- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 3 вересня 2014 р. № 495 Київ |
Про затвердження Положення про Міністерство культури України
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Положення про Міністерство культури України, що додається.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 3 вересня 2014 р. № 495
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство культури України
( Текст Положення після слова "кінематографії" доповнено словами ", відновлення та збереження національної пам’яті" згідно з Постановою КМ
№ 420 від 17.06.2015 )
1. Міністерство культури України (Мінкультури) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінкультури є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері кінематографії, відновлення та збереження національної пам’яті, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин.
2. Мінкультури у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Мінкультури є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики;
2) забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері кінематографії, відновлення та збереження національної пам’яті, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин.
4. Мінкультури відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції;
3) погоджує проекти законів, інших актів законодавства, які надходять на погодження від інших міністерств та центральних органів виконавчої влади, готує в межах повноважень, передбачених законом, висновки і пропозиції до проектів законів, інших актів законодавства, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, та проектів законів, внесених на розгляд Верховної Ради України іншими суб’єктами права законодавчої ініціативи, нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
4) готує в межах повноважень, передбачених законом, зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України;
5) здійснює нормативно-правове регулювання у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин, кінематографії, відновлення та збереження національної пам’яті;
5-1) здійснює координацію діяльності Українського культурного фонду, організовує підготовку та проведення рейтингового інтернет-голосування з обрання до складу Наглядової ради Українського культурного фонду представників закладів культури та громадських об’єднань;
6) визначає перспективи та пріоритетні напрями розвитку у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин, кінематографії, відновлення та збереження національної пам’яті;
7) бере відповідно до законодавства участь у підготовці проектів міжнародних договорів України, готує пропозиції щодо укладення і денонсації таких договорів, укладає міжнародні договори, забезпечує виконання зобов’язань України за міжнародними договорами з питань, що належать до компетенції Мінкультури;
8) розробляє і здійснює заходи щодо створення умов для відродження та розвитку культури української нації, всіх видів мистецтв, мистецького аматорства, осередків традиційної культури, народних художніх промислів, нематеріальної культурної спадщини та креативних індустрій;
9) здійснює заходи щодо підтримки видань аудіовізуальної, відеопродукції з творами мистецтва;
10) вживає заходів до забезпечення соціального захисту професійних творчих працівників і працівників культури;
11-1) складає на підставі звернень Ради національної безпеки і оборони, Служби безпеки, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення перелік осіб, що створюють загрозу національній безпеці, який оприлюднює на власному офіційному веб-сайті, та забезпечує його своєчасне оновлення;
12) сприяє діяльності творчих спілок, молодіжних, дитячих та інших громадських об’єднань, що функціонують у сферах культури, мистецтв;
13) організовує провадження виставкової діяльності, проведення міжнародних, всеукраїнських, регіональних мистецьких фестивалів і конкурсів, культурно-мистецьких проектів, концертів, мистецьких аукціонів, виставок, виставок-продажів та інших заходів з питань, що належать до його компетенції;
14) організовує конкурси на кращі ескізні проекти пам’ятників і монументів державного значення, забезпечує їх ескізне проектування;
15) вживає заходів до забезпечення захисту об’єктів права інтелектуальної власності, реалізації авторських і суміжних прав з питань, що належать до компетенції Мінкультури;
16) формує, встановлює та затверджує в установленому порядку за участю і погодженням з іншими сторонами соціального партнерства державні соціальні нормативи у сфері обслуговування закладами культури, здійснює відповідно до законодавства постійний державний моніторинг застосування та фінансового забезпечення зазначених нормативів та контроль за їх додержанням;
17) порушує в установленому порядку клопотання про надання закладам (установам) культури статусу національного, надає статус академічного професійним творчим колективам;
18) організовує відповідно до законодавства і бере участь у проведенні конгресів, форумів, конференцій, семінарів, нарад, організовує підготовку, публікацію, розповсюдження і тиражування нотно-мистецької літератури, творів літератури та мистецтва, а також каталогів образотворчого мистецтва, методичної, мистецтвознавчої і культурологічної літератури;
19) вносить в установленому порядку пропозиції стосовно відзначення державними нагородами, присвоєння почесних звань, а також здійснює нагородження відомчими заохочувальними відзнаками;
20) організовує роботу з:
надання грантів Президента України молодим діячам культури і мистецтв для створення і реалізації творчих проектів та ініціює заснування нових грантів для реалізації творчих проектів;
присудження премій та галузевих відзнак за видатні досягнення у галузі культури;
надання стипендій Президента України для молодих письменників і митців у сфері музичного, театрального, образотворчого, хореографічного, естрадно-циркового мистецтва та кіномистецтва;
21) забезпечує нормативне регулювання ведення квиткового господарства у сферах, що належать до компетенції Мінкультури;
22) сприяє централізованому комплектуванню і використанню бібліотечних фондів, здійснює координацію робіт з об’єднання бібліотек в єдину бібліотечно-інформаційну систему;
23) здійснює відповідно до законодавства координацію діяльності бібліотек, а також контроль за діяльністю бібліотек, що перебувають у державній та комунальній власності, збереження ними бібліотечного фонду України;
24) організовує підготовку та перепідготовку бібліотечних кадрів, підвищення їх кваліфікації;
25) проводить атестацію бібліотечних кадрів та визначає порядок її проведення;
25-1) встановлює порядок та критерії формування переліку книжкових видань, передбачених до випуску за бюджетними програмами випуску книжкової продукції;
25-2) вживає разом з іншими органами державної влади заходів до:
забезпечення бібліотек сучасною вітчизняною книжковою продукцією, світовою літературою в перекладі на українську мову на різних носіях, у тому числі адаптованих для сліпих, осіб з порушеннями зору та осіб з дислексією;
створення умов для функціонування електронних бібліотек, у тому числі аудіокниг, аудіодокументів у спеціальному цифровому форматі для сліпих, осіб з порушеннями зору та осіб з дислексією;
запровадження та функціонування дієвої системи електронного книгокористування та обігу електронних книг через бібліотеки;
розвитку вітчизняного напряму з формування та впорядкування електронних книг, каталогів, баз даних;
розвитку книговидавничої справи та книгорозповсюдження;
25-3) розробляє заходи з популяризації вітчизняної книговидавничої продукції;
25-4) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення Українським інститутом книги функцій з виконання програм підтримки книговидавничої справи;
25-5) здійснює заходи державної підтримки виробників в окремих галузях діяльності у сферах культури та мистецтв у порядку, передбаченому законом та довгостроковими національно-культурними державними цільовими програмами;
25-6) затверджує порядок виконання бюджетної програми випуску книжкової продукції та критерії обрання книжкової продукції, що підтримується відповідно до зазначеної програми;
25-7) здійснює інформаційне та організаційне забезпечення участі України у міжнародних книжкових виставках, ярмарках, форумах;
26) погоджує рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування стосовно реорганізації та ліквідації бібліотек, що перебувають у державній та комунальній власності;
27) встановлює порядок створення страхових копій документів та колекцій, які внесені та/або підлягають внесенню до Державного реєстру національного культурного надбання;
28) погоджує рішення органів виконавчої влади щодо передачі іншим бібліотекам документів, внесених до Державного реєстру національного культурного надбання, якщо бібліотека не забезпечує створення необхідних умов для їх зберігання та використання;
29) визначає порядок передачі маловживаних, але цінних у науковому та художньому сенсі документів у бібліотеки-депозитарії, порядок вилучення з бібліотечних фондів документів, у тому числі ветхих та тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність або мають дефект, дублетних;
30) затверджує правила обліку, зберігання і використання документів, що перебувають у бібліотечних фондах, а також типові правила користування бібліотекою;
31) формує вимоги до ведення державного статистичного обліку театрів стосовно їх діяльності;
32) здійснює координацію діяльності театрів;
33) організовує навчання та фахову перепідготовку артистичного і художнього персоналу театрів;
34) здійснює контроль за діяльністю театрів, заснованих на державній та комунальній формі власності;
35) визначає порядок обліку театрів, створених у складі підприємств, установ, організацій, навчальних закладів; погоджує зміну жанрового спрямування, мовного статусу театру;
36) вносить в установленому порядку Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо формування переліку професійних творчих працівників театрів і переліку посад (спеціальностей) працівників інших специфічних театральних професій;
37) здійснює заходи щодо виявлення, обстеження, ведення обліку і охорони осередків народних художніх промислів та заповідних територій народних художніх промислів;
38) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо затвердження переліку видів виробництв і груп виробів народних художніх промислів;
39) визначає порядок ведення обліку, зберігання і використання типових зразків виробів народних художніх промислів та унікальних виробів народних художніх промислів;
40) визначає за поданням місцевих органів виконавчої влади та за погодженням з Національною академією наук і відповідними творчими спілками осередки народних художніх промислів;
41) складає перелік об’єктів нематеріальної культурної спадщини;
42) сприяє збереженню та розвитку культурної інфраструктури села, культурно-дозвільної діяльності в сільській місцевості, традиційної культури регіонів;
43) здійснює формування державної частини Музейного фонду України, контроль за станом ведення обліку, зберіганням, охороною, використанням та переміщенням музейних предметів Музейного фонду України, що зберігаються в музеях незалежно від форми власності, сприяє розвитку сучасної інфраструктури музейної справи та музейної мережі, сприяє проведенню реставрації музейних предметів, предметів музейного значення недержавної частини Музейного фонду України у державних реставраційних закладах;
44) формує і веде Державний реєстр національного культурного надбання;
46) визначає разом з Мінфіном порядок встановлення оціночної та страхової вартості музейних предметів, музейних колекцій, музейних зібрань Музейного фонду України та предметів музейного значення, що підлягають внесенню до Музейного фонду України, які тимчасово вивозяться за межі України для експонування на виставках, реставрації або проведення наукової експертизи;
47) затверджує:
порядок віднесення музейних предметів Музейного фонду України до Державного реєстру національного культурного надбання та умови їх зберігання;
форми облікових документів на музейні предмети та предмети музейного значення;
положення про атестаційну комісію з питань проведення атестації реставраторів та її персональний склад;
48) визначає:
вимоги до умов зберігання та ведення обліку музейних предметів, музейних колекцій;
порядок консервації і реставрації музейних предметів Музейного фонду України;
порядок ведення обліку музеїв, створених у складі підприємств, установ, організацій, навчальних закладів;
порядок проведення атестації працівників музеїв;
49) приймає рішення про обмін музейних предметів, музейних колекцій, музейних зібрань, що належать до державної частини Музейного фонду України;
50) приймає рішення щодо:
вилучення музейних предметів, що належать до державної частини Музейного фонду України, з фондово-облікової документації у разі їх втрати або руйнування;
передачі музейних предметів державної частини Музейного фонду України з музеїв на постійне зберігання іншим музеям у межах України;
передачі музейних предметів і музейних колекцій державної частини Музейного фонду України з музеїв, що належать до сфери управління Мінкультури, на тимчасове зберігання іншим музеям, юридичним і фізичним особам у межах України;
передачі музейних предметів державної частини Музейного фонду України на тимчасове зберігання за межами України з метою їх експонування на виставках, проведення реставрації або наукової експертизи;
51) формує вимоги до ведення державного статистичного обліку музеїв, створених на території України;
52) здійснює координацію робіт із створення єдиної інформаційної системи музеїв;
53) здійснює контроль за діяльністю музеїв, заснованих на державній та комунальній формі власності;
54) порушує перед власником музейних предметів та музейних колекцій питання щодо поліпшення умов їх зберігання;
55) сприяє у разі потреби передачі музейних предметів, музейних колекцій та предметів музейного значення, що належать до недержавної частини Музейного фонду України, на тимчасове зберігання до державних музеїв;
56) затверджує правила встановлення та утримання охоронних дощок, охоронних знаків, інших інформаційних написів, позначок на пам’ятках або в межах їх територій, затвердження зразків таких дощок, знаків, написів, позначок;
57) видає розпорядження і приписи щодо охорони пам’яток національного значення, припинення робіт на таких пам’ятках, їх територіях та в зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, якщо зазначені роботи виконуються за відсутності затверджених або погоджених з відповідними органами охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених законом, дозволів або з відхиленням від них;
58) визначає необхідність проведення охоронних заходів щодо збереження пам’яток національного значення та їх територій у разі виникнення загрози руйнування або пошкодження внаслідок дії природних факторів або виконання будь-яких робіт;
59) здійснює відповідно до закону нагляд за виконанням робіт з дослідження, консервації, реабілітації, реставрації, ремонту, пристосування і музеєфікації пам’яток та інших робіт на пам’ятках, об’єктах археологічної спадщини і в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць;
60) здійснює координацію та контроль за паспортизацією нерухомих об’єктів культурної спадщини;
61) веде, забезпечує публікацію Державного реєстру нерухомих пам’яток України, вносить об’єкти культурної спадщини місцевого значення до зазначеного Реєстру та зміни до нього щодо пам’яток місцевого значення, подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення об’єктів культурної спадщини національного значення до Державного реєстру нерухомих пам’яток України та змін до нього щодо пам’яток національного значення;
62) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо затвердження Списку історичних населених місць України та внесення до нього змін;
63) оголошує топографічно визначені території або водні об’єкти, в яких містяться об’єкти культурної спадщини або можлива їх наявність, охоронюваними археологічними територіями;
64) визначає межі територій археологічних пам’яток національного значення, затверджує зони їх охорони, охоронюваних археологічних територій, історичних ареалів населених місць та встановлює режим їх використання;
65) видає власникам нерухомих об’єктів культурної спадщини або уповноваженим ними органам свідоцтва про реєстрацію таких об’єктів як пам’яток;
66) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо переміщення (перенесення) пам’ятки національного значення;
67) видає дозволи на:
переміщення (перенесення в інше місце) пам’яток місцевого значення;
проведення робіт на пам’ятках національного значення, їх територіях та в зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць;
проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт у межах території, на якій розташовані архітектурні пам’ятки, та в зонах їх охорони, на охоронюваній археологічній території, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою;
відновлення земляних робіт, зупинених у зв’язку з виявленням знахідки археологічного або історичного характеру;
68) у межах повноважень, передбачених законом, погоджує:
відчуження або передачу пам’яток національного значення їх власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління;
охоронні договори на пам’ятки національного значення;
науково-проектну документацію на виконання робіт із консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування пам’яток національного значення;
програми та проекти містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам’ятках національного значення, їх територіях, в історико-культурних заповідниках, на історико-культурних заповідних територіях, у зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм і проектів, реалізація яких може позначитися на об’єктах культурної спадщини;
розміщення реклами на пам’ятках національного значення, в межах зон охорони таких пам’яток, історичних ареалів населених місць;
документацію із землеустрою у випадках та порядку, визначених
Земельним кодексом України та Законом України
"Про землеустрій", у частині відповідності зазначеної документації законодавству у сфері охорони культурної спадщини;
порядок подальшого використання музейних зібрань у разі ліквідації музеїв, що засновані на державній або комунальній формі власності;
рішення про вилучення приміщення музею, що є пам’яткою культурної спадщини;
69) бере участь у здійсненні державного контролю за використанням земель історико-культурного призначення;
70) забезпечує проведення експертизи з питань консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування нерухомих пам’яток;
71) організовує проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, спрямованих на збереження нерухомих пам’яток, традиційного характеру середовища та історичних ареалів населених місць;
72) розробляє разом з Українським національним комітетом Міжнародної ради з питань пам’яток та визначних місць (ІКОМОС) пропозиції щодо внесення пам’яток до Списку всесвітньої спадщини;
73) затверджує:
державні норми і правила з питань охорони культурної спадщини;
методики і правила дослідження об’єктів культурної спадщини;
порядок обліку об’єктів культурної спадщини;
положення про історико-культурні заповідники, що належать до сфери управління Мінкультури, історико-культурну заповідну територію;
плани організації території історико-культурних заповідників, що належать до сфери управління Мінкультури, а також плани організації території історико-культурної заповідної території;
типове положення про консультативні ради для погодженого вирішення питань щодо охорони культурної спадщини на територіях областей, мм. Києва та Севастополя, інших населених пунктів;
форми дозволів на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території, на якій розташовані пам’ятки, та в зонах їх охорони, на охоронюваній археологічній території, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою;
порядок передачі на постійне зберігання до профільних державних сховищ предметів і колекцій, знайдених під час проведення археологічних розвідок, розкопок, польової документації та звіту про проведені розвідки, розкопки;
порядок оформлення звіту про роботи, виконані відповідно до дозволу на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території, на якій розташовані пам’ятки, та в зонах їх охорони, на охоронюваній археологічній території, в історичних ареалах населених місць;
зразок облікової картки та паспорта об’єкта культурної спадщини;
................Перейти до повного тексту