1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 квітня 2024 р. № 479
Київ
Про затвердження Порядку накладення і стягнення штрафів за порушення вимог законодавства у галузі цивільної авіації
Відповідно до частини восьмої статті 129 Повітряного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок накладення і стягнення штрафів за порушення вимог законодавства у галузі цивільної авіації, що додається.
2. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури протягом трьох місяців з дня набрання чинності цією постановою забезпечити приведення власних нормативно-правових актів у відповідність із цією постановою.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 21


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 квітня 2024 р. № 479
ПОРЯДОК
накладення і стягнення штрафів за порушення вимог законодавства у галузі цивільної авіації
Загальні питання
1. Цей Порядок встановлює процедуру розгляду справ про правопорушення у галузі цивільної авіації, накладення і стягнення штрафів за порушення вимог законодавства у галузі цивільної авіації.
2. Дія цього Порядку поширюється на суб’єктів авіаційної діяльності (їх посадових осіб та уповноважених представників) (далі - суб’єкти авіаційної діяльності) у разі вчинення ними правопорушення у галузі цивільної авіації та фізичних осіб, які не є суб’єктами авіаційної діяльності, у разі вчинення ними адміністративного правопорушення у галузі цивільної авіації.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Повітряному кодексі України.
Оформлення протоколу про правопорушення у галузі цивільної авіації та матеріалів до нього
4. За вчинені суб’єктом авіаційної діяльності правопорушення у галузі цивільної авіації, зазначені в статті 127 Повітряного кодексу України, складається протокол про правопорушення у галузі цивільної авіації за формою згідно з додатком 1.
Протокол про правопорушення у галузі цивільної авіації викладається українською мовою. Не допускається закреслення чи виправлення відомостей, що зазначаються у протоколі, а також внесення додаткових записів після підписання протоколу особою, стосовно якої він складений.
5. Протоколи про правопорушення у галузі цивільної авіації мають право складати Голова Державіаслужби та його заступники, державні інспектори з безпеки авіації (далі - державні інспектори), уповноважені на проведення перевірок посадові особи Державіаслужби, керівники аеропортів, начальники служб авіаційної безпеки аеропортів або їх заступники під час виконання ними своїх посадових обов’язків, у тому числі за результатами опрацювання інформації, отриманої під час виконання таких обов’язків.
6. Протокол про правопорушення у галузі цивільної авіації складається у двох примірниках, один з яких протягом трьох календарних днів з дня його складення вручається під підпис суб’єкту авіаційної діяльності чи надсилається йому рекомендованим листом з використанням засобів поштового зв’язку, а інший в той же строк передається до Державіаслужби.
У разі складення протоколу про правопорушення у галузі цивільної авіації в електронній формі його може бути відправлено та передано за допомогою засобів інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем або шляхом відправлення електронних носіїв, на яких записано такий протокол, протягом трьох календарних днів з дня його складення.
7. Протокол про правопорушення у галузі цивільної авіації складається за кожним виявленим фактом такого правопорушення.
8. Протокол про правопорушення у галузі цивільної авіації підписується посадовою особою, що його склала, та суб’єктом авіаційної діяльності, а у разі наявності свідків - також свідками. Протокол про правопорушення у галузі цивільної авіації може бути підписано з використанням електронного підпису з дотриманням вимог законодавства у сфері електронної ідентифікації, електронних довірчих послуг та захисту інформації та про електронні документи та електронний документообіг.
9. У разі відмови суб’єкта авіаційної діяльності від підписання протоколу про правопорушення у галузі цивільної авіації або ознайомлення з ним посадова особа, що склала протокол, вносить до нього відповідний запис. Відмова від підписання протоколу про правопорушення у галузі цивільної авіації або ознайомлення з ним не є перешкодою для розгляду справи про правопорушення у галузі цивільної авіації.
Суб’єкт авіаційної діяльності має право подати пояснення або зауваження до змісту протоколу, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання або ознайомлення з ним та робити заяви і подавати клопотання.
Пояснення або зауваження до протоколу про правопорушення у галузі цивільної авіації суб’єкта авіаційної діяльності можуть бути викладені на окремому аркуші, про що робиться відповідна відмітка у протоколі.
Розгляд справ про правопорушення у галузі цивільної авіації
10. Державіаслужба розглядає справи про правопорушення у галузі цивільної авіації, за результатами розгляду яких виноситься постанова про накладення штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації за формою згідно з додатком 2 або постанова про закриття провадження у справі про правопорушення у галузі цивільної авіації за формою згідно з додатком 3.
11. Від імені Державіаслужби розглядати справи про правопорушення у галузі цивільної авіації і накладати штрафи мають право Голова Державіаслужби та його заступники, державні інспектори та уповноважені на проведення перевірок посадові особи Державіаслужби.
12. Голова Державіаслужби та його заступники розглядають справи про правопорушення у галузі цивільної авіації та накладають штрафи, розмір яких становить або перевищує 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Голова Державіаслужби та його заступники розглядають справи про правопорушення у галузі цивільної авіації згідно з розподілом обов’язків.
13. Державні інспектори та уповноважені на проведення перевірок посадові особи Державіаслужби розглядають справи про правопорушення у галузі цивільної авіації та накладають штрафи у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
14. Штраф за невиконання (неналежне виконання) суб’єктом авіаційної діяльності вимог законодавства у галузі цивільної авіації накладається у розмірах, визначених статтею 127 Повітряного кодексу України.
15. Штраф може бути накладено на суб’єкта авіаційної діяльності протягом року з дня виявлення правопорушення у галузі цивільної авіації, але не пізніше ніж через три роки з дня його вчинення.
16. У разі вчинення суб’єктом авіаційної діяльності двох або більше правопорушень у галузі цивільної авіації штрафи накладаються за кожне правопорушення окремо.
17. У разі складення протоколу про правопорушення у галузі цивільної авіації, що тягне накладення штрафу на суму до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, державний інспектор або уповноважена на проведення перевірки посадова особа Державіаслужби, що склали протокол про правопорушення у галузі цивільної авіації, виносять постанову про накладення штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації.
Постанова про накладення штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації виноситься в день складення протоколу про правопорушення у галузі цивільної авіації.
18. Посадові особи, визначені у пункті 12 цього Порядку, розглядають справи про правопорушення у галузі цивільної авіації протягом 15 календарних днів з дня одержання Державіаслужбою протоколу про правопорушення у галузі цивільної авіації.
19. Документи, які підтверджують факт правопорушення у галузі цивільної авіації, та інші матеріали подаються посадовим особам, визначеним у пункті 12 цього Порядку, разом з протоколом про правопорушення у галузі цивільної авіації для розгляду та прийняття відповідного рішення.
20. Повідомлення про розгляд посадовими особами, визначеними у пункті 12 цього Порядку, справи про правопорушення у галузі цивільної авіації за формою згідно з додатком 4 надсилається суб’єкту авіаційної діяльності, який притягується до відповідальності, не пізніше ніж за три календарних дні до дня розгляду справи.
21. Посадові особи, визначені у пункті 12 цього Порядку, під час розгляду справи про правопорушення у галузі цивільної авіації зобов’язані з’ясувати обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
22. За результатами розгляду справи про правопорушення у галузі цивільної авіації посадові особи, визначені у пункті 12 цього Порядку, протягом 15 календарних днів з дня отримання Державіаслужбою протоколу про правопорушення у галузі цивільної авіації виносять постанову про накладення штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації або постанову про закриття провадження у справі про правопорушення у галузі цивільної авіації.
23. Підставами для закриття провадження у справі про правопорушення у галузі цивільної авіації є встановлення факту відсутності правопорушення у галузі цивільної авіації або закінчення строку притягнення суб’єкта авіаційної діяльності до відповідальності.
24. Під час визначення розміру штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації враховується характер і наслідки вчиненого правопорушення, ступінь вини суб’єкта авіаційної діяльності, повторення протягом року вчинення правопорушення у галузі цивільної авіації, за яке суб’єкта авіаційної діяльності вже піддано стягненню.
25. Постанова про накладення штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації складається у двох примірниках, один з яких протягом трьох календарних днів з дня її винесення вручається під підпис суб’єкту авіаційної діяльності чи надсилається рекомендованим листом з використанням засобів поштового зв’язку, а інший у той же строк передається до Державіаслужби.
У разі складення постанови про накладення штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації в електронній формі її може бути відправлено та передано за допомогою засобів інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем або шляхом відправлення електронних носіїв, на яких записано таку постанову, протягом трьох календарних днів з дня її винесення.
Сплата штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації та оскарження постанови про накладення штрафу
26. Штраф за правопорушення у галузі цивільної авіації сплачується не пізніше 30 календарних днів з дня вручення чи надсилання суб’єкту авіаційної діяльності примірника постанови про накладення штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації. Копія завіреної банком платіжної інструкції, що засвідчує факт сплати штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації у повному обсязі, надсилається до Державіаслужби.
27. У разі коли штраф за правопорушення у галузі цивільної авіації не сплачено у встановлений строк, примусове виконання постанови про накладення штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації здійснюється органами державної виконавчої служби в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
У разі коли штраф за правопорушення у галузі цивільної авіації, що вчинене на тимчасово окупованій території, не сплачено у встановлений строк, він стягується Державіаслужбою в судовому порядку. Позов щодо стягнення штрафу може бути подано Державіаслужбою незалежно від дати винесення постанови про накладення штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації протягом періоду тимчасової окупації, а з моменту повернення тимчасово окупованої території під загальну юрисдикцію України - протягом трьох років.
28. Постанову у справі про правопорушення у галузі цивільної авіації може бути оскаржено до суду в порядку, встановленому законом.
Оформлення протоколу про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації та матеріалів до нього
29. За вчинення адміністративного правопорушення у галузі цивільної авіації фізичною особою, яка не є суб’єктом авіаційної діяльності, а саме: за порушення правил безпеки польотів (стаття 111 Кодексу України про адміністративні правопорушення); порушення правил поведінки на повітряному транспорті (стаття 112 Кодексу України про адміністративні правопорушення); порушення правил міжнародних польотів (стаття 113 Кодексу України про адміністративні правопорушення); порушення правил пожежної безпеки на повітряному транспорті (частина друга статті 120 Кодексу України про адміністративні правопорушення), порушення правил перевезення небезпечних речовин або предметів на повітряному транспорті (частина третя статті 133 Кодексу України про адміністративні правопорушення), складається протокол про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації за формою згідно з додатком 5.
Протокол про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації викладається українською мовою. Не допускається закреслення чи виправлення відомостей, що зазначаються у протоколі про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації, а також внесення додаткових записів після підписання протоколу особою, стосовно якої він складений.
30. Протоколи про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації мають право складати Голова Державіаслужби та його заступники, державні інспектори, уповноважені на проведення перевірок посадові особи Державіаслужби, керівники аеропортів, начальники служб авіаційної безпеки аеропортів та їх заступники.
31. Якщо адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації вчинено кількома фізичними особами, протокол про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації складається на кожну особу окремо. Протокол про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації складається за кожним фактом адміністративного правопорушення.
32. Протокол про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації підписується фізичною особою, яка не є суб’єктом авіаційної діяльності, та особою, яка його склала, а у разі наявності свідків і потерпілих - також свідками і потерпілими. Протокол про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації може бути підписано з використанням електронного підпису з дотриманням вимог законодавства у сфері електронної ідентифікації, електронних довірчих послуг та захисту інформації та про електронні документи та електронний документообіг.
33. У разі відмови фізичної особи, яка не є суб’єктом авіаційної діяльності, від підписання протоколу про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації або ознайомлення з ним посадова особа, що склала протокол, вносить до нього відповідний запис. Відмова фізичної особи, яка не є суб’єктом авіаційної діяльності, від підписання протоколу про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації або ознайомлення з ним не є перешкодою для розгляду справи про адміністративне правопорушення у галузі цивільної авіації.

................
Перейти до повного тексту