- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 25 травня 2011 р. N 480-р Київ |
Про схвалення Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 180 від 13.03.2013 )
1. Схвалити Стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року, що додається.
2. Міністерству внутрішніх справ разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати в тримісячний строк Кабінетові Міністрів України проект плану заходів щодо реалізації Стратегії, схваленої цим розпорядженням.
Прем'єр-міністр України | М.АЗАРОВ |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 25 травня 2011 р. N 480-р
СТРАТЕГІЯ
підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року
Загальна частина
Збільшення обсягів та розширення сфери застосування транспортних засобів в умовах високої інтенсивності дорожнього руху підвищує імовірність збільшення людських втрат, а також фінансових збитків унаслідок дорожньо-транспортних пригод.
За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, щороку у світі внаслідок дорожньо-транспортних пригод гине близько 1,2 млн. осіб, а кількість травмованих становить близько 50 млн. осіб. Значними також є економічні втрати від дорожньо-транспортних пригод, які становлять приблизно від 1 до 3 відсотків обсягу світового валового продукту.
В Україні за останні п'ять років зареєстровано 293 тис. дорожньо-транспортних пригод, у яких загинуло майже 35 тис. і травмовано понад 286 тис. осіб. У 2010 році зареєстровано 31,7 тис. дорожньо-транспортних пригод, у яких загинуло 4,7 тис. осіб, серед яких 144 дитини, і постраждало майже 39 тис. осіб, серед яких 3,2 тис. дітей. Переважну більшість дорожньо-транспортних пригод скоєно з вини водіїв транспортних засобів (77 відсотків загальної кількості). Рівень смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод в Україні (102 особи на 1 млн. жителів) значно перевищує показники таких держав, як Швейцарія (49 осіб), Німеччина (62 особи).
У результаті здійснення відповідними державними органами заходів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, зокрема тих, що передбачені Програмою забезпечення безпеки дорожнього руху та екологічної безпеки транспортних засобів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 р.
N 456, і Державною програмою забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2003-2007 роки, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р.
N 56, вдалося зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод, зокрема пригод з тяжкими наслідками, підвищити рівень підготовки водіїв транспортних засобів, поліпшити дорожню інфраструктуру. Підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні можливе за умови формування принципово нових підходів до вирішення проблемних питань, пов'язаних із забезпеченням безпеки дорожнього руху.
Крім того, рівень залучення іноземних інвестицій в українську економіку залежить, зокрема, від стану дорожньо-транспортної інфраструктури та забезпечення безпеки дорожнього руху.
Причини виникнення проблеми
Виникнення проблеми зумовлено:
недостатнім рівнем забезпечення безпеки дорожнього руху;
недосконалістю правового регулювання у сфері профілактики порушень правил дорожнього руху;
дублюванням повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
неналежним забезпеченням технічного обслуговування транспортних засобів;
низьким рівнем дисципліни учасників дорожнього руху;
недостатнім рівнем підготовки водіїв транспортних засобів;
невідповідністю стану вулично-дорожньої мережі рівню інтенсивності транспортного руху;
недостатністю впровадження новітніх технологій і технічних засобів організації дорожнього руху;
неефективністю здійснення нагляду за дотриманням учасниками дорожнього руху правил безпеки;
неналежним фінансуванням заходів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
Мета Стратегії
Метою Стратегії є забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, а також мінімізація людських втрат і фінансових збитків унаслідок дорожньо-транспортних пригод.
Основні напрями реалізації Стратегії та пріоритети роботи з підвищення рівня безпеки дорожнього руху
Основними напрямами реалізації Стратегії є:
в частині державного регулювання у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху:
- чітке розмежування повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
- прийняття відповідних державних і регіональних цільових програм та забезпечення безумовного виконання передбачених ними завдань і заходів;
- створення системи ефективного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
- удосконалення законодавства з питань безпеки дорожнього руху, зокрема в частині посилення відповідальності за порушення вимог такого законодавства, та з питань будівництва і обслуговування автомобільних доріг;
( Абзац сьомий розділу виключено на підставі Постанови КМ
N 180 від 13.03.2013 )
- створення інноваційного фонду з безпеки дорожнього руху з метою забезпечення фінансування наукових досліджень та проектів у сфері безпеки дорожнього руху;
- розроблення та затвердження методики оцінювання втрат від дорожньо-транспортних пригод та обґрунтування економічної ефективності державного фінансування заходів з безпеки дорожнього руху;
- подальша адаптація національного законодавства у сфері безпеки дорожнього руху до законодавства ЄС;
- розроблення та запровадження методики проведення незалежного технічного розслідування причин дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками;
................Перейти до повного тексту