1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 квітня 2022 р. № 491
Київ
Деякі питання використання коштів з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1052 від 27.09.2022 № 1351 від 02.12.2022 № 345 від 18.04.2023 № 728 від 18.07.2023 № 1324 від 19.12.2023 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок використання коштів з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я, що додається.
2. Рекомендувати військовим адміністраціям, виконавчим органам сільських, селищних, міських, районних у містах рад, закладам охорони здоров’я організувати роботу із задоволення потреб охорони здоров’я відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою, та інформування Міністерства охорони здоров’я не рідше ніж раз на сім днів про здійснення заходів щодо задоволення потреб охорони здоров’я та використання коштів.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 728 від 18.07.2023 )

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 квітня 2022 р. № 491
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 18 липня 2023 р. № 728)
ПОРЯДОК
використання коштів з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я (далі - кошти), відкритого МОЗ у Національному банку для зарахування добровільних внесків (благодійних пожертв) від фізичних та юридичних осіб приватного права та/або публічного права (далі - рахунок), які є джерелом формування спеціального фонду державного бюджету і обліковуються за кодом бюджетної класифікації 24070700 "Кошти, отримані Міністерством охорони здоров’я України на рахунок для задоволення потреб охорони здоров’я".
2. Кошти спрямовуються на:
закупівлю лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), витратних матеріалів, медичних виробів (зокрема, дороговартісного медичного обладнання) та допоміжних засобів до них, медичних меблів, спеціалізованих санітарних транспортних засобів, мобільних госпіталів, мобільних амбулаторій автономних джерел живлення (генераторів) для задоволення потреб охорони здоров’я (далі - медичне забезпечення) відповідно до номенклатури, затвердженої МОЗ, у тому числі на сплату податку на додану вартість, зборів та митних платежів, що включається до вартості медичного забезпечення;
( Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1324 від 19.12.2023 )
відновлення роботи і модернізацію державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що пошкоджені внаслідок бойових дій, а саме технічне забезпечення (у тому числі забезпечення комп’ютерною та периферійною технікою, серверним обладнанням, токенами, надання доступу до хмарних сховищ та Інтернету, ліцензій на програмне забезпечення, зокрема спеціалізоване, а також виконання робіт з будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту), виконання робіт або надання послуг, пов’язаних з відновленням пошкодженого майна, в тому числі виконання будівельних та пусконалагоджувальних робіт, пов’язаних з монтажем та введенням в експлуатацію медичного обладнання і систем киснезабезпечення, закупівлю будівельних матеріалів та обладнання;
оновлення і модернізацію державних та комунальних багатопрофільних лікарняних закладів, а саме проведення досліджень та передпроектних робіт, збору вихідних даних для проектування, проектних робіт, експертизи проекту, експертної оцінки, інженерно-технічних вишукувань та обстежень, погодження та затвердження проекту, а також виконання робіт з будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту), виконання робіт або надання послуг, закупівлю будівельних матеріалів та обладнання;
оплату банківських послуг (закупівлю коштів в іноземній валюті);
закупівлю послуг, пов’язаних з постачанням медичного забезпечення, інших товарів, а саме транспортно-експедиційних послуг та послуг із супроводження на території України уповноваженими МОЗ підприємствами та/або іншими суб’єктами господарювання технічного огляду, експертизи, перевірки технічного стану, випробувань.
МОЗ може використовувати кошти з рахунка в разі виникнення комісійних витрат у рамках виконання договору банківського рахунка з Національним банком.
3. Першочергово кошти спрямовуються на:
медичне забезпечення для регіонів, на території яких ведуться бойові дії, та закладів охорони здоров’я, що залучені до надання медичної допомоги особам, постраждалим і пораненим внаслідок бойових дій;
відновлення роботи державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що пошкоджені внаслідок бойових дій.
4. Кошти можуть отримувати:
за напрямами їх використання, визначеними абзацами третім - шостим пункту 2 цього Порядку, - військові адміністрації, виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад, державні та комунальні заклади охорони здоров’я;
за напрямами їх використання, визначеними абзацами другим, п’ятим і шостим пункту 2 цього Порядку, - державне підприємство "Медичні закупівлі України", що належить до сфери управління МОЗ, з урахуванням потреб, зібраних від закладів охорони здоров’я, відповідно до номенклатури, затвердженої МОЗ, очікуваної вартості за одиницю предмета закупівлі з урахуванням орієнтовних строків поставки;
( Абзац третій пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1324 від 19.12.2023 )
центральні органи виконавчої влади, інші державні органи та Національна академія медичних наук.
5. Пропозиції щодо розподілу та/або передачі коштів іншому головному розпоряднику коштів державного бюджету (далі - пропозиції) подаються за формою, визначеною МОЗ, органами, підприємствами, установами та організаціями, зазначеними у пункті 4 цього Порядку (далі - заявники) МОЗ.
6. У пропозиції зазначаються:
інформація про заявника;
головний розпорядник бюджетних коштів, у разі потреби - відповідальний виконавець бюджетної програми, розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня, одержувачі бюджетних коштів;
напрям використання коштів, визначений відповідно до пункту 2 цього Порядку;
обсяг коштів з відповідним обґрунтуванням, зокрема вартість одиниці предмета закупівлі;
деталізований розрахунок;
код економічної класифікації видатків бюджету;
код і назва бюджетної програми, за якою встановлені бюджетні асигнування, або необхідність відкриття нової бюджетної програми (включаючи трансферти місцевим бюджетам).
7. Пропозиції розглядаються в порядку черговості їх надходження і реєстрації в системі електронного документообігу МОЗ.
Пропозиції подаються в електронній формі на адресу електронної пошти: united24@moz.gov.ua.
8. Рішення про розподіл та/або передачу коштів приймається в межах наявних на рахунку МОЗ коштів, а також невикористаних коштів на відповідних рахунках спеціального фонду державного бюджету за результатами виконаних завдань за напрямами, визначеними у пункті 2 цього Порядку.
9. Для розгляду пропозицій і прийняття рішення щодо розподілу та/або передачі коштів МОЗ утворює комісію.
Положення про комісію і її персональний склад затверджуються МОЗ.
Головою комісії є заступник Міністра охорони здоров’я.
До складу комісії, крім посадових осіб МОЗ, можуть входити представники інших центральних органів виконавчої влади та міжнародних організацій (за згодою).
Кількість представників громадських об’єднань, партнерів з розвитку та виконавців проектів міжнародної технічної допомоги становить не менше третини складу комісії.
Засідання комісії веде голова, а у разі його відсутності - заступник голови.
Формою роботи комісії є відкрите засідання, яке проводиться за потреби.
Дата, час та місце проведення засідання комісії визначаються головою комісії.
Засідання може бути проведено в режимі відеоконференції з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, про що зазначається в порядку денному такого засідання.
Голова (у разі його відсутності - заступник голови) комісії може прийняти рішення про проведення засідання комісії в режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена комісії у засіданні комісії в такому режимі.
Інформація про дату, час, місце та порядок денний засідання комісії оприлюднюється за три календарних дні до дня проведення засідання на офіційному веб-сайті МОЗ.
Засідання комісії є правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її складу.
Рішення комісії оформляється протоколом, який підписується головуючим і секретарем, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті МОЗ.
Організаційне забезпечення роботи комісії здійснює її секретар, який бере участь у засіданнях комісії без права голосу.
Рішення комісії приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. У разі рівного розподілу голосів остаточне рішення приймає головуючий на засіданні.
Комісія приймає рішення щодо розподілу та/або передачі коштів на підставі поданих пропозицій за кожним напрямом, визначеним у пункті 2 цього Порядку, з урахуванням першочерговості.
У разі невідповідності пропозицій вимогам, установленим МОЗ, такі пропозиції у строк, що не перевищує 15 робочих днів з дня реєстрації пропозиції, повертаються головою комісії для доопрацювання.
Заявники, чиї пропозиції були подані на розгляд комісії, можуть представляти подану пропозицію та брати участь у засіданні комісії без права голосу.
( Пункт 9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1324 від 19.12.2023 )
10. За результатами розгляду пропозицій комісія приймає одне з таких рішень:
про розподіл та/або передачу коштів;
про відмову у розподілі та/або передачі коштів.
Підставами для прийняття рішення про відмову у розподілі та/або передачі коштів є:
відсутність на рахунку коштів у розмірі, достатньому для фінансування поданої пропозиції;

................
Перейти до повного тексту