади самостійно вирішуватимуть питання місцевого значення, свого добробуту і нестимуть відповідальність за розвиток всієї країни;
вектор гордості - це забезпечення взаємної поваги та толерантності в суспільстві, гордості за власну державу, її історію, культуру, науку, спорт. Україна повинна зайняти гідне місце серед провідних держав світу, створити належні умови життя і праці для виховання власних талантів, а також залучення найкращих світових спеціалістів різних галузей.
3. Дорожня карта та першочергові пріоритети реалізації Стратегії
Стратегія передбачає в рамках названих чотирьох векторів руху реалізацію 62 реформ та програм розвитку держави:
1) за вектором розвитку:
Дерегуляція та розвиток підприємництва;
Програма розвитку малого та середнього бізнесу;
Податкова реформа;
Реформа захисту економічної конкуренції;
Реформа корпоративного права;
Реформа фінансового сектору;
Реформа ринку капіталу;
Реформа сфери трудових відносин;
Реформа транспортної інфраструктури;
Реформа телекомунікаційної інфраструктури;
Програма участі в транс'європейських мережах;
Реформа державної митної справи та інтеграція в митну спільноту Європейського Союзу;
Реформа монетарної політики;
Програма розвитку українського експорту;
Реформа енергетики;
Програма енергоефективності;
Реформа сільського господарства та рибальства;
Земельна реформа;
Реформа житлово-комунального господарства;
Реформа статистики;
Програма залучення інвестицій;
Реформа дипломатичної служби;
Реформа у сфері здійснення державних закупівель;
Реформа державного фінансового контролю та бюджетних відносин;
Реформа державної служби та оптимізація системи державних органів;
Реформа управління державною власністю;
2) за вектором безпеки:
Реформа системи національної безпеки та оборони;
Реформа оборонно-промислового комплексу;
Судова реформа;
Оновлення влади та антикорупційна реформа;
Програма електронного урядування;
Реформа правоохоронної системи;
Програма енергонезалежності;
Реформа захисту інтелектуальної власності;
Програма збереження навколишнього природного середовища;
3) за вектором відповідальності:
Децентралізація та реформа державного управління;
Реформа регіональної політики;
Програма національної єдності та підтримки національних меншин;
Конституційна реформа;
Реформа виборчого законодавства;
Реформа системи соціального захисту;
Пенсійна реформа;
Реформа системи охорони здоров'я;
Реформа у сфері забезпечення безпечності та якості харчових продуктів;
Реформа у сфері захисту прав споживачів;
Програма популяризації фізичної культури та спорту;
Програма здорового способу життя та довголіття;
Реформа освіти;
Програма розвитку для дітей та юнацтва;
4) за вектором гордості:
Програма популяризації України у світі та просування інтересів України у світовому інформаційному просторі;
Програма створення бренду "Україна";
Реформа нагородної справи;
Програма розвитку інновацій;
Розвиток інформаційного суспільства та медіа;
Реформа державної політики у сфері науки та досліджень;
Українська космічна програма;
Програма розвитку туризму;
Реформа державної політики у сфері культури;
Програма розвитку національного кіновиробництва;
Програма розвитку національної видавничої справи;
Реформа державної політики у сфері спорту;
Програма залучення талантів.
Кількість та зміст названих реформ і програм розвитку держави можуть змінюватись у процесі реалізації.
Першочерговою є реалізація таких реформ і програм:
1) Реформа системи національної безпеки та оборони
Головна мета - підвищення обороноздатності держави, реформування Збройних Сил України та інших військових формувань України відповідно до сучасних вимог та з урахуванням досвіду, набутого у ході антитерористичної операції, а також розвиток оборонно-промислового комплексу для максимального задоволення потреб армії.
Також слід зосередити увагу на формуванні нових органів управління у сфері забезпечення національної безпеки, зробити акцент на системі управління, контролю, комунікацій, комп'ютерної підтримки, розвідки та інформаційного забезпечення, а також логістики в усьому секторі безпеки. У Збройних Силах України пріоритет має бути наданий повному оновленню структури, починаючи від органів управління і закінчуючи штатними розписами частин та підрозділів, а також оптимізації всіх систем та норм забезпечення, впровадженню нових зразків озброєння та військової техніки, перегляду тактики і стратегії з урахуванням вимог сучасності. Має бути повністю переглянута система розвідки - від розвідувальних комплектів частин до розвідувальних органів Міністерства оборони України.
Серед головних заходів реалізації реформи системи національної безпеки та оборони мають бути функціональна оптимізація (скорочення дублюючих і зайвих структур), централізація закупівель, оптимізація системи логістичного забезпечення, оновлення доктринальних та концептуальних підходів до забезпечення національної безпеки, створення ефективної державної системи кризового реагування (мережі ситуаційних центрів центральних органів виконавчої влади) за провідної ролі Ради національної безпеки і оборони України, залучення іноземних інвестицій та формування ефективної моделі державно-приватного партнерства, запровадження кластерного принципу ротації кадрів, перегляд кваліфікаційних вимог та забезпечення чіткого дотримання цих вимог і повна переатестація кадрів, водночас вирішальними мають бути не тільки професійні, а й особистісні якості людини;
2) Оновлення влади та антикорупційна реформа
Основною метою антикорупційної реформи є суттєве зменшення корупції в Україні, зменшення втрат державного бюджету та бізнесу через корупційну діяльність, а також підвищення позицій України у міжнародних рейтингах, що оцінюють рівень корупції.
Це буде досягнуто завдяки належній реалізації нової
Антикорупційної стратегії та успішному впровадженню нових антикорупційних механізмів. Серед них - декларування майнового стану публічних службовців, запобігання та врегулювання конфліктів інтересів, перевірка доброчесності службовців та моніторинг їхнього способу життя. Подолання політичної корупції вимагає докорінної реформи системи політичного фінансування. Важливим є використання новітніх технологій, зокрема для забезпечення державою доступу до інформації у формі "відкритих даних".
Слід створити ефективну інституційну систему запобігання і протидії корупції:
Національне антикорупційне бюро України - для виявлення і розслідування корупційних злочинів вищих посадових осіб;
Національне агентство з питань запобігання корупції - для впровадження інструментів попередження корупції та здійснення контролю за доброчесною поведінкою службовців (правил щодо конфлікту інтересів, декларування майна тощо);
3) Судова реформа
Метою судової реформи є реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів задля практичної реалізації принципів верховенства права і забезпечення кожному права на справедливий судовий розгляд справ незалежним та неупередженим судом. Реформа має забезпечити функціонування судової влади, що відповідає суспільним очікуванням щодо незалежного та справедливого суду, а також європейській системі цінностей та стандартів захисту прав людини.
Реформа проводитиметься у два етапи:
перший етап - невідкладне оновлення законодавства, спрямоване на відновлення довіри до судової влади в Україні;
другий етап - системні зміни в законодавстві: прийняття нової Конституції України та на основі відповідних конституційних змін - нових законів, що стосуються судоустрою та судочинства, інших суміжних правових інститутів;
4) Реформа правоохоронної системи
Метою державної політики в цій сфері є коригування завдань та функцій правоохоронних органів, упровадження нових засад проходження служби, нових критеріїв оцінки роботи правоохоронців для підвищення рівня захисту прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави від протиправних посягань.
Слід провести функціональні та організаційні перетворення у системі Міністерства внутрішніх справ України. Необхідно чітко розподілити функції із формування політики, що має здійснюватися Міністерством, та реалізації політики, що має здійснюватися окремим центральним органом виконавчої влади у системі Міністерства внутрішніх справ України - Національною поліцією. Політичне управління та професійне керівництво у сфері правопорядку мають бути чітко розмежовані, як це передбачено Європейським кодексом поліцейської етики.
................Перейти до повного тексту