1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 11 липня 2013 р. № 494
Київ
Про затвердження Технічного регламенту безпеки інфраструктури залізничного транспорту
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 8 від 13.01.2016 № 416 від 28.04.2023 )
Відповідно до статті 14 Закону України "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Технічний регламент безпеки інфраструктури залізничного транспорту та план заходів з його застосування, що додаються.
2. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури забезпечити застосування затвердженого цією постановою Технічного регламенту.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 416 від 28.04.2023 )
3. Ця постанова набирає чинності через шість місяців з дня опублікування.

Прем'єр-міністр України

М.АЗАРОВ

Інд. 70


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 липня 2013 р. № 494
ТЕХНІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
безпеки інфраструктури залізничного транспорту
( Щодо набрання чинності Технічним регламентом та змін до нього див. розділ III Закону № 3164-IV від 01.12.2005 ) ( У тексті Технічного регламенту слово "об’єкти" в усіх відмінках замінено словом "елементи" у відповідному відмінку, крім підпункту 2 пункту 2, згідно з Постановою КМ № 8 від 13.01.2016 )
Загальна частина
1. Цей Технічний регламент визначає основні вимоги до елементів інфраструктури залізничного транспорту під час її проектування, виробництва, будівництва, монтажу, налагодження, експлуатації, а також процедури оцінки відповідності вимогам цього Технічного регламенту і розроблений з урахуванням вимог:
( Абзац перший пункту 1 в редакції Постанови КМ № 8 від 13.01.2016 )
Директиви Європейського Парламенту та Ради 2001/14/ЄС від 26 лютого 2001 р. про розподілення пропускної можливості залізничної інфраструктури, стягнення зборів за користування залізничною інфраструктурою та сертифікації на відповідність вимогам безпеки;
Директиви Європейського Парламенту та Ради 2004/49/ЄС від 29 квітня 2004 р. про безпеку залізниць у Співтоваристві, якою вносяться зміни до Директиви Ради 96/18/ЄС про ліцензування підприємств залізничного транспорту та Директиви 2001/14/ЄС про розподіл потужностей залізничних інфраструктур та стягнення платежів за використання залізничної інфраструктури та про сертифікацію безпеки;
Директиви Європейського Парламенту та Ради 2008/57/ЄС від 17 червня 2008 р. щодо інтероперабельності в межах Співтовариства (доопрацьована).
2. У цьому Технічному регламенті терміни вживаються у такому значенні:
1) безпека інфраструктури залізничного транспорту - стан, при якому забезпечується безпека життя та здоров’я людей під час їх перевезення залізничним транспортом та захист навколишнього природного середовища;
( Підпункт 1 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 8 від 13.01.2016 )
2) елементи інфраструктури залізничного транспорту (далі - елементи інфраструктури) - окремі об’єкти інфраструктури залізничного транспорту та їх комплекси;
3) інфраструктура залізничного транспорту - технологічний комплекс, що включає залізничні колії загального користування (в тому числі під’їзні колії), інженерні споруди (мости, тунелі, віадуки тощо), електричні мережі, тягові підстанції та інші пристрої технологічного електропостачання, контактну мережу, системи сигналізації, централізації, блокування, зв’язку і телекомунікацій, інформаційні комплекси та системи управління рухом поїздів, шляхи доступу пасажирів та вантажів до елементів інфраструктури, захисні лісонасадження, локомотивні і вагонні депо, пункти технічного обслуговування вагонів, вокзали, а також інші будівлі, споруди, пристрої та обладнання, що забезпечують функціонування такого комплексу та використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів залізничним транспортом.
До складу інфраструктури залізничного транспорту не входить залізнична інфраструктура, якою володіє суб’єкт господарювання і використовує її виключно для власних потреб та на якій працює рухомий склад залізничного транспорту, що не має права виходу на інфраструктуру залізничного транспорту;
( Абзац другий підпункту 3 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 8 від 13.01.2016 )
4) оператор інфраструктури залізничного транспорту (далі - оператор) - суб’єкт господарювання, що володіє інфраструктурою залізничного транспорту або орендує її та надає послуги з користування зазначеною інфраструктурою за зверненням будь-якої особи на підставі публічного договору;
5) послуги з користування інфраструктурою залізничного транспорту - діяльність оператора з виконання окремих операцій, робіт, процесів, що пов’язані з перевезенням пасажирів та вантажів і утриманням інфраструктури залізничного транспорту у належному технічному стані;
6) сертифікат безпеки - документ, який засвідчує, що оператор забезпечує безпеку під час надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів відповідно до системи управління безпекою;
7) система управління безпекою - комплекс технічних, технологічних, кваліфікаційних та організаційних заходів, передбачених прийнятим оператором нормативним документом і спрямованих на забезпечення безпечного перевезення пасажирів та вантажів залізничним транспортом.
8) залізничні колії незагального користування - залізничні колії суб’єктів господарювання, які використовуються для надання послуг залізничного транспорту та для власних потреб.
( Пункт 2 доповнено підпунктом 8 згідно з Постановою КМ № 8 від 13.01.2016 )
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Законах України "Про транспорт", "Про залізничний транспорт", "Про стандартизацію", "Про підтвердження відповідності", "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності", "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", "Про захист прав споживачів", "Про регулювання містобудівної діяльності".
3. Інфраструктура залізничного транспорту повинна мати відповідне технічне, технологічне, організаційне, кваліфікаційне забезпечення.
4. Складовими частинами технічного забезпечення інфраструктури залізничного транспорту є залізничні колії, будівлі виробничого призначення (вокзали, пункти екіпірування, майстерні та інші виробничі приміщення з технологічним устаткованням), споруди (мости, тунелі, естакади та інші споруди), устатковання, прилади, обладнання, технічні засоби, комплектувальні і запасні частини та програмне забезпечення, необхідні для забезпечення перевезення пасажирів та вантажів і утримання інфраструктури залізничного транспорту у належному технічному стані.
5. Складовими частинами технологічного забезпечення інфраструктури залізничного транспорту є документи, що визначають порядок проектування, виробництва, будівництва, монтажу, налагодження, експлуатації зазначеної інфраструктури.
6. Складовими частинами організаційного забезпечення інфраструктури залізничного транспорту є документація щодо організації роботи підрозділів з експлуатації зазначеної інфраструктури, яка прийнята згідно із законодавством.
7. Складовими частинами кваліфікаційного забезпечення інфраструктури залізничного транспорту є заходи з комплектування штату залізничних підприємств спеціалістами відповідної кваліфікації, система підвищення кваліфікації, спеціального навчання з питань охорони праці, пожежної безпеки, правил перевезення небезпечних вантажів, правил технічної експлуатації залізничного транспорту та інших нормативно-правових актів, які регулюють питання організації роботи та утримання інфраструктури залізничного транспорту.
8. Дія цього Технічного регламенту поширюється на інфраструктуру залізничного транспорту, яка забезпечує рух поїздів із швидкістю до 200 кілометрів на годину включно на залізничних коліях загального та незагального користування завширшки 1520 міліметрів.
( Пункт 8 в редакції Постанови КМ № 8 від 13.01.2016 ) ( Пункт 9 виключено на підставі Постанови КМ № 8 від 13.01.2016 )
10. Вимоги до інфраструктури залізничного транспорту з урахуванням відповідного ступеня ризику, дотримання яких забезпечує біологічну, екологічну, вибухову, механічну, пожежну, промислову, термічну, електричну та інші види безпеки, а також електромагнітну сумісність для забезпечення безпеки роботи приладів (обладнання) та єдність вимірювання, встановлюються цим Технічним регламентом.
11. Проектна документація на елемент інфраструктури залізничного транспорту повинна містити інформацію про заходи щодо забезпечення безпечного стану такого елемента під час його експлуатації.
( Пункт 11 в редакції Постанови КМ № 8 від 13.01.2016 )

................
Перейти до повного тексту