- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Молдова про співробітництво і взаємодопомогу в митних справах
Дата підписання: Дата набрання чинності для України: | 18.08.1999 30.07.2000 |
Кабінет Міністрів України та Уряд Республіки Молдова, що іменуються далі "Сторони",
бажаючи розвивати дружні відносини, у тому числі за допомогою співробітництва в галузі митної справи,
прагнучи шляхом співробітництва митних служб сприяти розвитку і прискоренню пасажирського і вантажного сполучення між країнами обох Сторін,
переконані в тому, що дотримання митного законодавства і боротьба з митними порушеннями можуть більш успішно здійснюватися при співробітництві митних служб країн Сторін,
погодилися про нижченаведене:
Стаття 1 Визначення
Для цілей цієї Угоди такі терміни означають:
"митне законодавство" - сукупність правових норм, які регулюють порядок ввезення, вивезення та транзиту товарів, ручної поклажі та багажу пасажирів, міжнародних поштових відправлень, валютних та інших цінностей, стягнення мит, зборів та інших платежів або встановлення пільг, заборон та обмежень, а також контролю за переміщенням товарів через митні кордони;
-"митні служби" - центральні митні органи країн Сторін;
-"митне порушення" - порушення норм митного законодавства;
-"розслідування" - провадження в адміністративних справах про порушення митних правил, а також дізнання у справах про контрабанду;
-"особа" - фізична або юридична особа;
-"прекурсори" - речовини та їх солі, класифіковані в міжнародних конвенціях як хімічні матеріали, які використовуються для виготовлення наркотичних засобів і психотропних речовин;
-"контрольована поставка" - метод, згідно з яким допускається ввезення, вивезення чи транзит територією держави Сторони незаконних або підозрюваних у їх незаконності партій наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів з відома та під наглядом компетентних органів країн Сторін з метою виявлення осіб, причетних до незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.
Стаття 2 Сфера застосування Угоди
1. На підставі цієї Угоди митні служби у рамках своєї компетенції і з дотриманням законодавства будуть співробітничати з метою:
а) удосконалення пасажирського і вантажного сполучення між країнами Сторін;
б) забезпечення правильного стягнення мит та інших платежів, а також застосування митних пільг;
в) розслідування та припинення митних порушень, а також запобігання їм.
2. Ця Угода не зачіпає зобов'язань країн Сторін, які випливають з інших міжнародних договорів.
Стаття 3
Спрощення митних формальностей
1. Митні служби:
а) вживають за взаємним узгодженням необхідних заходів до спрощення оформлення митних документів;
б) визнають митні забезпечення одна однієї (пломби, відбитки печаток, штампи), митні документи, а при потребі накладають власні митні забезпечення на переміщувані товари.
2. Товари та транспортні засоби, які прямують транзитом, звільняються від митного огляду, за винятком випадків, коли є підстави вважати, що вони не підлягають пропуску через митний кордон відповідно до законодавства країн Сторін, мають документи, оформлені з порушенням вимог митного законодавства країн Сторін.
Стаття 4 Надання свідчень
1. Митні служби надають одна одній на запит свідчення, які підтверджують, що товари, вивезені з території країни однієї Сторони, ввозяться на територію країни іншої Сторони на законних підставах. У свідченнях зазначаються вид і результати митних процедур, відповідно до яких оформлялися товари. Це стосується також тих випадків, коли товари реекспортуються з території країни іншої Сторони.
2. Митні служби надають одна одній на запит відомості про те, що надані підпорядкованими їм митними органами свідчення або інші документи є дійсними і містять усі необхідні дані.
Стаття 5 Запобігання незаконному обігу наркотичних засобів
1. Митні служби з метою активізації дій по розслідуванню та припиненню незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів та запобігання йому без попереднього запиту та в найкоротший термін повідомляють одна одній відомості:
а) про осіб, про яких відомо, що вони займаються незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів або підозрюються в цьому;
б) про транспортні засоби, включаючи контейнери, і поштові відправлення, про які відомо, що вони використовуються для контрабанди наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів або викликають підозри в такому використанні.
2. Митні служби без попереднього запиту інформують одна одну про застосовувані ними способи боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, а також про ефективність нових методів контролю за ним.
3. Отримані будь-якою митною службою з країн Сторін відповідно до пунктів 1 і 2 цієї статті відомості, повідомлення і документи можуть передаватися державним органам країн Сторін, що займаються боротьбою з наркоманією і незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.
4. Відповідно до законодавства країн Сторін і при взаємному узгодженні митні служби можуть використовувати при потребі метод контрольованих поставок наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів з метою виявлення осіб, причетних до їхнього незаконного обігу.
Рішення про використання методу контрольованих поставок приймається митними службами країн Сторін в кожному конкретному випадку і при потребі може враховувати фінансові домовленості Сторін.
Стаття 6 Передача відомостей
1. Митні служби передають одна одній на запит у письмовій формі українською, молдовською чи іншою прийнятною для країн Сторін мовою, у тому числі шляхом пересилки повідомлень, протоколів та інших матеріалів або їхніх засвідчених копій, що знаходяться в їхньому розпорядженні, відомості:
а) про обставини, які стосуються точного стягування мит та інших зборів, а також про надання пільг;
б) про дії, які здійснені або готуються, що суперечать митному законодавству країни Сторони, що запитує.
2. Митні служби в можливо короткий термін повідомляють одна одній, у тому числі без попереднього запиту, всі відомості про можливі порушення митного законодавства, у боротьбі з якими існує особлива заінтересованість країн Сторін. Це, у першу чергу, стосується порушень законодавства щодо переміщення:
а) товарів, що можуть становити загрозу для навколишнього природного середовища, здоров'я населення або тваринного світу;
б) зброї, боєприпасів, вибухових та отруйних речовин, вибухових пристроїв;
в) предметів, які є історичною, художньою, культурною або археологічною цінністю;
г) товарів, що мають особливо важливе значення, які підпадають під нетарифні обмеження відповідно до переліків, узгоджених митними службами, або які обкладаються високими податками.
................Перейти до повного тексту