1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 21 червня 2010 р. N 477
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 1068 від 22.11.2010 )
Про утворення Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Утворити у системі Державного комітету із земельних ресурсів Державну інспекцію з контролю за використанням та охороною земель як урядовий орган.
2. Затвердити Положення про Державну інспекцію з контролю за використанням та охороною земель, що додається.
3. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
4. Державному комітетові із земельних ресурсів у місячний строк привести власні акти у відповідність з цією постановою.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 червня 2010 р. N 477
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну інспекцію з контролю за використанням та охороною земель
1. Державна інспекція з контролю за використанням та охороною земель (Держземінспекція) є урядовим органом, який діє у системі Держкомзему і йому підпорядковується.
2. Держземінспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами Держкомзему.
3. Основними завданнями Держземінспекції є:
участь у межах своїх повноважень у реалізації державної політики у сфері земельних відносин;
організація та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель;
узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
4. Держземінспекція відповідно до покладених на неї завдань:
1) організовує і здійснює державний контроль за:
дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами, зокрема іноземними, та фізичними особами вимог земельного законодавства;
( Абзац другий підпункту 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 619 від 21.07.2010 )
дотриманням встановленого порядку набуття і реалізації права на землю, в тому числі на землі водного і лісового фонду;
використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення;
дотримання вимог земельного законодавства під час набуття права власності на земельні ділянки за договорами купівлі-продажу, міни, дарування, застави та іншими цивільно-правовими угодами, а також під час їх успадкування, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок;
( Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 619 від 21.07.2010 )
веденням державного обліку і реєстрації земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель;
розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням у дію об'єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель;
здійсненням заходів, передбачених проектами землеустрою, щодо захисту земель від водної і вітрової ерозії, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що призводять до погіршення стану земель, а також щодо недопущення власниками та користувачами земельних ділянок псування земель шляхом їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, заростання чагарниками, дрібноліссям та бур'янами;
( Абзац восьмий підпункту 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 619 від 21.07.2010 )
дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах;
( Підпункт 1 пункту 4 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
проведенням землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, дотриманням вимог законодавства під час розроблення документації із землеустрою;
( Підпункт 1 пункту 4 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
дотриманням строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;
дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків;
дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
проведенням державної землевпорядної експертизи містобудівної і землевпорядної документації;
дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування строків розгляду заяв чи клопотань юридичних та фізичних осіб щодо набуття і реалізації прав на землю;
( Абзац шістнадцятий підпункту 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 619 від 21.07.2010 )
2) вживає в межах своїх повноважень заходів до усунення порушень земельного законодавства, в тому числі щодо повернення власникам або користувачам самовільно зайнятих земельних ділянок та земельних ділянок, строк користування якими закінчився;
( Підпункт 2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
3) обстежує земельні ділянки, які підлягають рекультивації, та видає спеціальні дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до проектів, затверджених в установленому порядку, а також обстежує земельні ділянки, на яких заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу;
4) бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань державного контролю за використанням та охороною земель;
5) подає пропозиції Держкомзему щодо анулювання ліцензій на проведення землевпорядних та землеоціночних робіт;
6) бере участь у роботі комісій з приймання в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів з охорони та раціонального використання земель (роботи з меліорації та рекультивації порушених земель, поліпшення і консервації деградованих, малопродуктивних та техногенно забруднених земель, створення захисних лісонасаджень, будівництва гідротехнічних та протиерозійних споруд), а також у роботі комісій з визначення розміру збитків, завданих власникам та користувачам земельних ділянок внаслідок вилучення (викупу) та тимчасового зайняття зазначених ділянок, встановлення обмежень щодо їх використання, погіршення якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведення їх у непридатний для використання стан, а також збитків, завданих унаслідок непроведення робіт з рекультивації порушених земель;
( Підпункт 6 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 619 від 21.07.2010 )
7) вносить в установленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо:
приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель;
обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства;
припинення будівництва та експлуатації об'єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;
припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону;
8) надає методичну допомогу і рекомендації органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, власникам землі, землекористувачам з питань використання та охорони земель;
9) вивчає і впроваджує у практику досягнення вітчизняної та зарубіжної науки і техніки для здійснення державного контролю за використанням та охороною земель;
10) взаємодіє із засобами масової інформації з питань висвітлення актуальних проблем здійснення державного контролю за використанням та охороною земель;
11) розробляє узгоджені з державними органами земельних ресурсів плани заходів та організовує роботу своїх територіальних органів, громадських інспекторів, надає їм методичну та практичну допомогу, контролює їх діяльність, вживає заходів до усунення виявлених недоліків і порушень;
12) здійснює заходи щодо професійної підготовки та перепідготовки кадрів;
13) розробляє та затверджує форми звітності для територіальних органів Держземінспекції з питань провадження інспекційної діяльності, організовує збирання, зведення та аналіз такої інформації;
( Підпункт 13 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 619 від 21.07.2010 )
13-1) розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та вживає заходів до її відшкодування в установленому законодавством порядку;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 13-1 згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
13-2) отримує від органів земельних ресурсів інформацію про відведення земельних ділянок для проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, на яких планується здійснювати зняття ґрунтового покриву;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 13-2 згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
13-3) надає роз'яснення, проводить навчання, семінари та засідання за круглим столом з питань здійснення державного, самоврядного та громадського контролю за використанням та охороною земель;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 13-3 згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
13-4) здійснює заходи щодо запобігання проявам корупції, дотримання працівниками апарату Держземінспекції та її територіальних органів вимог законодавства про державну службу і боротьбу з корупцією;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 13-4 згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
13-5) здійснює в установленому порядку внутрішній фінансовий контроль за роботою своїх територіальних органів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 13-5 згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
13-6) розглядає в установленому порядку звернення громадян з питань, що належать до її компетенції, та вживає в межах своїх повноважень заходів до їх вирішення;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 13-6 згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
13-7) установлює відомчі заохочувальні відзнаки та вирішує питання щодо нагородження ними працівників апарату Держземінспекції та її територіальних органів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 13-7 згідно з Постановою КМ N 619 від 21.07.2010 )
14) подає до Держкомзему, його територіальних органів, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо фінансування заходів з охорони земель;
15) надає методичну допомогу територіальним органам Держземінспекції з питань надання платних послуг згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України;

................
Перейти до повного тексту